Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gecastreerde teef

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond
Aantal honden: 2

Gecastreerde teef

Ongelezen bericht door Annika »

Ik heb 2 honden een grote keeshond reu Yuki 5 jaar en een middenslag kees teefje Nala 7 jaar
Nala is gecastreerd toen ze 3 jaar was en verder nooit meer problemen gehad. Yuki is intact en is heel goed van loopse teven af te praten tenzij ze dekrijp zijn. Hij heeft nooit gedekt en zal dat ook niet gaan doen in de toekomst.
Sinds enkele maanden is Nala meer gaan markeren en staat Yuki bij die plasjes te klappertanden en te kwijlen verder is Nala zichzelf enorm aan het poetsen en sinds kort wil Yuki op Nala kruipen dit heeft hij nog nooit gedaan :O:. Ik zie uitwendig geen afscheiding of zwelling aan de vagina.
Is hier een medische verklaring voor?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Gecastreerde teef

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Al getest op blaasontsteking?
Al ken ik heel wat gecastreerde teefjes die meer markeren dan mijn beide intacte reuen
Annika
Actief

Fotogravinnetje schreef:Al getest op blaasontsteking?
Al ken ik heel wat gecastreerde teefjes die meer markeren dan mijn beide intacte reuen
Dat zou het vele markeren verklaren maar daar gaat mijn reu toch niet anders van doen? Markeren heeft Nala altijd al wel gedaan maar nooit zoveel
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Door blaasontsteking kan de urine anders gaan ruiken en daar reageert je reu dan weer op
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Even een controle bij de DA bij zo'n plotselinge verandering lijkt me sowieso wel verstandig.
Fotogravinnetje schreef:Al getest op blaasontsteking?
Bijvoorbeeld :ok:

Er kan ook iets niet helemaal ok zijn met de prostaat van je reu.
Of er is bij beiden iets aan de hand.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Annika
Actief

Vanmorgen geprobeerd urine op te vangen om te laten testen maar die kleine draak rent hard weg of stopt abrupt met plassen hebben jullie beeld hoe ik vanmorgen achter d'r aanliep met m'n pannetje ze denkt nu dat ik helemaal gestoord ben geworden :piew: iemand daar nog een gouden tip voor? :denken:

Overleg gehad met de dierenarts maar die denkt niet aan de prostaat omdat er dan ook iets aan de ontlasting verandert had moeten zijn.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gebruik een soeplepel. Schijnt veel beter te werken
Annika
Actief

Fotogravinnetje schreef:Gebruik een soeplepel. Schijnt veel beter te werken
Ik ga het proberen maar ik geloof niet dat het gaat werken
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik vind een bakje of deksel oid eronder schuiven handiger dan de soeplepel. 's Ochtends als er echt geplast moet worden aan de korte lijn en blijven staan / op de vierkante meter blijven lopen tot er geplast wordt. Ondertussen 100 schietgebedjes prevelend natuurlijk :mrgreen:

Ontlasting hoeft echt niet anders te zijn bij prostaatproblemen, dat is een beetje te kort door de bocht. Om erachter te komen of hij last van zijn prostaat heeft zal de dierenarts echt onderzoek moeten doen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nomo schreef:Ik vind een bakje of deksel oid eronder schuiven handiger dan de soeplepel. 's Ochtends als er echt geplast moet worden aan de korte lijn en blijven staan / op de vierkante meter blijven lopen tot er geplast wordt. Ondertussen 100 schietgebedjes prevelend natuurlijk :mrgreen:

Ontlasting hoeft echt niet anders te zijn bij prostaatproblemen, dat is een beetje te kort door de bocht. Om erachter te komen of hij last van zijn prostaat heeft zal de dierenarts echt onderzoek moeten doen.
Als ik met bakjes moet gaan hannessen lukt t hier nooit. Soeplepel idd is ideaal
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Inderdaad even laten controleren.
Soeplepels, pannetjes, etc, is hier een groot drama. Ik laat mijn honden dan op plastic (tas, zak) plassen.
Dan even overgieten (of met een spuitje). Tja, helemaal zuiver zal het niet zijn... maar werkt wel.
Annika
Actief

