Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma en haar traagheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jetski
Zeer actief

Re: Uma en haar traagheid

Ongelezen bericht door Jetski »

Wat moeten jullie blij zijn om haar nu zo te zien!
De uitdrukking is zo duidelijk veel allerter dan op vroegere foto's!!
Echt bijzonder mooi om dat zo op je foto's te zien :lol1:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Manuma schreef:Nou speelden we hier wel wat vals hoor.
Mijn moeder had pas een volledig vervilt konijn geschoren en liep met dat plakkaat rond :mrgreen:
Uma stond piepend te wachten tot het zou gaan bewegen maar helaas! Ze is zelfs met dit warme weer zo lekker actief en alert. Echt heel leuk!
Nah, zelfs met valsspelen was deze blik je een paar maanden geleden niet gelukt gok ik. Ontzettend fijn voor het wijffie!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Klopt hoor Zamunda, ze heeft deze blik al heel lang niet meer getoond. Ze is echt vreselijk leuk, nog leuker dan ze al was :I: Het is nog steeds Uma, maar dan wat gedurfder en meer open.

Nog wat met het konijnenvilt:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ah, heerlijk! :I:
Merk je ook dat haar lichamelijke klachten verbeterd zijn?
Manuma
Zeer actief

Ze heeft geen diarree meer gehad en ze is niet meer zo opgeblazen. Haar buik is ook niet hard meer. Het was altijd net een ballonnetje.
Ze heeft nu een normaal postuur.

Helaas heeft ze nog steeds een oorontsteking en haar huid is nog steeds niet helemaal rustig. Wel is haar huid veel egaler geworden en rustiger van kleur. Ook krijgt de kale plek op haar staart weer wat haar en haar poten hebben geen rode vlekken meer. Wel kreeg ze ineens aan twee poten tegelijk schaafplekken op haar zolen. Dus of dat nu wat verandert en haar poten daaraan moeten wennen?

Haar eetlust is ook wat beter geremd. Normaal jatte ze alles en kwam ze in een soort 'food rage'. Zodra ze iets te eten had gehad bleef ze wel een kwartier lang als een dolle stier naar eten zoeken. Dat doet ze nu niet meer. Ze is zelfs wat kritischer geworden qua eten.
Ik vind haar ook veel gemakkelijker lopen. Voorheen leek het weleens alsof ze haar linkervoorpoot te ver naar buiten zette. Daardoor waggelde ze altijd wat en zag het er wat stijf uit. Het valt me op dat ze nu zo elegant draaft en ze telgangt veel minder in de stap.
En, een beetje smerig, maar Uma had altijd een heel smerige anus. Helemaal aangekoekt en gewoon echt vies. Ik maakte dat regelmatig schoon omdat ik het zo smerig vond als ze die staart dan optilde of naast je op de bank kwam zitten :oeps:
Dat is niet meer! Ze heeft een heel schoon kontje. Haar ontlasting is niet veranderd voor zover ik kan zien en haar voer is hetzelfde gebleven. Dus ik denk toch dat er iets bleef lekken of iets dergelijks, en dat ze daar nu geen last meer van heeft.
DeDiana
Zeer actief

Wauw, dat klinkt toch echt wel alsof ze heel goed op de medicatie reageert, zowel lichamelijk als geestelijk dus :ok:
Hopen dat die oorontsteking ook eindelijk onder controle komt als ze voor de rest medisch weer in orde is.
DeDiana
Zeer actief

dubbel
Manuma
Zeer actief

Ja we merken heel veel verschil. Iedereen die haar nu ziet merkt het meteen op. Ook als ze niet van haar schildklier weten. We zijn zo blij :cheer:

