Nu is het zo dat het op een vervelende plek zit op haar achterpoot, en dat het daardoor erg lastig wordt om de snijranden schoon te krijgen. Het zit als het ware onder haar spronggewricht, vrij dicht op haar pezen en spieren daar. Er is daar natuurlijk niet zo veel vel en vet om het ruim weg te halen. En eerlijk schrok ik ook behoorlijk toen ik het zag, het is echt wel een behoorlijke bult.
Nou goed. Ik maak me wel een beetje boel zorgen. Vooral ook of het niet al is uitgezaaid, en of het wel goed weggehaald kan worden enzo. Vandaag ben ik even op bezoek geweest en aan Khyra zelf valt niets op te merken, maar dat gaat vanaf maandag natuurlijk even anders zijn en dan willen we het wel zo comfortabel mogelijk maken voor haar.
Gelukkig helemaal geen ervaring met honden en operaties en herstelperioden. Een kap; vind ik altijd zo sneu, maar Khyra gaat er sowieso aanzitten dus het is wel nodig voor als ze uit zicht is. Is een comfy cone een verbetering ten opzichte van een standaard plastic kap? Lijkt me ook weer zo donker, al is dat misschien beter dan een permanente echo in een plastic kap. Of heeft iemand ervaring met andere alternatieven die fijner zijn?
Andere dingen waar we rekening mee kunnen houden? Of wat er qua behandeling/onderzoek niet over het hoofd gezien moet worden?
Zijn er misschien mensen met honden met soortgelijke perikelen, die mij kunnen vertellen dat het heus goed komt?