Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 9-7

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 4

Ongelezen bericht door Lucia »

Ja dat van de pamfletten heb ik ook al geroepen, wellicht dat ik dat alsnog doe. Als we waarschuwen voor 2 rottweilers, weten de meesten genoeg.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lucia schreef:Ja dat van de pamfletten heb ik ook al geroepen, wellicht dat ik dat alsnog doe. Als we waarschuwen voor 2 rottweilers, weten de meesten genoeg.
Het zou mij erom gaan dat anderen gewaarschuwd zijn, maar vooral dat hij zichzelf aangesproken voelt en het niet meer zo belachelijk af kan zwakken.
Dat hoeft helemaal niet met naam of signalement.
Schaamdwing hem maar een end weg.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik heb geen tips maar vind het echt vreselijk voor jullie.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Lucia schreef:Ja dat van de pamfletten heb ik ook al geroepen, wellicht dat ik dat alsnog doe. Als we waarschuwen voor 2 rottweilers, weten de meesten genoeg.
Het zou mij erom gaan dat anderen gewaarschuwd zijn, maar vooral dat hij zichzelf aangesproken voelt en het niet meer zo belachelijk af kan zwakken.
Dat hoeft helemaal niet met naam of signalement.
Schaamdwing hem maar een end weg.
Dat is het ook vooral. Niet alleen wil ik ze liever niet meer tegen komen, maar het is een redelijk druk losloopstukje, als wij nu niet doorzetten moet er eerst nog een x wat gebeuren.
Want echt de ernst ervan inzien doen ze dus niet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lucia schreef: Dat is het ook vooral. Niet alleen wil ik ze liever niet meer tegen komen, maar het is een redelijk druk losloopstukje, als wij nu niet doorzetten moet er eerst nog een x wat gebeuren.
Want echt de ernst ervan inzien doen ze dus niet.
Waanzin.

Je moet zelf weer ontspannen kunnen lopen en een hondje durven nemen. Als de gemeente dat niet regelt, dan maar andere maatregelen.
Dit verstoort toch je geluk.
Daarbij is het echt absurd dat zij in bescherming worden genomen :blauwoog:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik zou een persoonlijk gesprek met de burgemeester aanvragen. Die is verantwoordelijk voor de veiligheid in je gemeente. Gewoon bellen met het secretariaat en een afspraak maken.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Dat zou ik dan weer niet doen, wat dat is wel dus opruien terwijl je gevraagd bent om dat niet te doen.

Geen advies, maar ik denk dat ik zo pislink zou zijn dat ik ze er persoonlijk/telefonisch op aan zou spreken. Zeker als je van derden hoort dat ze er laconiek over praten.
Het een klein incident noemen, terwijl jullie verdorie een jonge hond hebben verloren en de ander ook de nodige medische aandacht moest hebben door hun niet adequaat reageren en reactie van hun honden.
enfin ik snap je boosheid en frustratie, en wat iemand anders ook zei, en wat al eerder in dit topic is gezegd ook aangaande het muilkorf gebod, daar ligt de eindverantwoording toch echt bij de burgemeester die ook de "baas" is van de politie in een gemeente.
Lucia
Zeer actief

ZorroMax schreef:Ik zou een persoonlijk gesprek met de burgemeester aanvragen. Die is verantwoordelijk voor de veiligheid in je gemeente. Gewoon bellen met het secretariaat en een afspraak maken.
Dat is misschien nog wel een idee.

Pamfletten, ach ik ga het nog niet doen, maar mocht het gebod er niet komen wellicht wel.
Voor nu wil ik zo ontzettend graag dat dit op een normale manier afgehandeld wordt. In m'n hoofd ben ik echt in alle staten, maar ik wil geen stappen ondernemen die ook maar iets schadelijk voor ons kunnen zijn wettelijk.

Ik heb voor nu alle contact met gemeente gedocumenteerd en in het weekend gaat er een klacht naar ombudsman uit.
Morgen bellen we nog de agent die aangifte heeft opgenomen of hij nog iets kan betekenen of weet wat te doen.

Maar het zit even hoor nadat we vandaag weer die uitspraak over 'klein incident' hoorden.
blondie
Zeer actief

Maar dat is toch meer dan begrijpelijk Lucia, zeker als je hoort dat er zo over gesproken wordt terwijl jullie je hond zijn kwijtgeraakt en de andere hond ook zeker niet zonder kleerscheuren er door is gekomen.
In combi met het gevoel dat je krijgt vanuit de gemeente en politie die het niet erg hoog op de prio lijst ljiken te hebben staan.

Zou overigens wel ook vragen waarom de eigenaren van de aanvallende honden wel zijn gehoord en dat zij een handtekening onder hun verklaring moeten zetten, en waarom jullie nog niet zijn gehoord.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

blondie schreef:
Dat zou ik dan weer niet doen, wat dat is wel dus opruien terwijl je gevraagd bent om dat niet te doen.

