Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelaars vallen baas aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Mechelaars vallen baas aan

Ongelezen bericht door Tineke »

En daarna elkaar.
Wellicht een geval van voedselnijd?

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... ~a3dcaeee/
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: Mechelaars vallen baas aan

Ongelezen bericht door malinois »

Dan moet er toch iets meer gebeurd zijn, of al eerder? Ik durf echt wel te beweren dat ze dat hier niet gaan doen met zn drieeen. Die zitten gewoon met vlees klaarmaken naast de tafel buiten waar ik t verdeel, ze mogen de restjes op likken. Daarna eten ze da's 3 sec werk en klaar. Die hele voerbak is niet meer interessant als ie leeg is. Waarom zouden ze dan nog de baas aan moeten vallen? Elkaar zou ik dan theoretisch nog wel kunnen begrijprn maar de eigenaar???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het maar een heel vreemd verhaal. :hmmm:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Vreemd verhaal...
Maar ook mechelaars kunnen een kronkel in de kop hebben. En niet met uit die drift komen.
Ze zijn niet allemaal zo gebalanceerd als de gemiddelde mechelaar hier op t forum
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Het staat een beetje raar beschreven. Maar het zou kunnen dat de honden in gevecht raken en de vrouw ertussen sprong en gewond raakte natuurlijk
Ja maar dan nog, ik ben ook weleens tussen 3 knokkende reuen gesprongen en er zat destijds nog eentje bij die echt voor de kill ging. Mij zagen ze niet eens, alleen aandacht voor de andere hond. Daar kun je wel een beet van meekrijgen dat had ik ook maar toch niet bijna doodbijten?!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Heavy schreef:Het staat een beetje raar beschreven. Maar het zou kunnen dat de honden in gevecht raken en de vrouw ertussen sprong en gewond raakte natuurlijk
Ja maar dan nog, ik ben ook weleens tussen 3 knokkende reuen gesprongen en er zat destijds nog eentje bij die echt voor de kill ging. Mij zagen ze niet eens, alleen aandacht voor de andere hond. Daar kun je wel een beet van meekrijgen dat had ik ook maar toch niet bijna doodbijten?!
Nee maar drie herders die zich tegen je keren wel denk ik.
Eén hond is ook doodgebeten dus ze gingen wel echt voor de kill, ook naar elkaar.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:
Eén hond is ook doodgebeten dus ze gingen wel echt voor de kill, ook naar elkaar.
Ja naar elkaar snap ik... maar stel ze zijn met elkaar aan t knokken dan ineens richten ze die agressie niet meer op elkaar maar op jou. Dat stukje daar kan ik echt niet bij. Ik heb dat gelukkig ook nooit gezien als ik knokkende honden uit elkaar haalde. Niet bij eigen maar ook niet bij vreemde honden... dat lijkt me ook echt raar dat ineens verleggen van de aandacht
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tsja, Wallonië hé.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief

malinois schreef:
Tineke schreef:
malinois schreef:
Ja naar elkaar snap ik... maar stel ze zijn met elkaar aan t knokken dan ineens richten ze die agressie niet meer op elkaar maar op jou. Dat stukje daar kan ik echt niet bij. Ik heb dat gelukkig ook nooit gezien als ik knokkende honden uit elkaar haalde. Niet bij eigen maar ook niet bij vreemde honden... dat lijkt me ook echt raar dat ineens verleggen van de aandacht
Ik ken het zelf ook niet ,gelukkig. Sowieso knokken de dames nooit met elkaar.
Maar in dit geval dachten de honden daar dus toch anders over.
Wel denk ik dat het bericht te summier is om er echt een oordeel over te kunnen vellen.
Dan moet je toch meer weten over de baas hond verhouding en hoe er met de honden is omgegaan.
Afbeelding

Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Heel vreemd. misschien inderdaad iets mis met de hond of eigenaar.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Wolfsblut schreef:Tsja, Wallonië hé.

Wat ze daar met een werkhond doen? :engel:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kan me er best iets bij voorstellen. Gefrustreerde honden, voer, roedel, baas niet de baas, mishandeling? Een van de honden is doodgebeten en als je daar tussen staat kan je al snel behoorlijk toegetakeld worden. Ik heb een rottweiler een foxterrier zien doorbijten en de baas van de rottweiler kon vast en zeker ook door naar het ziekenhuis want alleen uit zijn gezicht kwam al meer bloed dan een mok vol. Waar hij verder gebeten is weet ik niet maar erg lekker kwam hij er niet uit en het ging ook om zijn eigen hond. Hij liep er in elk geval mee te wandelen.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Als dit dagelijkse routine is, is het toch wel wat vreemd. Ik zou denken dat daar iets in veranderd is wellicht. Want van dat kaliber honden met voernijd voer je toch niet zo bij elkaar als je dat weet.
Er zal vast een reden zijn, maar desondanks vreselijk
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”