Dat had ik inderdaad ook al gelezen in het boek Puppymanieren van Martin Gaus. Soms vergeet ik Benthe te belonen voordat ik haar tot zitten breng, dat is wel iets waar ik aan moet denken.crutz schreef:Je beloond dan niet het komen maar het zittenHammetime schreef:Het aanlijnen gaat als volgt: ik roep Benthe, die dan ook komt zolang ze niet afgeleid wordt. Dan breng ik haar tot zit, zeg dat ze braaf is en geef haar een snoepje. Dan lijn ik haar ondertussen aan terwijl ze op het snoepje zit te kauwen. Tot dusver nooit veel problemen, maar helaas waren de snoepjes toen net op en kon ik haar ergernis niet kanaliseren. Op een gegeven moment nam ze de lijn weer in d'r bekje en liep in vrij rap tempo richting auto alsof ze mij uitliet. Dit heeft ze ook al een paar keer halverwege ons vaste rondje gedaan. Ze merkt dan dat de snoep op is vermoedelijk.bij je is braaf en belonen, daar gaat het om, zit is de afwerking later
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!
Moderator: moderatorteam
- Hammetime
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Help, mijn Hollanderpup wil niet wandelen aan de lijn!
- Hammetime
- Zeer actief
Ik heb niet op de klok gekeken hoor dus pin me er niet aan vast! Het was een stevige wandeling en voor mijn gevoel had het voor Benthe nog wel langer gemogen. Daar zal ik dan maar geen acht op slaan.malinois schreef:Dat is wel erg lang hoor voor zo'n jonge pup. En ik ben echt niet mieperig want ik hou me aan weinig regeltjes maar een uur heb ik nog nooit met een pup gelopen...Hammetime schreef: We hebben een klein uurtje gelopen denk ik. Zal de volgende keer bijttouw meenemen en hopelijk is de correctie nu inderdaad aangekomen!
-
- Zeer actief
De hond gaat wel door, zeker een pup...
Ik zou wel even op de klok kijken en iiever 3 x 20 minuten lopen per dag dan 1 x een uur... Gevoelsmatig zeg ik "max 1/2 uur" maar bij loslopen korter. Dat is intenseif.. veel indrukken en ook veel beweging....
De 5-minutenregel hanteer ik niet maar zo'n wandeling van ergens rondom een uur is niet heel handig.
Suzanne
Ik zou wel even op de klok kijken en iiever 3 x 20 minuten lopen per dag dan 1 x een uur... Gevoelsmatig zeg ik "max 1/2 uur" maar bij loslopen korter. Dat is intenseif.. veel indrukken en ook veel beweging....
De 5-minutenregel hanteer ik niet maar zo'n wandeling van ergens rondom een uur is niet heel handig.
Suzanne
- Hammetime
- Zeer actief
Oké, zal ik doen, thanks!
-
- Zeer actief
eh.... rightHammetime schreef:Dat had ik inderdaad ook al gelezen in het boek Puppymanieren van Martin Gaus. Soms vergeet ik Benthe te belonen voordat ik haar tot zitten breng, dat is wel iets waar ik aan moet denken.crutz schreef:Je beloond dan niet het komen maar het zittenHammetime schreef:Het aanlijnen gaat als volgt: ik roep Benthe, die dan ook komt zolang ze niet afgeleid wordt. Dan breng ik haar tot zit, zeg dat ze braaf is en geef haar een snoepje. Dan lijn ik haar ondertussen aan terwijl ze op het snoepje zit te kauwen. Tot dusver nooit veel problemen, maar helaas waren de snoepjes toen net op en kon ik haar ergernis niet kanaliseren. Op een gegeven moment nam ze de lijn weer in d'r bekje en liep in vrij rap tempo richting auto alsof ze mij uitliet. Dit heeft ze ook al een paar keer halverwege ons vaste rondje gedaan. Ze merkt dan dat de snoep op is vermoedelijk.bij je is braaf en belonen, daar gaat het om, zit is de afwerking later

Kijk 's naar de boeken uit de serie "Een hondenleven lang fysiek en mentaal in Balans".. Martin is toch een tikkeltje achterhaald.. .zeg maar

Suzanne
- Hammetime
- Zeer actief
Wat dit punt betreft is Martin Gaus kennelijk niet achterhaald, want crutz schreef vandaag hetzelfde. 
Dank voor de leestip!

