Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wakker maken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Hond wakker maken

Ongelezen bericht door Evertje »

Evert is 14 en de wereld gaat een beetje aan hem voorbij. Hij is behoorlijk doof en zicht wordt slecht. Daarnaast kan hij heel diep slapen. Heeft ook verlatingsangst als hij echt alleen is. Hier hetzelfde, we gaan met Freek altijd er nog even op uit om de benen even goed te strekken. Ivm Evert z’n slechte hart kan hij niet mee.
Ik leg tegenwoordig ook lekkers neer en ga weg met Freek en dochter en hij ligt nog net zo te slapen als we terug komen. Man moet regelmatig on half 5 s ochtends weg. Is dan eerst beneden nog even aan het ontbijten, licht natuurlijk aan etc. Hij merkt er echt helemaal niks van. Freek komt even gedag zeggen en een knuffel halen, maar Evert droomt lekker verder ;-).
Kan je het anders eens uitproberen met dat je mee kan kijken op FaceTime. iPad gericht op z’n slaapplek en beetje in de buurt blijven dat je snel thuis kunt zijn mocht hij in paniek raken? Zo hebben we het hier De eerste paar keer gedaan.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Als je bang bent dat hij straks in paniek raakt zou ik hem wel even wakker maken. Ligt hij wel al op zijn plek? Dan zou een aai over zijn bol, een brokje en een 'braaf zijn' toch wel voldoende zijn? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Hier maak ik die oude Luna nooit wakker, maar zij heeft er dan ook geen moeite mee als ik weg ga.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou een briefje schrijven: vrouwtje komt zó terug :wink:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Heavy schreef:
Nanna schreef:Een puts water wil ook wel helpen :mrgreen:

:roll: en dan weer maanden niet durven gaan slapen zeker
Hoef je hem ook niet meer wakker te maken. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Stampen, dat hoort hij niet maar voelt hij aan de trlllingen wel. Daar heb je dan wel een houten vloer voor nodig
AfbeeldingAfbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heavy schreef:
bram en thijs schreef:Stampen, dat hoort hij niet maar voelt hij aan de trlllingen wel. Daar heb je dan wel een houten vloer voor nodig

Ja die heb ik niet ,is dansen op naaldhakken op het laminaat ook goed ?
Nee dat vindt het laminaat niet leuk :tongue:

Heel zachtjes in zijn snoet blazen is een optie.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

ranetje schreef:
Heavy schreef:
bram en thijs schreef:Stampen, dat hoort hij niet maar voelt hij aan de trlllingen wel. Daar heb je dan wel een houten vloer voor nodig

Nee dat vindt het laminaat niet leuk :tongue:

Heel zachtjes in zijn snoet blazen is een optie.
Haha, ik denk dat ze dat hier niet zo zouden waarderen en zich te pletter zouden schrikken.
Bij Taartje houd ik een brokje voor haar neus of ik klap heel hard in mijn handen vlak bij haar. Blijkbaar hoort ze nog wel iets, want daar wordt ze vaak toch wel wakker van uiteindelijk. Iets zeggen (of schreeuwen) werkt niet, maar dat klappen vaak wel.
Maar ik maak haar niet wakker voordat ik wegga, dat is bij haar niet nodig.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Heavy schreef:

Thijs was dan wel niet doof maar wel dement en wist blijkbaar dat het niet om hem ging als ik riep, op een dag bleek een gebakken kibbeling onder zijn neus prima te werken om hem wakker te krijgen :mann:
AfbeeldingAfbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zou de afweging gaan maken of hij écht mee zou willen. Jol is nu ook wat ouder en soms staat ze te trappelen om een uur later weer mee op pad te gaan, en soms niet..
Heel hoog fluiten hoort ze nog wel, maar zij tilt dan soms een ooglid op, en stopt haar pootjes nog wat verder bij elkaar als teken "ga jullie je goddelijke gang maar, ik blijf liggen!"
En een andere keer springt ze op omdat ze toch mee wil :engel:
Heerlijk hondje.. of als je juist alleen zonder haar weg denkt te gaan met Aki, dan ineens staat ze bij de deur.. ergens is ze zo doof nog niet denk ik dan weer :scratch: "

Maar heel hoog fluiten werkt hier dus nog wel, of de dans door Aki laten doen voor haar mand... dan weet ze ook dat we weg gaan :mann:

