Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het eerst naar het strand, tips?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Voor het eerst naar het strand, tips?

Ongelezen bericht door Marlett »

Gisteren bedacht ik me ineens dat het wel leuk is om vandaag (zaterdag) naar het strand te gaan. Maar omdat ik niet eerder een hond heb gehad, vroeg ik me toch een aantal dingen af.
- Welk strand?
- Zaterdag...? Middag...?! Is dat niet gewoon heel dom voor een eerste keer strand?
- Tosca is loops geworden op 7 juni, na een maand ben ik er onderhand wel klaar mee, maar een zeker reutje vanmorgen zéker niet, bleek tijdens het wandelen.

Ik neig dus naar nee. Mijn man -laat Tosca 's avonds laat ook onaangelijnd uit... zo'n type :cool2: - neigt naar "Ah joh..."

Wat is wijs?
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Voor het eerst naar het strand, tips?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

En, hou het kort! Ga niet " naar het strand" met laken, deken, parasol om daar uren te gaan zitten. Veel te heet, ook als je met de hond regelmatig even de zee ingaat. Zeker niet achter een bal aan op het strand.
Korte wandeling van duinrand naar zee, dus dwars oversteken.. dan daar kwartiertje naar links, kwartiertje naar rechts terug en weer naar huis.

Het klinkt leuk "we gaan een strandwandeling maken" maar het is echt veel te heet en te druk voor honden. En, vergis je niet; lopen in mul zand is slopend. Zeker met een pup / jonge hond nog in de groei.. niet doen of nou ja.. heul kort!

Suzanne
Marlett
Zeer actief

Ja, dat zag ik ook op douugydating.nl, maar zijn er dan ook bijvoorbeeld "beruchte" hondenstranden? Waar áltijd valse halve weerwolven de kust scannen op weerloze leuke blonde hondjes?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Misschien kun je even vermelden in welke richting we kunnen meedenken. Nederland heeft best wel een fikse kustlijn :)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Het is vrij simpel in de zomer... De meeste stranden mogen ze overdag niet op, of iig niet los.
Ik zelf ga in de zomer in de weekenden en als de vakantie's zijn begonnen niet meer naar het strand (iig overdag, 's avonds alleen als het weer slecht is)
Dus goed zoeken waar honden toegestaan zijn, en als je al gaat enorm goed rond kijken.
Er zijn veel mensen die hun 'maar-hij-doet-niets'hond losgooien en vervolgens gezellig gaan kletsen met iemand en totaal niet meer op hun hond letten.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik denk alleen maar, waarom niet?

Mijn ervaring is dat hondenstranden vaak veel rustiger zijn dan gewone stranden. Toen we nog in Den Haag woonden gingen we vaak naar Kijkduin. Daarnaast ook bij Domburg. De honden vinden het altijd heerlijk!
~Suzanne~ schreef:En, hou het kort! Ga niet " naar het strand" met laken, deken, parasol om daar uren te gaan zitten. Veel te heet, ook als je met de hond regelmatig even de zee ingaat. Zeker niet achter een bal aan op het strand.
Korte wandeling van duinrand naar zee, dus dwars oversteken.. dan daar kwartiertje naar links, kwartiertje naar rechts terug en weer naar huis.

Het klinkt leuk "we gaan een strandwandeling maken" maar het is echt veel te heet en te druk voor honden. En, vergis je niet; lopen in mul zand is slopend. Zeker met een pup / jonge hond nog in de groei.. niet doen of nou ja.. heul kort!

Suzanne
Het wordt 19/20 graden vandaag aan de kust. Waarom zou je daar niet een paar uur kunnen vertoeven?
Juist lekker parasol en pin mee. Tussen het badderen en spelen even uitrusten. Prima te doen. Genieten voor iedereen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marlett
Zeer actief

Sandra&co schreef:Misschien kun je even vermelden in welke richting we kunnen meedenken. Nederland heeft best wel een fikse kustlijn :)
Zuid-Holland, Kijkduin zou goed te doen zijn.
~Suzanne~ schreef:En, hou het kort! Ga niet " naar het strand" met laken, deken, parasol om daar uren te gaan zitten. Veel te heet, ook als je met de hond regelmatig even de zee ingaat. Zeker niet achter een bal aan op het strand.

Suzanne
We wilden niet te lang gaan, inderdaad, maar met deze temperaturen (18/19 zoals Lysette ook al zei) hoef je niet zo op te letten op oververhitting als met 32 graden. Als we zouden gaan, zou ik goed kijken naar Tosca zelf.

En die loopsheid? Zou dat nog problemen opleveren?
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Toevallig gisteren gedaan, mijn enige tip is om wat flessen water mee te nemen want drinken van zeewater kan een flinke darmspoeling veroorzaken :mrgreen:
De temperatuur gister scheelt niet veel met vandaag, het was heerlijk, ben er ongeveer drie uur geweest. Honden zijn daar het hele jaar door toegestaan en de zee loopt heel vlak af, superleuk om je hond daar te leren zwemmen.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ze is niet meer loops maar ruikt nog wel lekker voor reuen.
Het probleem dat dat kan opleveren is dat je veel bezoekjes van andere honden krijgt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Marlett
Zeer actief

Dat van het water had ik ook gelezen.

Zou wassen nog helpen om die geur wat te verminderen? Ook daarover had ik iets gelezen.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Wassen helpt bij Spetter altijd wel, ik was haar en doe alle dekentjes en lappen van de plekken waar ze vaak ligt ook in de was
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Droppie

Ongelezen bericht door Droppie »

Zoek op google even voor hondenstrand, er staat bij of je er het hele jaar de hele dag mag of, voor en na bepaalde tijden.
Ook vanaf welke paal en ik zoek ook op gratis parkeren.

Gateau was behoorlijk overdonderd toen we bij de duinen stonden, ik ben bij strandtentje gaan zitten, zodat ze kon acclimatiseren en pas daarna het strand op gegaan.

Fles water en opvouwbaar bakje mee voor schoon water.
Als ze loops is, vermijd ik dit soort plekken, dan zoek ik rustige uitlaatveldjes of ga rustig bos in en zit ze aan longeerlijn.

Longeerlijn kan trouwens wel handig zijn als je een wat angstige hond hebt, de eerste keer aan het strand, met al die ruimte en weg kunnen rennen. Luisteren is met al die ruimte, de wind en geluid van de zee, soms moeilijk.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ijmuiderslag mogen honden het hele jaar door lopen. Ik deed altijd Noah wassen na de loopsheid. Waarschijnlijk door het zeewater zal ze ook al wat minder sterk gaan ruiken.
Perry en Noah

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik vind de Zandmotor tussen Kijkduin en Monster ideaal. Daar heb je ook een duinplas waar ze wel kunnen drinken.
Het is daar altijd rustig, zelfs met 30 graden. Het is wel een stukje lopen vanaf de oprit.
Marlett
Zeer actief

Rockanje werd het! Het ging supergoed! Ze meer zelfs een beetje gezwommen, luisterde boven verwachting goed, ook als ze met andere honden aan het spelen was (het was gelukkig niet druk) kwam ze heel snel terug.

Ik hoop dat de foto's te zien zijn, op een of andere manier zin ze steeds te groot.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Super leuk, wat kijkt ze blij :D
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Wat een leuk hondje :I:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat een leuk hondje!
Marlett
Zeer actief

:lol1: Nat een heel ander hondje dan droog, daar verbaas ik me iedere keer over.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Marlett schreef::lol1: Nat een heel ander hondje dan droog, daar verbaas ik me iedere keer over.
Grappig hè! Ik moet ook altijd lachen om vooral Yara als ze nat is. Er blijft niets van over :LOL:
Afbeelding
Marlett
Zeer actief

ceciel schreef:Toevallig gisteren gedaan, mijn enige tip is om wat flessen water mee te nemen want drinken van zeewater kan een flinke darmspoeling veroorzaken :mrgreen:
De temperatuur gister scheelt niet veel met vandaag, het was heerlijk, ben er ongeveer drie uur geweest. Honden zijn daar het hele jaar door toegestaan en de zee loopt heel vlak af, superleuk om je hond daar te leren zwemmen.

Check... Zo blij dat je dit schreef! :E: Ik hoefde vannacht om vier uur niet heel hard na te denken waarom Tosca zo aan het piepen was. Want túúrlijk moet je aan die golven lebberen!
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat een leuk hondje!

Ziet er geslaagd uit. Hier verbied ik het drinken uit zee zoveel mogelijk, daar hebben ze anders ook echt wel last van.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Toevallig ben ik afgelopen dinsdag naar het hondenstrand in Oostvoorne geweest. Heerlijk rustig (het was nog nergens schoolvakantie), en Toto heeft de poten uit zijn lijf gelopen, is zelfs de zee in geweest! (Nou ja, tot enkelhoogte en alleen omdat hij met dochter aan het rennen was in de branding). Tip: geen blote voeten op een hondenstrand. Ik had een zakje bij me, maar al die andere bazen voor me blijkbaar niet... :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ziet er leuk uit! Wij gaan deze vakantie naar Rockanje op vakantie, dus goed om te lezen dat het een leuk strand is daar :-D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marlett
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Toevallig ben ik afgelopen dinsdag naar het hondenstrand in Oostvoorne geweest. Heerlijk rustig (het was nog nergens schoolvakantie), en Toto heeft de poten uit zijn lijf gelopen, is zelfs de zee in geweest! (Nou ja, tot enkelhoogte en alleen omdat hij met dochter aan het rennen was in de branding). Tip: geen blote voeten op een hondenstrand. Ik had een zakje bij me, maar al die andere bazen voor me blijkbaar niet... :roll:
:ugh: Nee!

Wij hadden wel veel paardenvijgen op onze route, maar die zijn bijna niet te missen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”