Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is een voorhuidontsteking erg?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

Is een voorhuidontsteking erg?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tom heeft (denk ik) af en toe last van een voorhuidontsteking. Nu heb ik veel gelezen over het verhelpen van een voorhuidontsteking, maar mijn vraag is eigenlijk; kan het kwaad als er niets aan gedaan wordt?
Tot nu toe was ik Tom gewoon even als het wat te ranzig is, maar ik wil natuurlijk niet dat Tom er op de 1 of andere manier problemen mee krijgt. Wie weet hier meer van?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als het een echte onsteking is lijkt het me toch beter even naar de dierenarts te gaan. Er is natuurlijk verschil aan alleen vuil, of een ontsteking. Een ontsteking is nooit goed, waar deze ook zit.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

gewoon extra vitamine C geven gedurende een week en eventueel uitspoelen met een oplossing van echinacea of met camille thee.
werkt perfect :ok:
qyan heeft het ook vaak en dan een weekje vitamine c kan hij er weer ff tegenaan.
na het strand of ergens waar hij in zand ed heeft liggen rollen spoel ik het altijd ff uit, gewoon met lauw water.

ik ga tegenwoordig dus echt niet meer naar de DA voor ene voorhuidontsteking, want wordt toch alleen maar met voorhuidcleaner naar huis gestuurd die niet eens helpt.
en de optie castreren voor zoiets wat qyan betreft never.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

[quote="qyan"]gewoon extra vitamine C geven gedurende een week en eventueel uitspoelen met een oplossing van echinacea of met camille thee.
[quote]

Ok, maar dan heb ik nog wat vraagjes. ;) Wat is chinacea? En die kamillethee, is dat gewoon de huis-tuin-en-keuken thee die ik in de kast heb staan? Even laten afkoelen en dan spoelen???
En wat voor vitamine C soort moet ik hem dan geven? Is dat een pil of poeder? En gewoon die voor mensen zijn of moet ik ze speciaal bij de dierenwinkel halen? Wil het wel eens proberen.
Het is niet dat Tom er last van heeft, het is meer af en toe wat vies om te zien. Beetje geel/witte smurrie zeg maar. :kotz: Dat knuffelt toch niet altijd even lekker... :mrgreen:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Bij onze Borg werd het chronisch, daarna raakte zijn penis ontstoken en kreeg hij last van blaasontstekingen. Ik had hem al zo vaak moeten behandelen dat hij agressief werd als ik alleen al naar zijn 'johannes' keek. :roll: We hebben toen voor castratie gekozen en dat heeft wel geholpen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
qyan

Sjalot schreef:Bij onze Borg werd het chronisch, daarna raakte zijn penis ontstoken en kreeg hij last van blaasontstekingen. Ik had hem al zo vaak moeten behandelen dat hij agressief werd als ik alleen al naar zijn 'johannes' keek. :roll: We hebben toen voor castratie gekozen en dat heeft wel geholpen.
dan had hij het idd wel heel erg, lijkt me dan zeker idd geen pretje!
Wendy!
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wendy! »

In principe is een voorhuidontsteking niet erg. De meeste reuen hebben hier wel in mindere of meerdere mate last van. Je kunt een voorhuidreiniger kopen en af en toe eens schoonmaken.

Zoals mijn dierenarts het zei: een voorhuidontsteking is voor de baasjes vervelender dan voor de hond zelf.
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...
AfbeeldingAfbeelding
qyan

miekmiek schreef:
qyan schreef:gewoon extra vitamine C geven gedurende een week en eventueel uitspoelen met een oplossing van echinacea of met camille thee.

Ok, maar dan heb ik nog wat vraagjes. ;) Wat is chinacea? En die kamillethee, is dat gewoon de huis-tuin-en-keuken thee die ik in de kast heb staan? Even laten afkoelen en dan spoelen???
En wat voor vitamine C soort moet ik hem dan geven? Is dat een pil of poeder? En gewoon die voor mensen zijn of moet ik ze speciaal bij de dierenwinkel halen? Wil het wel eens proberen.
Het is niet dat Tom er last van heeft, het is meer af en toe wat vies om te zien. Beetje geel/witte smurrie zeg maar. :kotz: Dat knuffelt toch niet altijd even lekker... :mrgreen:
echinacea is een weerstandsverhogend middel en ontsmet.
gewoon een flesje echinacea halen bij de hema, verdunnen met water en dan gewoon uitspoelen.
maar kan dus ook camille thee, wij hebben ook gewoon de huis tuin en keuken thee. gewoon water koken, slappe the etrekken, af laten koelen tot het goed lauw is en even uitspoelen.
vitamine c gewoon voor mensen, zolang je maar niet de time released geeft die 8 uur werkt.
bij voorkeur het liefst ester c, niet zure variant. en rustig opbouwen anders gaat tom aan de diaree ;)
zolang er idd af en toe smurrie uit komt kan dit heel goed werken.
als het idd chronisch wordt zoals hierboven is geschreven en de penis ook gaat ontsteken is het een ander verhaal natuurlijk, dan zou ik idd naar de da gaan en niet met huis tuin en keukenmiddeltjes ana de slag gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”