Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden logeren, overdracht...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Honden logeren, overdracht...

Ongelezen bericht door dre »

Soooof schreef:
Alfilillo schreef:
Soooof schreef:Ik voel me spontaan een ontaarde hondenbaas. :schrik: :LOL: Rex logeert bij één stel, de jongen die hem ook wel eens uitlaat voor ons. Daar breng ik hem rustig een week naartoe, zo eens per jaar. Daar komt geen overdracht bij, zelfs niet eens een riem. Zijn voer geef ik mee en dat is dat. Het was een voorwaarde van mijn man overigens, voor Rex zijn komst; dat we ook nog met z'n tweeën op vakantie zouden gaan. Gelukkig word ik wel altijd bestookt door de oppas met foto's en filmpjes van hem. :I:
Bij ons gaat het ook ongeveer zo. Ik geef voer mee en een maatbeker waarop de hoeveelheid is aangegeven, de entingsboekjes en de riemen. Geen schrijfsels of wat dan ook. Als ik er niet op zou vertrouwen dat de oppas weet wat ze moet doen, zou ik de honden er überhaupt niet achterlaten. Ze vraagt wel altijd of ze los mogen overigens.
De foto's en video's zijn altijd fijn om te krijgen.
Gelukkig. :mann: :mann:
Ik ook hoor, even aangeven hoeveel eten ze krijgen en een riem erbij. Als ik je niet zou vertrouwen met mijn honden krijg je ze al helemaal niet te logeren :wink:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Mijn honden (zeker Izzy) gaan eigenlijk alleen naar smam uit logeren. En die heeft al heel wat jaren langer honden dan ik, dus ik schuif ze daar met een zak brokken naar binnen zonder enige vorm van 'overdracht'. Ze hebben daar dan vervolgens de tijd van hun leven.
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Huidige hond, van nu twee jaar, is nog nooit uit logeren geweest en dat zie ik ook niet zo snel gebeuren. Mocht het ooit nodig zijn is er 1 iemand die ik dat zou toevertrouwen zonder briefje.
Vorige honden liet ik als het nodig was gerust achter bij mijn moeder, de enige mondelinge overdracht was dat de boterham 's ochtends niet persé gesmeerd hoefde te worden :tongue: Maar mams is er niet meer.

Als ik het gevoel heb dat ik hele gebruiksbeschrijvingen, geboden en verboden mee moet geven dan houdt het hele feest voor mij op hoor.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Tijdstip van het voer, de hoeveelheid is per moment afgewogen met datum erop. Ik geef altijd aan dat loslaten mag en wat er gebeurd... had bij mij ook kunnen gebeuren. Maar ik wil niet dat kinderen zonder toezicht mijn honden uitlaten. Bij onbekende (waar ik altijd eerst zelf ben geweest) geef ik aan dat Bente naar honden toe kan rennen maar altijd tijdig stopt en als een hond onzeker is zij net wat verder doorrent. En omdat ik het lastig vind afscheid te nemen ga ik dan direct weg. Dat kan want als ik mijn honden ergen heenbreng doe ik dat alleen als ik het vertrouw en de meeste mensen weten meer van omgang met honden dan ik. Zodra ze opgehaald kunnen worden lig ik voor de deur en dan ben ik wat leuker en spraakzamer. En wil ik alles weten.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Luna is één keer uit logeren geweest. Dat was; hier is het voer, ze eet een halve rol per dag. Loslaten mag hoor, maar niet in de wijk. Doei! :engel: Ze heeft het, na de eerste 2 dagen die ze maar stom vond, heerlijk gehad.

Vito is nog nooit uit logeren geweest en dat doe ik ook liever niet. Niet dat hij zo vreselijk moeilijk is, maar hij heeft zijn dingetjes. Dus laat maar :wink:

Van honden die hier komen logeren hoef ik alleen te weten wat en hoeveel ze eten, de rest komt goed. Dit zijn wel honden die ik ken en ik doe niet aan speciale verzoeken. Ze draaien mee, of ze komen maar niet logeren.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nee allicht heb je geen date. Alsof iemand met zulke vuilbekkerij het bed in wil duiken. Met je hele kuthond :LOL:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Er bestaan meer reisjes dan een stedentrip. :tongue:
Ik mag graag kamperen of gewoon een weekje of lang weekend een chaletje in de bergen.
Ik hou van bergen. :I:

En dan gaat Xavi naar de oppas. Of naar mn ex of naar vrienden.
Mn ex hoeft geen uitleg, dat lijkt me duidelijk.. het was onze hond. :tongue:
De vrienden hebben zelf jaren een moeilijke hond gehad.. dus hoeven wat dat betreft ook geen uitleg.
Eten is niet zo moeilijk en de rest ervaren ze zelf wel.
Hij slaapt daar in de bench, Xavi vindt t allemaal wel prima.
En uit nood kan ik hem altijd even bij mijn ouders brengen. Daar voelt hij zich heel erg thuis.
Dat blijkt nu wel weer.. ik ben hier inmiddels 2 dagen en hij doet niet anders dan liggen snurken op een stoel. :LOL:

Zolang ik maar weet dat diegene waar hij naartoe gaat, met honden als Xavi om kan gaan.
Verder niet te moeilijk doen hoor. :neenee:
Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hylos schreef:Er bestaan meer reisjes dan een stedentrip. :tongue:
Ik mag graag kamperen of gewoon een weekje of lang weekend een chaletje in de bergen.
Ik hou van bergen. :I:

En dan gaat Xavi naar de oppas. Of naar mn ex of naar vrienden.
Mn ex hoeft geen uitleg, dat lijkt me duidelijk.. het was onze hond. :tongue:
De vrienden hebben zelf jaren een moeilijke hond gehad.. dus hoeven wat dat betreft ook geen uitleg.
Eten is niet zo moeilijk en de rest ervaren ze zelf wel.
Hij slaapt daar in de bench, Xavi vindt t allemaal wel prima.
En uit nood kan ik hem altijd even bij mijn ouders brengen. Daar voelt hij zich heel erg thuis.
Dat blijkt nu wel weer.. ik ben hier inmiddels 2 dagen en hij doet niet anders dan liggen snurken op een stoel. Afbeelding

Zolang ik maar weet dat diegene waar hij naartoe gaat, met honden als Xavi om kan gaan.
Verder niet te moeilijk doen hoor. :neenee:
Ik hou ook van de bergen... maar dan wel met honden :mrgreen: anders vind ik er niks aan... want ik zit alleen maar te denken wat ik allemaal met die honden had kunnen doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Snap ik, dat was ooit ook mijn droom.
Maarja, dan moet je geen vechthond nemen. :L:
Ooit! Ga ik kamperen met mijn hond en tochten maken in de bergen. :8):
Tot die tijd moet ik maar genoeg nemen met man als gezelschap :mann: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie