Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Border terriër
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Border terriër
Wat is de ervaring hier met de border terriër qua karakter?
Ik heb de indruk dat het leuke, handzame terriërs zijn met een iets milder karakter dan de gemiddelde terriër.
Actief en sportief maar zonder te overdrijven.
Maar ik ken ze persoonlijk (nog) niet heel goed.
Ik heb de indruk dat het leuke, handzame terriërs zijn met een iets milder karakter dan de gemiddelde terriër.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Border terriër
Klopt, ik heb er zelf twee en het zijn leuke, sociale honden. Ik ken er ook die niet sociaal zijn hoor, maar over het algemeen zijn ze leuk en vriendelijk.Brindlecardi schreef:Wat is de ervaring hier met de border terriër qua karakter?
Ze zijn inderdaad een stuk milder dan mijn parsons waren.
-
- Zeer actief
Kan je daar qua lijnen een beetje op selecteren, op de mate van sociaal gedrag? Of is het meer te herleiden wellicht tot het individu of wellicht de baas?
Ik zit af en toe zo eens te bedenken wat leuk is qua ras om over een tijdje aan te schaffen.
Ik zou ivm gezondheid en kwetsbare rug van de corgi toch wel graag een hond willen die ook gezond genoeg is om mee te gaan naast de fiets of met hardlopen. Maar dan net iets handzamer qua formaat.
Qua karakter zijn we denk ik wel gewend aan een hond met een eigen mening. Al denk ik dat Apple wel iets onzekerder is dan een terriër over het algemeen.
Ik zit af en toe zo eens te bedenken wat leuk is qua ras om over een tijdje aan te schaffen.
Ik zou ivm gezondheid en kwetsbare rug van de corgi toch wel graag een hond willen die ook gezond genoeg is om mee te gaan naast de fiets of met hardlopen. Maar dan net iets handzamer qua formaat.
Qua karakter zijn we denk ik wel gewend aan een hond met een eigen mening. Al denk ik dat Apple wel iets onzekerder is dan een terriër over het algemeen.
-
- Zeer actief
Scheelt dat ik niet zo snel voor een reu zou kiezen.Nanna schreef:Ik ken een paar Border terriërs en daarbij zijn eigenlijk altijd de teven veel aardiger dan de reuen. Maar of dat maatgevend voor het hele ras is weet ik niet.Brindlecardi schreef:Kan je daar qua lijnen een beetje op selecteren, op de mate van sociaal gedrag? Of is het meer te herleiden wellicht tot het individu of wellicht de baas?
Hoe sociaal ook geeft het vaak toch gedoe met andere reuen die ruzie zoeken, is dan toch mijn ervaring.
-
- Zeer actief
Bij flyball zat ik samen met een border, bloedjefanatiek was dat hondje. En krijsen, maar dan ook écht krijsen en gillen van opwinding. Ze stopte er een bal in om hem zijn mond tenminste even te laten houden.
En bij Animal Event hoorde ik hetzelfde geluid, en ja hoor, dat was ook een gillende border.
Geen idee of het typerend is voor borders, maar ik vond het eerlijk gezegd wel afbreuk doen aan mijn beeld van border terriers.
En bij Animal Event hoorde ik hetzelfde geluid, en ja hoor, dat was ook een gillende border.
Geen idee of het typerend is voor borders, maar ik vond het eerlijk gezegd wel afbreuk doen aan mijn beeld van border terriers.
- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Wil je veel bordertjes zien, morgen hebben ze een jongehondendag en daar zijn er veel. Nesten tussen de 4 en 16 maanden worden gekeurd en samen met paps en mams bekeken, hier vind je meer info: https://www.borderterrier.nl/1084/jongehondendag-2019/
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind ze enig!
Er wonen in de buurt twee teefjes. Ze verdedigen de tuin met verve, je hoort ze al van ver. Als we ze tegenkomen met wandelen is het één groot feest met mijn honden. Spelen en nooit meer met de baas meewillen.
Er wonen in de buurt twee teefjes. Ze verdedigen de tuin met verve, je hoort ze al van ver. Als we ze tegenkomen met wandelen is het één groot feest met mijn honden. Spelen en nooit meer met de baas meewillen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
ik ken er een hoop en ik vind ze voor een terriër mild. Over het algemeen genomen sociaal, kunnen best wat jachtpassie hebben maar best te trainen. Ze zijn altijd wel in voor een bepaald soort sport, houden van wandelingen, heerlijk formaat (klein maar niet iel) en niet super gevoelig. Al met al, best hele leuke hondjes
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bent overigens welkom om met mijn dames kennis te komen maken
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Border terriër
Ik ken(de) er drie. De eerste, een reutje, was echt een rotzakje. Kon vrijwel niet met andere honden.
De andere, teefje, was wel lief en leuk met andere honden. En andere teefje kon weer slecht met andere honden. Ze worden vaak omschreven als zachtere/ makkelijkere terriërs maar zo heb ik ze niet ervaren. Maar goed, drie kan ook aardig vertekenen natuurlijk.
De andere, teefje, was wel lief en leuk met andere honden. En andere teefje kon weer slecht met andere honden. Ze worden vaak omschreven als zachtere/ makkelijkere terriërs maar zo heb ik ze niet ervaren. Maar goed, drie kan ook aardig vertekenen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Lysette op 14 jun 2019 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik vind ze superleuk om te zien, echt aantrekkelijke hondjes! Wel wat aand e felle kant voor mijn smaak haha, dus er zal er hier niet snel eentje lopen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Gevaarlijk, dan ben je meteen verkochtRamiek schreef:Je bent overigens welkom om met mijn dames kennis te komen maken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Ramiek
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze passen niet meer in een jaszak dus voor mij is het wel veiligLaura84 schreef:Gevaarlijk, dan ben je meteen verkochtRamiek schreef:Je bent overigens welkom om met mijn dames kennis te komen maken

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Huh, zo ken ik er ook eentjeKruimel53 schreef:Los is de ene een angstige nurks die van zich af snapt en achter de baas schuilt en de andere is een hysterische übersociaal die komt aanstieren met gegil en gepiep en vervolgens dermate irritant gaat beklikken en nep-onderdanig doen dat zelfs Brimi hem al eens een snauw heeft gegeven.

Ene teefje negeert andere honden en heeft alleen oog voor haar baas. Ze snauwt alleen flink van zich af als ze lastig gevallen wordt. Prima terriertje dus

Andere teefje vliegt op honden af, wurmt zich desnoods door gaatje de paardenbak in waar we trainen. Al gillend 'sorry dat ik besta' werpt ze zich pissend op haar rug. Ónder de neus van een andere hond die dat helemaal niet ziet aankomen of op zit te wachten. Zelfs altijd makkelijke en relaxte Flora wordt giftig van dit gedrag en duikt er direct woest grommend op

-
- Zeer actief
Wat een diversiteit aan ervaringen met het ras.
Ik vraag me dan altijd af welke gedragingen te wijten zijn aan de hond zelf en welke rol de baas daar dan nog in speelt.
Hoe dan ook in ieder geval goed onderzoek te doen naar het karakter van de ouderdieren.
Wat een leuk aanbod Ramiek! Als we echt concreet gaan nadenken over een tweede hond dan zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken.
Ik vraag me dan altijd af welke gedragingen te wijten zijn aan de hond zelf en welke rol de baas daar dan nog in speelt.

Hoe dan ook in ieder geval goed onderzoek te doen naar het karakter van de ouderdieren.
Wat een leuk aanbod Ramiek! Als we echt concreet gaan nadenken over een tweede hond dan zou ik graag van je aanbod gebruik willen maken.