Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Peter Koekebakker
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Peter Koekebakker
Leuk juist Johnny Jones om die koppies weer eens voorbij te zien komen!
-
- Zeer actief
Dit vind ik meer dan redelijk. Ik denk vooral dat er vaak te rooskleurig wordt gedaan over het nemen van een hond uit een asiel. In veel gevallen weet men gewoon niet hoe een hond zich gaat gedragen in een huiselijke sfeer of hoe het samenleven met kinderen zal gaan. Tenzij ze lange tijd in een opvanggezin hebben gezeten, maar ook dan is elke situatie verschillend met bijpassend gedrag.Cleva schreef:Ik verwacht dat ze naar eer en geweten handelen.
Dat betekent een entboekje zonder tippex met de juiste data, een helder verhaal over de percentages succes versus verdriet en een bedenktermijn van een half jaar.
En een transparante, openbare boekhouding die door een externe partij goedgekeurd is.
Wat fokkers doen moeten fokkers weten. Dat daar misstanden bestaan betekent niet dat jij het ook mag.
Dat gezegd hebbende, bij een rashond heb je ook geen zekerheid over gezondheid en er worden net zo goed rashonden herplaatst omdat de situatie niet passend is.
Wat betreft mijn eigen stichtinghonden, aan Alfil heb ik best een kluif gehad, maar met een beetje begeleiding is het de fijnste hond geworden die je je maar kan wensen. En Lily is gewoon een heerlijk ongecompliceerd en gelukkig beest. Je moet wel van haar vrijbuitige, maar o zo lieve en zachtaardige karakter houden natuurlijk

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hahaha, je hebt het over mij.Cleva schreef:Ik verwacht dat ze naar eer en geweten handelen.
Dat betekent een entboekje zonder tippex met de juiste data, een helder verhaal over de percentages succes versus verdriet en een bedenktermijn van een half jaar.
En een transparante, openbare boekhouding die door een externe partij goedgekeurd is.
Wat fokkers doen moeten fokkers weten. Dat daar misstanden bestaan betekent niet dat jij het ook mag.

Ik vind ook dat Stichtingen moeten zeggen hoe het zit. Leeftijd onbekend. Of bijvoorbeeld testen zijn nooit zeker en wij helpen je als je hond ziek is. Of desnoods, is je hond ziek dan is dat je eigen risico.
- Donnaperra
- Vaste gebruiker
Veel organisaties waar we het hier over hebben zijn helemaal geen stichting. Stichting is een Nederlands woord. Zij zijn gevestigd in het buitenland met een buitenlandse belasting en een buitenlandse verantwoording.
Zeker, soms is er een Nederlandse rekening maar die staat vaak op een prive naam.
Als je dus echt wilt mee helpen aan het probleem in het buitenland moet je dus een hond adopteren van een Nederlandse stichting en kijken wat die met het geld doet.
9 van de 10 x gaat dat zo door naar de orga met gelijkluidende naam in het buitenland.
Dus ook daar moet je weer achteraan om te kijken wat er daar met het geld gebeurd.
En daar kom je weer niet achter.
Ik heb een filmpje gezien van een stichting die naar Bosnië ging, honden van de straat haalde, neutraliseerde, opknapte, met de burgemeester sprak, zooi dierenartsen en vrijwilligers mee had en boekjes uit gaf op scholen met een begeleidend lesuurtje, vertaald in de eigen taal.
Kijk dat noem ik transparantie. Maar ik ben ook vrijwilliger geweest voor een spaanse orga gedurende enige jaren waar wij hetzelfde op wilden zetten. Nou nee hoor, als er geld binnen kwam moest dat direct door de Spaanse rekening.Jaja. Ging dus niet door.
En heb het geld opgeteld van de Hollandse hondjes en de Duitse hondjes en de Belgische hondjes en de Zweedse hondjes en de Oostenrijkse hondjes en god mag weten waar zo nog meer naar toe verscheept werden. En gevraagd wat alles koste. Gehoord dat de dierenarts op kosten van het asiel reed. enz,enz.
De draden nog uit de buik van mijn hond hingen die na 3 maanden stierf aan die buikontsteking.
En de hond van een vriendinnetje idem dito.