JML schreef:Inderdaad even laten controleren.
Soeplepels, pannetjes, etc, is hier een groot drama. Ik laat mijn honden dan op plastic (tas, zak) plassen.
Dan even overgieten (of met een spuitje). Tja, helemaal zuiver zal het niet zijn... maar werkt wel.
Misschien toch introduceren bij puppycursus een les plassen in soeplepels of op tassen :LOL:

Voor nu gaat ze dus echt niet plassen als ik met dr loop dus m'n man gaat ze zo even uitlaten zonder poging en dan morgenvroeg gaat hij het nog proberen. Gelukkig is ze ook niet eigenwijs :oohja:
Annika
Actief

Re: Gecastreerde teef upd 10-7

Vandaag urine gebracht :cheer: (Lang leve manlief). Geen blaasontsteking. Vandaag ook in het bos een andere reu tegen gekomen die Nala niet standaard weg jaagt en die reu reageerde hetzelfde op Nala als m'n reu dus aan Yuki ligt het niet :scratch:. Op advies van da morgen naar de da bellen die Nala heeft gecastreerd om te vragen of de baarmoeder er nog in zit. Als de baarmoeder er nog in zit voor de zekerheid toch bloedtest om te kijken of daar misschien een ontsteking zit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Gecastreerde teef upd 10-7

Ongelezen bericht door ranetje »

Annika schreef:Vandaag urine gebracht :cheer: (Lang leve manlief). Geen blaasontsteking. Vandaag ook in het bos een andere reu tegen gekomen die Nala niet standaard weg jaagt en die reu reageerde hetzelfde op Nala als m'n reu dus aan Yuki ligt het niet :scratch:. Op advies van da morgen naar de da bellen die Nala heeft gecastreerd om te vragen of de baarmoeder er nog in zit. Als de baarmoeder er nog in zit voor de zekerheid toch bloedtest om te kijken of daar misschien een ontsteking zit.
Is ze niet gecastreerd toen ze bij jou was dan?
Want dan weet je toch of de baarmoeder er nog in zit?
Een baarmoederontsteking is trouwens op een echo te zien.

Als die operatie recent is zou het kunnen zijn dat de eierstokken niet volledig zijn verwijderd.
Of ze heeft een vaginale infectie dat kan ook nog.

Ik zou overigens niet aan een blaasontsteking denken bij je reu, maar aan een prostaatprobleem.
Of dat in de urine te zien is??????????? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Annika
Actief

Ze was al wel bij mij maar ze zijn laparoscopisch aan de castratie begonnen alleen lukte dat niet omdat ze te klein was dus hebben ze haar alsnog open moeten maken. Ik denk dat de baarmoeder er nog in zit maar ik weet het niet 100% zeker. Bloedonderzoek was ook voor algeheel onderzoek. Mijn reu is niet nagekeken op blaasontsteking maar m'n teef. Omdat een andere intacte reu hetzelfde reageert op m'n teef ga ik er vanuit dat het niet aan de reu ligt. Nala is verder helemaal fit eet, drinkt, poept normaal alleen markeert ze dus meer en ze ruikt lekker voor reuen ze is verder ook dezelfde heks als normaal dus ik vind het allemaal maar vreemd :denken:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Heel soms gebeurt het dat een gecastreerde teef toch nog in een soort cyclus komt :ugh:
Zinzi is vorig jaar gecastreerd (gesloten bmo) en die ruikt nu voor de 2e keer heel erg lekker volgens mijn mannen en andere reuen, likken, plasjes lebberen, klappertanden :roll: Ik had ook anders gehoopt, maar er is verder niks mis met haar, alles is eruit.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”