Over twee weken gaan we kijken of de dosering goed is. Ik ben heel benieuwd.
Ze eet die pillen gelukkig ook makkelijk, ik verstop ze in een druppel van zo'n trainingstube :mrgreen: Zo klein zijn ze.
En zo leuk dat ze weer wat meer verschillende snacks kan eten. Ze kluift weer volop. Normaal kreeg ze daar diarree van maar dat is nu ook over :D
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wow Nikki...het is echt zó vreselijk duidelijk dat ze nou lekker in haar vel zit. Ik ben d'r even stil van maar ik geniet met volle teugen van de updates. Wat geweldig dat jullie nu zo'n mooie tijd tegemoet gaan.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik denk dat geen forumhond me zo vaak tranen in de ogen heeft bezorgd dan Uma :mrgreen:
Wat mooi dat ze zich prettiger voelt!
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat heerlijk om te lezen :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat een toffe update weer! Ik vind het, ondanks het vals spelen met konijnen, echt opmerkelijk hoe anders ze uit haar ogen kijkt.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Jeetje wat een enorm verschil in uitdrukking!
Ik voel me bijna schuldig dat ik haar altijd zo grappig slachtofferig vond kijken, want het was blijkbaar geheel terecht dat ze zielig keek.
Super zeg!
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Jemig wat een transformatie is ze aan het ondergaan! Geweldig! :I:
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Tjeetje wat een verschil. Hier liep ook altijd een hond te sjokken. Ik dacht dat het bejaarde hond was en schrok toen bazin zei dat ze 5 was. Die bleek dus ook schildklier problemen te hebben en is nu ook een totaal andere hond. Echt ongelooflijk .
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Uma update :cheer:

Ze heeft haar nieuwe bloedtest gehad. Ze moest qua waarden tussen de 15 en 50 zitten en ze zit op 31,5. Nagenoeg perfect op deze dosis dus :ok:
De dierenarts vond haar huid wel nog erg slecht. Die schilfert nu behoorlijk en haar vacht op haar rug is nog erg dun. Dat moet dus nog verbeteren, of is waarschijnlijk deel van het proces.
De vacht op haar staart groeit wel terug.

Uma is inmiddels drukker dan Manu :LOL:
Ze rent zo veel als ze kan, ze is haantje de voorste en ze trekt ineens aan de riem. Ze neemt ook veel meer ruimte en gaat in haar eentje vreemde, smalle paadjes in. Normaal moest Manu dan mee, maar nu gaat ze gewoon, zonder omkijken.

Ik heb mij en Uma dan ook maar ingeschreven voor een dogsurvival in november, zonder zwemhindernissen :engel:
En ze gaat nu elke week mee om hard te lopen in het bos of op het strand. Ze vindt het superleuk :cheer:

Vriend moet nog wat wennen. Die heeft haar altijd nogal verwend en ze weet heel goed dat ze bij hem meer ruimte heeft. Als hij niet snel genoeg opstaat, gaat ze dus heel schel tegen hem blaffen :goeie: Ze klimt nu ook nog sneller op het aanrecht om eten te jatten. Op een of andere manier nooit met mij in de kamer. Net als dat ze bovenop hem gaat liggen als ik er niet ben. Zodra ik de kamer in kom gaat ze van de bank/hem af en naar haar mand.
Ze heeft hem goed getraind maar kent haar plek, hij is mijnnn :pffff:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heerlijk nieuws :cheer:
Senghe zat ook onder de schilfers en wassen met berkenteershampoo werkt erg goed.
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Fijn nieuws!
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Wat een heerlijk nieuws! :cheer:
Wat vind Manu ervan?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, wat een beetje schildklier hormonen al niet kan doen, dat herstel kan best een tijdje nemen hoor, voor alles op cel niveau ook weer goed is , .. maar de tijd regelt een hoopt, :wink: fijn dat iedereen er zo van geniet :wink:
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Deze topic leest als een Walt Disney verhaal. Wat ontzettend fijn zeg dit.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Haha, die Uma :lol1: Dat gaat als een trein dus, geweldig.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
DeDiana
Zeer actief

Fantastisch om te lezen, wat fijn dat de medicatie zo goed aanslaat! Met die vacht komt het vast ook nog wel goed :ok:
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Wat fijn Manuma, het duurt nog even, maar ik ben benieuwd wat ze van de dogsurvival gaat vinden. Hopelijk vliegt ze onverschrokken over alle hindernissen.

