Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zien ze dit voor zich? ( dure operatie stichting hond)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Droppie

Re: Hoe zien ze dit voor zich? ( dure operatie stichting hon

Ongelezen bericht door Droppie »

Wat knap dat jullie dat allemaal kunnen zien in de glazen bol :engel:

Maar ik heb contact met ze gehad en ze noemden zichzelf een beginnende stichting, of ze dat zijn, dat zal de tijd uitwijzen, tot die tijd, geef ik ze het voordeel van de twijfel....mwaja....ik heb geen glazen bol, dus moet het gewoon met doodordinaire menselijkheid doen.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

laeken schreef:Waarom moet je een hond dood maken als je zelf de operatie niet wil betalen maar een ander wel en het verder een geweldige hond is? Waar hebben we last van als een ander dit wel doet?
Tom hebben we ook bijna 3000 euro aan besteed en een ander zou ook zeggen inslapen.

Ik snap niet zo goed waarom mensen vanaf de zijlijn inslapen zeggen terwijl een ander deze hond misschien wel een kans wil geven. Misschien is het wel een gouden hond?
Dat snap ik ook niet :roll:
Maar wat een prachtbeest :I:
Dat zeker!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Droppie schreef:Wat knap dat jullie dat allemaal kunnen zien in de glazen bol :engel:

Maar ik heb contact met ze gehad en ze noemden zichzelf een beginnende stichting, of ze dat zijn, dat zal de tijd uitwijzen, tot die tijd, geef ik ze het voordeel van de twijfel....mwaja....ik heb geen glazen bol, dus moet het gewoon met doodordinaire menselijkheid doen.
Ja ja, net zoiets als een beetje zwanger.
Een stichting heeft een bestuur, notariële akte ondertekend en is als zodanig ingeschreven bij de kvk.
Is dat niet op orde, dan is het oplichting jezelf als stichting te presenteren.
Droppie

dagmar88 schreef:
Droppie schreef:Wat knap dat jullie dat allemaal kunnen zien in de glazen bol :engel:

Een stichting heeft een bestuur, notariële akte ondertekend en is als zodanig ingeschreven bij de kvk.
En jij hebt er om gevraagd en weet dat het allemaal niet klopt?
Of je denkt dat het zo is, en gaat er van uit dat wat jij denkt klopt?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Droppie schreef:
dagmar88 schreef:

En jij hebt er om gevraagd en weet dat het allemaal niet klopt?
Of je denkt dat het zo is, en gaat er van uit dat wat jij denkt klopt?
Als ze al die officiële stappen hebben doorlopen kunnen ze toch duidelijker antwoorden dan ze nu doen?
Nee, ze hebben de schijn behoorlijk tegen. Donaties vragen met een zielig verhaal en een top prognose. Dit is gewoon elleboogdysplasie, daar hoeft helemaal geen zielig verhaal aan vooraf zij gegaan maar kan gewoon erfelijk zijn, beide rassen staan er nogal om bekend en dan ben je als kruising ook niet echt beter af. Het is nog maar heel erg de vraag of de hond na de operatie pijnvrij is en blijft. Maar hey, ze hebben alleen maar tóphonden! Alleen nog een paar duizend euro nodig om ze gelukkig te maken :roll:
Droppie

Ik heb er niet naar gevraagd, een van jullie wel?
Bij mij is er geen enkele schijn gewekt, ik he een vraag gesteld en gewoon antwoord gekregen.
dagmar88
Zeer actief

Droppie schreef:Ik heb er niet naar gevraagd, een van jullie wel?
Bij mij is er geen enkele schijn gewekt.
Alsjeblieft.

https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregist ... =1&start=0
Droppie

Wat weet je dan?
Staat een beginnende stichting daar?
Zijn ze al in dat stadium?

Jullie zijn aan het zoeken, maar hebben niks concreets en willen zwart maken.
Niks nagevraagd bij hen, dat blijkt wel weer.

Voor mij is het nog steeds, voordeel van `de twijfel`.

En dan staat nog steeds, wat iemand hierboven ook al schreef, moet een hond dood om deze redenen?
En omdat mensen de schijn tegen hebben.

Als iemand de kosten wil betalen, fijn voor de hond, want zoals ik het lees is dat de vergoeding voor de hond.
Dus daar houden zij niks aan over.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Droppie schreef:Wat weet je dan?

Jullie zijn aan het zoeken, maar hebben niks concreets en willen zwart maken.
Niks nagevraagd bij hen, dat blijkt wel weer.

Voor mij is het nog steeds, voordeel van `de twijfel`.

En dan staat nog steeds, wat iemand hierboven ook al schreef, moet een hond dood om deze redenen?
En omdat mensen de schijn tegen hebben.

Als iemand de kosten wil betalen, fijn voor de hond, want zoals ik het lees is dat de vergoeding voor de hond.
Dus daar houden zij niks aan over.
Nee, je moet het andersom stellen. Moet die hond blijven leven totdat zij een gulle gever hebben gevonden?
Laten we het niet vermenselijken. Die hond heeft geen idee dat hij met een klein fortuin kan worden opgelapt en dat het wachten daar op is. Die leeft alleen vandaag en weet alleen dat hij nu pijn heeft. En dat misschien al heel lang en voor nog heel lang. Hoe lang laat je zo'n hond dan wachten? Wacht je langer als het zo'n leuke hond is, moet hij daarom zelf nog maar een poos doorbijten?
Als je als stichting zijnde puur en alleen voor het beste voor de hond gaat, en je kan de behandeling zelf niet betalen en dat geld ook niet op korte termijn regelen, dan laat je hem gaan. Dan mist iemand er misschien een wereldhond aan, dat kan. Maar je bespaart de hond wel waarschijnlijk maanden of jaren vol pijn.
dagmar88
Zeer actief

Droppie schreef:Wat weet je dan?
Je kunt de intentie hebben een stichting op te richten, een beginnende stichting bestaat niet. Het is een stichting of niet.
En dat is het dus niet, terwijl diegene zich naar jou toe wel zo heeft gepresenteerd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”