Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Spirulina
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Spirulina
Ik denk dat haar weerstand prima is omdat het meer lijkt dat haar lijf op grassen etc, reageert.
Heeft ze er zomers vaker last van?
Heeft ze er zomers vaker last van?

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Bij honden met een allergie is de weerstand juist extreem goed, vandaar de allergie.
Daar zou ik het dus niet in zoeken.
Daar zou ik het dus niet in zoeken.

-
- Zeer actief
Spirulina ken ik niet.
Ik lees wel her en der dat Omega 3 vetzuren een toevoeging zouden kunnen zijn. Dat zit o.a. in zalmolie.
Luposan biotin+ is een supplement wat ik standaard geef aan beide honden, baadt het niet, schaadt het niet is ons idee.
En bij atopie en allergie wordt ook vaak geadviseerd om af en toe met een medicinale shampoo de hond te wassen.
Jaren geleden toen onze beide honden een alergische reactie hadden van zwemmen in een boerensloot heb ik van de dierenarts Dermasezia shampoo gekregen, het werkte erg goed. Ik heb het nog staan, voor het geval we weer eens tegen zo'n akkefietje aanlopen
Ik lees wel her en der dat Omega 3 vetzuren een toevoeging zouden kunnen zijn. Dat zit o.a. in zalmolie.
Luposan biotin+ is een supplement wat ik standaard geef aan beide honden, baadt het niet, schaadt het niet is ons idee.
En bij atopie en allergie wordt ook vaak geadviseerd om af en toe met een medicinale shampoo de hond te wassen.
Jaren geleden toen onze beide honden een alergische reactie hadden van zwemmen in een boerensloot heb ik van de dierenarts Dermasezia shampoo gekregen, het werkte erg goed. Ik heb het nog staan, voor het geval we weer eens tegen zo'n akkefietje aanlopen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik geef altijd buffelhuid met spirulina omdat dat handig formaat is voor mijn pukkels. Geen idee of het een positief effect heeft.
-
- Zeer actief
https://www.zooplus.nl/shop/honden/kauw ... koo/465369laeken schreef:Ik geef altijd buffelhuid met spirulina omdat dat handig formaat is voor mijn pukkels. Geen idee of het een positief effect heeft.
Deze geef ik, en ze vinden ze erg lekker bij tijd en wijlen.
En snacks met groenlipmossel erin.
Mijn vorige hond heeft veel last gehad van oren en huid.
De oren was binnen de perken te houden met Puur Oor, na de ontsteking bleef ik onderhoudsdosis geven, daarmee bleef het redelijk binnen de perken.
De huid was een groter probleem, na heel veel gedokter, was mijn laatste strohalm bioresonanatie, daar kwam uit een candidae infectie, diegene heeft haar met bioresonantie behandeld, dit is zijn redding geweest.
Maar er kwam ook uit, allergie tegen vaccinatie en veel ontstekingen eerste levensjaar waardoor hij eigenlijk soort medicijnvergiftiging op liep waardoor de candidae kans kreeg gigantisch te worden.
Niet alle bioresonatiebehandelaren behandelen ook met bioresonanatie, ze gebruiken het om een diagnose te stellen, zelf ben ik van mening dat juist de behandeling hem heeft gered.
De oren was binnen de perken te houden met Puur Oor, na de ontsteking bleef ik onderhoudsdosis geven, daarmee bleef het redelijk binnen de perken.
De huid was een groter probleem, na heel veel gedokter, was mijn laatste strohalm bioresonanatie, daar kwam uit een candidae infectie, diegene heeft haar met bioresonantie behandeld, dit is zijn redding geweest.
Maar er kwam ook uit, allergie tegen vaccinatie en veel ontstekingen eerste levensjaar waardoor hij eigenlijk soort medicijnvergiftiging op liep waardoor de candidae kans kreeg gigantisch te worden.
Niet alle bioresonatiebehandelaren behandelen ook met bioresonanatie, ze gebruiken het om een diagnose te stellen, zelf ben ik van mening dat juist de behandeling hem heeft gered.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ruby heeft ook al 15 jaar gevoelige oren die doe ik ook regelmatig met Puur Oor daarna is het nooit meer erg geworden , afkloppen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Klopt ook wel vaak denk ik toen ik haar geen stukjes brood meer gaf maar het beleg ging het ook weer beter