Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alano?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Alano?

Ongelezen bericht door Demi »

Ik ben al 2 jaar op zoek naar een 4e hond en gezien hoe mijn roedel nu is moet dit een reu zijn (Amy is erg fel naar andere teven, reuen vindt ze erg leuk).

Nu werd ik vandaag aangesproken door een vrouw die mij met Izzy en Dopey zag lopen en vertelde mij dat haar dochter 2 honden had uit Spanje, Alano's. Ik heb zelf nog nooit van het ras gehoord, maar na even gegoogled te hebben ben ik niet veel wijzer geworden.

Er staan veel verschillende beschrijvingen over het ras, van vechthonden tot echt roedelhonden. Ook kan ik niet echt vinden hoe groot ze zijn, ik zoek met name een hond voor Dopey erbij (Dopey is echt heel erg groot 80 cm schoft en 80 kilo) en hij is zo ontzettend lief dat hij bij honden die een stuk kleiner zijn gaat liggen om te spelen. Ik zoek echt een hond waarmee hij heerlijk kan rennen (hij jaagt niet) en zijn energie kwijt kan.

Heet iemand ervaring met dit ras of een kruising hiervan? Ik zoek echt zorgvuldig, ik wil niet de fout maken door "snel"een nieuwe hond in mijn roedel te zetten en dat er dan geen klik is. Ik heb wel eens logee honden en die worden altijd geaccepteerd door Amy, Izzy en Dopey. Maar goed dat is voor max. 2 weken en dan zijn ze weer weg en geen onderdeel van mijn roedeltje.
De reden dat ik voorzichtig ben met het zoeken naar een 4e hond is dat Amy niet het makkelijkste karakter heeft en als een 4e hond echt een onderdeel van de roedel wordt, dat dit geen ellende oplevert. Het moet wel een reu zijn, teven is echt een no go bij Amy (ook bij logeer honden).

Wie kent het ras en kan mij hier meer over vertellen? Ik wil geen hond met een kort lontje (daar heb ik er al een van), maar gewoon een grote hond die niet meteen flipt bij het zien van een andere hond. En ja ik weet dat je daar nooit 100% op kan rekenen, maar als blijkt dat het bij bv de Alano zo is dat ze bekend staan om hun korte lontje dan begin ik daar niet aan.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
63673J

Re: Alano?

Ongelezen bericht door 63673J »

Demi schreef:Ik ben al 2 jaar op zoek naar een 4e hond en gezien hoe mijn roedel nu is moet dit een reu zijn (Amy is erg fel naar andere teven, reuen vindt ze erg leuk).

Nu werd ik vandaag aangesproken door een vrouw die mij met Izzy en Dopey zag lopen en vertelde mij dat haar dochter 2 honden had uit Spanje, Alano's. Ik heb zelf nog nooit van het ras gehoord, maar na even gegoogled te hebben ben ik niet veel wijzer geworden.

Er staan veel verschillende beschrijvingen over het ras, van vechthonden tot echt roedelhonden. Ook kan ik niet echt vinden hoe groot ze zijn, ik zoek met name een hond voor Dopey erbij (Dopey is echt heel erg groot 80 cm schoft en 80 kilo) en hij is zo ontzettend lief dat hij bij honden die een stuk kleiner zijn gaat liggen om te spelen. Ik zoek echt een hond waarmee hij heerlijk kan rennen (hij jaagt niet) en zijn energie kwijt kan.

Heet iemand ervaring met dit ras of een kruising hiervan? Ik zoek echt zorgvuldig, ik wil niet de fout maken door "snel"een nieuwe hond in mijn roedel te zetten en dat er dan geen klik is. Ik heb wel eens logee honden en die worden altijd geaccepteerd door Amy, Izzy en Dopey. Maar goed dat is voor max. 2 weken en dan zijn ze weer weg en geen onderdeel van mijn roedeltje.
De reden dat ik voorzichtig ben met het zoeken naar een 4e hond is dat Amy niet het makkelijkste karakter heeft en als een 4e hond echt een onderdeel van de roedel wordt, dat dit geen ellende oplevert. Het moet wel een reu zijn, teven is echt een no go bij Amy (ook bij logeer honden).

Wie kent het ras en kan mij hier meer over vertellen? Ik wil geen hond met een kort lontje (daar heb ik er al een van), maar gewoon een grote hond die niet meteen flipt bij het zien van een andere hond. En ja ik weet dat je daar nooit 100% op kan rekenen, maar als blijkt dat het bij bv de Alano zo is dat ze bekend staan om hun korte lontje dan begin ik daar niet aan.
Nou, ik zou er niet gauw zin in krijgen. Als het er erg ongezellig uit ziet, is het dat ook meestal.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ze zijn oorspronkelijk gefokt voor stierengevechten lees ik. Dan moet je niet verwachten dat het van oorsprong sociale honden zijn naar andere dieren denk ik.
Had Brigitte niet zo'n hond? Of had ze een hond die zo heette maar een ander ras was? Ik weet het niet meer :mrgreen:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Onze Mastin was super met andere honden en vond het geweldig om met honden van haar formaat te spelen. Maar volgens mij kan dat met een Mastin ook wel eens heel anders zijn.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Gewoon een grote hond die niet meteen flipt bij het zien van een andere hond.
Wat dacht je van een golden?
Of een boxer wat mij betreft maar waarom zou je in vredesnaam een hond met zo'n smoel kopen en dan verwachten dat het een vriendelijke gezelligerd is?

Afbeelding

Ik heb er maar een gekend en die is al heel jong ingeslapen omdat het leven zonder heupen hem niet beviel.
Dat is precies waarover ik twijfel, zijn uiterlijk. Maar hoe is het karakter? En ingeslapen doordat hij/zij geen heupen had?

Golden valt af, kom ze veel tegen, maar daar is hij heel voorzichtig mee. Hij is 80 kilo en als hij per ongeluk in volle vaart tegen een Golden knalt zit ik bij de dierenarts.
Een Boxer heb ik nooit over nagedacht, ga ik eens naar kijken
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:“Serious breed, dominant, with a higher tendency to health issues than other breeds. Prone to hunt smaller animals”.

Laat maar mooi gaan. Waarom neem je niet een gewoon leuk sociaal ras als dat je wens is?

Wat voor ras is groot en sociaal? Dat is namelijk precies wat ik zoek, of een hond die tegen een stootje kan, maar dan je meestal weer uit bij je eerste zin
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Ze zijn oorspronkelijk gefokt voor stierengevechten lees ik. Dan moet je niet verwachten dat het van oorsprong sociale honden zijn naar andere dieren denk ik.
Had Brigitte niet zo'n hond? Of had ze een hond die zo heette maar een ander ras was? Ik weet het niet meer :mrgreen:
Brigitte had een hond die Alano heette, maar of het een Alano was weet ik niet, ik kende het hele ras niet.

Ik ben de hele middag aan het zoeken over het karakter en jullie vinden het meteen, ik denk dat ik niet goed zoek :oeps:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Johnny Jones schreef:Onze Mastin was super met andere honden en vond het geweldig om met honden van haar formaat te spelen. Maar volgens mij kan dat met een Mastin ook wel eens heel anders zijn.
k had al vaker naar de Mastin gekeken ook contact gehad met mensen die een Mastin hadden. Over het algemeen een rustig ras, maar het klopt dat een Mastin ook heel anders kan zijn en dat komt best vaak voor. Voor mijn roedel is dat een te groot risico, al vind ik ze echt prachtig!
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Je moet me effe op gang helpen hoor, maar wat is Dopey voor ras?
Tja Dopey.... Geen idee wat voor ras :F: Hij heet zeker iets van een windhond, dat zie je heel duidelijk aan zijn manier van rennen, zijn bouw en kop, maar er zit een ander ras doorheen, want 80 kilo en zo groot past volgens mij niet bij een windhond. en hij jaagt niet, eerder andersom. Hij loopt weg als hij een vlieg ziet en dat is niets overdreven (mijn sukkeltje :love: )

En een Newfoundlander haha leuke hond, maar ik zoek een hond die graag rent en de Newfoundlanders hier in de buurt sjokken een beetje mee met de eigenaar :F:

Ik zoek een wat atletische hond, zou leuk zijn als een hond Dopey een keer voorbij rent, nu kijkt hij halverwege om van waar blijft Amy nou. En voor een Rottweiler is Amy echt heel erg snel
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

De ierse wolfshond van mijn oom en tante is met 7 maanden 70kg. Dus qua gewicht en beschrijving past dat best wel wat bij Dopey. ze worden echter niet oud.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Op zich vind ik die alano espagnol best om aan te loeren, ken er geen in het echt, maar zou absoluut niet zijn waar ik naar op zoek zou gaan. Zo zijn er voor ons al heel wat 'knappe' honden afgevallen omdat we niet zitten te wachten op gedonder.
Als je op zoek bent naar een grote vriendelijke hond, waarom dan niet een (kruising) Mastiff.
Styx klinkt als een perfect maatje voor Dopey. Trekt overal zijn neus voor in, geen confrontatie mee te krijgen.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

https://www.hondenpage.com/hondenrassen ... spanol.php

Misschien heb je hier wat aan, hoewel ik mijn beslissing niet op zo'n linkje zou baseren.
Ik ken maar één alano, een teef. Beetje dominant en zelfverzekerd, maar zeker niet agressief. Haar baas doet veel met haar: hardlopen, fietsen....
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Er is ook een Mastiff-fokker die bezig is met het inkruisen van racing greyhounds.
Die zijn echt prachtig, en het karakter lijkt me ook erg aangenaam. :I:

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Emmalinde schreef:Er is ook een Mastiff-fokker die bezig is met het inkruisen van racing greyhounds.

