Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Cleva schreef:Labradors vind ik echt zonde van het voer.
Ik hoef heus geen pikverlenger maar om nou meteen met je Depends over straat te gaan.
Retrievers als groep kan me gestolen worden. Alsof andere honden geen dummy op kunnen halen. Schei toch uit.
Een lab an sich is inderdaad niet zo vreselijk bijzonder. Beetje de Renault Scenic van hondenland. Niet spannend of exclusief, maar wel redelijk betrouwbaar, goed verkrijgbaar, mooi formaat, relatief makkelijk in gebruik.
Ik vraag me dan echt oprecht af wat het jou kan schelen wat die gast er van denkt of vind echt... het zijn jouw honden en jij vind ze leuk, punt
Ik persoonlijk vind het bij heel veel mensen een keuze die prima past.. ze zijn best actief en niet al te moeilijk of ingewikkeld.. wel een lekker formaat en best nog wel veelzijdig ook
Ik hoef heus geen pikverlenger maar om nou meteen met je Depends over straat te gaan.
Retrievers als groep kan me gestolen worden. Alsof andere honden geen dummy op kunnen halen. Schei toch uit.
Een lab an sich is inderdaad niet zo vreselijk bijzonder. Beetje de Renault Scenic van hondenland. Niet spannend of exclusief, maar wel redelijk betrouwbaar, goed verkrijgbaar, mooi formaat, relatief makkelijk in gebruik.
precies!
Er is niks mis met een lab of golden, dat andere dat weer afzeiken moet je boven staan joh.
Ik vraag me dan echt oprecht af wat het jou kan schelen wat die gast er van denkt of vind echt... het zijn jouw honden en jij vind ze leuk, punt
Ik persoonlijk vind het bij heel veel mensen een keuze die prima past.. ze zijn best actief en niet al te moeilijk of ingewikkeld.. wel een lekker formaat en best nog wel veelzijdig ook
Nee natuurlijk kan het me niets schelen..maar een beetje mee ouwehoeren op HF is wel lekker toch
Oh maar ik heb ook niks tegen Labradors. Ik denk alleen dat die lompige ik-kijk-nergens-naar-houding van de meesten daarvan, niet rijmt met kleine kinderen Maar als je een ervaren hondenbaas zou ik zeggen, go for it
Nanna schreef:Als ik denk aan Samantha met haar labs, dan zie ik daar toch niet vlot een ander ras bij.
Precies. Niets Renault Scenic Die van mij presteert dan wel op een iets ander niveau , maar leeft ook om te apporteren. Prachtig om dat enthousiasme en die drive te zien.
En we zijn weer richting een engelse bulldog aan het denken. Nou ja hun dan....
Ik denk dat we pas weten wat ze gaan aanschaffen tegen de tijd dat het in huis zit
Het belangrijkste vind ik echt dat ze zelf achter de hond staan die ze willen hebben en dat ze op de hoogte zijn van karakter en gezondheid. Dan is er in elk geval bewust een keuze gemaakt.
Ze worden zelf helemaal gek van het drukke gedrag van een labrador die bij vrienden zit. Dus stuiterhonden vallen al ze willen iets relaxed. En ja ik zal helpen waar nodig, ik zal mee gaan speuren naar fokkers en zo goed mogelijk advies proberen te geven met de notitie dat ik geen garantie kan geven.
those we loved don't go away they walk beside us everyday unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
joyce83 schreef:En we zijn weer richting een engelse bulldog aan het denken. Nou ja hun dan....
Ik denk dat we pas weten wat ze gaan aanschaffen tegen de tijd dat het in huis zit
Het belangrijkste vind ik echt dat ze zelf achter de hond staan die ze willen hebben en dat ze op de hoogte zijn van karakter en gezondheid. Dan is er in elk geval bewust een keuze gemaakt.
Ze worden zelf helemaal gek van het drukke gedrag van een labrador die bij vrienden zit. Dus stuiterhonden vallen al ze willen iets relaxed. En ja ik zal helpen waar nodig, ik zal mee gaan speuren naar fokkers en zo goed mogelijk advies proberen te geven met de notitie dat ik geen garantie kan geven.
Een Engelse bulldog stuitert inderdaad alleen als je hem van 3 hoog laat vallen. Een lab pup kan inderdaad wat drukker zijn. Aan de andere kant zijn ze vaak wel meer meegaand dan de gemiddelde bull
Laatst gewijzigd door Peter27 op 17 jun 2019 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
het zal waarschijnlijk dat worden, wat op dat moment makkelijk verkrijgbaar is op de marktplaats en wat ze zo kunnen halen gok ik.. hoe dan ook succes met ze
joyce83 schreef:En we zijn weer richting een engelse bulldog aan het denken. Nou ja hun dan....
Een Engelse bulldog stuitert inderdaad alleen als je hem van 3 hoog laat vallen. Een lab pup kan inderdaad wat drukker zijn. Aan de andere kant zijn ze vaak wel meer meegaand dan de gemiddelde bull
ik zie de bull stuiteren.
those we loved don't go away they walk beside us everyday unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
S@ndr@ schreef:het zal waarschijnlijk dat worden, wat op dat moment makkelijk verkrijgbaar is op de marktplaats en wat ze zo kunnen halen gok ik.. hoe dan ook succes met ze
Dank je wel, ik hoop dat ik wel genoeg heb aangegeven dat het belangrijk is om naar een fokker te gaan. Zo niet..... tja het is idd afwachten.
Ze gaan maar fijn bij fokkers kijken, en de prijs, tja dat moeten ze zelf maar navragen dat bepaal ik niet voor ze. Heb wel aangegeven dat ze een mooie spaarrekening maar eerst mogen opbouwen zodat ze de operaties/ziekte kosten kunnen betalen mocht het nodig zijn.
nog een geinig hondje ook. Maar nee denk dat ze dit niet aan spreekt. Voorlopig in elk geval niet gelijk een hond want we gaan in september "gezellig" allemaal op vakantie en aangezien wij en mijn ouders een hond hebben waar we geen andere hond bij kunnen zetten kan er in elk geval tot aan de vakantie geen hond komen. Mooi dat is weer even ruimte om dingen op te zoeken.
joyce83 schreef:
Ze gaan maar fijn bij fokkers kijken, en de prijs, tja dat moeten ze zelf maar navragen dat bepaal ik niet voor ze. Heb wel aangegeven dat ze een mooie spaarrekening maar eerst mogen opbouwen zodat ze de operaties/ziekte kosten kunnen betalen mocht het nodig zijn.
De schijt is dat duurder niet beter is. Met een wat minder extreem boomloos nestje ben je waarschijnlijk beter af.
Dat maakt het voor een leek nog lastiger te beoordelen.
Gok zomaar dat ze met pure broodfok thuis gaan komen
Crutz deze advertenties heb ik gewoon even van marktplaats snel geplukt. Niet om perse te zeggen dat het wat is hoor. Van hun heb ik nog geen linkjes gekregen. Was sarcastisch bedoeld nav de prijs welke Nanna door gaf. Deze waren in elk geval goedkoper
dagmar88 schreef:
Een franse bulldog is gezien de omstandigheden en hun verdere interesse niet de slechtste keuze. Ik vind ze vaak chagrijnig en onbeheerst naar kinderen en honden. Maar het is nog altijd beter dan de eerste de beste amerikaanse bulldog van marktplaats pakken.
.
Nou nu kun je veel van fransjes zeggen maar dat het chagrijnen zijn toch echt niet hoor.
Nee, een hond die gromt, snauwt en patst of andere honden omver beukt is hartstikke gezellig. Wat een clown, hihi haha.
Het ligt er gewoon aan dat andarah hondah se nie begraipuh.
De fransjes die ik ken zijn niet chagrijnig. Ook beslist mijn type hond niet, maar niet per se lelijk naar andere honden.
'vroeger' hadden we er 1 in de straat wonen. Bruno.
Vriendelijk, enthousiast ding.
Wel lomp. Erg lomp, ook naar Habibi.
Net zo'n bowlingbal op pootjes.
Kop laag, gas geven en beuken.
Klikte dus ook niet geweldig met mijn divaatje, maar dat was niet omdat clown Bruno chagrijnig was. Eerder te lomp enthousiast. Met manier van spelen die 0,0 bij mijn hond past.
joyce83 schreef:
Ze worden zelf helemaal gek van het drukke gedrag van een labrador die bij vrienden zit. Dus stuiterhonden vallen al ze willen iets relaxed.
Dan zou ik niet voor de amerikaan gaan als pup
Die van mij is nu 9 mnd en stuitert elke dag door mijn huis heen
joyce83 schreef:
Ze worden zelf helemaal gek van het drukke gedrag van een labrador die bij vrienden zit. Dus stuiterhonden vallen al ze willen iets relaxed.
Dan zou ik niet voor de amerikaan gaan als pup
Die van mij is nu 9 mnd en stuitert elke dag door mijn huis heen
Vandaag had ik even een maatje (vond hij), een erg lieve rustige american bully. Zó godsallemachtig steil dat hij trillende flamingopoten had.
Het baasje vertelde trots dat hij om de lelijkste pup had gevraagd en hij het mooist was uitgegroeid