Ja idd want gisteravond was t nog 27°c om 00.30 en enorm benauwd. Dat werd vroeg in de ochtend pas minder.crutz schreef:Idd las vanochtend op FB een boze reactie op een eigenaar die in de ochtend (voor 730 ongeveer want toen stond het er al) gefietst haf met zijn hond. Echt. Als je dan toch wat wil doen het beste moment vd dag.malinois schreef:Dat dus inderdaad...DeDiana schreef:Als het echt warm is, zwemmen Mila en Amy ook wel zonder iets in het water te gooien. Ik kan ook best een keer een balletje rustig het water in gooien voor Mila met dit weer: ze rent dan wel het water in, maar gaat vervolgens minutenlang rustig een beetje ronddobberen met haar balletjeDaar zie ik haar nog niet oververhit van raken: https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... 510374283/
Inderdaad gewoon naar je hond kijken. Natuurlijk is het goed om oplettend en voorzichtig te zijn, maar je kunt het ook overdrijven. Sommige mensen lijken bijna wel bang om hun hond één stap te laten verzetten met warm weer.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zwemwater?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Zwemwater?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik laat ze hier gewoon zwemmen. Niet als het langdurig warm geweest is en niet als het water er niet schoon genoeg uitziet. We hebben hier veel sloten en wat grotere vijvers die in verbinding met die sloten staan. Na wat langere warmte word ik daar wel voorzichtiger mee. En dan hebben we het water rondom De Zaag nog: rivier en aftakking ervan. Daar mogen ze van mij het hele jaar door het water in.
Niet geënt tegen Weil. Als zelfs de honden van de muskusrattenbestrijding, die zelf actief de ratten vangen, niet ingeënt worden tegen Weil, vind ik het ook niet nodig om Elco en Gait in te enten. Kans op besmetting is erg klein en de kans op echt nare bijwerkingen van de enting best aanwezig. Die enting krijgen ze van mij als bewezen wordt dat een hond in deze omgeving één van de varianten heeft opgelopen waartegen geënt kan worden, eerder niet
Niet geënt tegen Weil. Als zelfs de honden van de muskusrattenbestrijding, die zelf actief de ratten vangen, niet ingeënt worden tegen Weil, vind ik het ook niet nodig om Elco en Gait in te enten. Kans op besmetting is erg klein en de kans op echt nare bijwerkingen van de enting best aanwezig. Die enting krijgen ze van mij als bewezen wordt dat een hond in deze omgeving één van de varianten heeft opgelopen waartegen geënt kan worden, eerder niet
Ik heb 2 vennen in de directe omgeving die niet snel blauwalg bevatten. Daar gaan we het hele jaar door heen, alleen als het te koud is mogen ze niet zwemmen.
- ceciel
- Zeer actief
Echt zwemmen doet Styx niet, vorig jaar is hij nog wel geënt voor weil maar dat hebben we dit jaar gelaten voor wat het is. We wonen wel in een waterrijk gebied en hij maakt daar dankbaar gebruik van door, jaarrond, ieder water in te stampen. Als dat een te ranzige bezigheid is geweest spuit ik hem even af met de tuinslang en/of maak ik dankbaar gebruik van de waterblazer.
-
- Zeer actief
Boots is in de opvang ingeneent en daarna niet meer en hij zwemt gewoon in het IJsselmeer, ik woon er vlak, bij het is praktisch mijn achtertuin
en nee ik maak me niet zo`n zorgen om blauwalg hoewel t er wel alle jaren is, maar eigenlijk nog nooit een hond ziek gehad daardoor

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Niet ingeënt tegen Weil. Zwemmen doen we dagelijks in de vijver in de wei. Als het weer wat koeler wordt ga ik wel alg uit de poel harken, k*tklus maar hopelijk zorgt het ervoor dat ze ook dit jaar veilig kunnen blijven zwemmen (en de paarden er veilig van kunnen drinken).
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
- Aantal honden: 1
Rana zwemt nog niet echt tot de helft erin denk als ik zelf er ook in zal gaan volgt zij mij ook. Ik let idd wel op blauwalg heb genoeg water in de omgeving. Alleen overal de kleren rupsen.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
-
- Zeer actief
Lang leve aan zee wonen 
Ik vind het zelf ook heerlijk om even tot m'n enkels die zee in te stappen na een warme dag. Manu zwemt niet graag in de golven maar gaat wel de poeltjes in, net als Uma. Dan hopsen we naar de zandbanken en koelen lekker af.

Ik vind het zelf ook heerlijk om even tot m'n enkels die zee in te stappen na een warme dag. Manu zwemt niet graag in de golven maar gaat wel de poeltjes in, net als Uma. Dan hopsen we naar de zandbanken en koelen lekker af.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nergens buiten? Lijkt me nog best een klus om dat erin gestampt te krijgen? Immers is een slok zo genomen als je veel gerend/gezwommen hebt, daardoor dorst hebt en nog in het water loopt. Maar ik zie je er ook niet voor aan om altijd flesjes water en een bakje bij je te hebben voor zeCleva schreef:Buitenwater drinken mag hier niet. Dat vind ik gewoon smerig. Uit boerensloten staan zuipen is vies en ongezond.
Het is erg dat het zo is maar drinkwater komt gewoon uit de kraan.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mijn honden kunnen op een paar plekken zwemmen (bronnen die via meertjes overlopen naar stroompjes, dus stromend water) en verder veel pootje baden in de stroompjes.
De rijn is ook dichtbij.
Dus duiken ze de sloot in
Gaat gelukkig tot nu toe goed.
Ze zijn niet geënt tegen Weil.
De rijn is ook dichtbij.
Dus duiken ze de sloot in

Gaat gelukkig tot nu toe goed.
Ze zijn niet geënt tegen Weil.