Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kortharige hond naar de trimsalon
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Kortharige hond naar de trimsalon
Tiba is stokharig en ondertussen ruim 13 jaar. Het haar laat steeds moeilijker los en is ook veel wolliger dan vroeger.
Ik heb me laten vertellen dat een trimmer ook kortharige honden van dienst kan zijn, ik wil dat graag proberen. Ik heb het idee dat het veel verlichting kan geven, ze blijft ook best lang nat na het zwemmen.
Wie laat zijn/haar kortharige hond trimmen en wat zijn de ervaringen?
Alleen vraag ik me af: Kun je hiervoor naar iedere trimsalon? Of loont het om er één te zoeken die ervaring met kortharige honden heeft?
Wat is bijv. een goede trimmer hiervoor in regio Voorburg/Den Haag?
Ik heb me laten vertellen dat een trimmer ook kortharige honden van dienst kan zijn, ik wil dat graag proberen. Ik heb het idee dat het veel verlichting kan geven, ze blijft ook best lang nat na het zwemmen.
Wie laat zijn/haar kortharige hond trimmen en wat zijn de ervaringen?
Alleen vraag ik me af: Kun je hiervoor naar iedere trimsalon? Of loont het om er één te zoeken die ervaring met kortharige honden heeft?
Wat is bijv. een goede trimmer hiervoor in regio Voorburg/Den Haag?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kortharige hond naar de trimsalon
Meestal werkt wassen en uitblazen prima. Een goede trimmer in die regio ken ik niet, ik ga zelf naar Roosendaal
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hoe gezond is jouw hondje nog?
En zou dit dan de eerste keer zijn?
-
- Zeer actief
Mijn hond (ze is over de 60cm*Esther schreef:Hoe gezond is jouw hondje nog?

Ik wil haar niet laten scheren. Dat ziet er niet uit en ik ga op vakantie naar Frankrijk, ik denk dat ze levend verbrand als ik dat laat doen.
- *Esther
- Zeer actief
O,sorry
Ik vroeg het omdat in bad en op tafel best een tijd in beslag neemt. En al die tijd gedwongen staan is misschien te belastend. Zeker als t ook nog eens de eerste ervaring is.
Scheren lijkt me ook geen optie nee!

Ik vroeg het omdat in bad en op tafel best een tijd in beslag neemt. En al die tijd gedwongen staan is misschien te belastend. Zeker als t ook nog eens de eerste ervaring is.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Je kan ook kijken of zelf wassen al helpt. Diem kwam dit jaar ook slecht door de rui. Hij had last van z'n lijf maar een trimsalon vindt hij afschuwelijk, vooral omdat een vreemde dan aan hem zit.
Ik heb hem zelf uitgebreid gewassen door 2x in te zepen. Eerste keer inzepen en direct uitspspoelen, de 2de keer zeker 20 minuten stevig van top tot teen masseren tot op de huid en dan uitspoelen.
Ik heb geen waterblazer dus heb hem alleen afgedroogd met handdoek. In de 24 uur na het wassen kwam zijn vacht echt goed los. 1x borstelen de volgende dag (en alles stofzuigen in huis
) en zijn vacht voelde super luchtig.
Ik heb hem zelf uitgebreid gewassen door 2x in te zepen. Eerste keer inzepen en direct uitspspoelen, de 2de keer zeker 20 minuten stevig van top tot teen masseren tot op de huid en dan uitspoelen.
Ik heb geen waterblazer dus heb hem alleen afgedroogd met handdoek. In de 24 uur na het wassen kwam zijn vacht echt goed los. 1x borstelen de volgende dag (en alles stofzuigen in huis

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
een kennis van mij heeft een appenzeller, die eigenlijk altijd wel wat verhaart, maar die vooral in de rui periode naar de trimmer gaat,
ze is er heel tevreden over.
denk dat je bij iedere trimsalon terecht kan,
ze is er heel tevreden over.
denk dat je bij iedere trimsalon terecht kan,
-
- Zeer actief
Bij elke goede trimsalon kun je terecht maar let er wel mee op
elke sukkel mag zich hondentrimmer noemen. Je wilt niet weten hoeveel shelties en collies volledig naar de gallemiezen worden geknipt omdat iemand totaal geen benul heeft. Gelukkig is de fokker van mijn Milan trimmer....
))) dus: even goed onderzoek doen naar opleiding e.d. (ook bij rasloos ja).
Suzanne