Geen advies, maar ik denk dat ik zo pislink zou zijn dat ik ze er persoonlijk/telefonisch op aan zou spreken. Zeker als je van derden hoort dat ze er laconiek over praten.
Het een klein incident noemen, terwijl jullie verdorie een jonge hond hebben verloren en de ander ook de nodige medische aandacht moest hebben door hun niet adequaat reageren en reactie van hun honden.
enfin ik snap je boosheid en frustratie, en wat iemand anders ook zei, en wat al eerder in dit topic is gezegd ook aangaande het muilkorf gebod, daar ligt de eindverantwoording toch echt bij de burgemeester die ook de "baas" is van de politie in een gemeente.
Uhu, maar zij hebben de gemeente ook iets gevraagd wat maar niet gebeurt.
Het lijkt me een heel redelijke actie. En in dit geval wil Facebook ook nog wel een krachtig medium zijn :wink:
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Belachelijk, wat een tokkies heb er echt geen woorden voor x

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Ik word hier echt helemaal stil van; je hond verliezen is al erg genoeg en dan zo'n nasleep. Verschrikkelijk.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat verdrietig weer, ik zou een gesprek aanvragen met de gemeente eventueel de Burgemeester, en ik zou contact opnemen met de ombudsman.
Ik zou een dossier aanleggen met incidenten met andere honden en met gedragingen van de Rottweiler.
Ik zou persoonlijk geen pamfletten ophangen of Facebook toestanden beginnen voordat ik de officiële wegen uit had bewandeld.

Ik zou zo graag wiilen dat alles toch wat beter liep. Heel veel sterkte.
Gr. Aniek

Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat bizar zeg, de omgekeerde wereld. Het nare is gewoon, dat het zo onwijs veel negatieve energie kost, terwijl je de energie die je nog hebt, nodig hebt om zelf ook te herstellen en kunt rouwen om het verlies van je Peer. Het loslaten kan ook niet, omdat het teveel het onrecht tart en mogelijk andere honden weer slachtoffer worden, dus blijf je er energie insteken.

Ik wens jullie veel sterkte toe.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Zeikzooi is het, eerst moet je wachten tot er iets gebeurt, in mij geval was dat zo, en als er dan iets ergs gebeurt in jullie geval, dan doen ze ook niets :gvd: :gvd:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Budkes: ik heb vanavond inderdaad een klacht neergelegd bij de ombudsman.
Eventueel gesprek met burgemeester is zeker nog een optie, het stoort wel dat zij wel op gesprek moeten en wij alleen moeten blijven 'zeuren' voor actie.
Pamfletten etc wordt het ook niet nog, ik wil al het andere eerst geprobeerd hebben, dat past iets beter bij ons.

Hilly: het is inderdaad zoals je het omschrijft. Ik had me ook ingesteld op dat het na onze vakantie wel erdoor zou zijn, dan is de klap nu toch wel weer groot, nog steeds in deze rompslomp en na ieder contact vd gemeente of als ik iets over die mensen hoor ben ik compleet van de leg door de oneerlijkheid.

Maar we gaan wel door, anders vind ik nog geen rust.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind het echt ongelofelijk dat jullie niet betrokken worden in het gesprek met de gemeente en dat het allemaal zo lang moet duren :-( Ik snap niet wat er zo ingewikkeld is aan een aanlijn- en muilkorfgebod voor honden die een dode en een zwaargewonde hond op hun kerfstok hebben. Dat is toch gewoon 1+1=2?

Ik hoop voor jullie dat het uiteindelijk toch nog snel en goed wordt opgelost, zodat jullie je ook een beetje kunnen gaan verheugen op de komst van jullie pup en je dan geen zorgen meer hoeven te maken over deze honden.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Gemeentes zijn vaak enorm laks. Hier in Groningen is het ook een hel. Als je als hondeneigenaar van een bijtende hond gewoon zorgt dat niemand EXACT je naam weet en niemand je EXACTE adres, geloven ze het sowieso wel, dan kan je als slachtoffer hardstikke dood vallen. De boodschap is dus duidelijk; hoe asocialer, hoe beter, want dan komt er gewoon niemand meer in actie en kom je met je bijtende hond er lekker mee weg. Echt misselijkmakend.

Ik ben dus helaas niet verbaasd over deze gang van zaken, maar het blijft intens frustrerend. Ik zit me hier plaatsvervangend boos te maken, wat is het toch een ellende!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Dit is zo ontzettend frustrerend. Die gemeentemedewerker met zijn 'heksenjacht', kom op zeg!
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Frustrerend inderdaad. Ik was wel voorbereid dat het even zou duren, maar toch.
'heksenjacht', daar waarschuwt gemeente voor, ik heb het idee dat zij net doen alsof wij dat veroorzaken, gezien dat het eerste was wat de eigenaresse benoemde.