Afbeelding

Voor mij geen logische combinatie maar het resultaat is er wel zeg. Er wordt nagedacht.. yeah ;-)

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Bij ons op de hondenschool zat een kruising Rhodesian Ridgeback met sint Bernhard. Prachtbeest en groot. Stoer uiterlijk maar echt ongelooflijk lief. In eerste instantie had ik alleen RR verstaan en dacht hoe dan. Maar bleek die kruising. Absoluut niet suf. Maar dus wel heel lief en absoluut in voor een sprint. Maar niet windhond snel natuurlijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

From Gaia's Den is bezig met outcrosses met Ierse wolfshonden. Ze hebben net een nest met een Tamaskan uitgezwaaid en eerder een nest met een Oud-Duitse herder gehad. Dat worden volgens mij allemaal wel gave, grote honden.

Die Alano ziet er inderdaad niet gezellig uit. Ik zou mijn vingers er niet aan branden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Emmalinde schreef:Er is ook een Mastiff-fokker die bezig is met het inkruisen van racing greyhounds.

Afbeelding
Zo dan! Wat een mooie hond! :O:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

laeken schreef:

Afbeelding
Zo dan! Wat een mooie hond! :O:
Nou! Daar krijg ik wel een strakke plasser van :mrgreen:

Maar even hoor, zo'n kruising met Galgo of Greyhound of iets dergelijks trekt me wel heél erg aan.

Zo'n Alano, nee hoor. Je kunt aan je water aanvoelen dat een hond met dergelijke uiterlijke kenmerken, niet gefokt is om lekker op de bank te hangen. Je kunt net een makkelijke treffen die daar wel voor te porren is, maar als je al honden hebt zou ik het niet uitproberen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Precies. Ik zie er wel toekomst in voor mezelf. Ik ken een paar Mastiffs en dat zijn héérlijke honden. Gecombineerd met een windhond...prachtig toch.
dagmar88
Zeer actief

Leuk hoor :ok: Hier komen ze vandaan.

https://www.modernmolosser.com/greydogg ... -greyhound
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Het ras wat Ceciel heeft misschien?
De Engelse Mastiff geloof ik.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Zyntia schreef:Het ras wat Ceciel heeft misschien?
Styx is een boerboel volgens mij :I:
Wat vind je van een Landseer, Allison?
ceciel
Zeer actief

Maryanne schreef:
Hij is een Mastiff kruising.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

ceciel schreef:
Maryanne schreef:
Hij is een Mastiff kruising.
:ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou dan kijken naar de OEM denk ik, ook een ras die je de pis niet lauw maakt, en er zijn fokkers die lijnen hebben die best oud worden ook
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

S@ndr@ schreef:ik zou dan kijken naar de OEM denk ik, ook een ras die je de pis niet lauw maakt, en er zijn fokkers die lijnen hebben die best oud worden ook
Ik vind de OEM nu niet bepaald een ras wat lekker actief aan de rol gaat met een roedel genoot.
Die ik ken zijn allemaal wat sloom en sjokken wat maar zijn zelden actief.

Dan zou ik eerder voor een kruising gaan .
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ceciel
Zeer actief

Mijn nepperd en een echteAfbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Is het geen optie om Dopey te leren zich in te houden in zijn spel?
Ik zou de Alano lekker laten voor wat het is. Misschien kun je op zoek gaan naar een Bullmastiff van een atletischer type met een goede neus? ik heb er gisteren eentje ontmoet op een barbecue, prachtig en lief dier dat een hele mooie lange neus had, grote ronde neusgaten en mooi slank en hoogpotig was.
dagmar88
Zeer actief

LongFields schreef:Is het geen optie om Dopey te leren zich in te houden in zijn spel?
Ik zou de Alano lekker laten voor wat het is. Misschien kun je op zoek gaan naar een Bullmastiff van een atletischer type met een goede neus? ik heb er gisteren eentje ontmoet op een barbecue, prachtig en lief dier dat een hele mooie lange neus had, grote ronde neusgaten en mooi slank en hoogpotig was.
Die zou ik nooit bij een reu durven zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”