Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mopshond 'Juni'
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
Jules01
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Mopshond 'Juni'
Ow hierdoor denk ik met weemoed aan onze Henk!
Zo’n kleine opdonder en toch zo’n mening. En gíllen als een speenvarken als z’n nagels moesten.
Zou ik ooit nog zo’n oud mormel tegenkomen, zou ik geen seconde twijfelen. Zelfs mijn niet-hondenmensen-collega’s hebben het nog vaak over ‘m
Dit is ook zo’n trutje, ik hou d’r van!
Zo’n kleine opdonder en toch zo’n mening. En gíllen als een speenvarken als z’n nagels moesten.
Zou ik ooit nog zo’n oud mormel tegenkomen, zou ik geen seconde twijfelen. Zelfs mijn niet-hondenmensen-collega’s hebben het nog vaak over ‘m
Dit is ook zo’n trutje, ik hou d’r van!
-
Dennenappel
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ahhh en zo hoort het ook
Ik vind haar geweldig leuk!!
Ik vind haar geweldig leuk!!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Nou zeg, het eerste commentaar en BAM!Lizzie. schreef:Wat een lelijkerd
Ze is toch leuk voor een logee?
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Nee ook als logee is ze lelijkmosquito1980 schreef:Nou zeg, het eerste commentaar en BAM!Lizzie. schreef:Wat een lelijkerd![]()
Ze is toch leuk voor een logee?

-
Jules01
- Zeer actief
Henk kon ook prima anderhalf uur mee lopen, zelfs in de zomer.Nanna schreef:Ze is voor zo'n varkentje nog verbazingwekkend rap.
Het snurken valt mee, alleen als ze in bed ligt komt de houtzagerij tot leven.
En hij snurkte niet heel luid
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik vind het voor een Mops een mooike wel, het licht is iig aan boven 
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
ach ik vind haar wel aandoenlijk met die grote plopoogjes 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind mopsjes geweldig!
Zodra er weer wat neus op zit heb ik interesse
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Zodra er weer wat neus op zit heb ik interesse
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Leuk van lillikheid. 
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Mooi mopsje hoor.
Mijn opa had ze vroeger altijd. Ze zijn wel ontzettend lief, maar zelf zou ik ze ook niet hoeven.
Terwijl het karakter eigenlijk best wel leuk is.
Mijn opa had ze vroeger altijd. Ze zijn wel ontzettend lief, maar zelf zou ik ze ook niet hoeven.
Terwijl het karakter eigenlijk best wel leuk is.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ah geweldig
.
Ik krijg wel eens de twee mopsen van een collega te logeren. Één daarvan is verlamd in de achterhand. Vliegt bij haar thuis rond met de rolstoel, en je moet maar zien dat je aan de kant bent. Hier bij mij dropte ik haar zonde rolstoel op het gazon. Jongste Mechelaar Su kwam aangelopen, mops Femke keek gewoon zo
, en voor de hele logeerpartij was duidelijk wie de nieuwe koningin was
.
Ik krijg wel eens de twee mopsen van een collega te logeren. Één daarvan is verlamd in de achterhand. Vliegt bij haar thuis rond met de rolstoel, en je moet maar zien dat je aan de kant bent. Hier bij mij dropte ik haar zonde rolstoel op het gazon. Jongste Mechelaar Su kwam aangelopen, mops Femke keek gewoon zo
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Inderdaad ja!sbientje schreef:Ik vind het voor een Mops een mooike wel, het licht is iig aan boven
Hier zou er nooit een komen, ook niet als logee.
Jamie en Yara hebben een nogal duidelijke mening over kortsnuiten

- dagmar88
- Zeer actief
Vriendelijk weer.Lizzie. schreef:Wat een lelijkerd
Ik vind ze los van de gezondheid enig. Heb straks twee buurmopsen, een zelfs met neus.
Voor een ex broodfok hondje ziet ze er zeker goed uit en zo te horen een leuk ding
- dagmar88
- Zeer actief
Beter dan bejaarden doodkijkenNanna schreef:Ligt ze als een baby in mijn armen en ik gierend als een debiel over haar buikie krabben. Zodra ik stop wrijft ze met haar voorpoten in die platte bek en jodelt het uit van de pret.
Als we uitgerutteld zijn rent ze naar de keuken en gaat bij de koelkast zitten. Ze moet een stukje komkommer, dat is duidelijk.
En ik wordt er nog voor betaald ook
Die van de buren kronkelt van genot als je met je nagels over haar lijfje rost
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ahh ik vind d'r schattig!!
M'n buurvrouw paar huizen verderop heeft een HUS en heeft soms hele perioden de mops van haar zus te logeren, die gaat dan gewoon hele dagen mee op stap, superslank en -gespierd ding, echt het leukste Mopsje dat ik ooit heb gezien
M'n buurvrouw paar huizen verderop heeft een HUS en heeft soms hele perioden de mops van haar zus te logeren, die gaat dan gewoon hele dagen mee op stap, superslank en -gespierd ding, echt het leukste Mopsje dat ik ooit heb gezien
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Jackira
- Zeer actief
Mijn oudste zoon heeft er een. Heel leuk hondje. Zoon ging tien dagen op vakantie en ik heb tien nachten niet geslapen van het gesnurk van het hondje.
Jack sleurde hem dagelijks aan een flostouw door het huis, ze hebben een lol gehad met z'n tweeen. Nadat hij op een Woensdag weer naar huis ging heeft hij tot de Zaterdag daarna geslapen. 
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Snotver, ik ben meteen verliefd, wat een beestje. 
Sinds Branco blijf ik gelijk kirren bij elk fransje en mopsje, ZEKER als het fatsoenlijk ademhaalt zoals Branco ook deed. Wat zijn het toch een heerlijke karakters.
Echte leuke gezelschapshondjes met een eigenwijze insteek. Gelukkig ben ik nu weer gezegend met een heerlijk karaktertje, dit keer MET snoet, en toch wat minder eigenwijs...
Sinds Branco blijf ik gelijk kirren bij elk fransje en mopsje, ZEKER als het fatsoenlijk ademhaalt zoals Branco ook deed. Wat zijn het toch een heerlijke karakters.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
het is een grappig wezentje maar met een hond heeft het niet zoveel meer te maken
Dat gezegd hebbende, ik ben er ook eens als een blok voor gevallen
We zaten op een hondenstrandje te kijken hoe onze herder zich in het water vermaakte toen er ineens zo'n (sorry hoor) intens lelijk mormeltje op ons af kwam gestoven. Maar wat een ongelofelijk leuk vrolijk ongecompliceerd zorgeloos grappig clowntje was dat zeg
Naast mijn serieuze herder met al haar complexjes (toen in ieder geval nog) heerlijk om eens te schaterlachen om dit dropneusje
Dat gezegd hebbende, ik ben er ook eens als een blok voor gevallen
- HillieS
- Zeer actief
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Hier in de wijk lopen er ook 2 die zich zo gedragen. Tom gaat dan aan de lijn en er met een boog omheen want anders heb je geheid knokkerij.Nanna schreef:We hebben ons daarna even vertreden in het bos en die Cane Corso die daar liep, dat had ze liever ook niet. Als ze niet aan de riem had gezeten had ze er denk ik geen been in gezien dat beest een piece of her mind te geven. Ze lijdt aan zelfoverschatting.
De mops van onze benedenburen kon hij wel mee, die is in december overleden op 13 jarige leeftijd.

- HillieS
- Zeer actief
Dan moet je maar extra genieten!Nanna schreef:Dat denk ik niet want ze gaat na de vakantie verhuizen met haar baasjes, naar Zweden.HillieS schreef:Wat een prinses zeg, hahaha
Nou, wie weet mag ze vaker logeren

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
God ik ga stuk...Nanna schreef:Vannacht heb ik haar toch maar in haar stoffen bench gelegd want in bed wordt dat hondje opeens zo groot als een Leonberger.
Prima. Soit.
Maar vanmorgen om zeven uur vond ze het opeens wel mooi geweest. Een normále hond zou eens een kuchje geven of zo maar zo niet Juni. Die ging vanuit het niets opeens met die hele bench door de slaapkamer heen. Die Puli's verschoten zich kapot![]()
Uit de bench gehaald en even op bed gezet. En daar zat de prinses weer, op haar koninklijke erwt![]()
We hebben ons daarna even vertreden in het bos en die Cane Corso die daar liep, dat had ze liever ook niet. Als ze niet aan de riem had gezeten had ze er denk ik geen been in gezien dat beest een piece of her mind te geven. Ze lijdt aan zelfoverschatting.
Ze gaat morgen weer naar huis en ik zal haar serieus missen.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Zo jammer inderdaad.
Toen mijn opa ziek werd hebben we ook een tijd op zijn mops gepast.
Met het uitlaten op het kavelpad (we woonden op een boerderij) samen met de Labradors heb ik halverwege mijn ex de auto op laten halen. Ik was bang dat hij het ander niet zo overleven.
Toen mijn opa ziek werd hebben we ook een tijd op zijn mops gepast.
Met het uitlaten op het kavelpad (we woonden op een boerderij) samen met de Labradors heb ik halverwege mijn ex de auto op laten halen. Ik was bang dat hij het ander niet zo overleven.
-
Dennenappel
- Zeer actief
Ik ga het toch even zeggen
Dit soort hondjes (mops, shih tzu, franse bull etc.) word meestal niet aangeschaft met de intentie ze een super actief leven te laten leiden. Daarbij de aanleg voor luiheid en een volslank figuur opgeteld.
Mijn Shihs, degene die ik vanaf pup heb, hebben een topconditie opgebouwd.
Dus ook goede longinhoud, denk ik zo.
De neus van mijn Sue had ik ook graag langer gezien maar hij doet toch echt niet onder voor Cash.
Hij loopt alle wandelingen mee, snurkt/rochelt enz. niet.
Ja zijn tong hangt er uit als ie een uur voluit gaat rennen en vliegen maar dat heeft Cash net zo snel
Hij is echt net zo fit en net zo actief en maakt net zoveel kilometers.
Zo ken ik er een aantal van dat soort hondjes die ook een actief leven leiden en daar dus ook geen last van hebben.
Helaas wel een dikke minderheid.
Wat natuurlijk niets goedpraat wat betreft het amper tot geen neus hebben, maar een goede conditie en geen overgewicht spelen ook echt zeker een hele grote rol.
Dit soort hondjes (mops, shih tzu, franse bull etc.) word meestal niet aangeschaft met de intentie ze een super actief leven te laten leiden. Daarbij de aanleg voor luiheid en een volslank figuur opgeteld.
Mijn Shihs, degene die ik vanaf pup heb, hebben een topconditie opgebouwd.
Dus ook goede longinhoud, denk ik zo.
De neus van mijn Sue had ik ook graag langer gezien maar hij doet toch echt niet onder voor Cash.
Hij loopt alle wandelingen mee, snurkt/rochelt enz. niet.
Ja zijn tong hangt er uit als ie een uur voluit gaat rennen en vliegen maar dat heeft Cash net zo snel
Hij is echt net zo fit en net zo actief en maakt net zoveel kilometers.
Zo ken ik er een aantal van dat soort hondjes die ook een actief leven leiden en daar dus ook geen last van hebben.
Helaas wel een dikke minderheid.
Wat natuurlijk niets goedpraat wat betreft het amper tot geen neus hebben, maar een goede conditie en geen overgewicht spelen ook echt zeker een hele grote rol.
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Ik val op zo n hondjes vind ze geweldig
Maar inderdaad vanwege hun gezondheid begin ik er niet aan. Zo ook de Engelse bulldog vind die geweldig maar ja
Maar inderdaad vanwege hun gezondheid begin ik er niet aan. Zo ook de Engelse bulldog vind die geweldig maar ja
- dagmar88
- Zeer actief
Zelfs mijn ex-schoonmoeder was er al van op de hoogte en dat is geen hondenliefhebber. "Dan ga ik wel naar belgië".Nanna schreef:Deze Mops is ook gewoon slank. En ze kan prima mee op een wandeling, mits niet te warm.
Maar als mijn dreadlocks dan gaan rennen en spelen, kan zij niet meedoen. Ze heeft al haar adem nodig voor het voortbewegen. Je hoort haar ook continu.
Ik vind dat mishandeling en daarom zal ik echt nooit aan een kortsnuit beginnen, hoe zeer de fans ook roepen dat die van hullie het niet doet.
Ik hoop echt dat er nu van overheidswege doorgezet wordt over die neuslengte. Want die hondjes verdienen dat gewoon.
Ook op de dekreuen groep wordt er voortdurend voor gewaarschuwd. Vooral de lui met misvormde bullies hebben er volkomen schijt aan, die zijn onverbeterlijk.
Er staat nu een nest kees x mops op mp. Nog maar eentje beschikbaar en toch aardig aan de prijs (750).
Dus kennelijk is die interesse er wel.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha, wat een figuurNanna schreef:Ze vliegt nu steeds slippend en bulkend de tuin in omdat de buren in de aangrenzende tuin staan te praten. En dat heeft ze liever niet
En dan met zo'n weggetrokken zoete grijns weer terugkomen