En de hond die ik bemiddelde stierf snachts in het asiel omdat zij doodgebeten zou zijn door andere kleine hondjes.
En 3 dagen later kwam er een auto met allemaal dezelfde hondjes voor in het asiel en werd er een nieuwe klaar gemaakt die alsnog mee kon met dezelfde vlucht.
Hondje was totaal verdwaasd, verknipte vacht, en voor de rest nog vol met klitten.
Bij behorend verhaal was dat pleegmoe het heel erg vond want ze had het hondje als pup op straat gevonden . Hondje was ongeveer 2 jaar.
Maar ze ving allemaal van die hondjes in de tuin op voor die organisatie.????
Als laatste, omdat het hier eigenlijk over meneer Koekebakkers grond ging begrijp ik niet dat dat dan al niet al lang aangekocht is.
Hij en mevrouw Madeleine zijn toch niet gek?
Ze hebben een antiekhandel, paarden, koetsen, mooi huis en al 20 jaar Animal in Need samen.
Rest my case. .Mocht er iemand zijn die aan een onderdeel van mijn verhaal twijfelt ik heb alle correspondentie en fotos nog. Ik dacht voor je kan niet weten.
Ik denk 10x na voor dat ik met een asiel in zee ga.
Zeker, soms is er een Nederlandse rekening maar die staat vaak op een prive naam.
Als je dus echt wilt mee helpen aan het probleem in het buitenland moet je dus een hond adopteren van een Nederlandse stichting en kijken wat die met het geld doet.
9 van de 10 x gaat dat zo door naar de orga met gelijkluidende naam in het buitenland.
Dus ook daar moet je weer achteraan om te kijken wat er daar met het geld gebeurd.
En daar kom je weer niet achter.
Ik heb een filmpje gezien van een stichting die naar Bosnië ging, honden van de straat haalde, neutraliseerde, opknapte, met de burgemeester sprak, zooi dierenartsen en vrijwilligers mee had en boekjes uit gaf op scholen met een begeleidend lesuurtje, vertaald in de eigen taal.
Kijk dat noem ik transparantie. Maar ik ben ook vrijwilliger geweest voor een spaanse orga gedurende enige jaren waar wij hetzelfde op wilden zetten. Nou nee hoor, als er geld binnen kwam moest dat direct door de Spaanse rekening.Jaja. Ging dus niet door.
En heb het geld opgeteld van de Hollandse hondjes en de Duitse hondjes en de Belgische hondjes en de Zweedse hondjes en de Oostenrijkse hondjes en god mag weten waar zo nog meer naar toe verscheept werden. En gevraagd wat alles koste. Gehoord dat de dierenarts op kosten van het asiel reed. enz,enz.
De draden nog uit de buik van mijn hond hingen die na 3 maanden stierf aan die buikontsteking.
En de hond van een vriendinnetje idem dito.
En de hond die ik bemiddelde stierf snachts in het asiel omdat zij doodgebeten zou zijn door andere kleine hondjes.
En 3 dagen later kwam er een auto met allemaal dezelfde hondjes voor in het asiel en werd er een nieuwe klaar gemaakt die alsnog mee kon met dezelfde vlucht.
Hondje was totaal verdwaasd, verknipte vacht, en voor de rest nog vol met klitten.
Bij behorend verhaal was dat pleegmoe het heel erg vond want ze had het hondje als pup op straat gevonden . Hondje was ongeveer 2 jaar.
Maar ze ving allemaal van die hondjes in de tuin op voor die organisatie.????
Als laatste, omdat het hier eigenlijk over meneer Koekebakkers grond ging begrijp ik niet dat dat dan al niet al lang aangekocht is.
Hij en mevrouw Madeleine zijn toch niet gek?
Ze hebben een antiekhandel, paarden, koetsen, mooi huis en al 20 jaar Animal in Need samen.
Rest my case. .Mocht er iemand zijn die aan een onderdeel van mijn verhaal twijfelt ik heb alle correspondentie en fotos nog. Ik dacht voor je kan niet weten.
Ik denk 10x na voor dat ik met een asiel in zee ga.
Dierenleed moeten we samen aanpakken
-
- Zeer actief
Mij maakt het niks uit waar mijn honden vandaan komen. De achterliggende gedachte blijft voor mij intact. Voor mij geweldige honden en daar waar ze vandaan komen waardeloos en kansloos. Dan vind ik het allemaal al snel prima. En ook nadat ik er een verloren ben aan ziekten en gekke praatjes over getest ga ik er zo weer voor. Uiteindelijk komt het neer op mijzelf en mijn honden. Dus dan is dat toch hetgeen waar het om gaat. Ze zitten hier goed en dat zal altijd zo blijven.
-
- Zeer actief
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de boekhouding van Spaanse asiels en stichtingen.
Bij mijn eigen honden weet ik dat er niks op verdiend is.
Alfil kostte 150€ en daar zaten 1 of 2 entingen, castratie (vrij zware operatie vanwege een niet ingedaalde bal), ontwormen, chip en vaccinatieboekje bij in. Lily kostte 80€ en daar zar hetzelfde bij in, behalve castratie.
Vooral die stichting van Lily is wel vaag, maar geen geldkloppers in ieder geval.
Alfil kostte 150€ en daar zaten 1 of 2 entingen, castratie (vrij zware operatie vanwege een niet ingedaalde bal), ontwormen, chip en vaccinatieboekje bij in. Lily kostte 80€ en daar zar hetzelfde bij in, behalve castratie.
Vooral die stichting van Lily is wel vaag, maar geen geldkloppers in ieder geval.
-
- Zeer actief
Geldkloppen met volwassen honden verkopen voor bedragen onder de 300 euro zie ik sowieso niet zo. Immers je krijgt het paspoort. De hond is gechipt. De hond is in mijn geval naar Nederland gebracht. Ondergebracht in een opvanggezin en gecastreerd. En de hond is gevoerd. Dus geld verdienen zie ik niet helemaal. Ik zie het businessmodel niet persoonlijk.Alfilillo schreef:Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de boekhouding van Spaanse asiels en stichtingen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat vindt jij volstrekt oninteressant, ik ben wel geïnteresseerd in de mening van iemand die 23 honden heeft opgevangen van een stichting die hier nogal ongefundeerd zwaar door het slijk wordt gehaald. Want dat is iemand die uit ervaring spreekt en niet van horen zeggen.dagmar88 schreef:Sorry, maar dat is hier volstrekt oninteressant. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar we hebben een forum vol smoelen.Johnny Jones schreef: Maar laten we het eens een smoel geven, en dan niet alleen met de twee Spanjolen van mijn onderschrift (waarvan ik er vorige week één na elf gezonde jaren in heb laten slapen).
Mensen die hier hun mening geven hebben zelf buitenlandse honden gehad of opgevangen. Die snappen hoe dat eruitziet. Gewoon vanaf hun eigen bank.
Ik hoef geen smoelenboer leurend met dankbare oogies.
Absoluut zijn er misstanden, vandaag ook nog weer bij iemand geweest die met haar handen in het haar zat
met een probleemhond van een "stichting". Een stichting mn neus, gewoon een ordinaire broodfokker die zijn honden nou eenmaal beter slijt als er een reddingsverhaal achter zit.
En daarnaast zijn er nog genoeg waardeloze echte stichtingen. Maar er zijn ook prima stichtingen, en Peter Koekebakker was een prima mens. En ja ook prima mensen maken weleens fouten.
Gr. Aniek

- dagmar88
- Zeer actief
Niet door mij en ik houd wat ik zeg graag binnen de context. Het ging (en dus ook mijn reactie) al een even over objectieve selectie, niet over het individu, niet eens over deze stichting in het bijzonder.Budkes schreef:Dat vindt jij volstrekt oninteressant, ik ben wel geïnteresseerd in de mening van iemand die 23 honden heeft opgevangen van een stichting die hier nogal ongefundeerd zwaar door het slijk wordt gehaald. Want dat is iemand die uit ervaring spreekt en niet van horen zeggen.dagmar88 schreef:Sorry, maar dat is hier volstrekt oninteressant. Ik weet niet of het je is opgevallen, maar we hebben een forum vol smoelen.Johnny Jones schreef: Maar laten we het eens een smoel geven, en dan niet alleen met de twee Spanjolen van mijn onderschrift (waarvan ik er vorige week één na elf gezonde jaren in heb laten slapen).
Mensen die hier hun mening geven hebben zelf buitenlandse honden gehad of opgevangen. Die snappen hoe dat eruitziet. Gewoon vanaf hun eigen bank.
Ik hoef geen smoelenboer leurend met dankbare oogies.
Absoluut zijn er misstanden, vandaag ook nog weer bij iemand geweest die met haar handen in het haar zat
met een probleemhond van een "stichting". Een stichting mn neus, gewoon een ordinaire broodfokker die zijn honden nou eenmaal beter slijt als er een reddingsverhaal achter zit.
En daarnaast zijn er nog genoeg waardeloze echte stichtingen. Maar er zijn ook prima stichtingen, en Peter Koekebakker was een prima mens. En ja ook prima mensen maken weleens fouten.
Aan komen kakken met geredde honden is binnen dat kader je reinste chantage. Om ze een gezicht te geven ook. Alsof je een harteloze drol bent die het niet snapt. Houd op hoor.
Dat gezicht hoef ik geen meter verder te zoeken.
Maar goed, ik wil best even mijn mening geven over deze stichting. Driehonderd honden op elkaar is niet opeens een gezonde situatie omdat het goed bedoeld wordt.
Door hun zaken niet op orde te hebben, hebben ze zelf hun "onschuldige gedumpte lieverds" in levensgevaar gebracht.
Dat de grote boze w̶o̶l̶f̶ grondeigenaar het heeft gedaan getuigt van weinig realiteitszin.
Van de beste man vind ik niks, het bestuur heeft ernstig gefaald. Hopelijk krijgen ze het geregeld.
Maar waar we niet op waren voorbereid is alles wat er na die gitzwarte dag nog aan ellende komen zou. De eigenaar van de grond waar het asiel op staat, plaatste op de dag van Peter zijn crematie, een dag na het overlijden een ‘te koop’ bord op het asiel. Alle mondelinge toezeggingen waren voor hem tezamen met Peter gestorven. De wreedheid van dit gebaar sloeg bij ons allemaal in als een bom. Nog kapot van verdriet kwam daar op die dag een knagende, groeiende en immense angst bij. De verantwoordelijkheid om honderden geredde honden, paarden, ezels enz niet de dood te laten vinden, is een last die we als team al maanden proberen te dragen.
We hebben de laatste maanden er alles aan gedaan om een oplossing te zoeken maar de eigenaar wil niets anders dan de grond verkopen. En als wij het niet kopen...dan verkoopt hij het aan de eerste beste bieder die het hebben wil... en zullen alle dieren moeten worden geruimd. Dit noodlot mag en kan niet gebeuren!!!
Het enige wat de dieren veilig kan houden en van de dood kan redden is wanneer wij, als stichting eigenaar worden van de grond. Dan mag het asiel, het levenswerk van Peter blijven bestaan. Dan zijn alle dieren veilig en blijven we ook in de toekomst, in dit schimmige stukje Spanje een veilige haven voor zoveel onschuldige gedumpte lieverds.
Om de grond te kunnen kopen hebben we een enorm bedrag nodig. We proberen via allerlei kanalen dit bedrag van maar liefst € 165.000,- bij elkaar te krijgen...maar de realiteit is, zonder de hulp van onze achterban, zonder uw hulp gaan we het niet redden.
We begrijpen heel goed dat we veel van u vragen, echter dit bericht is van levensbelang...zonder uw hulp zijn zoveel dieren verloren.
Oh, en noodlot mijn ster. Een vermijdbare situatie is geen noodlot.
Eerst betaald worden om honden te redden en vervolgens betaald worden om diezelfde honden weer van henzelf te redden. Hoe krom wil je het hebben.

De enige nette manier om dit nog te "redden" is een compleet nieuw bestuur. As if.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
2017 toch?
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Waar staat dat?dagmar88 schreef:2017 toch?
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
https://www.facebook.com/AnimalInNeedSC ... 781848327/Maryanne schreef:Waar staat dat?dagmar88 schreef:2017 toch?
Is al oud dus. Maar lees wel net op hun pagina dat er inmiddels al 91.000 opgehaald is.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Cleva schreef: https://www.facebook.com/AnimalInNeedSC ... 781848327/
Is al oud dus. Maar lees wel net op hun pagina dat er inmiddels al 91.000 opgehaald is.
Oh.
Gewoon even uit interesse. Wat gebeurt er met de grond als het asiel uiteindelijk toch nog stopt?[/quote]
Wordt uit liefdadigheid gedoneerd aan arme kindjes uit Afrika.
- Jackira
- Zeer actief
De grond is na aankoop van de stichting denk ik. En volgens statuten van een stichting moet alles wat behoort bij de stichting een soortgelijk doel krijgen na het beeindigen van een stichting.
- Javierrrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin - Aantal honden: 2
Dat bedrag krijgen ze wel bij elkaar, maar ik denk dat het een doekje voor het bloeden is. Ik kan het bijna op een blaadje geven, zodra de aankoop een feit is dit, zullen er meer Spanjaarden aan de deur kloppen die mondelinge afspraken hadden met Koekebakker over bepaalde zaken wat wederom zal resulteren in een emotionele oproep, cq bedelactie. Een bodemloze put....... De stichting doet er wijs aan een Spanjaard in het bestuur te nemen die de mores van de regio kent en weet hoe de hazen lopen.
- Javierrrr
- Zeer actief
Vermoedelijk kwam die hypotheek niet rond ivm de vraagprijs en daadwerkelijke taxatiewaarde.
Het zou niet mijn voorkeur genieten om afhankelijk te zijn van individuele giften vanuit NL, van Gutmenschen en BN-ers. Waarom niet gewoon vriendjes worden met Spanjaarden , ipv vanuit NL Spanjaarden af te schilderen als notoire dierenmishandelaars?
Het zou niet mijn voorkeur genieten om afhankelijk te zijn van individuele giften vanuit NL, van Gutmenschen en BN-ers. Waarom niet gewoon vriendjes worden met Spanjaarden , ipv vanuit NL Spanjaarden af te schilderen als notoire dierenmishandelaars?
- Javierrrr
- Zeer actief
Je kunt voor 15 euro een oppervlakte van 1 vierkante meter doneren. Als je 165.000 euro deelt door 15 kom je uit op een oppervlakte van 11000 vierkante meter, gelegen in een absolute gribusbuurt. Koekebakker huurde dit waarschijnlijk voor een schijntje of helemaal niets om fout volk te weren. Er is wel aardig wat geinvesteerd in opstal door stichting (dmv donaties van Gutmenschen en BN-ers)
De huisvesting van honden was overigens bijzonder pover, gezien de beschikbare oppervlakte, heb het nooit begrepen, hondjes redden en ze dan wegstoppen in groepen in kennels, zonder uitloopruimte.
De huisvesting van honden was overigens bijzonder pover, gezien de beschikbare oppervlakte, heb het nooit begrepen, hondjes redden en ze dan wegstoppen in groepen in kennels, zonder uitloopruimte.
- Javierrrr
- Zeer actief
Tuurlijk is dat geen absolute overeenkomst, dit zijn hapklare brokken om mensen over de brug te krijgen om te doneren 
In die voortdurende renovaties is waarschijnlijk al zoveel geld gestoken (wat mij betreft onbegrijpelijk op een perceel met een mondeling overeengekomen 'huurcontract' met 1 persoon, niet stichtingsbestuur zijnde), dat de stichting liever geld gaat bietsen met een tranentrekkend verhaal, dan eieren voor zijn geld kiest en op een andere plek een doorstart maakt.

In die voortdurende renovaties is waarschijnlijk al zoveel geld gestoken (wat mij betreft onbegrijpelijk op een perceel met een mondeling overeengekomen 'huurcontract' met 1 persoon, niet stichtingsbestuur zijnde), dat de stichting liever geld gaat bietsen met een tranentrekkend verhaal, dan eieren voor zijn geld kiest en op een andere plek een doorstart maakt.
