Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma en haar traagheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Uma en haar traagheid

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat geweldig fijn voor Uma :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Geweldig dat het zo goed gaat met haar zeg! Ze ziet er echt heel anders en veel kwieker uit nu. :cheer:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wat geweldig zeg , je hebt nu een totaal andere hond
Zal voor iedereen wel wennen zijn , maar ze zit duidelijk weer lekker in haar velletje
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik lees het allemaal nu pas, maar wat heerlijk voor Uma en voor jullie! Geniet ervan en zonder schuldgevoel, want daar heeft Uma ook helemaal niks aan. Als vandaag een mooie dag was en ze erop kan vertrouwen dat morgen ook weer geweldig wordt, dan is dat alleen maar superfijn.

Bij onze Pindapoes is overigens een paar maanden geleden een te snel werkende schildklier geconstateerd. Ze werd alsmaar magerder, terwijl ze normaal at. Maar ze is al 13, en verder was ze gewoon nog heel actief, niet overdreven veel plassen en drinken, dus ik heb misschien wel te lang gewacht met naar de DA gaan. Inmiddels dus op de medicijnen, en binnen no-time was ze weer mooi op gewicht. En nog steeds even actief, misschien wel een tikje minder hyper dan voorheen, maar dat vinden we niet erg. :mrgreen:

Je denkt gewoon ook niet snel aan die schildklier, als mijn DA geen test daarop had voorgesteld had ik nog steeds een magere ouwe kat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat is dit toch een heerlijk feel-good-topic.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Geweldig zeg! Jullie hebben een heel andere hond gekregen!
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Naar aanleiding van onder andere dit topic ben ik vandaag met Triss naar de DA geweest en heb haar laten testen op o.a. De schildklier. Ze kunnen veel al bij de DA zelf testen en mocht daar iets uit komen zou dat opgestuurd worden voor uitgebreide tests. Triss zit dus laag met haar schildklier hormoon. Niet te laag maar wel tegen de ondergrens. Nu wordt er bloed opgestuurd voor verdere test, en krijg ik daar volgende week de uitslag van.
De reden dat ik ben gaan testen is dat Triss met drie jaar altijd maar kort echt actief is, en daarna een beetje achter ons aan schuifelt. Bij de agility begint ze heel enthousiast en naar 10 min vindt ze het wel weer mooi geweest. Ook bleek vandaag dat haar temperatuur wat hoog was. We moeten nu haar dagelijks verschillende keren tempen. Het kan namelijk ook zijn dat ze heel snel temperatuur opbouwt en dit niet goed kwijt raakt. Hijgen is namelijk is wat we Triss bijna nooit zien doen.
Ik ben benieuwd wat er verder uitkomt. En dank je wel voor dit topic, het heeft me net het laatste zetje gegeven om toch te gaan testen :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wat fijn om jullie leuke reacties voor onze Uma te lezen :lief:

Tycha, heel herkenbaar. Grappig, ik had dat verband nog helemaal niet gelegd. Uma hijgt ook nooit, maar sinds ze medicijnen krijgt wel. Nu loopt ze ook wel wat actiever natuurlijk.
Ik hoop dat je straks ook verschil kan maken voor Triss. Fijn dat Uma's topic jullie geholpen heeft.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