Dank voor de leestip!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die kunnen soms eindeloos doorgaan, een pup heeft heel veel rust en slaap nodig. Meerdere kortere wandelingen op een dag is beter voor zo'n jong ding....Hammetime schreef:Ik heb niet op de klok gekeken hoor dus pin me er niet aan vast! Het was een stevige wandeling en voor mijn gevoel had het voor Benthe nog wel langer gemogen. Daar zal ik dan maar geen acht op slaan.malinois schreef:Dat is wel erg lang hoor voor zo'n jonge pup. En ik ben echt niet mieperig want ik hou me aan weinig regeltjes maar een uur heb ik nog nooit met een pup gelopen...Hammetime schreef: We hebben een klein uurtje gelopen denk ik. Zal de volgende keer bijttouw meenemen en hopelijk is de correctie nu inderdaad aangekomen!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Je hebt een pupje van 11 weken toegeschreeuwd en bij d'r nekvel gegrepen. Werklijn of niet, het is nog steeds maar een baby. Ze had waarschijnlijk geen idee wat haar overkwam toen je dat deed. Stoer hoor. Goed met de situatie om gegaan. Dat zal d'r (wat?) leren. Dat moeten we zeggen geloof ik?
Waarom ze deed wat ze deed is makkelijk te verklaren: jij vond het nodig bekant een uur met d'r te lopen, ze was dus doodop/overprikkeld en snapte daarnaast niet wat je bedoelde. "Negeerde commando's" zeg je, schei toch úit zeg!
Verwacht je van een kind van een half jaar ook dat ze luisteren?! Nee, want ze snappen het nog niet. Laat dát vooral eens goed tot je doordringen.
Je moet geen bijttouw meenemen. Je moet naar je pup leren kijken. Leren de tekens van beginnende overprikkeling te zien en deze vóor te zijn. Dat hele verdomde bijttouw kan later nog, als dat zo nodig moet.
Ik hoop dat je nog e.e.a. kunt oppikken op de puppycursus
Waarom ze deed wat ze deed is makkelijk te verklaren: jij vond het nodig bekant een uur met d'r te lopen, ze was dus doodop/overprikkeld en snapte daarnaast niet wat je bedoelde. "Negeerde commando's" zeg je, schei toch úit zeg!
Verwacht je van een kind van een half jaar ook dat ze luisteren?! Nee, want ze snappen het nog niet. Laat dát vooral eens goed tot je doordringen.
Je moet geen bijttouw meenemen. Je moet naar je pup leren kijken. Leren de tekens van beginnende overprikkeling te zien en deze vóor te zijn. Dat hele verdomde bijttouw kan later nog, als dat zo nodig moet.
Ik hoop dat je nog e.e.a. kunt oppikken op de puppycursus

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Waar woon je ts?
Misschien dat iemand hier een goede hondenclub weet... ik denk dat je echt je iets anders moet instellen met een pup. Je overvraagt hem echt teveel. Ik heb ook werkhonden (x mechels en x hollanders) en zo jong vraag ik amper wat van ze...
Misschien dat iemand hier een goede hondenclub weet... ik denk dat je echt je iets anders moet instellen met een pup. Je overvraagt hem echt teveel. Ik heb ook werkhonden (x mechels en x hollanders) en zo jong vraag ik amper wat van ze...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nee, ik denk niet dat ze dat denkt.Hammetime schreef:Het aanlijnen gaat als volgt: ik roep Benthe, die dan ook komt zolang ze niet afgeleid wordt. Dan breng ik haar tot zit, zeg dat ze braaf is en geef haar een snoepje. Dan lijn ik haar ondertussen aan terwijl ze op het snoepje zit te kauwen. Tot dusver nooit veel problemen, maar helaas waren de snoepjes toen net op en kon ik haar ergernis niet kanaliseren. Op een gegeven moment nam ze de lijn weer in d'r bekje en liep in vrij rap tempo richting auto alsof ze mij uitliet. Dit heeft ze ook al een paar keer halverwege ons vaste rondje gedaan. Ze merkt dan dat de snoep op is vermoedelijk.
En ook ergernis vanuit de pup en daarom in je hand happen is eigenlijk niet het gebrek aan geven van snoepjes.
Het in de bek nemen van de lijn is ook niet eens zo'n ding.. ik kon er zelf best wel om lachen, de jonge pup hier nam de lijn van mijn wat oudere kleinere hond in de bek en nam het voortouw.
"kijk dat nou gaan dan, dacht ik dan".
Zolang de lijn niet geperforeerd werd vond ik het wel prima, want met zijn 9 kilo, waar denkt hij dan heen te kunnen als ik aan de andere kant van de lijn sta