- Javierrrr
- Zeer actief
Nou precies, wat je zegt. Waarom niet gewoon netwerken en contacten leggen in de regio, zorgen voor goede verhoudingen en draagvlak creëren? Is dat bedrag vast bij elkaar te sprokkelen, en schep je bestaansrecht binnen de regionale gemeenschap. Lijkt me constructiever en bestendiger dan bedelacties in NL
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Wat ik me afvraag, als ze het grondstuk in bezit hebben, krijgen ze dan welvergunning voor het asiel? Vermoed zomaar dat de vergunning opnieuw moet worden aangevraagd bij wisseling van eigenaar vande grond.
Groetjes, Terry
- Jackira
- Zeer actief
Met een andere plek ben je niet alleen alle materialen kwijt en geld wat daar in is gestoken maar ook de vrijwilligers waarvoor de afstand dan te groot wordt, en het netwerk wat je hebt opgebouwd misschien wel wat betreft dierenartsen en castratieprojecten.Javierrrr schreef:Tuurlijk is dat geen absolute overeenkomst, dit zijn hapklare brokken om mensen over de brug te krijgen om te doneren
Vanaf de grond weer opbouwen kost veel geld en nog veel meer moeite. Het is zonde om wat je hebt opgebouwd in zoveel jaren teniet te doen. En dan gaat het niet alleen om de materiele zaken.
Dus ik begrijp best dat ze daar willen blijven.
- Javierrrr
- Zeer actief
Ja, dat is begrijpelijk, dat ze willen blijven met al die investeringen in de renovatie. Maar het moet toch bekend zijn geweest bij de stichting op welke basis Koekebakker daar zat? Was het niet wijzer om in een eerder stadium een perceel voor hem aan te schaffen waarop hij zijn gang had kunnen gaan? Dat was een daadwerkelijke investering geweest.Vrijwilligers komen en gaan. Bemanning/bemensing is er want er zijn een aantal betaalde medewerkers, zoals onder meer een DA en een nachtwaker, die zullen heus meeverhuizen naar een andere lokatie. Ze kiezen nu voor de kortste klap in de hoop de benodigde pecunia in NL bij elkaar te krijgen. Dat lukt ze, en dan? Als eigenaar zijnde zal dit allerlei (financiële) verantwoordelijkheden met zich meebrengen, .......eerlijk gezegd zie ik ze dat niet voor elkaar krijgen of ja weer via allerlei emotionele Calimero-achtige oproepen
, maar ik vrees dat je dit soort 'grappen' niet te vaak kunt uithalen. Waarom niet gewoon contacten aangaan op lokaal niveau, rond de tafel gaan met de gemeente e.d.?

- Jackira
- Zeer actief
Je weet niet al de ins en outs en alle redenen om te handelen zoals ze gedaan hebben. Als het zo makkelijk zou zijn om op lokaal niveau iets te regelen hadden ze dan wel gedaan denk ik. Of misschien hebben ze dat wel geprobeerd.Javierrrr schreef:Ja, dat is begrijpelijk, dat ze willen blijven met al die investeringen in de renovatie. Maar het moet toch bekend zijn geweest bij de stichting op welke basis Koekebakker daar zat? Was het niet wijzer om in een eerder stadium een perceel voor hem aan te schaffen waarop hij zijn gang had kunnen gaan? Dat was een daadwerkelijke investering geweest.Vrijwilligers komen en gaan. Bemanning/bemensing is er want er zijn een aantal betaalde medewerkers, zoals onder meer een DA en een nachtwaker, die zullen heus meeverhuizen naar een andere lokatie. Ze kiezen nu voor de kortste klap in de hoop de benodigde pecunia in NL bij elkaar te krijgen. Dat lukt ze, en dan? Als eigenaar zijnde zal dit allerlei (financiële) verantwoordelijkheden met zich meebrengen, .......eerlijk gezegd zie ik ze dat niet voor elkaar krijgen of ja weer via allerlei emotionele Calimero-achtige oproepen, maar ik vrees dat je dit soort 'grappen' niet te vaak kunt uithalen. Waarom niet gewoon contacten aangaan op lokaal niveau, rond de tafel gaan met de gemeente e.d.?
- dagmar88
- Zeer actief
Jion schreef:Sinds dit topic ben ik Duende Koekebakker gaan noemen. Geen idee waarom, het gebeurde gewoon ineens en het gaat niet meer over.

