Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zoekt een hond zelf de schaduw op ?
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Re: Zoekt een hond zelf de schaduw op ?
Rasta is niet zo’n zonaanbidder die blijft uit de zon maar Ziggy ligt het liefst lekker te braden.
Ik kijk het ff aan en laat het hem zelf meestal uitzoeken maar als het me te gek wordt dan stuur ik hem naar binnen, dan kijkt ie me soms aan van wát, lamenouw!
Ik kijk het ff aan en laat het hem zelf meestal uitzoeken maar als het me te gek wordt dan stuur ik hem naar binnen, dan kijkt ie me soms aan van wát, lamenouw!

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Regelen ze hier lekker zelf
Ze kunnen in de zon en in de schaduw , er staat een schelp met water en als er iemand thuis is kunnen ze daar allemaal gebruik van maken
Ze wisselen dan ook graag af , poosje zon , poosje schaduw , ff pootje baden en weer verder met slapen of spelen
Ze kunnen in de zon en in de schaduw , er staat een schelp met water en als er iemand thuis is kunnen ze daar allemaal gebruik van maken
Ze wisselen dan ook graag af , poosje zon , poosje schaduw , ff pootje baden en weer verder met slapen of spelen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Het antwoord op je vraag 

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Gr. Aniek

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hier kunnen ze het prima zelf regelen. Ik moet eens wagen de parasol zo neer te zetten dat ze ineens in de schaduw liggen terwijl ze aan het zonnen zijn 

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Rex peinst er niet over om in de zon te gaan liggen. Überhaupt niet. En als ie het warm heeft plonst ie in de sloot, ik heb altijd de indruk dat dat goed helpt, want daarna gaat z'n tempo weer omhoog. HIj maakt ook altijd z'n buik helemaal nat als het echt warm is.
-
- Zeer actief
Dat deed m’n bull terrier ook. Wanneer ik dacht dat hij erin zou blijven (heel hard hijgen, na een uur in de brandende zon) dan sleepte hij zich met z’n laatste kracht naar de schaduw. Als hij dan een halve graad was afgekoeld dan ging hij direct weer de zon in.ZorroMax schreef:Mijn Engelse Bull ligt met dit weer heerlijk te bakken in de achtertuin. Als hij bijna gaar is, verdwijnt hij naar binnen om af te koelen op de koude vloer. En dan weer naar buiten natuurlijk.
Hij kan beter tegen de warmte dan ik.
Hij was de ultieme zonaanbidder. Ook was hij niet de aller intelligentste, maar hij snapte dondersgoed dat er ook een grens was. Ieder dier snapt dat, zelfs eendagskuikens. Ik geloof echt niet dat er honden zijn die te dom zijn om de schaduw op te zoeken als dat nodig is.
-
- Zeer actief
Luna87 schreef:Hier kunnen ze het prima zelf regelen. Ik moet eens wagen de parasol zo neer te zetten dat ze ineens in de schaduw liggen terwijl ze aan het zonnen zijn
Dat is het ergste wat je een bull aan kunt doen

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ruby kan dat prima zelf Blacky gaat liggen hijgen maar blijft in de zon liggen als ik het toelaat
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Klopt, Misty wacht zelf altijd net te lang voor ze de schaduw ingaat, die stuur ik zelf af en toe naar binnen.Domor schreef:De enige soort honden waarbij je moet opletten zijn honden met een hele dikke/dichte vacht (zonder dreads, die hebben luchtverversing als ze bewegen). Deze warmen namelijk veel trager op door de zon (ja, dat stuk van de thermoskan klopt wel), maar eenmaal opgewarmd helpt op de koude tegels liggen pas veel later om af te koelen (want ook dan werkt die vacht als een thermoskan). Die kunnen dus wel te lang te heet raken, doordat ze de opgeslagen warmte in de vacht lastig kwijt raken en het lichaam produceert ook in rust wel degelijk warmte die ze kwijt proberen te raken (dat is waar de vergelijking mank gaat, een hond is geen koffie maar een kachel).
Ze gaat wel maar dan duurt het wel erg lang voor ze afgekoeld is.

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Mijn hond weet de schaduw wel te vinden ja. Die gaat tijdens een wandeling in warm weer van boom naar boom rennen om dan steeds in de schaduw te wachten totdat ik haar weer heb ingehaald.

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mijn vroegere ruwhaar teckel stuurde ik wel naar binnen. Maar dat was vooral omdat zijn buik zo kon verbranden.
Hier regelen de honden het kwa warmte allemaal prima zelf.
Ik zou zelf alleen oppassen als ik een hond zou hebben die erg fanatiek, braaf of baasgericht is. Ik zou dan bang zijn dat bijvoorbeeld de drang om bij mij te zijn of vermeende commando's op te volgen groter is dan gezond verstand.
Mijn stel is veel te onafhankelijk om hun eigenbelang omwille van mij uit het oog te verliezen
Hier regelen de honden het kwa warmte allemaal prima zelf.
Ik zou zelf alleen oppassen als ik een hond zou hebben die erg fanatiek, braaf of baasgericht is. Ik zou dan bang zijn dat bijvoorbeeld de drang om bij mij te zijn of vermeende commando's op te volgen groter is dan gezond verstand.
Mijn stel is veel te onafhankelijk om hun eigenbelang omwille van mij uit het oog te verliezen

- Hylos
- Zeer actief
Precies Xavi.ZorroMax schreef:Mijn Engelse Bull ligt met dit weer heerlijk te bakken in de achtertuin. Als hij bijna gaar is, verdwijnt hij naar binnen om af te koelen op de koude vloer. En dan weer naar buiten natuurlijk.
Hij kan beter tegen de warmte dan ik.
Die leeft al dagen buiten en is niet naar binnen te krijgen met dit weer.
Hij ligt te bakken op de tegels, het gras of op het zonnebedje (lekker zacht matrasje

Hij heeft het er de hele dag druk mee en is 's avonds bekaf.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Als er iemand thuis is staat de tuindeur open en kunnen ze zelf binnen of buiten.......als ik zelf in de tuin ga zitten komen ze er altijd bij liggen, maar zodra ze het te warm krijgen gaan ze uit zichzelf echt naar binnen hoor.
Ik zou niet mijn honden buiten laten als ik weg ben, maar als er enig toezicht is mogen ze het zelf regelen!
Ik zou niet mijn honden buiten laten als ik weg ben, maar als er enig toezicht is mogen ze het zelf regelen!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zoeken ze t op? Yep...
Xavi lag in zn nachthok wat tegen kou werkt doet t ook tegen warmte...dus helaas geen foto van hem.
De deken lag nog op de glazen tuintafel tegen de hagelstenen van afgelopen week. Had ie goed bedacht die kleine man.

Xavi lag in zn nachthok wat tegen kou werkt doet t ook tegen warmte...dus helaas geen foto van hem.
De deken lag nog op de glazen tuintafel tegen de hagelstenen van afgelopen week. Had ie goed bedacht die kleine man.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Yuna wisselt tussen zon en schaduw, maar toch, als het zo erg heet is kan ik het niet aanzien en stuur haar de schaduw in. Terwijl ze dat ook vaak genoeg vanzelf doet.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja hier gaan ze ook wel zelf de schaduw in.
Ze mogen zelf kiezen maar ze liggen eigenlijk allemaal binnen nu, omdat ik binnen zit denk ik.
Ze mogen zelf kiezen maar ze liggen eigenlijk allemaal binnen nu, omdat ik binnen zit denk ik.
-
- Zeer actief
Die van mij zoeken allemaal prima zelf de schaduw op. Ze zouden soms alleen wel heel graag op schoot willen liggen als wij in de zon liggen. Maar zodra ze tekenen vertonen dat ze het warm krijgen zet ik ze op de grond en gaan ze weer in de schaduw.
- Crescent
- Zeer actief
Griekse dame hier wisselt lekker af. Eerst bakken in de zon en daarna afkoelen in de schaduw. Heeft wel een hele dunne vacht.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…