tycha schreef:Naar aanleiding van onder andere dit topic ben ik vandaag met Triss naar de DA geweest en heb haar laten testen op o.a. De schildklier. Ze kunnen veel al bij de DA zelf testen en mocht daar iets uit komen zou dat opgestuurd worden voor uitgebreide tests. Triss zit dus laag met haar schildklier hormoon. Niet te laag maar wel tegen de ondergrens. Nu wordt er bloed opgestuurd voor verdere test, en krijg ik daar volgende week de uitslag van.
De reden dat ik ben gaan testen is dat Triss met drie jaar altijd maar kort echt actief is, en daarna een beetje achter ons aan schuifelt. Bij de agility begint ze heel enthousiast en naar 10 min vindt ze het wel weer mooi geweest. Ook bleek vandaag dat haar temperatuur wat hoog was. We moeten nu haar dagelijks verschillende keren tempen. Het kan namelijk ook zijn dat ze heel snel temperatuur opbouwt en dit niet goed kwijt raakt. Hijgen is namelijk is wat we Triss bijna nooit zien doen.
Ik ben benieuwd wat er verder uitkomt. En dank je wel voor dit topic, het heeft me net het laatste zetje gegeven om toch te gaan testen :wink:
Goed dat het verder getest wordt want schildklierwaardes kunnen ook door andere ziektes afwijken.
Ben benieuwd wat eruit komt.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

tycha schreef:Naar aanleiding van onder andere dit topic ben ik vandaag met Triss naar de DA geweest en heb haar laten testen op o.a. De schildklier. Ze kunnen veel al bij de DA zelf testen en mocht daar iets uit komen zou dat opgestuurd worden voor uitgebreide tests. Triss zit dus laag met haar schildklier hormoon. Niet te laag maar wel tegen de ondergrens. Nu wordt er bloed opgestuurd voor verdere test, en krijg ik daar volgende week de uitslag van.
Wat goed dat je dingen herkende in dit verhaal en zodoende bent gaan testen. Hopelijk een duidelijke uitslag straks en dat ze dan net zo mag opknappen als Uma :E:

Toch gaaf he, hoeveel we hier met z’n allen kunnen opsteken, van zo’n “stom forum” :8): :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Manuma
Zeer actief

Laat je de uitslag nog weten, Tycha?
Ik vind het heel fijn dat Umaatjes verhaal Triss kan gaan helpen :D

Uma heeft vandaag gerend en gevlogen. Andere honden uitgedaagd die het na een paar rondjes al opgaven.
Ik ren ook rondjes achter mijn honden aan, dat vindt Manu een fantastisch spel. Maar nu Uma ook :cheer:
Let vooral op die kop van Manu Afbeelding

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wauw, wat ziet ze er goed en gelukkig uit! :I: Echt genieten om haar zo te zien!
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Uma 2.0 :I:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat een gaaf filmpje!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Weet je zeker dat dat dezelfde hond is als die ene die op een sukkeldrafje achter een konijn aan ging, waarvan je toen zo bij was dat ze in ieder geval even wat gerend had?

Wat een verschil! Lijkt me echt genieten nu!
Manuma
Zeer actief

Het is toch ongelofelijk :D :cheer:
En dit is geen uitzondering, één filmpje maar zoveel race-spelletjes!

Ik heb nog een leuke update! Uma krijgt nieuw haar! De vacht op haar rug viel heel erg uit, ze was vorige week ook erg kaal. Volgens mij had ik hier nog geplaatst dat de dierenarts haar vacht nog slecht vond.
Ze krijgt nu weer ruwhaar op haar rug :80: Er zit zo'n glanzende, brede streep op haar rug. Zoals zo'n net geplukte ruwhaar heeft.
Toen ze uit Spanje kwam had ze ook ruwhaar. Mijn zus is trimster en die bevestigde mijn vermoeden wb de vacht. Ik ben heel benieuwd of ze haar kleine baardje weer terug krijgt :D
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Whuuutttttt wie ben jij waar is uma?

