Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peter Koekebakker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Peter Koekebakker

Ongelezen bericht door Demi »

Ik plaats dit soort berichten nooit, maar dit keer wel, omdat het mij raakt en er vast meerdere honden bij Peter Koekebakker (la Linea, Animal in need) vandaan komen.

Peter Koekebakker is vannacht overleen. Mijn lieve Dopey komt bij het asiel vandaan en ik heb eerder honden gehad via Animal in need

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3371311 ... -overleden

(Telegraaf)
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
S@ndr@
Zeer actief

Re: Peter Koekebakker

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ik lees het ook overal op Internet, dit is een groot verlies :(:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ja ik lees het ook overal op Internet, dit is een groot verlies :(:
Dat vind ik ook. Alles voor de dieren, daar draaide zijn leven om.
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monique1963 »

Z'n vreslijke lieverd.....
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ja zo verschrikkelijk :(
Madeleine zei het al een tijdje dat het niet goed ging zo en dat ze bang was hem te verliezen. Helaas konden ze niemand vinden om het asiel over te nemen. Arme vrouw..
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Groot verlies inderdaad :(
Groetjes Heidi
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Cleva schreef:Het blijft een klassekrant, hoor.
Lekker over jezelf gaan zitten ouwehoeren onder het mom van een sterktebericht.
:scratch: Dat zag ik in het artikel niet terug. Maar ik ben er wel mee eens dat dit niet de krant is waar ik me thuis voel
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:Ja zo verschrikkelijk :(
Madeleine zei het al een tijdje dat het niet goed ging zo en dat ze bang was hem te verliezen. Helaas konden ze niemand vinden om het asiel over te nemen. Arme vrouw..

Heel erg ook voor Madeleine :-(

Maar blijft het asiel wel bestaan? ik wist van zijn hart problemen, maar dat het dan ineens zo snel kan gaan..

Zou het asiel kunnen blijven draaien op alle, en dat zijn er echt veel, vrijwilligers? Hij heeft het echt helemaal gemaakt hoe het asiel is, dat zou echt verschrikkelijk zijn als het niet voortgezet zou worden
Gollum
Zeer actief

Demi schreef:

Maar blijft het asiel wel bestaan? ik wist van zijn hart problemen, maar dat het dan ineens zo snel kan gaan..

Zou het asiel kunnen blijven draaien op alle, en dat zijn er echt veel, vrijwilligers? Hij heeft het echt helemaal gemaakt hoe het asiel is, dat zou echt verschrikkelijk zijn als het niet voortgezet zou worden
Ik hoop het voor de dieren.. Al lijkt het me wel heel lastig om dat als vrouw alleen te doen daar in die buurt. Hopelijk blijven de vrijwilligers het asiel steunen.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Verschrikkelijk nieuws :-(
Gollum schreef:
Demi schreef:

Ik hoop het voor de dieren.. Al lijkt het me wel heel lastig om dat als vrouw alleen te doen daar in die buurt. Hopelijk blijven de vrijwilligers het asiel steunen.
Ik denk dat het gewoon blijft bestaan hoor, het asiel wordt gerund door een stichting en het draait op een heel groot team van mensen en vrijwilligers: https://www.animalinneed.com/wie-zijn-w ... schiedenis
Het dagelijkse beheer wordt dan overgenomen door iemand anders, en ik neem aan niet zijn vrouw, zij runt toch Horse in Need?
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:Verschrikkelijk nieuws :-(
Gollum schreef:
Demi schreef:

