Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wankel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Wankel

Ongelezen bericht door annnie »

Dat klinkt toch echt als spierverlies. Wankel en bibberen. Hij kan dan nog wel doen wat ie graag wil doen. Zoals bv op een bank springen. Het kost alleen meer moeite. Maar bv bij lang staan zie je dat trillen. Mijn rottweilerreu die dit ook enorm had zakte heel langzaam opzij tijdens het plassen omdat die poot perse omhoog moest.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Mijn hond kreeg er pijnstillers voor, omdat hij er toch wel last van had. Steroiden worden geloof ik ook wel eens gegeven.

Diarree bij een bejaarde is trouwens wel iets waar ik ietsjes eerder dan normaal de da bel.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo heeft bijna geen spieren meer en is ook wankel. Dat werd hij al voor hij echt doof was.
Voorpoot trilt als een malle omdat hij perse nog met poot omhoog wil piesen. Soms valt hij daarbij echt weer om dus op 4 poten verder.

Maar met de warme dagen laatst liep hij savonds echt een x te zwalken met volledig lijf.
En de volgende dag loopt hij 3 kwartier als een kievit voor zijn doen.

Ze worden oud, het hoort erbij, maar soms zo sneu om te zien ook.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Tenzin werd het laatste jaar ook mager en had veel spierverlies.
Ging hij in het bos knetterhard rondjes rennen maar viel dan af en toe gewoon op zijn snuffer.
Het hoort helaas bij het ouder worden.
Senghe is nu 12 en kan ineens niet meer op het bed of in de auto springen.
Dus bij het bed heb ik een trapje gemaakt en bij de auto help ik hem een handje door hem aan zijn tuig wat op te tillen.
Dat niet meer kunnen springen was trouwens van de ene op de andere dag, heel apart.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Pemba schreef:Tenzin werd het laatste jaar ook mager en had veel spierverlies.
Ging hij in het bos knetterhard rondjes rennen maar viel dan af en toe gewoon op zijn snuffer.
Het hoort helaas bij het ouder worden.
Senghe is nu 12 en kan ineens niet meer op het bed of in de auto springen.
Dus bij het bed heb ik een trapje gemaakt en bij de auto help ik hem een handje door hem aan zijn tuig wat op te tillen.
Dat niet meer kunnen springen was trouwens van de ene op de andere dag, heel apart.
Taartje is ook wat wankel, met name als ze langzaam loopt. Ze kan nog steeds wel prachtig draven met haar lange stelten. Trillende pootjes heeft ze trouwens niet.
Springen gaat ook wat minder, hoewel dat wel duidelijk samenhangt met hoe graag ze iets wil. Als er een zak hondenvoer in de auto staat, kan ze opeens prima met gemak de auto in springen :mrgreen:
Ik heb ook een opstapje voor haar gemaakt bij het bed. Na wat oefenen gebruikt ze het nu ook, maar ze wil het niet gebruiken als afstapje. Dus als ze van het bed af wil, gaat ze erop staan blaffen en moet ik haar eraf tillen. (Uiteraard behalve als er een zak voer in de kamer staat.)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:Oude honden verliezen bespiering in de achterhand. Dan zie je vaak van die dunne billetjes.
Het kan best dat het daarmee te maken heeft.
Glenn is er aan doodgegaan.. :ugh: Die kon op een gegeven ogenblik bijna niet meer lopen.
Precies dat.
Jorla ook en die werd daar erg depressief van. Bamby-poten noemde de d.a. dat. :cry:
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Dazzle heeft het ook heel erg, hele dunne billetjes en wankel, zakt bij het stil staan steeds verder door de achterhand. Hij ligt de laatste tijd het liefste boven op een slaapkamer, daarvoor moet hij dus een trap op. Dat gaat steeds moeizamer, maar het gaat nog wel. Niet na een langere wandeling, (een uurtje rustig snuffelen is tegenwoordig al echt lang) dan komt hij de trap echt niet meer op.
Best sneu, want hij wil zo graag naar boven.

Maar ik heb iets gelezen over anabolen injecteren, zou dat niet iets zijn? Dazzle wordt over 3 weken 14 jaar, en ik gun hem gewoon een leuke laatste tijd. Naar het bos, wat hij altijd geweldig vond, kan bijna niet meer. Hij wil toch graag even lekker rennen, maar dat gaat dan mis. Het zou zo fijn zijn als hij weer wat meer plezier tijdens het wandelen zou krijgen...
Ik heb weleens geinformeerd bij onze dierenarts over die anabolen, maar die was daar niet zo voor. Nu staat hij op de trocoxil en flexadin, maar volgens mist hij meer de spierkracht dan dat hij artrose heeft.

Hebben jullie daar weleens naar geinformeerd of aan gedacht?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nanna schreef:Anabolen werken alleen als je daarna aan spieropbouw doet. Aan het werk. Dat gaat bij zo’n ouwetje helemaal niet. Dus het heeft geen tot weinig zin.
Zo zwart-wit zou ik het niet stellen. Ja, de spieren moeten iets doen, anders geen opbouw, maar Linda heeft er echt wel baat bij en die loopt ook geen hele einden meer.
Bij zo'n oudje kun je anabolen gewoon proberen, vind ik. De bijwerkingen zijn minimaal een lange termijn bijwerkingen hoef je je al helemaal niet druk over te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

kipo schreef:
Nanna schreef:Anabolen werken alleen als je daarna aan spieropbouw doet. Aan het werk. Dat gaat bij zo’n ouwetje helemaal niet. Dus het heeft geen tot weinig zin.
Zo zwart-wit zou ik het niet stellen. Ja, de spieren moeten iets doen, anders geen opbouw, maar Linda heeft er echt wel baat bij en die loopt ook geen hele einden meer.
Bij zo'n oudje kun je anabolen gewoon proberen, vind ik. De bijwerkingen zijn minimaal een lange termijn bijwerkingen hoef je je al helemaal niet druk over te maken.
Mee eens.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”