Naja we bereiden ons inderdaad voor op de komst van een pupje. Nu 4 weken oud.
Heel dubbel, ik ben echt toe aan een ritme met een hond die wat moet/wil doen. Mijn vrije dagen zijn gewoon niet leuk zo.
Maar ook een naar bijgevoel, het was immers nooit de bedoeling om nu een zoektocht naar een hond te doen.
Maar we proberen toch ernaar toe te leven, Peer komt immers niet terug. En ongelukkig in huis zitten heeft geen nut.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat een oneerlijke rot situatie, ik heb geen tips maar wil je sterkte wensen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het is allemaal heel frustrerend, dat komt ongetwijfeld mede door het feit dat een hond nog steeds als ding gezien wordt en niet als levend wezen :(
Ik zou als ik jou was iedereen die je kent met honden waarschuwen voor deze mensen en hun honden, misschien gaan ze daar iets van voelen en ik zou nu vast beginnen met een andere leuke route zoeken om wel relaxed te kunnen wandelen, zowel nu als straks met de nieuwe pup. Laat niet je plezier verpesten door een stelletje lamlullen.

Ik heb geen aangifte kunnen doen toen Luna verscheurd werd door 2 staffords, omdat ik de man en de honden niet kende en dus geen adres of iets wist, niemand in de buurt kende ze, ik denk dat ze op visite waren hier in de buurt. Ik kon alleen melding maken, nou dat helpt ook niet echt :ugh:

In de buurt (waar het gebeurt is) loop ik nog altijd met ogen in m’n achterhoofd, het stikt hier van de niet vriendelijke staffords die allemaal grommend en fixerend aan het eind van de rolriem lopen :gvd: zodra ik er eentje zie in de verte draai ik meteen om en loop de andere kant op, ik neem geen risico meer. Boswandelingen loop ik nooit op drukke populaire stukken, maar altijd in een achteraf stuk die weing mensen kennen, heerlijk relaxed is dat :cheer:

Succes met de afhandeling, maar ga echt andere plekken zoeken, zodat je weer kan genieten samen met je hond(en) want daar heb je ze voor :wink: :I:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lucia
Zeer actief

Iedereen bedankt voor de reacties hoor, het even hier spuien is wel fijn.

@lothian: wat ontzettend naar van je Luna zeg. Vreselijk.
We wonen hier aan deze bosrand, en zij ook. Tot op heden ze niet meer gezien omdat ze verbouwen en tijdelijk elders zitten, maar de dag gaat een x komen.
Ik loop er alleen voor mijn werk, anders mij ook te druk. We gaan altijd naar andere bossen voor de wandelingen, we/ik loop heb het graag rustig, en dat ga ik met pup erbij sowieso weer doen.
En hier is het voor mijn werk ook rustig, ik heb een half uur bij ze op de grond gezeten, wachten tot een vriendin er was voor hulp, terwijl meneer z'n wandeling vervolgde. (woont aan eind van het pad). En een half uur niemand anders.

Ik loop er nog wel, misselijk en al, maar het is bijna nog het enige bos waar milo blij van wordt ivm los hobbelen etc.

En iedereen die we spreken wordt ingelicht, gelukkig helpen anderen daarbij omdat wij er zo min mogelijk lopen.
Lucia
Zeer actief

Gisteren hebben we contact gehad met de politie die mijn aangifte opgenomen heeft, hij vond het raar en is er vandaag achter aan gegaan.
20 juni had ik het laatste mailtje van de gemeente waarin hij aangaf mij op de hoogte te houden, tot op heden niets gehoord.
Maar vanaf 28 juni is het dus al gewoon een daadwerkelijk gebod.
Heel 'blij' mee, maar wat een rukcommunicatie vanuit gemeente. Als ombudsman het alsnog wil onderzoeken laat ik dat doorgaan.

Blijkbaar hebben de eigenaren nog officieel bezwaar gemaakt, hele brief laten opstellen en op bezoek geweest. En de vooraankondiging was al een tijdelijk gebod maar dat was schijnbaar moeilijk uitleggen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 9

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Slechte communicatie inderdaad. Maar gelukkig is het gebod er toch gekomen en nu ook definitief
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Nou van de gemeente hoef je het dus niet te hebben.
Fijn dat die muilkorven om moeten, dat loopt toch wat rustiger.
Wat een nare vent dat hij zelfs nog heeft geprobeerd eronder uit te komen.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Lucia schreef:Gisteren hebben we contact gehad met de politie die mijn aangifte opgenomen heeft, hij vond het raar en is er vandaag achter aan gegaan.
20 juni had ik het laatste mailtje van de gemeente waarin hij aangaf mij op de hoogte te houden, tot op heden niets gehoord.
Maar vanaf 28 juni is het dus al gewoon een daadwerkelijk gebod.
Heel 'blij' mee, maar wat een rukcommunicatie vanuit gemeente. Als ombudsman het alsnog wil onderzoeken laat ik dat doorgaan.

