Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teek op zijn lip?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

tibbie
Actief
Aantal honden: 1

teek op zijn lip?

Ongelezen bericht door tibbie »

Gaf net Qi een aai over zijn bol en zag dat hij een uitstekend plekje op zijn lip heeft zitten. Ik denk aan een vers 'ingegraven' teek. Verschrikkelijke rotplek natuurlijk vooral bij een hond die het al vreselijk vindt als je een teek van zijn rug afhaalt. Snuit lukt me nog wel, maar ik vrees dat dit een onmogelijke opgave wordt, of een met een strijd van jewelste. De laatste keer practic heeft ie 23 mei gehad. Ik wacht altijd zo lang mogelijk voor een volgende en nu des te langer vanwege zijn L4 enting begin juli. had wel 'Stop' gegeven maar dat helpt niet afdoende.

Ik wil so wie so wachten tot dat de teek iets groter is en makkelijker te pakken want nu is ie piepklein. Als ik hem nu practic geef gaat ie wel binnen twee dagen dood, dat is al wat. Wat doen jullie in zo'n geval is er een manier om het makkelijker te maken voor Qi ??
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: teek op zijn lip?

Ongelezen bericht door Crescent »

Weet je zeker dat het een teek is?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Crescent schreef:Weet je zeker dat het een teek is?
Net wat ik dacht :wink: Ik zou even met een vergrootglas kijken.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Pemba schreef:
Hihi, dat wilde ik ook nog zeggen :D
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
tibbie
Actief

Crescent schreef:
Pemba schreef:
Hihi, dat wilde ik ook nog zeggen :D

Nee, hij is superklein en met Qi moet ik altijd wat geduld opbrengen voor ik iets echt goed kan bekijken. Daarom wil ik ook eerst nog ff afwachten tot 'de teek' groter wordt.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou iig gaan trainen op dit soort dingen. Dat maakt het leven een stuk aangenamer voor je hondje als er eens wat is. Als een teek al niet lukt. Wat als hij een oorontsteking heeft of een vervelend onderzoek bij de da?
Er zijn een heleboel diervriendelijke methoden om dit oefenen.
Kijk eens filmpjes van Sophia Yin of naar filmpjes van Chirac Patel. Dan kom je vanzelf methoden tegen die bij jou en je hondje passen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
tibbie
Actief

sirene schreef:Ik zou iig gaan trainen op dit soort dingen. Dat maakt het leven een stuk aangenamer voor je hondje als er eens wat is. Als een teek al niet lukt. Wat als hij een oorontsteking heeft of een vervelend onderzoek bij de da?
Er zijn een heleboel diervriendelijke methoden om dit oefenen.
Kijk eens filmpjes van Sophia Yin of naar filmpjes van Chirac Patel. Dan kom je vanzelf methoden tegen die bij jou en je hondje passen.
Dank voor de filmtips. Het gaat al een stuk beter hoor. Oefenen doen we zeker. Een teek weghalen lukt in de meeste gevallen wel, tandenpoetsen etc gaat prima maar we moeten samen nog veel werk verzetten. Hij vertrouwd me prima maar wil liever geen gefrutsel aan zijn lijf. Maar wat moet dat moet.

Vanavond heb ik beter kunnen kijken en ik denk dat het geen teek is maar een soort ontstoken haarvaatje of puistje.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Wat moet dat moet ja.
Hier een hondje dat weer rond sluipt alsof haar leven in gevaar is. Want ik heb op vakantie in bosgebied een paar teken moeten verwijderen. Ook twee keer van haar lip. :lol1:
Gaat ook wel weer voorbij. Ik kies toch voor de no nonsense aanpak, die viezeriken moeten van haar af en wel zo snel mogelijk. En ze krijgt altijd een hondenkoekje na afloop.
tibbie
Actief

Cleva schreef:Tekenhalsband om doen.
Heb je toch nodig voor de nazomer.

En anders mag ome dierenarts het even doen.
Ik ga mijn honden niet op die manier pijn doen. Ben ik veel te egocentrisch voor.
Ben 1 maal bij de dierenarts geweest voor een teek niet ver van zijn oog. Met drie man sterk kregen ze hem er nog niet uit. Later thuis toen ie op de bank lag kon ik hem er zo uithalen omdat ie in relax-modus lag. Ik merk dat Qi een stuk rustiger wordt naarmate zijn leeftijd toeneemt (ruim 2 jaar is ie nu) Het maakt ook uit dat de band tussen ons sterker wordt en ik dus meer 'mag'. Ik hou ook niet van onnodig gefruts bij dokters en tandartsen etc, het liefst mijd ik ze, dus ik snap hem wel. Desalniettemin moet ie er soms onder liefdevolle dwang aan geloven.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”