Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moby plast tegen Mies aan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Moby plast tegen Mies aan

Ongelezen bericht door pepim »

Ik was daarstraks aan het bellen en zie ik ineens, dat Moby in de tuin tegen Mies aan plast :ugh:
Ik weet niet of dat wel per ongeluk ging eigenlijk. Wat moet ik hier nu van denken?
Of hoef ik me er niet druk om te maken, behalve dat het vies is?
Soms denk ik bij het spelen ook weleens, dat hij over Mies heen wil plassen. Dat is tot nu toe niet gebeurd, maar nu dus wel :U:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Moby plast tegen Mies aan

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gebeurt hier ook af en toe. Maak me er nooit zo druk om
pepim
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Gebeurt hier ook af en toe. Maak me er nooit zo druk om
Ok en laat je het gewoon gaan dan? Ik weet niet zo goed, wat ik ermee moet.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Hier doen ze het zo vaak dat ik er bij het begin van de wandeling eerst eentje loslaat en wacht tot hij alvast heeft geplast om nadien de volgende te lossen, op die manier vermijd ik dat ze alle drie meteen op hetzelfde plekje duiken en elkaar onderzeiken.
Ze hebben ook een 'Niet op elkaar' commando waarbij ze hebben geleerd als een school haringen opgejaagd door een walvis uit elkaar te schieten zodra ik merk dat ze per ongeluk op elkaar gaan markeren.
pepim
Zeer actief

Ik had er nog nooit van gehoord en ben blij, dat ik het hier gevraagd heb Saskia :D Slim zo'n commando.
Soms denk ik, dat ik nog niet zo'n geweldig baasje ben voor Moby :ugh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-Saskia- schreef:Hier doen ze het zo vaak dat ik er bij het begin van de wandeling eerst eentje loslaat en wacht tot hij alvast heeft geplast om nadien de volgende te lossen, op die manier vermijd ik dat ze alle drie meteen op hetzelfde plekje duiken en elkaar onderzeiken.
Ze hebben ook een 'Niet op elkaar' commando waarbij ze hebben geleerd als een school haringen opgejaagd door een walvis uit elkaar te schieten zodra ik merk dat ze per ongeluk op elkaar gaan markeren.
Hier staan ze netjes in de rij op elkaar te wachten :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

pepim schreef:Ik had er nog nooit van gehoord en ben blij, dat ik het hier gevraagd heb Saskia :D Slim zo'n commando.
Nou ja, hoezo dan?

Vooral blijven vragen als je ergens tegenaan loopt hoor! Overal elkaar heen piesen doen ze hier helaas ook, niet bewust maar de een snuft ergens en de ander gaat over datzelfde geurtje (en dus nummer één) heen piesen :roll: . Smeerlappen :zweep: . Gebeurt hier gelukkig niet zo heel vaak maar ik heb weleens dat ik een hoofd wil zoenen en dan blijkt dat hoofd naar pies te ruiken, klojo's.
pepim
Zeer actief

Zamunda schreef:
pepim schreef:Ik had er nog nooit van gehoord en ben blij, dat ik het hier gevraagd heb Saskia :D Slim zo'n commando.
Nou ja, hoezo dan?

Vooral blijven vragen als je ergens tegenaan loopt hoor! Overal elkaar heen piesen doen ze hier helaas ook, niet bewust maar de een snuft ergens en de ander gaat over datzelfde geurtje (en dus nummer één) heen piesen :roll: . Smeerlappen :zweep: . Gebeurt hier gelukkig niet zo heel vaak maar ik heb weleens dat ik een hoofd wil zoenen en dan blijkt dat hoofd naar pies te ruiken, klojo's.
Dat ik hem niet altijd goed begrijp nog misschien. Ik heb hem niet uitgekozen, maar hij kwam op mijn pad. En hij zit onderhand wel in mijn hart natuurlijk, maar hij heeft ook wel een koppie erop, en ik ben daar misschien niet zo goed in, in dat koppie erop?
Uiteraard ben ik gek op hem, en hij ook op mij, maar ik wil het niet verknallen.
Daarom twijfel ik weleens, misschien ook wel door omstanders, die mij zeggen wat ik fout doe, zoals dat opspringen.
Maar als ik met Mies en Moby loop, heb ik dat gevoel niet of hier thuis natuurlijk ook niet. Lastig, bedankt voor het luisteren :D
Zamunda
Zeer actief

pepim schreef:Dat ik hem niet altijd goed begrijp nog misschien. Ik heb hem niet uitgekozen, maar hij kwam op mijn pad. En hij zit onderhand wel in mijn hart natuurlijk, maar hij heeft ook wel een koppie erop, en ik ben daar misschien niet zo goed in, in dat koppie erop?
Uiteraard ben ik gek op hem, en hij ook op mij, maar ik wil het niet verknallen.
Daarom twijfel ik weleens, misschien ook wel door omstanders, die mij zeggen wat ik fout doe, zoals dat opspringen.
Maar als ik met Mies en Moby loop, heb ik dat gevoel niet of hier thuis natuurlijk ook niet. Lastig, bedankt voor het luisteren :D
Tja omstanders hebben altijd wel wat op of aan te merken, wat je ook doet. Luister maar naar je eigen gevoel en hou verder ruggespraak met de mensen die jíj daarvoor uitkiest (niet die willekeurige voorbijganger die zich ertegenaan denkt te bemoeien) en natuurlijk hier op het forum :ok: .

Ik heb het even niet zo voor me, in welke zin heb je hem niet uitgekozen? Hij past wel bij je? Je bent blij met hem?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

pepim schreef: Daarom twijfel ik weleens, misschien ook wel door omstanders, die mij zeggen wat ik fout doe, zoals dat opspringen.
Haha, nou, dan mag niemand meer een hond. Dat ze zich maar lekker met zichzelf bemoeien.
pepim
Zeer actief

Zamunda schreef:
pepim schreef:Dat ik hem niet altijd goed begrijp nog misschien. Ik heb hem niet uitgekozen, maar hij kwam op mijn pad. En hij zit onderhand wel in mijn hart natuurlijk, maar hij heeft ook wel een koppie erop, en ik ben daar misschien niet zo goed in, in dat koppie erop?
Tja omstanders hebben altijd wel wat op of aan te merken, wat je ook doet. Luister maar naar je eigen gevoel en hou verder ruggespraak met de mensen die jíj daarvoor uitkiest (niet die willekeurige voorbijganger die zich ertegenaan denkt te bemoeien) en natuurlijk hier op het forum :ok: .

Ik heb het even niet zo voor me, in welke zin heb je hem niet uitgekozen? Hij past wel bij je? Je bent blij met hem?
Ik wilde geen hondje bij Mies, want die is al 14 en ik dacht, dat ze daar ook geen behoefte aan had.
Maar familie had dit hondje en daar kon hij niet blijven, en of ik het wilde proberen. Ok vooruit dacht ik als het lukt, maar Mies was gelijk gek met hem,
wat natuurlijk ook de doorslag gaf! Maar zo was ik dus helemaal niet voorbereid en ik heb ook niet heel veel ervaring met honden en ben daarom gauw bang,
dat ik het verkeerd aanpak.

Maar verder, hij is zo leuk, hij verdient een goede baas, hopelijk ben/word ik dat.
Zamunda
Zeer actief

pepim schreef:Ik wilde geen hondje bij Mies, want die is al 14 en ik dacht, dat ze daar ook geen behoefte aan had.
Maar familie had dit hondje en daar kon hij niet blijven, en of ik het wilde proberen. Ok vooruit dacht ik als het lukt, maar Mies was gelijk gek met hem,
wat natuurlijk ook de doorslag gaf! Maar zo was ik dus helemaal niet voorbereid en ik heb ook niet heel veel ervaring met honden en ben daarom gauw bang,
dat ik het verkeerd aanpak.

Maar verder, hij is zo leuk, hij verdient een goede baas, hopelijk ben/word ik dat.
Dat klinkt als een prima basis: het gaat goed tussen hem en Mies en jij vindt hem hartstikke leuk en hij jou gok ik zo. Ik kan me voorstellen dat het flink schakelen is als de situatie zich zo plots voordoet maar wat ik al zei: vraag gewoon hulp bij mensen die je vertrouwt. Oh en fouten maken we allemaal, dus laat maar los dat je het perfect moet doen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hier gebeurd het heel vaak. Meestal let Louitje gewoon niet op en plast Marco over hem heen. En dan natuurlijk vooral over zijn kop die Louitje dan even later natuurlijk tegen me aan komt duwen.....grrrr.
Behalve dat ik t smerig vindt zie ik er hoer verder niets achter zitten.
Ik ben waarschijnlijk degene die er het meeste last van heeft.

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gr. Aniek

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Het nadeel van reuen, hier ook weleens dat Karel over Pom heen piest als haar kop toevallig daar is waar hij wil plassen. Ik geloof niet dat ie in de gaten heeft waar de straal heengaat en het dus expres doet, dat zou ook totaal neit bij m passen. Pom trekt haar kop meestal wel snel terug. Ik doe het wel af want het stinkt, maar verder moeten ze het maar uitzoeken metzijn tweetjes
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Fred doet het ook over kleine hondjes die in de weg lopen. Vaak pure onachtzaamheid en een grote plaat voor zn kop. Dit ruikt lekker. Daar wil ik over heen plassen. En dat moet NU.
dagmar88
Zeer actief

Barkley schreef:Fred doet het ook over kleine hondjes die in de weg lopen. Vaak pure onachtzaamheid en een grote plaat voor zn kop. Dit ruikt lekker. Daar wil ik over heen plassen. En dat moet NU.
Ik heb zo'n kleintje dat zich er snel nijdig tussen wringt om op de beste pisplek te kunnen staan.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Dat per ongeluk over elkaar heen plassen gebeurde hier ook wel. Milo met m'n lange neus nog aan het snuffelen en Peer op dezelfden plek willen piesen. Of dat Milo z'n neus er onder stak.

1x heb ik Milo, lieve rustige milo, bewust over een andere hond heen zien plassen. Hij was echt gek op die hond en toen die een x gewoon lag op het zandpad ging meneer even over hem heen piesen.
Nooit meer gebeurd ook, maar ik wist niet wat ik zag.

Ik zou er dus niet zoveel mee.

En je klinkt als een prima basis voor moby, andere mensen hebben vooral commentaar, lekker doen waar jij je oké bij voelt.
pepim
Zeer actief

Bedankt allemaal voor de reacties :flower:
Ik dacht dat het raar was, maar dat is het dus helemaal niet. Ik ben blij, dat ik het gevraagd heb :D
Nanna schreef:Wat dat aangaat ben ik blij geen reuen meer te hebben. Dat heeft hier wat over elkaars kop heen gezeken... :ugh:
Ik wilde eigenlijk ook geen reutje en ook geen driekwart poedel, maar dat schijnt ergens fout te zijn gegaan :LOL:
dagmar88
Zeer actief

pepim schreef:Bedankt allemaal voor de reacties :flower:
Ik dacht dat het raar was, maar dat is het dus helemaal niet. Ik ben blij, dat ik het gevraagd heb :D
Nanna schreef:Wat dat aangaat ben ik blij geen reuen meer te hebben. Dat heeft hier wat over elkaars kop heen gezeken... :ugh:
Ik wilde eigenlijk ook geen reutje en ook geen driekwart poedel, maar dat schijnt ergens fout te zijn gegaan :LOL:
Ach, ik wilde zo veel eigenlijk niet. :mrgreen: Toch ben ik er heel blij mee.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Hier plast hij zichzelf tegen de voorpoten aan :mrgreen: :schrik:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dan moet je blij zijn dat je geen Zinzi heb :LOL:

Toen Doran aan z’n bek geopereerd was en zich duidelijk niet lekker voelde, ging Zinzi ook ineens bewust over zijn kop pissen, goed positioneren, poot zo hoog mogelijk en vuur! even laten weten dat zij nu (tijdelijk) de touwtjes in handen had :hmmm: Ik heb haar wel even heel duidelijk gemaakt dat dat niet geaccepteerd werd en toen was het wel over, maar mevrouw wilde wel even haar punt maken :boos: Gelukkig is alles weer normaal en is het gezeik :LOL: over.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier in de buurt woonde en hondje dat altijd over Dushi heen plaste. Ik vind het echt goor. Als ik die hond zag liep in snel een stukje om.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”