Blijkbaar hebben de eigenaren nog officieel bezwaar gemaakt, hele brief laten opstellen en op bezoek geweest. En de vooraankondiging was al een tijdelijk gebod maar dat was schijnbaar moeilijk uitleggen.
Het blijft me verbazen dat ze tegen het gebod in gaan terwijl ze weten dat hun honden een hond dood hebben gebeten en een ander bijna dodelijk hebben verwond.
Ze mogen nog in hun handen knijpen dat de honden niet in beslag zijn genomen voor onderzoek, dat had na de aanscherpingen in onze gemeente namelijk wel gebeurd, op last van de burgemeester.
Misschien een tip om de apv in jullie gemeente te bekijken, dan kun je ook zien wie nu verantwoordelijk is te houden voor een goede afhandeling in jullie situatie.
Hier is het in 2016 gewijzigd, er stond het college en dat is nu geworden "Indien de burgemeester een hond in verband met zijn gedrag gevaarlijk of hinderlijk acht, kan hij de eigenaar of houder van die hond een aanlijngebod of een aanlijn- en muilkorfgebod opleggen voor zover die hond verblijft of loopt op een openbare plaats of op het terrein van een ander."

En dat bezwaar maken, kan dat ook niet nog zijn dat er een proces verbaal is opgemaakt? In een auto ongeluk geval bij mij was dat namelijk ook zo. Ik moest na maanden nog een verklaring af komen leggen op het politiebureau omdat de politie blijkbaar had besloten dat de man die de aanrijding veroorzaakt had een boete moest krijgen. Zijn statement was al opgenomen, en om het pv af te ronden moest ik ook mijn verklaring af komen leggen. Dat werd dan doorgestuurd naar een justitie die uiteindelijk een boete som ging bepalen.
Stond allemaal los van de verzekering e.d.. was meer de afronding van het politie onderzoek blijkbaar.
Lucia
Zeer actief

Ze hebben bezwaar gemaakt tegen het gebod, hele brief laten opstellen.
Maar dat is nu als het goed is afgewezen en het is definitief.

Ik heb de apv wel doorgelezen toen het net gebeurd was, wij wilden het liefst inbeslagname voor testen, maar hier zullen we nu wel genoegen mee moeten nemen. En we zijn er ook wel letterlijk doodmoe van emotioneel gezien. Dus we laten het zo, wel iedereen informeren in omgeving, dat wel.

En tja, ons beloven zelf al aan te lijnen en te korven en toch bezwaar maken, naja dan weet je wel met wat voor mensen je van doen hebt.
Zij vinden ons alleen maar lastig en kunnen zich echt niet inleven denk ik.
Hij is niet voor niets ook z'n wandeling gaan vervolgen ipv honden wegbrengen en zelf hulp bieden. Ze wonen aan het eind van het pad. Nu heb ik een half uur gewacht op iemand.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Lucia schreef:Ze hebben bezwaar gemaakt tegen het gebod, hele brief laten opstellen.
Maar dat is nu als het goed is afgewezen en het is definitief.

Ik heb de apv wel doorgelezen toen het net gebeurd was, wij wilden het liefst inbeslagname voor testen, maar hier zullen we nu wel genoegen mee moeten nemen. En we zijn er ook wel letterlijk doodmoe van emotioneel gezien. Dus we laten het zo, wel iedereen informeren in omgeving, dat wel.

En tja, ons beloven zelf al aan te lijnen en te korven en toch bezwaar maken, naja dan weet je wel met wat voor mensen je van doen hebt.
Zij vinden ons alleen maar lastig en kunnen zich echt niet inleven denk ik.
Hij is niet voor niets ook z'n wandeling gaan vervolgen ipv honden wegbrengen en zelf hulp bieden. Ze wonen aan het eind van het pad. Nu heb ik een half uur gewacht op iemand.
Ik snap het werkelijk niet, hoe durven die mensen zich überhaupt nog op straat te vertonen of in de spiegel te kijken? Jouw hond heeft een andere hond doodgebeten... waar haal je het lef vandaan om 'bezwaar' te gaan maken :ugh:
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Lucia schreef: Hij is niet voor niets ook z'n wandeling gaan vervolgen ipv honden wegbrengen en zelf hulp bieden. Ze wonen aan het eind van het pad. Nu heb ik een half uur gewacht op iemand.
Wat een hondsvot.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”