Ik denk dat het gewoon blijft bestaan hoor, het asiel wordt gerund door een stichting en het draait op een heel groot team van mensen en vrijwilligers: https://www.animalinneed.com/wie-zijn-w ... schiedenis
Het dagelijkse beheer wordt dan overgenomen door iemand anders, en ik neem aan niet zijn vrouw, zij runt toch Horse in Need?
Ja klopt, maar ze hielpen elkaar ook veel en runden samen ook nog een antiekhandel. Het blijft gewoon een groot verlies.
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:Ja klopt, maar ze hielpen elkaar ook veel en runden samen ook nog een antiekhandel. Het blijft gewoon een groot verlies.
Dat sowieso. Iemand met zo'n groot hart voor dieren, zo doortastend en daadkrachtig, iemand die ondanks al die ellende die hij dag in dag uit zag positief kon blijven en niet bang om tegen de stroom in te roeien, daarvan kan Spanje en de wereld er duizenden meer gebruiken in plaats van één minder :-( Hij heeft ongelofelijk veel voor elkaar gekregen voor de honden in Zuid-Spanje en ik ga ervan uit dat de zaken goed zijn geregeld voor het geval hij weg zou vallen, maar hij is natuurlijk altijd wel de draaiende en motiverende kracht geweest en in die zin ook onvervangbaar.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik schrok echt van het bericht. Net als ik een Almeloër in hart en nieren. Een groot verlies voor de honden in Spanje. En veel te jong gegaan .

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gr. Aniek

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn Bowie is daar geweest als klein pupje zijnde toen zij en de rest van het nest van gevonden samen met moeders, Esperanza van mij heeft er jaren gezeten.
Deze man is echt een held, wat hij heeft gedaan voor de dieren , voor een stukje educatie, voor andere mensen... een man met een heel goed en groot hart, hij zal door vele gemist worden.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

DeDiana schreef:
Gollum schreef:Ja klopt, maar ze hielpen elkaar ook veel en runden samen ook nog een antiekhandel. Het blijft gewoon een groot verlies.
Dat sowieso. Iemand met zo'n groot hart voor dieren, zo doortastend en daadkrachtig, iemand die ondanks al die ellende die hij dag in dag uit zag positief kon blijven en niet bang om tegen de stroom in te roeien, daarvan kan Spanje en de wereld er duizenden meer gebruiken in plaats van één minder :-( Hij heeft ongelofelijk veel voor elkaar gekregen voor de honden in Zuid-Spanje en ik ga ervan uit dat de zaken goed zijn geregeld voor het geval hij weg zou vallen, maar hij is natuurlijk altijd wel de draaiende en motiverende kracht geweest en in die zin ook onvervangbaar.
Nou inderdaad, altijd maar blijven doorgaan met tegen de bierkaai vechten en dan ook nog dingen voor elkaar krijgen.
Heel jammer dat hij weggevallen is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

heel triest...ik ken de beste man niet, maar heb veel over hem gehoord en gelezen en hij heeft ontzettend veel gedaan voor de zwerfhonden in Spanje.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Collega’s dierenvriend radeloos na actie grondeigenaar asiel

LA LINEA - Nabestaanden van dierenvriend Peter Koekebakker zijn de wanhoop nabij en doen daarom een emotionele oproep. Via Facebook laten de collega’s weten dat de grondeigenaar van het asiel een dag na het overlijden van de dierenliefhebber een ’te koop’ bord bij het asiel plaatste. Alle dieren dreigen bij verkoop te worden geruimd.

De eigenaar van de grond waar het asiel op staat, plaatste op de dag van Peter zijn crematie een ’te koop’ bord op het asiel. Alle mondelinge toezeggingen waren voor hem tezamen met Peter gestorven”, schrijft het team van Animal in Need SCF in de oproep. „De wreedheid van dit gebaar sloeg bij ons allemaal in als een bom.”

De enige oplossing om de dieren die in het asiel verblijven te redden, is volgens de stichting het kopen van de grond. „De verantwoordelijkheid om honderden geredde honden, paarden, ezels niet de dood te laten vinden is een last die we als team al maanden proberen te dragen. „Voor het aanschaffen van het stuk grond heeft het asiel 165.000 euro nodig.

