Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuweling hier :)
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Straathond (asielhond) en husky
- Aantal honden: 2
Nieuweling hier :)
Hoi iedereen,
Ik ben nieuw hier. Mijn naam is Sandra en ik heb een straathond uit het asiel samen met een Husky puppy.
Zijn er mensen die ervaring hebben met huskies? Ik lees dat men ze heel actief moet houden, maar in andere bronnen lees ik dan weer dat men puppies zo kalm mogelijk moet houden.
Ik ben 30 jaar en woon samen met mijn vriend.
Groetjes
Sandra
Ik ben nieuw hier. Mijn naam is Sandra en ik heb een straathond uit het asiel samen met een Husky puppy.
Zijn er mensen die ervaring hebben met huskies? Ik lees dat men ze heel actief moet houden, maar in andere bronnen lees ik dan weer dat men puppies zo kalm mogelijk moet houden.
Ik ben 30 jaar en woon samen met mijn vriend.
Groetjes
Sandra
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Re: Nieuweling hier :)
Welkom, wacht even tot je toegelaten bent tot de rest van het forum en zet dan ik topic titel Husky, dan zullen er genoeg mensen reageren 

-
- Zeer actief
welkom .. veel plezier op het forum
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Welkom hier op het forum

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Welkom, hoe gaat het nu met je huskypup?
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
Smerckx schreef: Zijn er mensen die ervaring hebben met huskies? Ik lees dat men ze heel actief moet houden, maar in andere bronnen lees ik dan weer dat men puppies zo kalm mogelijk moet houden.

Je pup geeft zelf aan wat hij nodig heeft. Rustig houden werkt niet, die energie moet er toch uit en dan maar beter met wandelen. Dat is een gezondere belasting dan meubels door de kamer schuiven.
Ik heb met mijn volwassen husky x malamute expres geen vaste routine, anders raakt hij al opgewonden voor we wat gaan doen. Op een week hebben we gemiddeld twee dagen dat hij op z'n top sport, drie actieve maar wat minder intensieve en twee rustdagen. Voor spierherstel en zodat hij niet iedere dag actie verwacht.
Hij liep als pup al heel snel mee met de volwassen honden. Soms moest hij nog even op de arm uitrusten of rustig scharrelen, maar met een maand of vijf had hij hetzelfde tempo.
Probeer nu al een balans te zoeken tussen lichamelijke en geestelijke uitdaging. Fysiek moe maken is over een tijdje volstrekt onmogelijk.
Naapje kan niet los als hij niet voldoende uitdaging heeft, dan gaat hij veel te ver weg en komt wel weer eens terug als hij daar zin in heeft.
Het eerste jaar vind ik met huskies maar weinig belangrijk. Rust, belonen voor contact maken, het commando wachten en de focus op loslopen. Vanaf een maand of negen gaan ze echt wel uitproberen en meer/te veel vrijheid nemen. Als ze daar doorheen zijn kun je altijd nog met kunstjes aan de gang.
Hoe oud is je pup nu?