Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Strontvervelend

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Strontvervelend

Ongelezen bericht door Zyntia »

Zijn jullie honden met dit weer ook zo vervelend?
Die van mij ( pubertje 9mnd )blaft meer naar andere honden dan normaal, is waakser dan normaal ( blaft) en moet om elk dingetje zich even laten horen buiten.
Terwijl hij eigenlijk wel weet dat ik dat niet wil hebben.

Ligt het aan het weer of is het toch de leeftijd? :mrgreen:
Normaliter heeft hij dit helemaal niet eigenlijk.
Sinds gister is hij ermee begonnen.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Strontvervelend

Ongelezen bericht door Hylos »

Buiten op straat niet, dan is Xavi met dit weer juist lekker rustig en makkelijk.
In de tuin is helaas een ander verhaal. :hmmm:
We wonen (nu nog, laatste week, joepie! :mann: ) aan het water en er zijn veel kinderen die in het water spelen.
Kano, boot(je), sup, of gewoon in het water plonzen. Het-mag-allemaal-NIET! :boos:
Xavi houdt niet van lawaai. En in water hoort niks te drijven. Zelfs de eend kreeg er gisteren van langs. :pffff:

Hij is gewoon moe van door het weer, heen en weer slenteren, in en uit de vijver en daardoor weinig slaap.
Dan wordt hij vervelend. Net een klein kind :lol1:
Dus soms wordt hij naar binnen gebonjourd en moet hij verplicht slapen. Dat helpt wel (even).
Afbeelding
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Jup, ik ben gisteren na 200m weer omgedraaid en terug naar huis gegaan. In de ochtend hadden ze een stuk gelopen en daarna moesten ze het doen met wat plasrondjes. Toen het tegen 23:00u iets koeler was wilde ik weer een langer rondje doen, maar ze waren allebei echt heel vervelend. Tess is dan hieperdepiep en reageert op alles. Zo moest ze eerst op een gevaarlijk beeld afstormen, luid grommend. Dat beeld staat er altijd.. maar nu was het een kat dacht ze :roll: Nou dan is ze nog meer hieperdepiep daarna... En net daar treffen we een grote kater midden op de weg. Ipv dat hij weggaat, gaat hij liggen en naar ze staren :boos: Finn over de zeik, luid grommend/gillend erheen willen en Tess die dan natuurlijk lekker mee doet. Ik was er meteen klaar mee, heb de honden kort gepakt en ben omgedraaid.

Vandaag nog maar wat eerder eruit en een losloopstuk opgezocht. Ga daar maar even uitkuren :wink:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Nee, hier niet.
Ze zijn even rustig en kalm als altijd.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Strontvervelend

Ongelezen bericht door crutz »

Totaal niet. De fysio vroeg gisteren zelfs wat ik Yuma gegeven had dat hij zo gemakkelijk en rustig was met de behandeling. Dus eerder rustiger dan drukker
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Gisteren hoorde ik alleen maar tik tik tik plof, tik tik tik plof...... ze wilde wel bij mij in de buurt blijven met opruimen maar plofte dan ook weer gelijk ergens neer op de koele vloer. ik merk wel dat ze uit hun ritme zijn, de rondjes gaan nu niet het normale tijdstip en daar kunnen ze wel lastig van worden maar dat is ook zonder deze warmte. Maar dan is lastig meer drammen van we moeten lopen terwijl ze net in de tuin hebben geplast.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Zyntia
Zeer actief

Die van mij is denk ik zo vervelend omdat hij wat overprikkeld is, omdat hij zichzelf zo gek maakt.
Verplichte rust moet....want anders slaapt hij kort en wordt wakker van iets wat er helemaal niet is.
Maakt zichzelf druk door steeds te willen spelen met de bal.
Ook honden die normaal goed gaan, werden vanmorgen uitgescholden op afstand.
Eenmaal dichtbij was het prima.
Langs katten op straat lopen was nooit een probleem meer, dat had ik eruit kunnen trainen.
Helaas gisteravond en vanmorgen werden katten weer uitgescholden.
Ik denk echt de warmte i.c.m. niet voldoende kunnen rusten/niet voldoende slaap nemen.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier zijn ze juist zo mak als een lammetje. Heerlijk rustig.
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Miezemuis schreef:Hier zijn ze juist zo mak als een lammetje. Heerlijk rustig.
Was dat hier ook maar zo :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Hier ook halfdood.
Overdag bij de airco op de tegels en 's nachts heb ik de buitendeur openstaan en de honden beneden. Je zou denken dat ze bij ieder geluid gillend die tuin inrennen, maar nee ;-) Weldadige stilte alom.
Hier staat ook alles open en idd gewoon stil. Ik hoor ze soms buiten lopen (ik hoor de magneten van t vliegengordijn) maar thats it. Dan gaan ze daar even liggen om later weer naar binnen te vertrekken. Ze zijn hier ook rustig. Maar ik loop wel op de normale tijden dus er veranderd niet veel. Ga ze zo even laten zwemmen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ze staan eigenlijk alleen op om te drinken of om op een koeler plekje te gaan liggen als het huidige plekje te warm is geworden.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Sjakie en Odie zijn wat blafferiger. Maar dat komt ook omdat het de afgelopen dagen kermis was in de straat en dus veel drukte die ze niet gewend zijn.
Vandaag zijn ze de kermis af aan het breken, dus ook weer veel geluiden die ze niet kennen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Hier zijn ze zwaar teleurgesteld dat vrouwtje niets met ze gaat doen, elke keer als ik opsta staat er wel eentje naast me, gaan we doen? :F:

Dus extra vroeg eruit vanochtend om nog voor de echte warmte met ze te wandelen en de rest van de dag hebben ze vette pech.

Gisteren waren de oudjes (10 en 12) stront vervelend, want die waren niet mee geweest te wandelen alleen thuis los in de tuin en dat beviel ze slecht :Q:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

hier heerlijk relaxt, languit op de koele plavuizen, af en toe neemt ze een kijkje buiten, om even te waarschuwen dat de pakket bezorger op de dam staat, en dan weer terug te keren naar haar koele plekje,
later op de avond wordt ze wat actiever, maar qua gedrag veranderd er niet zo veel
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Nee nergens last van, er zit amper beweging in de meiden (en ook niet in mij trouwens)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

precies andersom. Er kwamen wat grote reuen verhaal halen en Fred heeft ze allemaal genegeerd. Normaliter zou hij zijn mouwen al wel opgestroopt hebben.
Geen zin in gedoe. Daar is het te warm voor.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër

Ongelezen bericht door Kayltje »

Fitz is ook strontvervelend. Want. We. Doen. Te. Weinig!
Bij elke beweging van mij springt hij al hijgend overeind. Actie!

Imp en Maddie hebben het warm, dus die zijn koest. Nou ja, dus. Fitz heeft het ook warm, maar die gaat gewoon door.
Dus vroeg in de ochtend en laat in de avond naar het water, en verder binnen blijven, halve zool :S:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nee eigenlijk niet, ik denk dat t Zuri te warm is met dit weer om anderen honden weg te willen jagen, ze kijkt er nu zelfs niet eens naar, dus t is geen diepgeworteld iets, maar meer iets dat ze doet omdat t kan of zo
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nergens last van hier. Vandaag wel wat korter gewandeld na mijn werk maar daar kunnen ze heus wel een keer tegen. Voor Droef net het badje opgezet maar Droef vind badjes niks voor hem dus dat was voor lul, hij gaat liever alles met de tuinslang besproeien :LOL:

Wel merk ik dit jaar aan Izzy dat ze die hitte echt steeds minder gaat waarderen. Dus vandaag heb ik haar maar dr zin gegeven met een korte ronde net, Droef stond al naar mijn tas met zwemspeelgoed te wijzen maar hij had pech, die ging niet mee.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Zyntia
Zeer actief

Hier is hij nu wat onrustig en gaat steeds van plek verwisselen.
Hij doet nu net zo, als dat er onweer in de lucht zit.
Maar het gaat niet onweren voor zover ik weet.
Vanavond laat gaan we een wandeling doen.
Het is nu echt te warm nog.
Gelukkig doet hij als de nood hoog is buiten zijn behoeftes.
Dan hoeft hij het niet op te houden in elk geval.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Hier liggen ze KO

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Naap heeft de hele middag groente, koekjes en speelgoed opgesnorkeld uit een bak water.
Het nieuwe spelletje is om z'n opgedoken speelgoed te komen laten zien en het dan weer terug te gooien.
:mrgreen: Geen hond aan.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee, die is loom en rustig. Ik ook nu, dus dat komt goed uit :D
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nee, niet herkenbaar. Ze zijn niet heel erg anders dan anders, alleen begin van de avond is met name Ravi een beetje onrustig. De tijd tussen de ochtend- en avondronde duurt hem dan te lang, maar als ik dan even naar buiten ga met hem snapt hij wel weer waarom we nog niet gaan :Q: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier zijn ze ook niet anders dan anders, maar we doen ook niet echt anders dan anders, alleen alles iets vroeger en iets later. Wij gaan nog wel gewoon wandelen dus. Het is hier zeker drie-vier maanden rond de dertig graden en in juli/augustus nog warmer, ik kan moeilijk drie maanden niet gaan wandelen en mijn honden koest proberen te houden. Dat willen ze zelf ook helemaal niet, want 's ochtends en 's avonds na zonsondergang wordt er in de tuin ook heel wat gespeeld en achter elkaar aan gesjeesd.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Kayltje schreef:Fitz is ook strontvervelend. Want. We. Doen. Te. Weinig!
Bij elke beweging van mij springt hij al hijgend overeind. Actie!

Imp en Maddie hebben het warm, dus die zijn koest. Nou ja, dus. Fitz heeft het ook warm, maar die gaat gewoon door.
Dus vroeg in de ochtend en laat in de avond naar het water, en verder binnen blijven, halve zool :S:
Dit dus. En waakser, maar dat komt omdat alle ramen nu openstaan en mensen tot laat op straat blijven hangen.

Gisteravond gingen we naar het strand, met een handdoek. Normaal weet hij goed af te remmen met de bal, maar nu werd ik meermaals van de handdoek af gebeukt. Z'n drinkbak moest meermalen omgegooid worden, mijn benen 'bekrabt' doordat hij nul geduld had, ballen van andere honden afgepakt, blijven blaffen net buiten grijpafstand en simpelweg niet luisteren. Datdoettieandersnooit.

Hij wil ineens zijn ochtendritueel-pensstaafje niet meer, misschien geen trek omdat het te warm is?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier eerder rustig. Bas wil echt niet wandelen en dat doen we dus ook maar gewoon niet. Ik laat ze met zulk weer smorgens een half uurtje uit in een bospad en daarna zet ik afhankelijk van of we thuis zijn verder de achterdeur open.

Guus zou wel willen wandelen maar op het platteland wandelen om 2330 uur is niet te doen. Geen stoepen en geen straatverlichting en buiten de bebouwde kom mag je hier standaard 100 rijden. Dan wil je echt niet met twee honden in de berm staan.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Zamunda schreef:Nee, niet herkenbaar. Ze zijn niet heel erg anders dan anders, alleen begin van de avond is met name Ravi een beetje onrustig. De tijd tussen de ochtend- en avondronde duurt hem dan te lang, maar als ik dan even naar buiten ga met hem snapt hij wel weer waarom we nog niet gaan :Q: .
Dat heb ik gister ook gedaan toen Rex stond te zeuren dat ie naar buiten wilde. Voordeur open; succes jongen! Hij was met anderhalve seconde genezen. :cool2:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”