Elmo vind ik makkelijk. Echt een zoet kind, doet geen stap echt verkeerd, heeft een beetje humor en geduld nodig, maar ik heb met hem echt helemaal nooit problemen. Hij heeft pas een fase (haha) gehad, maar was daar dan na twee weken weer uit. Hij is lief, doet geen vlieg kwaad en je kan ‘m overal mee naar toe nemen. Nooit heb ik er over gedacht dat anderen hem als ‘niet makkelijk’ zouden kunnen ervaren. Totdat een paar mensen aangaven dat ze Elmo niet makkelijk vinden omdat er echt wel een karakter bijhoort. Dat karakter past mij als een handschoen, ik kan echt met hem lezen en schrijven. Beau was echt wel anders. Hij werd steeds makkelijker en we pasten ook steeds beter samen, maar echt makkelijk zoals Elmo heb ik hem nooit ervaren. Van Elmo leer ik ook echt weer andere dingen dan van Beau.
Vinden jullie je eigen honden makkelijk? En zou iedereen dat vinden? Of is een hond inderdaad makkelijk voor de ene eigenaar, maar voor de ander een uitdaging? Of is ‘de makkelijke hond’ een hond die aan bepaalde karaktereigenschappen voldoet? Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien