Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ja /nee clicker
Moderator: moderatorteam
ja /nee clicker
op de hondenschool heeft andre van dovre fjeld kennels clickers besteld
die in de hond zijn halsband verwerkt zitten dat je je hond vanop een afstand een commando ja = braaf kunt aanleren en neen =foei bij ongewenst bedrag
wie heeft deze methode in gebruik ?
en zouden jullie het kopen ze kosten +- 150 euro wat me er toch over doet nadenken omdat ik het nogal duur vind
(natuurlijk voor mijn hond het allerbeste maar ik had graag toch wat uitleg gehad )
en voor de duidelijkheid het is GEEN TT
mvg dominique
die in de hond zijn halsband verwerkt zitten dat je je hond vanop een afstand een commando ja = braaf kunt aanleren en neen =foei bij ongewenst bedrag
en zouden jullie het kopen ze kosten +- 150 euro wat me er toch over doet nadenken omdat ik het nogal duur vind
(natuurlijk voor mijn hond het allerbeste maar ik had graag toch wat uitleg gehad )
mvg dominique
Vind ik wel een beetje veel geld voor 'n clicker. Aangezien je deze meestal alleen tijdens het africhten van je hond gebruikt, maar na 1 jaar of wat je zelf toepasselijk vind, gebruik je die niet meer. Ik vond toentertijd dfl. 10,-- in de winkel al veel voor 'n clicker, maar dit een beetje absurd.
Clicker methode: perfect, maar dit is volgens mij een slaatje slaan uit een methode.
Clicker methode: perfect, maar dit is volgens mij een slaatje slaan uit een methode.
Laatst gewijzigd door Neeltje op 01 apr 2004 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: ja /nee clicker
clicker in de halsband?scooby doo schreef:op de hondenschool heeft andre van dovre fjeld kennels clickers besteld
mvg dominique
hoe moet je klikken dan?
vanaf afstand met een afstands bediening?
ja werkt met afstandsbedieninghoniahaka-kuckunniwi schreef:clicker in de halsband?scooby doo schreef:op de hondenschool heeft andre van dovre fjeld kennels clickers besteld
mvg dominique
hoe moet je klikken dan?
vanaf afstand met een afstands bediening?

Echt ik zou het niet doen, een gewone klikker werkt goed genoeg. Kun je je voorstellen zo'n keiharde klik vlak naast je oor, je schrikt je kapot.
En hoe zo ook met nee??? Als de hond het fout doet gebruik je je klikker helemaal niet want een klik betekent goed en als-ie het fout doet hoort-ie niks.
Zonde van je geld, kun je beter een weekendje van weggaan!
En hoe zo ook met nee??? Als de hond het fout doet gebruik je je klikker helemaal niet want een klik betekent goed en als-ie het fout doet hoort-ie niks.
Zonde van je geld, kun je beter een weekendje van weggaan!
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je er toevallig een linkje van ? ik ben wel nieuwschierig.scooby doo schreef:op de hondenschool heeft andre van dovre fjeld kennels clickers besteld
mvg dominique

binnekort meer info ik heb niet de tijd gehad om meer uitleg te vragen omdat het druk was op de hondenschoolRagverp schreef:Heb je er toevallig een linkje van ? ik ben wel nieuwschierig.scooby doo schreef:op de hondenschool heeft andre van dovre fjeld kennels clickers besteld
mvg dominique
maar de hond a'tim is ook gefokt door deze man dus hij weet zeker waarover hij praat
maar info volgt zo snel ik meer weet

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
nog nooit van gehoord 8O ...
ben heel benieuwd hoe dat eruit moet zien, en hoe dat moet werken...
ben heel benieuwd hoe dat eruit moet zien, en hoe dat moet werken...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
graag... ben benieuwd! ik zie het ook niet zo zitten dus ik ben heel nieuwschierig...scooby doo schreef:als ze aangekomen zijn in de club zal ik een foto maken met een persoonlijk verslagje

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik heb er vandaag voor de eerste keer mee getraind en het is wel effectief ik heb hem nu 2weken op proef meegekregen kostprijs is 173euro
dus als je hond oogcontakt zoekt geef je een positieve klik en daarna geef je hem een beloning mat bv het commando eet
en dat wissel je af met een beloning dmv de bijtworst
mij excuses voor de slechte kwaliteit van foto's maar mijn digicam is kapot dus moest het wel via webcam foto's gebeuren

en deze
er wordt nu nog niet gewerkt met een negatieve klik
er was een man daar die het al een tijdje gebruikte en hij gaf zijn mechelaar commando's door alleen de clicker te gebruiken zelfs bij revieren pakwerk enzo
als je hond uitvalt naar een andere hond geef je een negatieve klik want als je je stem gebruikt en je bent onzeker of zenuwachtig voelt de hond dit aan bij deze manier dus niet ik ga deze 2weken goed benutten om het grondig uit te testen meer info volgt
dus als je hond oogcontakt zoekt geef je een positieve klik en daarna geef je hem een beloning mat bv het commando eet
en dat wissel je af met een beloning dmv de bijtworst
mij excuses voor de slechte kwaliteit van foto's maar mijn digicam is kapot dus moest het wel via webcam foto's gebeuren

en deze

er wordt nu nog niet gewerkt met een negatieve klik
er was een man daar die het al een tijdje gebruikte en hij gaf zijn mechelaar commando's door alleen de clicker te gebruiken zelfs bij revieren pakwerk enzo
als je hond uitvalt naar een andere hond geef je een negatieve klik want als je je stem gebruikt en je bent onzeker of zenuwachtig voelt de hond dit aan bij deze manier dus niet ik ga deze 2weken goed benutten om het grondig uit te testen meer info volgt

Laatst gewijzigd door scooby doo op 04 apr 2004 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
scooby, je wilt toch IPO gaan trainen?
als je straks zonder commando's gaat werken (even vanuit gaand dat je het zo doet als je hierboven beschrijfd met die man met de mechel), hoe wil je dat dat op een examen gaan doen, waar commando's moeten?
misschien blonT
, maar ik snap het nut van de methode niet zo goed.
dit kan ook met een gewone clicker die daarbij nog eens veel goedkoper is
als je straks zonder commando's gaat werken (even vanuit gaand dat je het zo doet als je hierboven beschrijfd met die man met de mechel), hoe wil je dat dat op een examen gaan doen, waar commando's moeten?
misschien blonT

qyan schreef:scooby, je wilt toch IPO gaan trainen?
misschien blonT, maar ik snap het nut van de methode niet zo goed.
lijkt me ook ff onduidelijk maar de clickergeluid is gewoon primair bedoelt en nadat je klikt geef je commando eet oid zodat de cliker op een wedstrijd kan wegvallen net zoals men een tt gebruikt voor de afwerking ik hoop dat dit niet te vaag is uitgelegt

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
snap er nog heel weinig van.... zie ook niet in wat voor positieve bijdrage zoiets kan geven....

- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
- Zeer actief
er zijn wel banden die gebruikt kunnen worden voor dove honden die werken met een soort trilling dus geen zap gedoe op de hond maar trilling
http://www.deafdogs.org/resources/vibramakers.html

http://www.deafdogs.org/resources/vibramakers.html
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
en dat voor ene hond van ik geloof 6 maanden :cry2:Ragverp schreef:ik zie op de eerste foto gewoon de stroompennen zitten (die 2 glimmende puntjes aan de binnezijde van de band)en de tekst op de 2e foto ??? Funk = stroom ? of vergis ik me nu ... lijkt mij dus gewoon een veredelde teletac.
weg ermee dus maar zo snel mogelijk
qyan schreef:als dat zo is, jezus, is rocco dan niet erg jongmechelaar_fan schreef:ik denk dat het een teletakt is met een ingebouwde klikker. De band kan klikken lijk een klikker, en de negatieve klik is gewoon stroom. en dat heeft Vandergeten handig verpakt. Want voor die prijs hebt ge al een sjieke TT hoor.![]()
wtf ik heb hem gezet op mijn nek en het enige wat je voelt is ene trilling

gelukkig maarscooby doo schreef:qyan schreef:als dat zo is, jezus, is rocco dan niet erg jongmechelaar_fan schreef:ik denk dat het een teletakt is met een ingebouwde klikker. De band kan klikken lijk een klikker, en de negatieve klik is gewoon stroom. en dat heeft Vandergeten handig verpakt. Want voor die prijs hebt ge al een sjieke TT hoor.![]()
het is geeen teletakt

dan is het misschien toch zo'n apparaat wat bij dove honden wordt gebruikt
je ik denk het want je voelt gewoon een geluidje als ik hem rond mijn nek heb en de negatieven dus de nee knop geeft gewoon een ander soort van trillingqyan schreef:gelukkig maarscooby doo schreef:qyan schreef:als dat zo is, jezus, is rocco dan niet erg jongmechelaar_fan schreef:ik denk dat het een teletakt is met een ingebouwde klikker. De band kan klikken lijk een klikker, en de negatieve klik is gewoon stroom. en dat heeft Vandergeten handig verpakt. Want voor die prijs hebt ge al een sjieke TT hoor.![]()
het is geeen teletakt
![]()
dan is het misschien toch zo'n apparaat wat bij dove honden wordt gebruikt

alle clickers klinken hetzelfde deze kun je instellen op een andere frequentie (zeg ik het juist ) dat je bij een ganse groep honden de jouwe toch nog kan controlerenmechelaar_fan schreef:een hond is niet doof hoor, je mag gerust van ver klikken, een hond hoort het wel, de klikker is juist uitgevonden om op afstand te kunnen belonen.
het verbaast me dat vandergeten zich met dergelijke prutsen bezighoudt, dergelijke onzin zou ik eerder verwachten van De bolster of Grosemans.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb wel eens een halsband met clicker in mijn handen gehad. Was van Innotek. Bestond uit een halsband met daaraan een klein plastic balletje, waarin de clicker zat. Werkte met afstandsbediening en kon alleen een klik geven. Bereik ongeveer 250 mtr. Gaf geen harde klik, gewoon een klikje, maar niet storend voor de hond.
Rechtstreeks in Amerika kopen is veel goedkoper overigens. als je ooit een kennis hebt die daarheen gaat kan die er misschien eentje voor je meebrengen als je dat wilt.
Een linkje naar de site van de spaanse Innotek-vertegenwoordiger. Helaas in het Spaans dus, maar wel met foto.
http://www.setterbakio.com/producto.asp ... dCateg=292
Rechtstreeks in Amerika kopen is veel goedkoper overigens. als je ooit een kennis hebt die daarheen gaat kan die er misschien eentje voor je meebrengen als je dat wilt.
Een linkje naar de site van de spaanse Innotek-vertegenwoordiger. Helaas in het Spaans dus, maar wel met foto.
http://www.setterbakio.com/producto.asp ... dCateg=292