Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
farmfood
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
farmfood
Farmfood
Ik heb in de opvang 2 honden die vorig jaar ook zijn geweest, kregen toen brok van aveve, de premiumvoeding
Nu staan deze honden al tijdje op farmfood brok
En beide honden zijn veel beter erop, de berner zijn vacht is erg mooi geworden
De franse buldog heeft geen diarree meer, geen stinkwindjes meer
Maar meeste dat me opvalt is hoe sterk dat beestje geworden is, vorig jaar was dat nog een zwak beestje dat amper op haar poten kon staan
Nu rent en speelt het mee, valt niet omver als de grote honden eens wat bruut zijn, en heeft niks last meer van de darmen
Ik zou deze voeding ook aan mijn berners willen geven
Maar beide zijn erg vlug te dik en deze voeding is nu net een voeding die per kilo 4150 cal bevat, enorm veel
Om te voorkomen dat ze niet dikker worden zou ik hen slechts 280 gram per dag willen geven terwijl ze 350 gram per dag aanraden
Op hun dieetvoeding kregen ze 340 en 380 gram per dag
Is dit vragen om problemen in de toekomst of is deze voeding voldoende in samenstelling dat het geen kwaad kan?
Wie geeft deze brok en hou je je aan de aanbevolen hoeveelheid of geef je toch minder?
Ik heb in de opvang 2 honden die vorig jaar ook zijn geweest, kregen toen brok van aveve, de premiumvoeding
Nu staan deze honden al tijdje op farmfood brok
En beide honden zijn veel beter erop, de berner zijn vacht is erg mooi geworden
De franse buldog heeft geen diarree meer, geen stinkwindjes meer
Maar meeste dat me opvalt is hoe sterk dat beestje geworden is, vorig jaar was dat nog een zwak beestje dat amper op haar poten kon staan
Nu rent en speelt het mee, valt niet omver als de grote honden eens wat bruut zijn, en heeft niks last meer van de darmen
Ik zou deze voeding ook aan mijn berners willen geven
Maar beide zijn erg vlug te dik en deze voeding is nu net een voeding die per kilo 4150 cal bevat, enorm veel
Om te voorkomen dat ze niet dikker worden zou ik hen slechts 280 gram per dag willen geven terwijl ze 350 gram per dag aanraden
Op hun dieetvoeding kregen ze 340 en 380 gram per dag
Is dit vragen om problemen in de toekomst of is deze voeding voldoende in samenstelling dat het geen kwaad kan?
Wie geeft deze brok en hou je je aan de aanbevolen hoeveelheid of geef je toch minder?
-
- Zeer actief
Re: farmfood
Wij geven (gedeeltelijk) Farmfood. Wij geven de aanbevolen hoeveelheid, maar bij Zahra iets meer omdat zij aan moet komen.
De kleintjes blijven prima op gewicht met de aanbevolen hoeveelheid. Ik schrik juist als ik van een ander merk de aanbevolen hoeveelheid moet geven, zoveel
De kleintjes blijven prima op gewicht met de aanbevolen hoeveelheid. Ik schrik juist als ik van een ander merk de aanbevolen hoeveelheid moet geven, zoveel

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Dacht dat farmfood wel meer zou gegeven worden hier, blijkbaar maar 1 persoon 

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Toen Ditch hier kwam stond hij op de farmfood
Kreeg een hele zak mee , was zonde om weg te gooien
Dus ging de zak wel opmaken en daarna net als de rest over op vers
Nou dat heb ik geweten , 6x pd een hoop waar een olifant nog jaloers op zou zijn
Toen de zak leeg was over op vers en de ontlasting was meteen stukken minder en zat ook beter in zn vacht
Kreeg een hele zak mee , was zonde om weg te gooien
Dus ging de zak wel opmaken en daarna net als de rest over op vers
Nou dat heb ik geweten , 6x pd een hoop waar een olifant nog jaloers op zou zijn
Toen de zak leeg was over op vers en de ontlasting was meteen stukken minder en zat ook beter in zn vacht
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
Hier juist alles goed met Farmfood. Toen we nog Dog Lovers Gold gaven hadden wij hopen van olifanten.
- dagmar88
- Zeer actief
Op wat proefbekertjes na geen ervaring. Schaap vonden ze wel erg lekker, maar ben zelf niet zo van de geperste brokken.schelsey schreef:Dacht dat farmfood wel meer zou gegeven worden hier, blijkbaar maar 1 persoon
Dit is hun advies.
https://www.farmfood.nl/holistische-aanpak/overgewicht/
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier vinden ze FarmFood ook erg lekker (vooral de schaap). Maar ze krijgen hier altijd maar een klein beetje brokken bij hun kvv, dus de kvv is hun hoofdvoer
- Linda3
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Na een hele lange zoektocht van brokken die Puck niet at, haar neus voor ophaalde, van ging spugen of jeuk kreeg.
Uiteindelijk een zak Farmfood HE gehaald. Deze eet ze graag, maar haar ontlasting blijft zacht.
Ik weet het dus niet meer, eindelijk een brok die ze echt lekker vind, zelfs aan komt rennen als ik haar bak vul (heeft ze nooit eerder gedaan), maar nu dus weer ontlasting die zacht blijft.
Hier dus geen ervaring met overgewicht, ik moet juist oppassen dat ze niet te dun word omdat ze zo slecht eet.
Uiteindelijk een zak Farmfood HE gehaald. Deze eet ze graag, maar haar ontlasting blijft zacht.
Ik weet het dus niet meer, eindelijk een brok die ze echt lekker vind, zelfs aan komt rennen als ik haar bak vul (heeft ze nooit eerder gedaan), maar nu dus weer ontlasting die zacht blijft.
Hier dus geen ervaring met overgewicht, ik moet juist oppassen dat ze niet te dun word omdat ze zo slecht eet.
Groetjes Linda en Puck
Ik zou eens uit laten zoeken of er een allergie of schimmelinfectie meespeelt in de ontlasting.Linda3 schreef:Na een hele lange zoektocht van brokken die Puck niet at, haar neus voor ophaalde, van ging spugen of jeuk kreeg.
Mijn vorige hond had een candidae infectie, daardoor werd het nooit optimaal.
Na jaren dokteren, kwam ik bij bioresonantie uit, de eerste die aan een schimmelinfectie dacht, zat in Breda, Gaby, haar praktijk zit nu bij Wies Dekker, Visioen, ze behandelen ook met bioresonantie. Je krijgt in ieder geval een diagnose, het ziet er hocus spocus uit maar is de redding van mijn hond geweest en trouwens ook van de vriend die het mij aanraadde ( die had een tropische virus, die verder aan alle diagnoses was ontsnapt )
On topic, ik zou kijken hoe je honden het er op doen, met een wat mindere hoeveelheid.
Ik meen dat ze ook een light versie hebben, dan zou je die eens kunnen proberen.
Eventueel kun je ook als je voer in 2x geeft smorgens of s avonds wat vlees geven ipv farmfood.
Maar ik voer zowiezo op het oog.