Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Behoorlijk waaks, of gewoon een domme sukkel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Behoorlijk waaks, of gewoon een domme sukkel

Ongelezen bericht door laeken »

Dees en Maylo schreef:
Gimmick schreef:Bijzonder, waarom haal je de OP weg?
Omdat ik me niet kan vinden in de reactie's daarop, terwijl ik alleen een gebeurtenis deel maar geen advies of meningen vraag. Daarbij zijn al meer topics waarin ik iets vertel of vraag over Droef reden geweest tot negatieve uitlatingen over Droef, en daar heb ik geen zin meer in want zo zie ik Droef niet.

Volgens mij ziet niemand hem anders dan jij hem neerzet. Want wij hebben toch helemaal geen beeld van je hond meer dan wat jij zelf deelt? En ik lees helemaal geen negatieve reacties? Dus ik begrijp niet waarom je er zo op reageert zelf. Ik zet dingen ook niet altijd even handig neer. En dan zet ik dat even recht als ik merk dat er verkeerd beeld door ontstaat.

Als jij zegt dat Droef een scheet is en dat hij er niks mee bedoelde dan kan er toch niemand zijn die anders beweert? En als iemand dat wel doet dan betekent dat toch niks uit de teksten van iemand die je hond niet kent? Wat ik nu uit de reacties haal is ook niet iets waar ik zelf heel vrolijk van zou worden. MAAR Guus kan ook heel gek doen. Zoals uitvliegen naar mijn partner als die op mij af komt. Rijden op bezoek en op ons. Heel hard aanhoudelijk in je gezicht blaffen en nog veel meer gedrag wat als je het uitschrijft heel erg heftig klinkt. Maar laat dat nu net het hondje zijn waar ik mijn handen voor in het vuur steek kwa goed karakter en nooit bijten. Dus als eigenaar sta je toch ver boven wat een ander zegt die de situatie niet kent?

Ik zou Guus tot een draak kunnen beschrijven. Maar het is dus oprecht en echt het liefste leukste en beste karakter dat je je kan wensen. Zit geen kwaad in al rijdt hij, hangt hij krijsend in je broekspijpen en weet hij van geen ophouden als hij tegen je aan staat te springen en blaffen. Dat klinkt als een tiran. Maar dat is hij dus precies niet. Pak hem op en hij kwispelt en likt je gezicht door kusjes. Dat dus als je hem pakt terwijl hij op je probeert te rijden of tegen je aan staat te gillen of zelfs uitvliegt naar mijn partner. Als die zegt He gek. Wat doe jij. Dan ligt hij op zijn rug te kwispelen en wil spelen. Een seconde daarvoor gromt hij woest en doet een schijnaanval. Het betekent allemaal helemaal niks bij hem. Hij gromt elke dag wel 30 keer.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

hoe dingen binnen komen bij een lezer, kan heel anders zijn dan een schrijver dat bedoelt heeft of zelfs maar dacht dat hij t neerschreef.. twee of meer compleet verschillende belevingen.. en dus andere reacties die misschien ook niet echt slaan op het karakter zoals de hond is in de beleving van de eigenaar, communicatie is best een ingewikkeld dingetje heb ik gemerkt..
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

S@ndr@ schreef:hoe dingen binnen komen bij een lezer, kan heel anders zijn dan een schrijver dat bedoelt heeft of zelfs maar dacht dat hij t neerschreef.. twee of meer compleet verschillende belevingen.. en dus andere reacties die misschien ook niet echt slaan op het karakter zoals de hond is in de beleving van de eigenaar, communicatie is best een ingewikkeld dingetje heb ik gemerkt..
Jup, dat blijkt. Gelukkig ben ik zelf nog steeds super blij met hem en is hij de meest makkelijke hond die ik ooit heb gehad ondanks zijn rare capriolen af en toe. Ik denk zelf wel te weten dat hij er niks van agressie naar mij of mijn vriend mee bedoeld, maar hij heeft af en toe zijn bijzondere momenten en dingen. Die kan ik niet altijd plaatsen, dus ik houdt het er maar op dat hij niet raar maar bijzonder is.

Er kwam dan ook geen enkele negatieve gedachte in mij op nav het verhaal dat ik inderdaad weer verwijderd heb behalve dat hij of heel waaks is, of gewoon een domme sukkel die niet goed wist wat hij nou gezien of gehoord had en daarom maar een beetje begint te grommen. En het is jammer dat het dan anders geïnterpreteerd wordt dan dat ik denk over te brengen.
Cleva schreef:Ik zou helemaal niet gaan proberen te beheren hoe anderen iets zien. Wat kan het je uiteindelijk schelen?
Eigenlijk zou het me niks moeten schelen, maar goed ik ben ook maar mens en niet helemaal ongevoelig. Het gaat hier over mijn hond, mijn hond waar ik echt heel blij mee ben en dankbaar voor wie hij is. Dan doet het gewoon pijn als de 1ste 3 reactie's gelijk maar aangeven dat Droef mogelijk mijn vriend wat wel wilde aan doen op dat moment. En dit is niet het eerste topic dat ik open waarop er niet vrij snel al (in mijn optiek)negatief over Droef wordt gereageerd. Dat steekt gewoon.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Ik heb je bericht niet gelezen maar na alle antwoorden begrijp ik dat Droef op bed lag en gronde tegen je vriend die een afstandsbediening vast had ? Ik zou denken aan schaduw,niet goed zien want hij is toch pas aan zijn ogen geholpen?
Klopt hij is nog steeds herstellende van een kras op zijn hoornvlies. Operatie heeft niks gedaan want bleek een bacterie te zitten welke resistent is voor de meest gebruikelijke antibiotica. Pas na overstap van zalf en een kweek is hij nu eindelijk aan het herstellen. Hopelijk volgende week de laatste controle(in mijn leken ogen ziet het er nu goed/bijna beter uit).

Lang verhaal kort. We waren naar bed, vriend kon niet slapen. Is er dus weer uitgegaan na een tijd en komt na een tijd weer boven. Honden schrokken wakker en slaan aan, niks aan de hand gebeurt vaker. Vriend gaat in bed liggen en Droef komt bij hem, ook niks vreemds want Droef wil graag een knuffel voor het slapen. Maar nu begon hij na die knuffel te grommen terwijl hij half over vriend heen lag en bleef strak naar het nachtkastje kijken. Vriend porde hem aan de kant, maar na een paar seconden weer grommen in combinatie met naar het kastje staren. Dat herhaalde nog een keer en vriend gaf aan dat hij wel steeds dieper en harder leek te grommen. Omdat hij van mij wel eens verhalen hoort over bijten uit redirectie koos hij ervoor om mij wakker te maken. Terwijl ik nog halfsliep(ik slaap heel vast en doe geregeld hele handelingen in mijn slaap) heb ik Droef verteld dat er niks was en dat hij zijn waffel moest houden en toen ben ik zo lepeltje lepeltje weer verder gaan slapen met Droef.
De volgende dag zag ik de afstandbediening van de verlichting op de grond liggen die normaal op het kastje ligt maar vriend kan zich niet herinneren wanneer dat is gebeurt(waarschijnlijk hijzelf geweest of 1 van de katten). Nou is dat dus de enige verklaring die ik er zelf voor heb. Heel stoer van Droef, maar wel een beetje dom. Dat Droef niet kalmeerde van vriend is het enige wat ik niet goed snap, want ze hebben een prima band samen, maar bij Maylo lukte het hem ook nooit en moest ik het ook zelf doen, maar dat was dan weer een ras echte autist.

Ik heb dus buiten het wakker gemaakt worden niks echt mee gekregen, maar de volgende dag vroeg ik aan vriend wat er nou precies was en of ik het niet gedroomd had.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
De volgende dag zag ik de afstandbediening van de verlichting op de grond liggen die normaal op het kastje ligt
....wat zegt ze?
Van de ledverlichting nog wel. :engel: Die je op kleurtjes kan instellen, lekker romantisch of juist koud en kil.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Bijna alle hondenbazen kennen het wel, de hond die opeens op iets (geluid, beweging, trilling, schaduw of zelfs helemaal niks zichtbaar/hoorbaar/voelbaar) behoorlijk waaks reageert, of bijv. lange tijd naar 1 plek blijven staren voor de minder waakse honden. Ditzelfde maak ik ook op uit jou beschrijving van het gebeuren. De meeste honden die op zúlk moment waaks reageren zijn daar meestal ook niet zomaar 1,2,3 uit te halen omdat ze ervan overtuigd zijn dat er wel degelijk iets is.
Dat jou vriend je wakker maakt omdat hij het niet helemaal vertrouwd qua grommen van Droef, 'lijkt' (in mijn ogen) er op te wijzen dat hij niet zo vertrouwd met hem is als dat jij dat met hem bent. Dat Droef in die situatie dus nóg meer/anders gaat grommen vind ik dan ook niet gek, er is op dat moment namelijk niemand die hem ervan kan overtuigen dat er niks aan de hand is. Pas toen jij wakker werd en je Droef toesprak (of je houding richting hem 'niet zeiken, nu slapen') lukte dat wel...