Maar ik heb wel een vraag, waarom heb je dit ras gekozen, daar is eerder naar gevraagd maar heb je nog geen antwoord op gegeven. Wat had je voor ogen toen je de fokkers benaderde met de wens een pup uit hun nestje te willen kopen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik heb nu ook een pup in huis, bijna 16 weken oud. Hij is opgehaald met 10 weken, dus even wat later dan gebruikelijk. Hij wilde in het begin ook niet vlot meelopen, al liep hij wel nog mee met mijn andere volwassen hond. Ik heb hem regelmatig op getild. Hij kon dan wel alles bekijken, wat okk vermoeiend is, maar dan kwam ik wel wat sneller op de plek van bestemming
Hij is nu ruim 15 weken en wat denk je? Hij loopt bijna altijd vlot mee. Soms ziet hij iets en blijft dan even staan. Prima, zodra hij daarna kiest voor mij is hij de knapste pup van de wereld!
Over dat bijten. Let erop dat hij niet overprikkeld wordt, dan gaan ze sneller bijten. Of als de opwinding even te hoog wordt, dan heb je kans dat hij sneller bijt. Vraag als hij in zo een bui zit niet teveel van hem, zijn koppie zit dan vol. Met mijn pup gooi ik dan wat koekjes op de grond. Snuffelen kalmeert een hond, kan hij even tot rust komen.