In de avond maken we haar wel écht wakker voor de laatste ronde. En dan meestal door dus hoog te fluiten, of toch trillingen veroorzaken bij de plek waar ze ligt zodat ze wakker wordt (houten vloer)
Ik tik haar eigenlijk nooit aan, meer ook omdat ik daar zelf een gruwelijke hekel aan heb als ik lig te slapen :wink:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heavy schreef:Hij mocht niet mee :wink: hij had al een lange wandeling gehad eerder die dag . Ik wilde met Heavy alleen maar ik wilde niet ongemerkt weggaan zonder het vaste ritueel omdat ik bang was dat hij wakker zou worden en me kwijt zou zijn

Normaal gaat hij zelf zijn mand in als ik zeg dat ik even Heavy ga uitlaten. Dan krijgt hij een brokje en dan ga ik en hij kijkt me verwijtend na vanachter de voordeur :LOL:
Maarja nu is alles anders . Even aanpassen maar dat komt wel goed
En heel misschien valt het wel mee, maar dat weet je pas als er iemand in huis is die kan zien hoe er gereageerd wordt of als je buren hebt die je kunt vragen of er gereageerd werd.
Ik snap je denk ik wel hoor, bij Jol is het niet zo'n issue.. die denkt :denken: oh iedereen weg, lekker rustig :lol1: maar met een hond die wel wat moeilijk alleen is en wat standaard rituelen blijkbaar heeft is het anders
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Is hij al wakker geworden intussen? :lol1:
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Snoopy was ook doof de laatste jaren. Ik aaide hem meestal wakker en 9 van de 10 keer schrok hij niet en eens in de zoveel tijd wel.

Toen we Yindi gingen halen was hij 10.5 en al wel een beetje oost Indisch doof. Vroeg naar het vliegveld en meneer sliep toen wij uit bed gingen rustig door. Dus we zijn weggegaan en kwamen rond half 11 weer thuis. Hij lag nog steeds rustig te slapen en snapte er niks van waar dat kleine mormel opeens vandaan kwam:Q:
Afbeelding
Sandra&co

Heavy schreef:
Sandra&co schreef:Is hij al wakker geworden intussen? :lol1:

:LOL: gelukkig wel , hij verdiend na jaren stress toch wel een slapend pensioen tot zijn zestiende vind ik . Maar hij lijkt echt van de een op de andere dag stokdoof :19: mensen op straat valt het ook op dat hij niet meer opkijkt als ze zijn naam noemen
Ja dan weet je dat het echt geen jonge hond meer is... :ugh:
Sandra&co

Laat je niet gek maken :LOL: Van doof-zijn gaan ze niet dood :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Sandra&co schreef:Laat je niet gek maken :LOL: Van doof-zijn gaan ze niet dood :mrgreen:
Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie hoorde 's ochtends nog gewoon, en tijdens het rondje van 18u viel het me op dat ze me niet hoorde.. van het ene moment op het andere moment was ze compleet doof.
Dat was wel een hele vreemde gewaarwording, maar ze heeft daarna nog 4 jaar vrolijk door gehuppeld.. doof en wel..
Ik maakte haar trouwens wel altijd even wakker als ik weg ging.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Het is ook wennen.
Milo stond vandaag bijv. Met zn rug naar me toe op me te wachten toen ik door de deur kwam en hem kriebelde. Hij schrok zich te pletter, ook niet meer doen dus.

En, van doof zijn gaan ze niet dood vind ik een goede om erin te houden :lol1:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heavy schreef:Ik ben er nog niet helemaal aan gewend :roll: loop nog regelmatig op hem te mopperen omdat hij niet luistert :engel: gelukkig hoort hij dat niet :LOL:
Haha, snap ik, ik blijf ook vrolijk doorkletsen tegen Taartje net als tegen mijn andere honden, ook al hoort zij er niets van :F:
En luisteren heeft ze nooit gedaan, dus wat dat betreft ben ik van haar niet anders gewend en maakt het niets uit dat ze doof is. Van Oost-Indisch doof naar stokdoof :lol1:
ranetje
Zeer actief

Lucia schreef:Het is ook wennen.
Milo stond vandaag bijv. Met zn rug naar me toe op me te wachten toen ik door de deur kwam en hem kriebelde. Hij schrok zich te pletter, ook niet meer doen dus.

En, van doof zijn gaan ze niet dood vind ik een goede om erin te houden :lol1:
Jawel, wèl doen, maar leer hem eerst dat die aanraking niets is om van te schrikken.

Als je dit soort dingen gaat vermijden heb je meer risico op reflexbijten.
Moet je niet willen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”