Zie het maar hetzelfde als wat in heel veel 'honden-families' gebeurd, bij de ene baas/bazin lopen ze zonder enig probleem mee en vertrouwen daar ook blindelings op, bij de ander (partner, kind, uitlaat etc.) zijn ze juist enorm waaks (meestal, zo niet altijd, dus diegene die minder overwicht op de hond heeft).

Gezien je beschrijving van het gebeurde geloof ik dus ook niet dat het grommen richting je vriend bedoeld was, integendeel zelfs...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Tony schreef:Bijna alle hondenbazen kennen het wel, de hond die opeens op iets (geluid, beweging, trilling, schaduw of zelfs helemaal niks zichtbaar/hoorbaar/voelbaar) behoorlijk waaks reageert, of bijv. lange tijd naar 1 plek blijven staren voor de minder waakse honden. Ditzelfde maak ik ook op uit jou beschrijving van het gebeuren. De meeste honden die op zúlk moment waaks reageren zijn daar meestal ook niet zomaar 1,2,3 uit te halen omdat ze ervan overtuigd zijn dat er wel degelijk iets is.
Dat jou vriend je wakker maakt omdat hij het niet helemaal vertrouwd qua grommen van Droef, 'lijkt' (in mijn ogen) er op te wijzen dat hij niet zo vertrouwd met hem is als dat jij dat met hem bent. Dat Droef in die situatie dus nóg meer/anders gaat grommen vind ik dan ook niet gek, er is op dat moment namelijk niemand die hem ervan kan overtuigen dat er niks aan de hand is. Pas toen jij wakker werd en je Droef toesprak (of je houding richting hem 'niet zeiken, nu slapen') lukte dat wel...

Zie het maar hetzelfde als wat in heel veel 'honden-families' gebeurd, bij de ene baas/bazin lopen ze zonder enig probleem mee en vertrouwen daar ook blindelings op, bij de ander (partner, kind, uitlaat etc.) zijn ze juist enorm waaks (meestal, zo niet altijd, dus diegene die minder overwicht op de hond heeft).

Gezien je beschrijving van het gebeurde geloof ik dus ook niet dat het grommen richting je vriend bedoeld was, integendeel zelfs...
Die theorie zou best wel eens kunnen kloppen. De honden zijn echt mijn afdeling, vriend is helemaal niet echt een hondenmens. Ze zijn er echt voor mij, hij helpt wel indien nodig en pikt wel dingen op die ik vertel maar het zit er gewoon niet in zeg maar, voor hem zou het ook niet hoeven.

Ze luisteren doorgaans wel naar hem, maar minder dan wanneer ik iets aan ze vraag en hij geeft ze nog wel eens een commando die ze dan niet goed snappen(wat overigens wel eens hilarisch is want dan gaan ze van alles proberen in de hoop dat het goed is of ze kijken mij aan :mrgreen: ).

Voor de rest ga ik er niet teveel achter zoeken, we zijn nu een paar dagen verder en het is niet meer voorgekomen dus Droef zal zo zijn redenen hebben gehad. Wel heb ik vriend verteld dat mocht het weer voorkomen hij misschien het beste even het licht kan aan doen en Droef laten zien(dus samen even onderzoeken) dat er niks is. Dat doe ik ook als hij iets raar vind of ergens van schrikt(tas in de bosjes in het donker bijvoorbeeld) en dat werkt prima maar soms gaat dat niet of ik zie niet waarvan hij geschrokken is dan zeg ik ook altijd dat er niks is en hij zich niet moet aanstellen. Vriend heeft dit zelf nog nooit aan de orde gehad.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”