God mens wat een heerlijkheid :I:
Groetjes Heidi
Afbeelding
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Wauw, wat een verschil! Geweldig!
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Je enthousiasme spat van het scherm af en nu blijkbaar een goede behandeling voor de diva. Leest zo fijn allemaal. Nog 1 nieuwsgierige gesloten vraag (want inhoudelijk gaat het me niks aan). Is je waarom vraag bij de dierenarts naar tevredenheid beantwoord? Ja/ nee. Een ja- antwoord lijkt mij namelijk erg fijn voor je om te hebben om vertrouwen te houden voor in de toekomst als er weer een medisch raadsel op je pad komt. Wat ik niet hoop natuurlijk!
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Ongelooflijk :80: :I: . Wat een verschil. Echt helemaal geweldig :cheer:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Het is echt geweldig om die filmpjes te zien :I: wat zullen jullie genieten als je Uma zo bezig ziet!
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Stapper schreef:Je enthousiasme spat van het scherm af en nu blijkbaar een goede behandeling voor de diva. Leest zo fijn allemaal. Nog 1 nieuwsgierige gesloten vraag (want inhoudelijk gaat het me niks aan). Is je waarom vraag bij de dierenarts naar tevredenheid beantwoord? Ja/ nee. Een ja- antwoord lijkt mij namelijk erg fijn voor je om te hebben om vertrouwen te houden voor in de toekomst als er weer een medisch raadsel op je pad komt. Wat ik niet hoop natuurlijk!
Dankje, we zijn er ook erg blij mee :ok:
Ik heb het aangegeven, ze zouden het aankaarten maar ik heb geen terugkoppeling gehad. Ook niet gevraagd.
Ik ga me in elk geval, bij welke dierenarts dan ook, nooit meer van mijn gevoel laten praten en naar uitslagen en het medisch dossier vragen.

Heavy: het is nog niet echt koud geweest dus dat weet ik (nog) niet. Ze zou als het goed is wel haar temperatuur beter moeten kunnen regelen.
Slapen doet ze wel nog heel veel :mrgreen: Ze is wel duidelijk minder sloom. Als ik 's ochtends naar beneden sluip, wordt ze wakker en komt ze gelijk achter me aan gehobbeld. Ze had eerder wel meer een ochtendhumeur, dan moest ze nog even snoozen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat filmpje :D wat moet dat genieten zijn voor haar en jullie :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Manuma schreef:Laat je de uitslag nog weten, Tycha?

Uma heeft vandaag gerend en gevlogen. Andere honden uitgedaagd die het na een paar rondjes al opgaven.
Ik ren ook rondjes achter mijn honden aan, dat vindt Manu een fantastisch spel. Maar nu Uma ook :cheer:

Zojuist de uitslag gehad en die is goed. Laag maar niet te laag. We gaan nog even door met temperaturen en vrijdag gaan we dat nog even bespreken.
Al met al is Triss blijkbaar gewoon wat van de luie kant :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een feestje met Uma :ok: :D
Dat de vacht terugkomt heeft er zeker ook mee te maken.
Schildklier hondenpatiënten hebben vaak een slechte en uitvallende vacht.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Manuma schreef:
Stapper schreef:Je enthousiasme spat van het scherm af en nu blijkbaar een goede behandeling voor de diva. Leest zo fijn allemaal. Nog 1 nieuwsgierige gesloten vraag (want inhoudelijk gaat het me niks aan). Is je waarom vraag bij de dierenarts naar tevredenheid beantwoord? Ja/ nee. Een ja- antwoord lijkt mij namelijk erg fijn voor je om te hebben om vertrouwen te houden voor in de toekomst als er weer een medisch raadsel op je pad komt. Wat ik niet hoop natuurlijk!
Dankje, we zijn er ook erg blij mee :ok:
Ik heb het aangegeven, ze zouden het aankaarten maar ik heb geen terugkoppeling gehad. Ook niet gevraagd.
Ik ga me in elk geval, bij welke dierenarts dan ook, nooit meer van mijn gevoel laten praten en naar uitslagen en het medisch dossier vragen.

Dat is idd een goed punt die ik zeker ga onthouden.
Manuma
Zeer actief

Ik heb wat foto's gemaakt van haar vacht.
Je ziet bij haar schouder nog de schilferige huid en de wat rare vacht die ze tot vorige week ook nog zichtbaar op haar rug had.
Nu zie je op haar rug de ruwere haren zitten.
Op haar kont heeft ze nog weinig haar. Daar zit ook een litteken van een hotspot toen ze net bij ons was. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat is toch al een enorm goed begin! Zou wel erg grappig zijn als ze haar baardje terugkrijgt :D
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Manuma schreef:Laat je de uitslag nog weten, Tycha?