Hij is nu ruim 15 weken en wat denk je? Hij loopt bijna altijd vlot mee. Soms ziet hij iets en blijft dan even staan. Prima, zodra hij daarna kiest voor mij is hij de knapste pup van de wereld!
Over dat bijten. Let erop dat hij niet overprikkeld wordt, dan gaan ze sneller bijten. Of als de opwinding even te hoog wordt, dan heb je kans dat hij sneller bijt. Vraag als hij in zo een bui zit niet teveel van hem, zijn koppie zit dan vol. Met mijn pup gooi ik dan wat koekjes op de grond. Snuffelen kalmeert een hond, kan hij even tot rust komen.
- Hammetime
- Zeer actief
Ja, precies, jij mag door voor de wasmachine! [/sarcasme]Sandra&co schreef:Je hebt een pupje van 11 weken toegeschreeuwd en bij d'r nekvel gegrepen. Werklijn of niet, het is nog steeds maar een baby. Ze had waarschijnlijk geen idee wat haar overkwam toen je dat deed. Stoer hoor. Goed met de situatie om gegaan. Dat zal d'r (wat?) leren. Dat moeten we zeggen geloof ik?
Het is mijn eerste hond, dus hoe realistisch is wat je voor ogen hebt? Ik had wel gedacht dat het anders zou zijn dan ik tevoren verwachtte en ook wel verhalen gelezen van eigenaren die teneinde raad waren.blondie schreef: Maar ik heb wel een vraag, waarom heb je dit ras gekozen, daar is eerder naar gevraagd maar heb je nog geen antwoord op gegeven. Wat had je voor ogen toen je de fokkers benaderde met de wens een pup uit hun nestje te willen kopen.
Ik wilde eerst een Duitse herder maar door op fora te lezen stuitte ik op de Hollander en wat ik daar over las sprak me wel aan. Dat sommigen dit ras niet geschikt vinden als eerste hond is mij bekend, maar ik ga toch geen Beagle nemen omdat ik een herder wil?
- Hammetime
- Zeer actief
Keurig!duitse herder schreef:Ik heb nu ook een pup in huis, bijna 16 weken oud. Hij is opgehaald met 10 weken, dus even wat later dan gebruikelijk. Hij wilde in het begin ook niet vlot meelopen, al liep hij wel nog mee met mijn andere volwassen hond. Ik heb hem regelmatig op getild. Hij kon dan wel alles bekijken, wat okk vermoeiend is, maar dan kwam ik wel wat sneller op de plek van bestemming![]()
De mijne begint al te bijten bij de eerste begroeting als ze uit de bench gehaald wordt. Ze komt kwispelend naar me toe en als ik haar aai volgt ze m'n handen met d'r bekje en begint te bijten. Niet hard, maar wel vervelend en soms lichte wondjes nalatend.duitse herder schreef:Over dat bijten. Let erop dat hij niet overprikkeld wordt, dan gaan ze sneller bijten. Of als de opwinding even te hoog wordt, dan heb je kans dat hij sneller bijt. Vraag als hij in zo een bui zit niet teveel van hem, zijn koppie zit dan vol. Met mijn pup gooi ik dan wat koekjes op de grond. Snuffelen kalmeert een hond, kan hij even tot rust komen.
Vanavond heb ik even een snuffelspelletje met haar gedaan en ze werd inderdaad rustig. Goeie tip!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ehhh een dh of een xhh uit deze lijnen is wel heel wat andersHammetime schreef:Het is mijn eerste hond, dus hoe realistisch is wat je voor ogen hebt? Ik had wel gedacht dat het anders zou zijn dan ik tevoren verwachtte en ook wel verhalen gelezen van eigenaren die teneinde raad waren.blondie schreef: Maar ik heb wel een vraag, waarom heb je dit ras gekozen, daar is eerder naar gevraagd maar heb je nog geen antwoord op gegeven. Wat had je voor ogen toen je de fokkers benaderde met de wens een pup uit hun nestje te willen kopen.
Ik wilde eerst een Duitse herder maar door op fora te lezen stuitte ik op de Hollander en wat ik daar over las sprak me wel aan. Dat sommigen dit ras niet geschikt vinden als eerste hond is mij bekend, maar ik ga toch geen Beagle nemen omdat ik een herder wil?
En er is wel een verschil tussen een volledig werk gefokte xhh of een Hollander algemeen
- dagmar88
- Zeer actief
Niet het ras, een pup uit de betreffende combinatie. Je hebt het jezelf moeilijk gemaakt. Als je er gevoel voor hebt kun je daardoor wel heel snel heel veel leren, maar het gaat ongetwijfeld pittig worden.Hammetime schreef:Dat sommigen dit ras niet geschikt vinden als eerste hond is mij bekend, maar ik ga toch geen Beagle nemen omdat ik een herder wil?

Mijn stelletje clowns zit een beetje herderbaas dan weer niet op te wachten. Het enige commando dat mijn husky áltijd opvolgt is "geef kus"

Wat de meesten als basiscommando's zien kent hij niet eens en aangesproken worden met één woord is beneden zijn niveau.
Mijn pupje is dól op voerpuzzels, verschrikkelijk fanatiek. Zoek maar eens op hersenwerk voor honden, kun je ideeën opdoen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar is of was je intentie ook om er iets mee te gaan doen? Africhting dus IGP/IPO, KNPV of iets van behendigheid oid? Of haar gewoon als (actieve) huishond te houden?Hammetime schreef:Ja, precies, jij mag door voor de wasmachine! [/sarcasme]Sandra&co schreef:Je hebt een pupje van 11 weken toegeschreeuwd en bij d'r nekvel gegrepen. Werklijn of niet, het is nog steeds maar een baby. Ze had waarschijnlijk geen idee wat haar overkwam toen je dat deed. Stoer hoor. Goed met de situatie om gegaan. Dat zal d'r (wat?) leren. Dat moeten we zeggen geloof ik?Het is mijn eerste hond, dus hoe realistisch is wat je voor ogen hebt? Ik had wel gedacht dat het anders zou zijn dan ik tevoren verwachtte en ook wel verhalen gelezen van eigenaren die teneinde raad waren.blondie schreef: Maar ik heb wel een vraag, waarom heb je dit ras gekozen, daar is eerder naar gevraagd maar heb je nog geen antwoord op gegeven. Wat had je voor ogen toen je de fokkers benaderde met de wens een pup uit hun nestje te willen kopen.
Ik heb ooit mn 1e mechelaar gekocht omdat ik IPO wilde gaan doen bijv.
Maar daarbij wel laten adviseren door ervaren africhters want ik had geen ervaring en wilde wel een passende hond.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
.malinois schreef:Waar woon je ts?