Dierenvriend Koekebakker stierf een aantal maanden geleden op 58-jarige leeftijd. Hij werd eerder met hartklachten in het ziekenhuis opgenomen.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

165.000?! Waar ligt La Linea, is dat hartje Madrid? :LOL: Beter huur je een flinke bus, laad je die beesten in en breng je ze elders onder. Ik weet ook niet wat er van die landeigenaar verwacht werd? Dat hij het stuk grond gratis ter beschikking zou stellen voor dieren, in een land waar dierenrechten over het algemeen nog niet echt vanzelfsprekend zijn? Het is lullig, maar de wereld is soms lullig.
Als je het trouwens echt waterdicht geregeld wil hebben, ga je ook niet mondeling aan de slag maar stel je wat papierwerk op.

Kan iemand nog 500 honden gebruiken hier? ;)
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nou, dan moeten ze misschien wél naar een goedkope achterbuurt. Sterker nog, een beetje richting middle of nowhere. Wat heb je als asiel daar nou helemaal nodig? Veel grond, een paar hokken en goede toegangswegen zodat de nodige mensen het kunnen bereiken.

Ik ben overigens wel een beetje aan het crushen op pubertje Pearl. Wat een knap ding.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Okay, de timinig is wat ongelukkig maar hij heeft het recht, die land-eigenaar. Hij had wellicht een weekje kunnen wachten maar idd.. moet een stuk land dan maar zonder kosten worden 'uitgeleend"??
Vrijwel iedereen die ik lees/hoor loopt met 'm weg.. ik heb van de zijlijn met de organisatie kennis gemaakt en ik loop er eerlijk gezegd helemaal niet zo mee weg. Mijn idee is dat veel honden stomweg naar NL worden gehaald, in een asiel worden gezet en niet (altijd?) met de juiste info weer worden geplaatst. Ik vind het uiteraard triest als iemand overlijdt, voor nabestaanden maar zo'n wonderlijke-dierenvriend vond ik 'm niet (van wat ik ervan meekreeg dan he?)

Suzanne
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik ben er geweest, in het asiel. De prijs voor de grond vind ik belachelijk hoog. Het is best klein en ligt in een gribusbuurt. Beter zouden ze wat meer buitenaf een stuk grond kunnen kopen en de boel opnieuw opzetten, met meer ruimte voor de honden.
DeDiana
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Ik ben er geweest, in het asiel. De prijs voor de grond vind ik belachelijk hoog. Het is best klein en ligt in een gribusbuurt. Beter zouden ze wat meer buitenaf een stuk grond kunnen kopen en de boel opnieuw opzetten, met meer ruimte voor de honden.
En naar Spaanse maatstaven is het waarschijnlijk al helemaal erg duur? Ik ken die regio verder niet qua prijzen, maar hier heb je voor dat bedrag een vrijstaande villa met zes slaapkamers en drie badkamers en véél grond. Ik kan me dus niet voorstellen dat die landeigenaar het voor die prijs kan verkopen, tenzij het interessant zou kunnen zijn voor projectontwikkelaars of zo?

Wel erg naar voor de mensen van het asiel dat ze nu weer zo'n enorme tegenslag hebben. Ik hoop dan ook dat ze voor alle honden die daar nu zitten en degene die in de toekomst hulp nodig hebben, een goede oplossing kunnen vinden - of het nou daar is of op een andere plek.
DeDiana
Zeer actief

Mizzsylver schreef:
DeDiana schreef:
Johnny Jones schreef:Ik ben er geweest, in het asiel. De prijs voor de grond vind ik belachelijk hoog. Het is best klein en ligt in een gribusbuurt. Beter zouden ze wat meer buitenaf een stuk grond kunnen kopen en de boel opnieuw opzetten, met meer ruimte voor de honden.
En naar Spaanse maatstaven is het waarschijnlijk al helemaal erg duur? Ik ken die regio verder niet qua prijzen, maar hier heb je voor dat bedrag een vrijstaande villa met zes slaapkamers en drie badkamers en véél grond. Ik kan me dus niet voorstellen dat die landeigenaar het voor die prijs kan verkopen, tenzij het interessant zou kunnen zijn voor projectontwikkelaars of zo?

Wel erg naar voor de mensen van het asiel dat ze nu weer zo'n enorme tegenslag hebben. Ik hoop dan ook dat ze voor alle honden die daar nu zitten en degene die in de toekomst hulp nodig hebben, een goede oplossing kunnen vinden - of het nou daar is of op een andere plek.
Die landeigenaar is ook niet stom, die ziet een kans om makkelijk een bak geld te verdienen. Er wordt al volop gebedeld om donaties dus die grond wordt wel gekocht. Al ben ik ook wel zo'n zwartkijker die denkt dat de stichting misschien een beetje overdrijft met de vraagprijs :schrik:
Hmm, zij moeten als ANBI-stichting gewoon een boekhouding bijhouden, dus ik neem aan dat het bedrag wel klopt. Maar ik denk ook dat de landeigenaar misschien denkt er wel een slaatje uit te kunnen slaan :-(
Laatst gewijzigd door DeDiana op 01 jul 2019 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
DeDiana
Zeer actief

Cleva schreef:
DeDiana schreef:Maar ik denk ook dat de landeigenaar misschien denkt er wel een slaatje uit te kunnen staan :-(
Nou en? Dat mag toch? Je investeert toch niet vanuit filantropische motieven?
Ik vind de prijs van een startersflatje alleszins redelijk.

Kijk nou eens goed naar die kaart. Aan beide kanten volle bak toeristische bebouwing. Op loopafstand van een breed strand en een kittig haventje.

Ik vind het een gotspe om te gaan lopen janken en snauwen dat het gratis moet.
Het verbaasd me ook niets van die stichtingboeren. Niet dat het nog niet duidelijk was dat het gewoon ordinaire handel is.
Haha, La Linea is het drugswalhalla van Spanje, er is superveel criminaliteit, drugsbendes, liquidaties op klaarlichte dag, etc. Pittoresk zou ik dat niet willen noemen :F:

Natuurlijk mag die landeigenaar zijn grond voor een redelijke prijs (of wat hij ervoor kan krijgen) verkopen. Maar ik neem aan dat ze gewoon huur betaalden en als er toezeggingen zijn gedaan dat ze daar langer konden blijven, is het natuurlijk een zware domper als die toezeggingen opeens niet worden nagekomen. Zeker met alle verbouwingswerkzaamheden en investeringen die er de afgelopen jaren zijn gedaan in het asiel.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

DeDiana schreef:
Cleva schreef:
DeDiana schreef:Maar ik denk ook dat de landeigenaar misschien denkt er wel een slaatje uit te kunnen staan :-(

Kijk nou eens goed naar die kaart. Aan beide kanten volle bak toeristische bebouwing. Op loopafstand van een breed strand en een kittig haventje.

Het verbaasd me ook niets van die stichtingboeren. Niet dat het nog niet duidelijk was dat het gewoon ordinaire handel is.
Haha, La Linea is het drugswalhalla van Spanje, er is superveel criminaliteit, drugsbendes, liquidaties op klaarlichte dag, etc. Pittoresk zou ik dat niet willen noemen :F:

Natuurlijk mag die landeigenaar zijn grond voor een redelijke prijs (of wat hij ervoor kan krijgen) verkopen. Maar ik neem aan dat ze gewoon huur betaalden en als er toezeggingen zijn gedaan dat ze daar langer konden blijven, is het natuurlijk een zware domper als die toezeggingen opeens niet worden nagekomen. Zeker met alle verbouwingswerkzaamheden en investeringen die er de afgelopen jaren zijn gedaan in het asiel.
Inderdaad, Marokkaanse hasj en Colombiaanse cocaïne; de drugsmaffia groeit in La Linea als een malle. Dat is algemeen bekend. De grondeigenaar kiest eieren voor zijn geld. En daar zijn de nabestaanden van Koekebakker de dupe van. Triest.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rami schreef:En daar zijn de nabestaanden van Koekebakker de dupe van. Triest.
Waar zijn die de dupe van? Sinds wanneer erf je een gehuurd bedrijfsterrein?
Als dat de bedoeling was geweest had meneer koekebakker met z'n verslechterende gezondheid een nieuw contract moeten bedingen of een andere plek moeten zoeken.
Het komt je niet in je schoot vallen omdat je lief bent voor hondjes.
DeDiana
Zeer actief

Cleva schreef:
DeDiana schreef:
Cleva schreef:

Of het pittoresk is vind ik eigenlijk niet relevant.
165000 euro is gewoon weinig.