Suzanne
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Wat kun je aan een kortharige hond precies verprutsen?~Suzanne~ schreef:Bij elke goede trimsalon kun je terecht maar let er wel mee opelke sukkel mag zich hondentrimmer noemen. Je wilt niet weten hoeveel shelties en collies volledig naar de gallemiezen worden geknipt omdat iemand totaal geen benul heeft. Gelukkig is de fokker van mijn Milan trimmer....
Suzanne
-
- Zeer actief
Waarschijnlijk niet zoveelDeDiana schreef:Wat kun je aan een kortharige hond precies verprutsen?~Suzanne~ schreef:Bij elke goede trimsalon kun je terecht maar let er wel mee opelke sukkel mag zich hondentrimmer noemen. Je wilt niet weten hoeveel shelties en collies volledig naar de gallemiezen worden geknipt omdat iemand totaal geen benul heeft. Gelukkig is de fokker van mijn Milan trimmer....
Suzanne

Suzanne
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ga je toch zeggen dat ik het niet zou doen. Je kan zelf het bad en de douche aanzetten en na een hele grondige wasbeurt door de baas laat de wol ook wel los. Anders staat ze daar en moet ze alles ondergaan en ze moet staan en lang ook. Ik vind dat zielig. Bas kan eigenlijk niet staan. Die loopt of die ligt. Omdat ze geen knieën heeft en een heupje mist. Ofzo. Dus ik alleen weet wat ze aan kan en dus ik alleen doe de verzorging.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
*Esther schreef:O,sorry![]()

Ik zou ook lekker zelf aan de slag gaan, zeker als je een bad hebt. Lekker warm water erover, royaal shampoo erin en masseren/krabbelen maar. Izzy geniet daar met volle teugen van. Nee, da's een grove leugen hoor. Ze haat het. Maar ze blinkt als een spiegeltje naderhand en het scheelt bergen haar in huis zo rond de ruiperiodes.
-
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor de reacties
Vorig jaar heb ik het zelf gedaan. Inzepen, kwartier in laten trekken, uitspoelen en de volgende dag borstelen. Maar ik ben geen professional, die krijgt het er toch beter uit. Denk ik.
In bad is juist niet te doen met zo'n grote gammele hond. Maar wel hebben wel een kelder met een putje en een tuin, dus dat gaat lukken. Maar dan heb ik nog steeds geen waterblazer.
Er schoot me gisteravond iets briljants te binnen (al zeg ik het zelf
) er zit hier zo'n doggywash in de buurt, misschien heeft die wel een waterblazer. Ik gaat eens even googelen.

Vorig jaar heb ik het zelf gedaan. Inzepen, kwartier in laten trekken, uitspoelen en de volgende dag borstelen. Maar ik ben geen professional, die krijgt het er toch beter uit. Denk ik.
In bad is juist niet te doen met zo'n grote gammele hond. Maar wel hebben wel een kelder met een putje en een tuin, dus dat gaat lukken. Maar dan heb ik nog steeds geen waterblazer.
Er schoot me gisteravond iets briljants te binnen (al zeg ik het zelf

- dagmar88
- Zeer actief
Heb je toevallig een compressor?Floortje schreef:Bedankt allemaal voor de reacties![]()
Er schoot me gisteravond iets briljants te binnen (al zeg ik het zelf) er zit hier zo'n doggywash in de buurt, misschien heeft die wel een waterblazer. Ik gaat eens even googelen.
-
- Zeer actief
Ja. Een hele goede. Maar ik hoef ook weer geen naakthonddagmar88 schreef:Heb je toevallig een compressor?Floortje schreef:Bedankt allemaal voor de reacties![]()
Er schoot me gisteravond iets briljants te binnen (al zeg ik het zelf) er zit hier zo'n doggywash in de buurt, misschien heeft die wel een waterblazer. Ik gaat eens even googelen.