Stiekem moet ik wel lachen dat iedereen het zo leuk vind dat Uma ook steeds brutaler en stouter wordt :engel:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een fijn nieuws :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Manuma
Zeer actief

Foto's houden jullie nog tegoed :D
Ik heb net met Uma gespeeld :O: Ze was wat met haar voorpoten aan het gooien, dus ik ging even door de woonkamer huppelen, zet ze toch die kont op de grond en begint rondjes te rennen/glijden door de kamer. Hele slides. Daarna springt ze op de bank, maakt een spelbuiging en ik doe alsof ik haar voorpoten wil pakken.
Gaat ze happen, springt er weer vanaf en gooit dat lichaam tegen me aan :I:
Uma speelt nooit met ons!
Elke keer verbaast ze ons weer :D

Manu vindt het wat vermoeiend Afbeelding Die hield haar eerst nog heel erg in de gaten als ze wegrende buiten, maar nu doet hij dat al niet meer haha!
Ze hitst hem ook enorm op. Doet ze ineens of ze iets heel interessants ziet en rent piepend ergens op af. Dat is minder leuk voor ons, want zoals jullie wel weten gaat bij Manu die jachtknop nogal snel om.
Dat wil ik dus ook niet, hij mag alleen los als hij relaxed blijft. Ze doet nu ook of ze op elke hoek een kat ziet en Manu blijft erin trappen. Dus die arme ziel zit nu wat vaker stukjes aan de lijn. Hopelijk heeft hij ook hier snel door dat het toneelspel is :hmmm:
Manuma
Zeer actief

Jion schreef:Haha ze wordt een heuse Podenco! Dat weglokken met een smoes doet Duende ook als hij de kluif van Rosca (die doet er altijd mega-lang over) wil stelen. Dan stormt hij met gierende jachtblaf door het hondenluik omdat er zogenaamd iets in de tuin zit, en zodra Rosca hem volgt maakt hij een 180 graden salto terug het luik door en jat hij haar kluif. Rosca trapt er na 8 jaar nog steeds in dus ik hoop voor jou dat Manu wat slimmer is. :mrgreen:
Hahaha! Dat doet Uma precies zo :goeie:
Dat beteuterde hoofd van Manu.
Tegenwoordig duurt het langer voordat hij zich laat verleiden maar hij kan het niet laten. Want stel dat?
Of dat ene kluifje dat er al weken ligt heel interessant maken door ermee te gooien. Dan loopt ze even weg, alsof ze afgeleid is, gaat Manu tóch kijken of het nou zo interessant is en woesh! Uma heeft zijn kluif Afbeelding Heks.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Manuma schreef:Foto's houden jullie nog tegoed :D
Ik heb net met Uma gespeeld :O: Ze was wat met haar voorpoten aan het gooien, dus ik ging even door de woonkamer huppelen, zet ze toch die kont op de grond en begint rondjes te rennen/glijden door de kamer. Hele slides. Daarna springt ze op de bank, maakt een spelbuiging en ik doe alsof ik haar voorpoten wil pakken.
Gaat ze happen, springt er weer vanaf en gooit dat lichaam tegen me aan :I:
Uma speelt nooit met ons!
Elke keer verbaast ze ons weer :D

Manu vindt het wat vermoeiend Afbeelding Die hield haar eerst nog heel erg in de gaten als ze wegrende buiten, maar nu doet hij dat al niet meer haha!
Ze hitst hem ook enorm op. Doet ze ineens of ze iets heel interessants ziet en rent piepend ergens op af. Dat is minder leuk voor ons, want zoals jullie wel weten gaat bij Manu die jachtknop nogal snel om.
Dat wil ik dus ook niet, hij mag alleen los als hij relaxed blijft. Ze doet nu ook of ze op elke hoek een kat ziet en Manu blijft erin trappen. Dus die arme ziel zit nu wat vaker stukjes aan de lijn. Hopelijk heeft hij ook hier snel door dat het toneelspel is :hmmm:
Ik vind het zó geweldig om te lezen! :I:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het is ook niet eerlijk als je zus in ene keer standje turbo ontdekt :engel:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat ontzettend gaaf! Zo fijn voor haar dat ze zich eindelijk weer voelt leven en zo fijn voor jou dat het nu klaar is met dat knagende gevoel dat er iets mis is maar je maar niet weet wat. Wie had gedacht dat je ooit een survivalrun met haar zou gaan doen?!

Hahaha, hoe ze Manu steeds voor de gek houdt :LOL: . Minder handig voor jullie maar oh wat is het gaaf dat ze zich zo uit :I: .
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”