Wat geweldig is dit zeg :cheer: :cheer: en Manu... haha, die valt nog net niet van verbazing neer, hij snapt het allemaal
nog niet echt: dit is toch Uma? Ze ziet er hetzelfde uit, maar ehm ze doet zo anders? :denken: nou ja, het zal wel, ik ben gekke Henkie en doe
gewoon maar mee :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manuma
Zeer actief

We zijn weer terug van een week kamperen met de honden. We zijn in Frankrijk geweest, aan de kust dus de hitte was daar beter te doen dan in Nederland :D
We hadden een heel mooie camping uitgezocht, maar dat trekt ook jonge gezinnen en dus waren er heel veel jonge kinderen. Manu heeft het fantastisch gehad, die is dol op kinderen en die heeft zich dan ook prima uitgeleend als groot, levend knuffelbeest. De kinderen kwamen met hondenkoekjes high five van hem vragen en ze mochten mee uitlaten. Groot feest.
Uma vond het drie keer niks. Ze was aan het trillen en bolde haar rug weer van de spanning, iets dat we al een tijd niet gezien hadden. Het baarde ons even zorgen, Uma had juist afgelopen jaar bewezen dat ze kamperen zo leuk vond. Ook al waren er veel mensen om ons heen.

Maar dag twee sloeg ze al totaal om. Ze lag schurkend in het gras, klom op schoot en was op afstand aan het bedelen om de koekjes van de kinderen. Gooien is prima, niet geven. En de kinderen snapten dat meteen. Die zien dat toch een stuk beter dan volwassenen :D

Vandaag was alles weer rustig, we zijn thuis, hebben alles uitgepakt en gewassen en dus was het tijd om weer naar het strand te gaan. Door die hitte hadden ze al even geen grote losloopwandeling meer gehad dus Manu en Uma waren heel enthousiast.
Zodra we het strand op kwamen klikte ik Uma los. Manu mag nooit al los van mij als hij opgefokt doet, dus die moest even wachten tot hij wat kon kalmeren.
Uma dacht bij te dragen door keihard rondjes om hem heen te scheuren :roll:

Uiteindelijk allebei los en Uma bleef Manu uitdagen. Ze stortte zich op de grond zoals border collies kunnen doen en schoot weer weg als Manu haar kant op keek. Die had meer interesse in alle luchtjes die de badgasten achter hadden gelaten.
Er was een stel met een labrador bezig met apporteren. Uma rent erop af en tikt de labrador aan. Ik stond op een paar meter afstand eigenlijk wat verdwaasd toe te kijken. Doet ze anders nooit?
Ze luistert ook voor geen meter, wat nooit geeft, want dit soort dingen doet ze dus nooit.

Verontschuldigend lach ik naar de mensen die erbij staan. "Ja jongen, nu moet je wel je best gaan doen", zei de man en gaf zijn labrador vrij. Rennen! Uma ging als de brandweer. Als de labrador opgaf kwam ze weer terug en daagde hem opnieuw uit.
Manu stond erbij en keek ernaar. Hij keek naar mij, een beetje twijfelend en ik zei hem dat we hier maar aan moeten gaan wennen. Hij probeerde nog even mee te doen maar niemand had interesse in hem :smile2:

We lopen verder en ik zie een zandbank. Ik loop door het kniehoge water en Manu volgt zoals altijd. Meestal blijft Uma dan even aan de kant wachten, want iew! Water. Is. Nat.

Nou, hier zijn de filmpjes Afbeelding

En een foto van hoe Uma het kamperen heeft ervaren. Ik kan de volgorde niet aanpassen in Tapatalk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”