Zonder gekheid, dat is misschien wel een idee ja

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Sommige hebben dat inderdaad, maar anderen niet. En die wil je dan ook echt nietFloortje schreef:Bedankt allemaal voor de reacties![]()

Bij mijn ouders zit er eentje in de buurt die wel heel goed is, daar ga ik graag heen als ik niet mijn eigen badkamer onder de haren wil.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Wat zijn jullie toch altijd lekker positief over alle trimsters
Er zijn gelukkig ook zat trimmers die wel kijken naar de hond en zeker als deze al oud is hun best doen om ze zo snel mogelijk weer naar huis te krijgen, desnoods door het met z'n tweeën in te plannen. Er schiet niemand iets mee op als de hond tijdens of na de trimbeurt instort.
Voor jezelf moet je een inschatting maken of je zelf denkt dat de hond het aan kan, zeker als hij het niet gewend is dan kan dat soms bij oudjes wel eens lastig zijn omdat de blazers toch hard geluid maken.
Als ik voor onze trimsalon spreek hebben we zeer veel kortharen, voor ons heel standaard dat mensen daar een afspraak voor maken. Je kunt dus in elk geval met een gerust hart een trimsalon opbellen met je vraag, ze zullen je niet gek aankijken.

Er zijn gelukkig ook zat trimmers die wel kijken naar de hond en zeker als deze al oud is hun best doen om ze zo snel mogelijk weer naar huis te krijgen, desnoods door het met z'n tweeën in te plannen. Er schiet niemand iets mee op als de hond tijdens of na de trimbeurt instort.
Voor jezelf moet je een inschatting maken of je zelf denkt dat de hond het aan kan, zeker als hij het niet gewend is dan kan dat soms bij oudjes wel eens lastig zijn omdat de blazers toch hard geluid maken.
Als ik voor onze trimsalon spreek hebben we zeer veel kortharen, voor ons heel standaard dat mensen daar een afspraak voor maken. Je kunt dus in elk geval met een gerust hart een trimsalon opbellen met je vraag, ze zullen je niet gek aankijken.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- dagmar88
- Zeer actief
Floortje schreef: Ja. Een hele goede. Maar ik hoef ook weer geen naakthond![]()
Zonder gekheid, dat is misschien wel een idee ja

-
- Zeer actief
Heel fijn dit forum!
Ellen is bij ons thuis geweest en heeft Tiba flink onder handen genomen. Ze hoefde niet op tafel, mocht zitten, liggen, wat ze maar wilde.
Met de waterblazer

Weer fris en fruitig

Helemaal pluizig

Ze glimt weer als een spiegel en de kleur lijkt ook wel dieper geworden

Bedankt Ellen!
Ellen is bij ons thuis geweest en heeft Tiba flink onder handen genomen. Ze hoefde niet op tafel, mocht zitten, liggen, wat ze maar wilde.
Met de waterblazer

Weer fris en fruitig

Helemaal pluizig

Ze glimt weer als een spiegel en de kleur lijkt ook wel dieper geworden

Bedankt Ellen!

- dagmar88
- Zeer actief
Wat fijn. Ze ziet er uitzonderlijk goed uit voor haar leeftijd!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
graag gedaan Floortje. Ik zou willen dat er meer honden waren die zo makkelijk zijn als dat Tiba is en zo verrassend fit voor haar leeftijd.
- *Esther
- Zeer actief
Ah, wat leuk!
Topactie!
Da's genieten, zo'n vers getrimde hond hè!
Topactie!
Da's genieten, zo'n vers getrimde hond hè!
-
- Zeer actief
Tiba heeft jullie complimenten in ontvangst genomen
's middag kwam er familie op bezoek en m'n neefje heeft de hele middag aan Tiba vastgeplakt gezeten "Wat is ze zacht!"

's middag kwam er familie op bezoek en m'n neefje heeft de hele middag aan Tiba vastgeplakt gezeten "Wat is ze zacht!"
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Wat fijn en lief dat Ellen je heeft geholpen met je hond. Lekker genieten ervan samen. 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Wat fijn!