Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Korter lontje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Korter lontje

Ongelezen bericht door Miezemuis »

De laatste tijd heeft Keetje naar andere honden wat vaker een wat kort lontje. Voorheen was Keetje eigenlijk altijd lief, soms voor hele onzekere hondjes wat opdringerig ( daar speelde ze dus niet mee, want ik wilde dat niet hebben) maar verder kon ze met alles. Ze liet niet over zich heen lopen maar zocht ook geen conflicten op. Als een hond geen zin had liep ze er ook netjes omheen.

In het spel begon Keetje soms stokken af te pakken van andere honden. Eigenlijk komt ze daar altijd mee weg. Als een hond aangaf er niet van gediend te zijn nam ze netjes afstand en ze liet de hondjes de stokken ook weer afpakken. Ik zag het dus als een leuk spelletje.

Vandaag was er een hond met en stok aan het spelen en keetje probeerde hem te nakken. Hond gaf an daar niet van gediend te zijn en Keetje ging op haar strepen staan en maakte ff een puntje van die stok. Hond durfde hem niet meer terug te pakken.
Daarna viel keetje uit naar een oud hondje die aan haar snuffelde terwijl ze met een dennenappel lag te spelen ( alleen geluid).
Vanavond viel ze aan de lijn ineens uit naar een andere hond . Mijn man liet haar uit dus die schat andere honden èn eigen honden niet altijd heel goed in. Dus wat dat de situatie was weet ik niet echt. Maar goed ik zie wel een toename in takketevengedrag en ik wil dit graag in goede banen leiden. Ik weet niet zo goed of ik meer moet regelen. Haar strakker ander appèl zetten? Ik weet niet zo goed wat ik met dit gedrag miet. Zowel Dushi als Lizzie maakten nooit ergens een punt van dus ik ben een beetje bang dat ze echt ongewenst gedrag gaat vertonen. ( overigens stopt ze altijd als ik zeg dat het moet dus enig respect is er gelukkig wel).
Afbeelding
Sandra&co

Re: Korter lontje

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Moet ze loops worden? Hormonen? (ze is nog best jong toch?) Misschien trekt ze de hitte niet zo goed? Kan van alles zijn.
Miezemuis
Zeer actief

Sandra&co schreef:Moet ze loops worden? Hormonen? (ze is nog best jong toch?) Misschien trekt ze de hitte niet zo goed? Kan van alles zijn.
Ze is net loops geweest dus kan best dat ze daar last van heeft. Ze is 1,5 nu.
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Miezemuis schreef:
Sandra&co schreef:Moet ze loops worden? Hormonen? (ze is nog best jong toch?) Misschien trekt ze de hitte niet zo goed? Kan van alles zijn.
Ze is net loops geweest dus kan best dat ze daar last van heeft. Ze is 1,5 nu.
Dan is Spetter vaak ook kattiger
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Na de loopsheid waren mijn vorige honden ook kattiger naar anderen honden en naar elkaar.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Miezemuis
Zeer actief

gonnie schreef:Na de loopsheid waren mijn vorige honden ook kattiger naar anderen honden en naar elkaar.
Onderling valt er nooit een onvertogen woord gelukkig.
Maar misschien is het inderdaad de loopsheid. Ze is er net 2 weken vanaf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”