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Friesland staat ergens, daar zitten natuurlijk niet heel veel verenigingen. Daarom verwees ik al naar fokker/eigenaar vd vader van Benthemalinois schreef:.malinois schreef:Waar woon je ts?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk dan aan Hoogkerk in Groningen. Als ze ergens ervaring hebben met Hollanders uit werklijnen is het daar wel. Ja t is niet om de hoek maar ja, dan heb je wel echte Hollander mensencrutz schreef:Friesland staat ergens, daar zitten natuurlijk niet heel veel verenigingen. Daarom verwees ik al naar fokker/eigenaar vd vader van Benthemalinois schreef:.malinois schreef:Waar woon je ts?

Ja, da's het enige wat je te zeggen hebt? Een semi-'lollig' antwoord? Ik hoop dat je in ieder geval in je hoofd een vage gedachte hebt van "Goh, het is inderdaad gek dat ik, als 44-jarige vent, naar een pupje van 11 weken loop te schreeuwen en deze fysiek aanpak"? Zo nee, dan zegt me dat genoeg. Dat type zie ik hier vaker rondlopen.Hammetime schreef:Ja, precies, jij mag door voor de wasmachine! [/sarcasme]Sandra&co schreef:Je hebt een pupje van 11 weken toegeschreeuwd en bij d'r nekvel gegrepen. Werklijn of niet, het is nog steeds maar een baby. Ze had waarschijnlijk geen idee wat haar overkwam toen je dat deed. Stoer hoor. Goed met de situatie om gegaan. Dat zal d'r (wat?) leren. Dat moeten we zeggen geloof ik?
Tuurlijk moet iedereen leren over de basis, maar het lijkt me dat dát gedeelte alvast niet uitgelegd hoefde te worden. Wat denk je dat die hond heeft geleerd van die correctie? Ik hoop dat je hulp zoekt.
-
- Zeer actief
sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistert
wil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk.. of denk je dat t nodig is, in het laatste geval zal ik je vertellen dat alle pup`s bijten en dat ze het bij na allemaal zonder geweld weer afleren.. even heel hoog AUW roepen, kan soms wonderen doen.. alternatief aanbieden ook, t neemt werk, maar een quick fix ... hmmm t komt vroeg of laat terug als een boemerang

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom brullen tegen een 11 weken oude pup?Cleva schreef:Bijten kun je gewoon afleiden met een oude spijkerbroek.
Ga daar maar aan hangen maar niet aan mijn hand. Dan geef ik een brul en jaag ik de pup weg.
Best een moment maar ja, er moet nu eenmaal geleerd worden dat je de baas niet in de poten hakt.
- Hammetime
- Zeer actief
Ik heb een keer hard 'nee' tegen haar geschreeuwd nadat ze vol in mijn knokkels beet en daar baseer jij een heel profiel van dierenbeul op? Zulke figuren ken ik ook. Zoek liever een ander topic en bewaar je frustraties maar voor je hond.Sandra&co schreef:Ja, da's het enige wat je te zeggen hebt? Een semi-'lollig' antwoord? Ik hoop dat je in ieder geval in je hoofd een vage gedachte hebt van "Goh, het is inderdaad gek dat ik, als 44-jarige vent, naar een pupje van 11 weken loop te schreeuwen en deze fysiek aanpak"? Zo nee, dan zegt me dat genoeg. Dat type zie ik hier vaker rondlopen.Hammetime schreef:Ja, precies, jij mag door voor de wasmachine! [/sarcasme]Sandra&co schreef:Je hebt een pupje van 11 weken toegeschreeuwd en bij d'r nekvel gegrepen. Werklijn of niet, het is nog steeds maar een baby. Ze had waarschijnlijk geen idee wat haar overkwam toen je dat deed. Stoer hoor. Goed met de situatie om gegaan. Dat zal d'r (wat?) leren. Dat moeten we zeggen geloof ik?
Tuurlijk moet iedereen leren over de basis, maar het lijkt me dat dát gedeelte alvast niet uitgelegd hoefde te worden. Wat denk je dat die hond heeft geleerd van die correctie? Ik hoop dat je hulp zoekt.

