Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekke 5 minuten tijdens wandeling

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Gekke 5 minuten tijdens wandeling

Ongelezen bericht door Barkley »

malinois schreef:
sbientje schreef:Als hij het leuk vindt (en jij) wil Karel best eens met hem wandelen. Of ie echt met m zou spelen weet ik niet, misschien wel misschien niet, maar alleen samen optrekken zou voor je hond misschien al leuk zijn? We wonen in Oosterhout dus dat is niet zo heel ver weg van Woudrichem :)

edit - en Karel is mijn labrador reu haha, weet niet of iedereen m kent. Niet dat ik mijn partner aan loop te prijzen oid ;)
Afbeelding
:mrgreen:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

sbientje schreef:Als hij het leuk vindt (en jij) wil Karel best eens met hem wandelen. Of ie echt met m zou spelen weet ik niet, misschien wel misschien niet, maar alleen samen optrekken zou voor je hond misschien al leuk zijn? We wonen in Oosterhout dus dat is niet zo heel ver weg van Woudrichem :)

edit - en Karel is mijn labrador reu haha, weet niet of iedereen m kent. Niet dat ik mijn partner aan loop te prijzen oid ;)
:LOL:

Ik vind de gekke vijf minuten altijd prachtig om te zien, ik herken het alleen niet dat het aan de lijn gebeurt. Ik zit me ook af te vragen waarom het dan op zo'n moment gebeurt, toch te weinig mogelijkheid om loslopend de gekkigheid eruit te gooien?
Queenie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador Retreiver
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Queenie »

:E: Leuk ik ga het in ieder geval onthouden, op het moment heb ik door omstandigheden
niet veel de auto bij huis helaas, dus dat is lastig....

De laatste keer van de week dat het gebeurde kwamen we juist terug van flinke wandeling
en ook stuk los geweest. Denk toch meer teveel prikkels, je ziet dat hij zich op gaat winden.
Hij vindt alles zo leuk en geweldig en juist richting het losloopstuk pikt hij zoveel geurtjes op
daar wordt hij vaak ook heel wild van.
Paar dagen later ging hij op de plek waar het gebeurde ineens liggen rollen, dus erg lekker luchtje denk ik...

Speeltje wil inderdaad ook wel helpen, wil nog echte dummy kopen, nu even flodder ding
van de Action om te kijken of hij dat leuk vindt want hij loopt graag met spullen rond.

Maar met alle tips bij elkaar hebben we weer wat om uit te proberen! :ok:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Queenie schreef::E: Leuk ik ga het in ieder geval onthouden, op het moment heb ik door omstandigheden

De laatste keer van de week dat het gebeurde kwamen we juist terug van flinke wandeling
en ook stuk los geweest. Denk toch meer teveel prikkels, je ziet dat hij zich op gaat winden.
Maar juist als hij losloopt moet hij van alles van jullie begrijp ik (''Na het avond eten ga ik samen met mijn man naar het einde van het bos, alleen daar mogen ze los en dan gaan we samen met hem spelen, roepen, verstoppen dat vind hij geweldig. Na afloop nog even door de betonnen buizen die er speciaal voor honden liggen en dan naar huis.''), of mag hij zich ook zelf vermaken? Want verstoppertje en andere interactie met jullie is heel leuk en hartstikke goed natuurlijk maar heeft hij ook tijd om zelf even te rommelen en te genieten van het 'vrij' zijn?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zamunda schreef:
Queenie schreef::E: Leuk ik ga het in ieder geval onthouden, op het moment heb ik door omstandigheden

Maar juist als hij losloopt moet hij van alles van jullie begrijp ik (''Na het avond eten ga ik samen met mijn man naar het einde van het bos, alleen daar mogen ze los en dan gaan we samen met hem spelen, roepen, verstoppen dat vind hij geweldig. Na afloop nog even door de betonnen buizen die er speciaal voor honden liggen en dan naar huis.''), of mag hij zich ook zelf vermaken? Want verstoppertje en andere interactie met jullie is heel leuk en hartstikke goed natuurlijk maar heeft hij ook tijd om zelf even te rommelen en te genieten van het 'vrij' zijn?
Dit dus... ik loop voor mn honden buiten niet voor mezelf... dus ze gaan lekker los en zoeken t maar uit in zoverre dat er niet gejaagd wordt en ze in de buurt blijven. (Andere honden ontwijk ik want ze hebben genoeg aan elkaar)... dan kunnen ze rennen, snuffelen, wat ze willen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”