Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oei duimen! Voor wat het waard is... Lola deed exact hetzelfde en die blijkt een simpele peesblessure te hebben die goed te verhelpen is. Ik dacht dat de artrose z’n intrede had gedaan dus ik stond te juichen bij deze diagnose, haha.
Lastig, het kan zoveel zijn, iets in z’n pootje van een doorn tot een grasaar, tot elleboogproblemen, hopelijk valt het mee en is het simpel op te lossen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
crutz schreef:sterkte morgen
enig idee of hij zich verstapt kan hebben, druk gedaan kan hebben of iets dat het veroorzaakt kan hebben?
De laatste tijd verstapt hij zich geregeld. Ouderdom schaar ik het onder.
hmm goed dat je het na laat kijken, verstappen hoeft zeker niet gerelateerd te zijn aan ouderdom, al kan het wel als de bespiering flink afgenomen is
hoop dat het meevalt, zo oud is hij toch nog niet
Oh, ouderwordende honden voelen zo kwetsbaar. Geen hond meer die niet stuk te krijgen is, niet altijd om je heen loopt om te kijken of hij iets voor je kan doen. Ieder kwaaltje doet je hart even stilstaan. Ik vind het 3 keer niets. Zappa is bijna 11.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Bonnie F schreef:Oh, ouderwordende honden voelen zo kwetsbaar. Geen hond meer die niet stuk te krijgen is, niet altijd om je heen loopt om te kijken of hij iets voor je kan doen. Ieder kwaaltje doet je hart even stilstaan. Ik vind het 3 keer niets. Zappa is bijna 11.
Dit is echt zó erg hoe ik het ook ervaar. Kwetsbaar worden ze en je vraagt je elke dag af hoe je het leuk-maar-niet-teveel maakt.
Bonnie F schreef:Oh, ouderwordende honden voelen zo kwetsbaar. Geen hond meer die niet stuk te krijgen is, niet altijd om je heen loopt om te kijken of hij iets voor je kan doen. Ieder kwaaltje doet je hart even stilstaan. Ik vind het 3 keer niets. Zappa is bijna 11.
Nee ik vind het ook 3 keer niks. Ik kon er vannacht gewoon niet van slapen.
Nanna schreef:
Elmo/maureen schreef:Nu al een paar dagen dat hij zo af en toe loopt
Af en toe? Dus niet aldoor? Dan lijkt het me geen verstapping.
Ja verspreid over de dag, ik word s ochtends niet meer begroet. Uiteindelijk komt hij dan wel al hinkelend naar mij toe.
crutz schreef:sterkte morgen
enig idee of hij zich verstapt kan hebben, druk gedaan kan hebben of iets dat het veroorzaakt kan hebben?
De laatste tijd verstapt hij zich geregeld. Ouderdom schaar ik het onder.
Biko verstapt zich ook sneller de laatste tijd en in de auto springen gaat ook niet altijd meer soepel. Hij wordt 12 in oktober. Ik schaar dat ook onder ouderdom. Sterkte, hopelijk is het niks bijzonders
Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt. Bij elk ding denk ik: dit was her dan
Hopelijk valt het mee, zit hij al op de pijnstilling?
Waarschijnlijk artrose in zijn elleboog. Het kraakte gigantisch toen ze aan het voelen en trekken was. Voor nu pijnstiller mee, kijken hoe hij het daar op gaat doen. Mocht hij nog pijn aangeven en hinken, dan laten we een foto maken om te kijken hoe erg het is. Niet rennen meer m, spelen en hem tillen als hij ergens in of af moet.
Elmo/maureen schreef:Waarschijnlijk artrose in zijn elleboog. Het kraakte gigantisch toen ze aan het voelen en trekken was. Voor nu pijnstiller mee, kijken hoe hij het daar op gaat doen. Mocht hij nog pijn aangeven en hinken, dan laten we een foto maken om te kijken hoe erg het is. Niet rennen meer m, spelen en hem tillen als hij ergens in of af moet.
Och toch, wat sneu. Hopelijk slaan de pijnstillers snel aan, het ziet er wel heel pijnlijk uit voor ‘m
Elmo/maureen schreef:Waarschijnlijk artrose in zijn elleboog. Het kraakte gigantisch toen ze aan het voelen en trekken was. Voor nu pijnstiller mee, kijken hoe hij het daar op gaat doen. Mocht hij nog pijn aangeven en hinken, dan laten we een foto maken om te kijken hoe erg het is. Niet rennen meer m, spelen en hem tillen als hij ergens in of af moet.
Rust roest, zeker bij artrose. Juist belangrijk hek gedoseerd en met beleid te laten bewegen.
Idd voor de auto tillen of een loopplank.
Ik pb je even. Een van mijn instructeurs in opleiding zit in jouw regio
Rust roest, zeker bij artrose. Juist belangrijk hek gedoseerd en met beleid te laten bewegen.
Ja precies. Reina liep hetzelfde als Elmo. Maximale pijnstilling en veel bewegen en zwemmen. Met een week of 4 liep ze veel normaler en vrijer en had ik een blijer hondje.
Idd voor de auto tillen of een loopplank.
Ik pb je even. Een van mijn instructeurs in opleiding zit in jouw regio
Dat dacht ik ook idd. Rust roest dat moet je absoluut niet doen maar wel met mate en beleid.