- Donnaperra
- Vaste gebruiker
"PETER KOOPT MET EIGEN GELD HET COMPLEX" aldus de KRO op 3.35 uur.
Ik weet het niet hoor. Ben ik nou gek?
Ik weet het niet hoor. Ben ik nou gek?
Dierenleed moeten we samen aanpakken
- dagmar88
- Zeer actief
Oh, dat is apart.
Misschien zijn dan de gebouwen aangekocht, maar de lap grond waar het op staat niet?
-
- Zeer actief
Ik las net op hun Facebook dat de grond verkocht is aan een ander en ze zullen moeten verhuizen.
- dagmar88
- Zeer actief

Wat denk je, dat er nog een gunfactor is als je op iemand kakt?
Maar goed, ze hebben het geld bij elkaar, het terrein niet gekocht en beginnen opnieuw aan een beter asiel.
Ondertussen is er nog steeds meer geld nodig. Verrassend allemaal hoor.
Het houdt niet op...maar wij ook niet!!
Al weken onderhandelen met de verkoper over het grondstuk waar het asiel op staat. In die weken is er enorm veel gebeurd waarbij de harteloze verkoper zijn ware kleuren al meerdere keren heeft laten zien.
De laatste twee weken heeft dit onbetrouwbare stuk vreten (ja we zijn boos!) meerdere nare streken geleverd. In een mail had hij onze advocaat Robert Lassche toegezegd dat we de tijd hadden tot 31 augustus 2019 om het geld bij elkaar te krijgen. Volledig uit het niets verhoogde hij binnen een paar dagen de vraagprijs klakkeloos met een ton!!!
Gedreven door de honger naar geld dacht hij waarschijnlijk dat we op onze rug zouden gaan liggen om pootjes te geven, niets is minder waar!
Afgelopen vrijdag hebben we hem wederom de reeds besproken meer dan redelijke prijs geboden, geen cent meer!
Begin van deze week kregen we zijn schokkende antwoord per mail “sorry mensen, ik bood het jullie uit beleefdheid aan maar ik heb het al verkocht”
Hoe onbeschoft en hufterig kan je zijn?!?
Gelukkig waren we door zijn onvoorspelbare nare gedrag voorbereid op deze optie en zijn we met het gehele team druk gaan werken aan een plan B bezig. Achter de schermen is tezamen met een Spaanse advocaat en een Spaanse jurist hard gewerkt aan een andere oplossing. En die hebben we gevonden!!!
We zijn hard gaan zoeken naar een ander stuk grond, dezelfde grootte, betere faciliteiten en in een veiliger stukje La Linea!
En lieve lieve mensen, daar gaan we een heel nieuw asiel bouwen!!!
Een nieuwe veilige haven, een nieuw toevluchtsoord, een nieuwe start!
We zijn op de grillige acties van de verkoper, die ongetwijfeld komen gaan, inmiddels ook voorbereid! Onze fantastische juridische hulp in Spanje zal alle uitzet procedures, die de verkoper ongetwijfeld zal starten, aanvechten! Dit proces zal ons de nodige tijd geven om ondertussen het nieuwe asiel te bouwen!
We weten dat dit een mega klus is, we weten dat dit heel veel geld gaat kosten, we weten dat het een strijd gaat worden, we weten dat het bloed zweet en tranen gaat kosten, maar we weten ook dat dit gaat lukken!!!!
Er is niets, en al helemaal geen Spaanse misselijkmakende verkoper die ons van onze missie kan afhouden.
We vechten door tot dat alle honden en andere dieren veilig zijn!!!
Al jullie hulp, heeft ons tot in de kern geraakt en ons de kracht gegeven om ook deze zware klus te gaan klaren!!
We hadden inmiddels bijna het hele bedrag van 165.000 bij elkaar, nog maar 28.000 euro kwamen we tekort. Nu zullen we alle geweldige donaties broodnodig hebben om het nieuwe asiel te kunnen bouwen.
We willen alle mensen die ons hebben gesteund met lieve hartverwarmende woorden en ontroerende acties, de duizenden fantastische donateurs vanuit het diepst van ons hart bedanken.
We hopen dat u ons blijft steunen...we hebben u nu wellicht harder nodig dan ooit