Zamunda schreef:
Fijn dat hij het in de roedel zo goed doet! Jammer van het contact met vreemde honden (hij is niet terug te roepen voor hij blaft?), gelukkig doet de roedel er niet aan mee.
Hij luistert dan voor geen meter..... dacht dat herders best gehoorzaam waren..
Ik probeer hem nu te leren dat hij niet op vreemde honden hoeft af te rennen. Als we in de verte een hond aan zien komen, dan gaan we eerder ergens de hoek om. Stormt hij er op af, dan draai ik me om en loop snel de andere kant op. Hij blijft graag bij me in de buurt, dan komt hij meestal snel aanrennen.
Staat er een hond onverwacht ineens een hond voor zijn neus, dan gaat dat eigenlijk altijd zonder blaffen van Koda.
Zo ging het vanmorgen in het bos eigenlijk heel erg goed. Eerst kwamen we iemand tegen met twee aangelijnde honden. Ik heb Koda ook aangelijnd en we passeerden elkaar zonder problemen met zo'n vijf meter ertussen. Twee keer zagen we in de verte honden. De eerste keek hij wel maar hij bleef bij me. De volgende stoof hij (nog zonder blaffen) op af. Ik heb me omgedraaid en na tien seconden kwam hij in paniek achter me aan gerend. Niet weglopen vrouwtje!
Twee honden stonden plotsklaps voor zijn neus. De eerste heeft hij voorzichtig mee gespeeld, vond hij wel spannend. Bij de tweede liep hij achter me, toen wist hij niet hoe snel hij naar me toe moest rennen.