De wetttelijke regels tellen. Niet allerlei emokul verzinnen.
Wie doneert er nou grond? Heb jij anderhalve ton over om weg te geven? Anders help jij ze toch uit de brand?

Het is altijd hetzelfde gelul. Altijd dat naar jezelf toe rekenen omdat je het allemaal zo goed bedoelt. Met je zieke straathonden met vervalste paspoorten voor driehonderd piek per stuk.
Laat me toch niet lachen.
Ik heb geen idee op welke manier jouw reactie verband houdt met die van mij :denken: Het gaat om een mondelinge toezegging voor verlenging van een huurcontract: hoezo is dat emokul?

Als je even wat zoekwerk had gedaan, had je zelf ook zo kunnen zien dat de vraagprijs voor die regio wel hoog is (het is maar een klein stukje grond waar het asiel op staat).

Dat bashen van buitenlandse honden en stichtingen die alles fout doen, onbetrouwbaar zijn en alleen maar op geld uit zijn, kennen we nu ook wel. Dat ontneemt mij in ieder geval alle lust tot reageren. Die discussie is al genoeg gevoerd en dat is alleen maar een herhaling van aloude clichés, overdrijvingen en domme, ongeïnformeerde uitspraken zonder enige nuance.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

dagmar88 schreef:
Rami schreef:En daar zijn de nabestaanden van Koekebakker de dupe van. Triest.
Waar zijn die de dupe van? Sinds wanneer erf je een gehuurd bedrijfsterrein?
Als dat de bedoeling was geweest had meneer koekebakker met z'n verslechterende gezondheid een nieuw contract moeten bedingen of een andere plek moeten zoeken.
Het komt je niet in je schoot vallen omdat je lief bent voor hondjes.
Nou, zoals ik het begrepen heb was er gewoon een huurcontract. :19:
En nee, je hebt geen extra rechten omdat je 'lief bent voor hondjes', maar wanneer je gewoon jaren trouw huur betaald en je aan de rechten en plichten houdt, is het wel wat zuur als dit nu allemaal komt te vervallen.
Laatst gewijzigd door Rami op 01 jul 2019 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rami schreef: Nou, zoals ik het begrepen heb was er gewoon een huurcontract. :19:
En nee, je hebt geen extra rechten omdat je 'lief bent voor hondjes', maar wanneer je jaren gewoon jaren trouw huur betaald en je aan de rechten en plichten houdt, is het wel wat zuur als dit nu allemaal komt te vervallen.
Dat snap ik. Een huurcontract met hem, niet met zijn erfgenamen.
De garagebox waarin ik macaronikunstwerken bedazzle gaat niet automatisch over naar mijn zus, dat weet je vooraf. Ook niet omdat zij er zo aan gehecht is. En nee, dan is ze niet gedupeerd.
Als je je bedrijf na je dood voort wilt zetten, zul je dat moeten regelen.
Gekocht land is een investering. Als de situatie zo aan het verslechteren is zou de eigenaar wel gek zijn zich het brood uit de mond te laten halen en te wachten tot het niets meer oplevert.
Niets om zo verongelukt over te doen.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Cleva schreef:
Sandra&co schreef:165.000?! Waar ligt La Linea, is dat hartje Madrid? :LOL:

Nee, op 500 meter van het strand op het mooiste stuk van de uiterste zuidpunt van Europa.
Ik vind het een koopje.
De prijs wordt waarschijnlijk flink gedrukt met een bouwverbod anders had hij ook een half miljoen kunnen vragen.
Mooi??? Ben je er weleens geweest???
Gribaltar is mooi ja, maar La Linea :LOL:
Het is zo'n beetje de meest criminele gemeente van Spanje. Zo ongeveer de doorvoerhaven van een heleboel drugs richting de rest van Europa.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”