- Hammetime
- Zeer actief
Geweld gebruik ik niet tegen mijn pup, maar de zachte aanpak wat het bijten in de handen betreft heeft totaal geen effect. Het is ook lastig te bestraffen aangezien ze ook bijt bij de begroeting. Vanochtend deed ze het weer net zo hard. Het bijten in de kuiten leerde ik haar af door een keer hard 'nee' te schreeuwen gecombineerd met een beetje koud water dat ik over haar snuitje goot. Dat heeft ze nog nooit weer gedaan. Maar ja, om haar bij de begroeting koud water over het snuitje te gooien zal er misschien in resulteren dat ze me nooit weer begroet.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk.. of denk je dat t nodig is, in het laatste geval zal ik je vertellen dat alle pup`s bijten en dat ze het bij na allemaal zonder geweld weer afleren.. even heel hoog AUW roepen, kan soms wonderen doen.. alternatief aanbieden ook, t neemt werk, maar een quick fix ... hmmm t komt vroeg of laat terug als een boemerang
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Heb je Facebook?
Dan zou ik je adviseren contact op te nemen met de eigenaren van de vaderhond
https://www.facebook.com/dick.vanleeuwen.3
https://www.facebook.com/selena.vanleeuwen
Ik denk dat zij je prima kunnen begeleiden in de opvoeding van Benthe. Zij kennen de lijnen die erachter liggen door en door.
Met de juiste basis komt het echt wel goed.
Ik denk dat zij je prima kunnen begeleiden in de opvoeding van Benthe. Zij kennen de lijnen die erachter liggen door en door.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Alle pups bijten ja, maar laten we vooral niet doen alsof er geen verschil in zit.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk.. of denk je dat t nodig is, in het laatste geval zal ik je vertellen dat alle pup`s bijten en dat ze het bij na allemaal zonder geweld weer afleren.. even heel hoog AUW roepen, kan soms wonderen doen.. alternatief aanbieden ook, t neemt werk, maar een quick fix ... hmmm t komt vroeg of laat terug als een boemerang
Biène beet me al tot bloedens toe toen ze 9 weken was. Dat was niet leuk, dat was gericht en hard.
Sommige lijnen met scherpte erin zijn echt anders.
Groetjes Inge

-
- Zeer actief
ja laten we vooral doen alsof een cane corso baby een zacht watje is en dat nooit zou doen, zijn ook geen honden die werken natuurlijk 

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeg ik dat?S@ndr@ schreef:ja laten we vooral doen alsof een cane corso baby een zacht watje is en dat nooit zou doen, zijn ook geen honden die werken natuurlijk
Groetjes Inge

- Hammetime
- Zeer actief
Ja maar ik heb nog contact met de fokker, die hier vlakbij woont en een zusje van Benthe eveneens als huishond heeft. Die geeft me ook tips.Inge schreef:Heb je Facebook?
- Hammetime
- Zeer actief
Benthe bijt ook vrij hard en dat is ook echt niet meer leuk.Inge schreef:Alle pups bijten ja, maar laten we vooral niet doen alsof er geen verschil in zit.S@ndr@ schreef:sowieso.. als je nadenkt, ga je zo met een baby om die niet luistertwil je zo met een baby omgaan, vind je het leuk.. of denk je dat t nodig is, in het laatste geval zal ik je vertellen dat alle pup`s bijten en dat ze het bij na allemaal zonder geweld weer afleren.. even heel hoog AUW roepen, kan soms wonderen doen.. alternatief aanbieden ook, t neemt werk, maar een quick fix ... hmmm t komt vroeg of laat terug als een boemerang
Biène beet me al tot bloedens toe toen ze 9 weken was. Dat was niet leuk, dat was gericht en hard.
Sommige lijnen met scherpte erin zijn echt anders.