Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond importeren
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Hond importeren
Als alles goed gaat, mogen wij in Oktober onze pup ophalen.Met de auto is geen optie, dus blijft alleen vliegen over, het is maar een korte vlucht van 1,5 uur. En omdat ze nog zo klein is, willen wij haar in de cabine meenemen. Een vervoerstas lijkt mij erg onhandig, ( al een keer 1 gehad, en kon er niet mee)nu zit ik bij transportboxen te kijken op Internet, maar alles is groter dan de maximale maten die KLM opgeeft. KLM (lxbxh) 46x28x24. Iemand een idee waar je een transportbox kan kopen met deze maximale afmetingen? (Met genoeg ventilatie uiteraard, en het liefst met ijzeren vast zet pinnen, ipv plastic ronddraai dingen om deur af te sluiten)
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Hond importeren
Weet je zeker dat die afmetingen kloppen en zo ja, past je hondje daar wel in dan? Je moet dan denk ik echt gaan kijken naar knaagdierenboxen, zelfs transportboxen voor katten zijn nog groter dan deze afmetingen@nita1 schreef:Als alles goed gaat, mogen wij in Oktober onze pup ophalen.Met de auto is geen optie, dus blijft alleen vliegen over, het is maar een korte vlucht van 1,5 uur. En omdat ze nog zo klein is, willen wij haar in de cabine meenemen. Een vervoerstas lijkt mij erg onhandig, ( al een keer 1 gehad, en kon er niet mee)nu zit ik bij transportboxen te kijken op Internet, maar alles is groter dan de maximale maten die KLM opgeeft. KLM (lxbxh) 46x28x24. Iemand een idee waar je een transportbox kan kopen met deze maximale afmetingen? (Met genoeg ventilatie uiteraard, en het liefst met ijzeren vast zet pinnen, ipv plastic ronddraai dingen om deur af te sluiten)

-
- nieuw lid
Dat viel mij ook al op, zat ook te kijken naar transportboxen voor katten, maar dat is vanaf 30 cm hoog, maten komen van de site van KLM. Het is dan een pup van 15 weken van een klein ras. Kleiner dan een kat op die leeftijd.DeDiana schreef:Weet je zeker dat die afmetingen kloppen en zo ja, past je hondje daar wel in dan? Je moet dan denk ik echt gaan kijken naar knaagdierenboxen, zelfs transportboxen voor katten zijn nog groter dan deze afmetingen@nita1 schreef:Als alles goed gaat, mogen wij in Oktober onze pup ophalen.Met de auto is geen optie, dus blijft alleen vliegen over, het is maar een korte vlucht van 1,5 uur. En omdat ze nog zo klein is, willen wij haar in de cabine meenemen. Een vervoerstas lijkt mij erg onhandig, ( al een keer 1 gehad, en kon er niet mee)nu zit ik bij transportboxen te kijken op Internet, maar alles is groter dan de maximale maten die KLM opgeeft. KLM (lxbxh) 46x28x24. Iemand een idee waar je een transportbox kan kopen met deze maximale afmetingen? (Met genoeg ventilatie uiteraard, en het liefst met ijzeren vast zet pinnen, ipv plastic ronddraai dingen om deur af te sluiten)
-
- nieuw lid
Die wij hadden, klapte elke keer inelkaar. Misschien had ik dan van mindere kwaliteit, dat kan ook. Met welke heb je goede ervaring? Want als een harde niet te verkrijgen is in die maat, zal ik toch moeten uitwijken naar een 'stoffen bench'Nanna schreef:Het hoeft geen harde box te zijn he. Softshell mag ook.
O sorry, zie nu pas dat je dat niet wilt. Ik heb hem twee keer gebruikt en vond het juist heel fijn.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je ook gekeken naar hoe groot je pup mag zijn om in zo'n kleine box te mogen? Er staat me bij dat de box x keer zo hoog moet zijn als de hond en x keer zo lang, maar precies weet ik het dus niet meer.
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Toen wij onze pup met het vliegtuig (met KLM, in 2014) opgehaald hebben, hebben we een SturdiBag maat L gebruikt: https://www.catcetera.nl/nl/sturdi-prod ... =193786419
Dat beviel ons prima! Je moet alleen niet je pup de rits kapot laten kauwen
(gelukkig was dat met een paperclip zo opgelost en hebben we hem alsnog kunnen gebruiken). Wij twijfelden toen ook omdat een tas zo kan instorten, maar deze zijn heel stevig door de metalen boogjes. We konden geen transportbox vinden die aan de maten voldeed en waar daadwerkelijk nog comfortabel een dikke 10 weken oude cocker in paste 
Dat beviel ons prima! Je moet alleen niet je pup de rits kapot laten kauwen

Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
De hond moet kunnen staan met ruimte boven de kopZamunda schreef:Heb je ook gekeken naar hoe groot je pup mag zijn om in zo'n kleine box te mogen? Er staat me bij dat de box x keer zo hoog moet zijn als de hond en x keer zo lang, maar precies weet ik het dus niet meer.

