Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alano?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Re: Alano?

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Waarom wel een Bullmastiff en geen Alano Español? Het zijn allebei bullen. De Alano is veelvuldig ingezet als jachthond in roedels (groot wild), is over het algemeen goed met andere honden en speels.
Door zijn (bijt)kracht zie ik het risico wel, en ik zou er zeer goed over nadenken of je dit type hond wil, maar hetzelfde geldt voor een mastiff.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Hmm... Ik ken het ras juist compleet anders.
Ik heb er meerdere gekend, en ken er nog, van pubers tot senioren. Anders dan het uiterlijk misschien doet vermoeden zijn het juist wel échte roedeldieren die zeer goed overweg kunnen met andere honden (ze zijn tenslotte ook gefokt om in groepen te werken), al zullen er zeker net zoals met vele andere rassen, uitzonderingen zijn. Anders dan bij de meeste Molosser rassen heeft de Alano Español juist het minst last van sexe agressie, integendeel zelfs, met andere honden zijn ze vriendelijk en speels. Die wat ik gekend heb (en nog ken) waren (zijn) nooit niet hond-agressief.
Het ras kent dan wel weer zijn gezondheidsproblemen zoals bijna alle grote molosserachtigen...

De Alano is en blijft natuurlijk een dominant en sterk ras (maar bij juiste opvoeding/baas wel zeer gehoorzaam), voor een hond erbij in een bestaand roedel zou ik dus niet de minste twijfel hebben, de kans om een 'aso' te treffen (naar andere honden) is dan ook vele malen kleiner dan de kans op een vriendelijke (hond) sociale hond. (Je moet dan wel zeker weten dat er niks anders doorheen gefokt is wat zijn karakter vaak niet ten goede komt...)
Qua gezondheid zou ik er echter wel vanaf zien. :ugh:

Voor TS, mocht je meer info over het ras willen hebben, o.a. Sandra Varkevisser fokt ze en kan je er alles over vertellen... La Potenza e L'amore
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Alfilillo schreef:Waarom wel een Bullmastiff en geen Alano Español? Het zijn allebei bullen. De Alano is veelvuldig ingezet als jachthond in roedels (groot wild), is over het algemeen goed met andere honden en speels.
Door zijn (bijt)kracht zie ik het risico wel, en ik zou er zeer goed over nadenken of je dit type hond wil, maar hetzelfde geldt voor een mastiff.
De engelse mastiff staat bekend om het sociale karakter.
Ze heeft een extreem zachtaardig exemplaar nodig. Een hond die je niet, nooit de pis lauw maakt. Dat mag je van een engelse mastiff, leonberger en newfoundlander verwachten.
Bij bullmastiffs is reu-reu agressie niets vreemds, die vallen net zo goed af.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

dagmar88 schreef:
Alfilillo schreef:Waarom wel een Bullmastiff en geen Alano Español? Het zijn allebei bullen. De Alano is veelvuldig ingezet als jachthond in roedels (groot wild), is over het algemeen goed met andere honden en speels.
De engelse mastiff staat bekend om het sociale karakter.
Ze heeft een extreem zachtaardig exemplaar nodig. Een hond die je niet, nooit de pis lauw maakt. Dat mag je van een engelse mastiff, leonberger en newfoundlander verwachten.
Bij bullmastiffs is reu-reu agressie niets vreemds, die vallen net zo goed af.
Dat snap ik. Maar ts zoekt een hond waar Dopey mee kan spelen en rennen. Ik vraag me af of de engelse mastiff niet te gelaten is.
Mastiff x greyhound is niet eens zo gek.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Wat vind je van Hobo??

https://www.mirtos.nu/adopteer/hobo

Lieve, speelse vent :D
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als het de bedoeling is dat hij met een andere hond moet ravotten, lijkt me een LPC operatie geen goed uitgangspunt... Dan is hij straks helemaal stuk..

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Er is een fokster in NL http://www.alanos.nl/rasinformatie.htm

En mijn hond heette inderdaad Alano maar dat was een Ca de Bou :mrgreen:
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Brigitte schreef:Er is een fokster in NL http://www.alanos.nl/rasinformatie.htm
Zoals ik al aangaf, Sandra... :wink:
Voor TS, mocht je meer info over het ras willen hebben, o.a. Sandra Varkevisser fokt ze en kan je er alles over vertellen... La Potenza e L'amore
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Dank jullie wel voor alle berichtjes, linkjes en uitleg over bepaalde rassen en kruisingen. Zoals ik er nu over denk ga ik voor een kruising. Mocht het een reu zijn die ietwat dominant is, is dat geen probleem. Dopey zou nooit een gevecht aangaan, er zit echt helemaal niets dominants in hem. Ik heb zeker een paar mooie kruisingen voorbij zien komen met het karakter wat ik zoek.
Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar Hobo is een ontzettend leuke hond, maar qua gewicht gaat dat niks worden. Dopey is erg speels en is soms behoorlijk lomp waardoor hij wel eens tegen een hond botst.
Ik laat hem alleen spelen met zwaardere honden of bv met Amy die kan wel tegen een stoot(je).
En Dagmar die kruising wat een ontzettende leukerd :I: Ik vraag me alleen af of dat een sportieve hond wordt ( ik weet van beide rassen niet veel)
Maar ik ben een heel eind verder geholpen, Alano is een te groot risico dat durf ik niet aan in deze roedel. Ik lees veel positieve berichten dat ze echt graag in een roedel leven, maar dat ze ook flink dominant kunnen zijn.

Ik ben nu aan het kijken en vooral veel aan het lezen over een kruising met en windhond. ik weet echter zo goed als niets over windhonden, behalve dat het vaak in een roedel wel goed gaat, maar ik wil geen fanatieke jager. Bij Dopey zit er echt overduidelijk windhond in, maar absoluut geen jachtinstinct en ik zou er echt van balen als dat wordt aangewakkerd doordat er een echte jachthond bij zou komen.
Nanna jij noemde een aantal rassen op en daar ben ik nu naar aan het kijken, vooral naar het karakter, willen rennen, goed in een roedel passen en zo min mogelijk jagen (en ik weet dat je nooit iets voor 100% kunt uitsluiten)

Ik vind de Boerboel, Mastin, Mastiffs, Rottweilers etc etc echt geweldig, dat zijn honden waarvan ik er altijd 1 van in mijn roedel zal hebben, maar niet meer dan 1 om problemen te voorkomen.
ik heb veel geleerd over verkeerde combi's in mijn roedel, zelfs een keer 5 knokkende honden gehad en dat wil ik nooit meer (als het even kan)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Dubbel
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lothian schreef:From Gaia's Den is bezig met outcrosses met Ierse wolfshonden. Ze hebben net een nest met een Tamaskan uitgezwaaid en eerder een nest met een Oud-Duitse herder gehad. Dat worden volgens mij allemaal wel gave, grote honden.

Die Alano ziet er inderdaad niet gezellig uit. Ik zou mijn vingers er niet aan branden.
Toen ik nog boven jouw reactie las, dacht ik zelf voor Demi en de roedel eigenlijk ook aan een (Duitse) herder achtige.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”