Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Franse Bull lust geen brokken
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Franse Bull lust geen brokken
Hi!
Onze Franse Bulldog van 7 jaar heeft last van atopie en gebruikt iom de dierenarts Royal Canin Hypoallergene brokken.
Hiervoor at ze Prins hamburgers (KVV), wat ze heerlijk vindt, maar ze krijgt hier letterlijk de kriebels van. Haar ontlasting is zacht wat zorgt dat de anaalklieren niet helemaal leeg worden gemaakt.
Met de brokken wordt haar ontlasting dikker. Voordeel hiervan is dat ze niet meer sleetje rijd.
Echter vindt ze de brokken smerig en laat ze het staan totdat ze gal spuugt.
Wat zouden wij door de voer kunnen mengen zodat ze het opeet en zo min mogelijk jeuk/irritatie oplevert?
Groet
Kevin
Onze Franse Bulldog van 7 jaar heeft last van atopie en gebruikt iom de dierenarts Royal Canin Hypoallergene brokken.
Hiervoor at ze Prins hamburgers (KVV), wat ze heerlijk vindt, maar ze krijgt hier letterlijk de kriebels van. Haar ontlasting is zacht wat zorgt dat de anaalklieren niet helemaal leeg worden gemaakt.
Met de brokken wordt haar ontlasting dikker. Voordeel hiervan is dat ze niet meer sleetje rijd.
Echter vindt ze de brokken smerig en laat ze het staan totdat ze gal spuugt.
Wat zouden wij door de voer kunnen mengen zodat ze het opeet en zo min mogelijk jeuk/irritatie oplevert?
Groet
Kevin
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Franse Bull lust geen brokken
een prins hamburger? 

-
- nieuw lid
maart schreef:een prins hamburger?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Kan en mag prima hoor. Of eet jij ook je vlees 8 uur na je aardappels/rijst etcBullieBig schreef:maart schreef:een prins hamburger?ik dacht dat dit niet mocht, brokken en vlees mengen
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou een eliminatiedieet doen.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Rocco sensitive? Je hebt ook hypoallergeen blikvoer bij de dietenarts. Mijn honden eten ook geen brokken ( heel soms een soft brok maar nooit van harte).
-
- Zeer actief
BullieBig schreef:maart schreef:een prins hamburger?ik dacht dat dit niet mocht, brokken en vlees mengen
in onze gemeente is er een gedoogbeleid

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Ik ook.dagmar88 schreef:Ik zou een eliminatiedieet doen.
Een ander merk KVV zou ook al verschil kunnen maken. De KVV van Prins is allemaal op basis van rund en/of kip, en dat zijn nou net de diersoorten waar het vaakst gevoelig op wordt gereageerd.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Heel handig om de bron van de jeuk door het voer te mengenmaart schreef:BullieBig schreef:maart schreef:een prins hamburger?ik dacht dat dit niet mocht, brokken en vlees mengen
in onze gemeente is er een gedoogbeleid

Maar ik zou inderdaad voor het eliminatiedieet gaan of kijken hoe de hond denkt over andere dieetbrokken. Als het bv een eiwitallergie is kun je ook kijken naar kvv op basis van 1 eiwit, wat ze niet eerder gehad heeft. Eend of hert bv. Wel even dan goed de verpakking checken of er niet stiekem kip door zit
-
- Zeer actief
wie zegt dat het de bron is? Alsof RC geen kip bevatannnie schreef:Heel handig om de bron van de jeuk door het voer te mengenmaart schreef:BullieBig schreef:maart schreef:een prins hamburger?ik dacht dat dit niet mocht, brokken en vlees mengen
in onze gemeente is er een gedoogbeleid![]()
Maar ik zou inderdaad voor het eliminatiedieet gaan of kijken hoe de hond denkt over andere dieetbrokken. Als het bv een eiwitallergie is kun je ook kijken naar kvv op basis van 1 eiwit, wat ze niet eerder gehad heeft. Eend of hert bv. Wel even dan goed de verpakking checken of er niet stiekem kip door zit

daarnaast heb je van die kvv ook een diet variant

- dagmar88
- Zeer actief
TS zelf. Welke diersoort die RC bevat doet er helemaal niet toe. De eiwitten zijn bewerkt.maart schreef: wie zegt dat het de bron is? Alsof RC geen kip bevat![]()
daarnaast heb je van die kvv ook een diet variant
Prins hypoallergenic bevat dan geen mais, maar nog steeds aardappel en erwt. Slaat nergens op en al helemaal niet voor een tientje per kilo.
Je zou eerst een kvv met alleen vlees/orgaan/bot (geen premix), zonder rund en kip kunnen proberen.
Voor snacks geldt hetzelfde.
Zo sluit je de meest voor de hand liggende dingen uit. Werkt dat niet, dan kun je altijd nog elimineren.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
gestoomde maaltijden van renske of smolke voeren of door de brok heen mengen?