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Daar doen ze niet moeilijk over. Er worden volwassen shelties ingedaan en die kunnen echt niet staan erin. Ze kijken wel naar het gewicht, die mag met tas/box niet boven een bepaald gewicht komen.crutz schreef:De hond moet kunnen staan met ruimte boven de kopZamunda schreef:Heb je ook gekeken naar hoe groot je pup mag zijn om in zo'n kleine box te mogen? Er staat me bij dat de box x keer zo hoog moet zijn als de hond en x keer zo lang, maar precies weet ik het dus niet meer.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Hangt er helemaal vanaf wie je treft en ze worden steeds lastiger.suzan25 schreef:Daar doen ze niet moeilijk over. Er worden volwassen shelties ingedaan en die kunnen echt niet staan erin. Ze kijken wel naar het gewicht, die mag met tas/box niet boven een bepaald gewicht komen.crutz schreef:De hond moet kunnen staan met ruimte boven de kopZamunda schreef:Heb je ook gekeken naar hoe groot je pup mag zijn om in zo'n kleine box te mogen? Er staat me bij dat de box x keer zo hoog moet zijn als de hond en x keer zo lang, maar precies weet ik het dus niet meer.
Op onze laatste vlucht terug zat bij de herders ook een (klein uitgevallen) chi in het ruim, die paste volgens het personeel ook niet goed genoeg in de tas

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Is dit niet toch iets wat je zou kunnen overwegen? De maten zijn 46x28x23 cm
https://tims.nl/_1-trixie-hondentas-air ... KIEALw_wcB
Slijtvaste kunststof, waterdichte bodemplaat, gaas-inzetten en geïntregeerde korthouder. Lijkt me heel prettig als je de pup aan zijn tuig kunt vastzetten in de draagmand. Je zou dan zoals de rest aangeeft even de maat kunnen opvragen van pup als ze staat, dus van voorpoot tot kop. Ik weet niet meer precies hoeveel ruimte maar een cm of vijf lijkt me prettig voor het dier.
Succes!
https://tims.nl/_1-trixie-hondentas-air ... KIEALw_wcB
Slijtvaste kunststof, waterdichte bodemplaat, gaas-inzetten en geïntregeerde korthouder. Lijkt me heel prettig als je de pup aan zijn tuig kunt vastzetten in de draagmand. Je zou dan zoals de rest aangeeft even de maat kunnen opvragen van pup als ze staat, dus van voorpoot tot kop. Ik weet niet meer precies hoeveel ruimte maar een cm of vijf lijkt me prettig voor het dier.
Succes!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
suzan25 schreef:Daar doen ze niet moeilijk over. Er worden volwassen shelties ingedaan en die kunnen echt niet staan erin. Ze kijken wel naar het gewicht, die mag met tas/box niet boven een bepaald gewicht komen.crutz schreef:De hond moet kunnen staan met ruimte boven de kopZamunda schreef:Heb je ook gekeken naar hoe groot je pup mag zijn om in zo'n kleine box te mogen? Er staat me bij dat de box x keer zo hoog moet zijn als de hond en x keer zo lang, maar precies weet ik het dus niet meer.
Daar zou ik niet op gokken
We hebben toen ik nog bij huize zwerf hond zat daar weleens gedoe over gehad bij de douane..
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
En ook daar kun je niet op gokken. Als cabinepersoneel of medereizigers vervelend doen, mag de hond de hele vlucht de tas niet uit.Nanna schreef:Neenee, geen bench. Echt een stoffen tas. En ze hebben er amper ingezeten want het grootste deel van de reis zaten ze gewoon op schoot
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Denk dat die chi die op Yuma zijn kennel stond niet zwaarder was dan 2 kiloNanna schreef:Als het echt een ieniemieniepup is zou ik me er niet zo over te sappel maken maar met een toch al flinkere pup wel. Het gewicht van pup en tas samen mag niet boven de 8 kilo uitkomen, anders verdwijnt ie alsnog in het ruim.
En een stoffen tas weegt nu eenmaal veel minder dan een hardshell.

Maar moest toch het ruim in