Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwste roedellid Mara; update p3

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

nieuwste roedellid Mara; update p3

Ongelezen bericht door lucie »

Het wilde nog niet erg vlotten met foto's en filmpjes uploaden, en ik durfde natuurlijk niet aan te komen met een update zonder :schrik: , maar ik ga weer een poging wagen.

Ik had Maverick dus in de auto meegesleept naar de afgesproken plaats in hartje Frankrijk, zodat de toekomstige speelmaatjes elkaar daar al konden ontmoeten. Marie, die Mara (zoals ik Mala nu noem) opving, zag ik al in het parkje lopen, en de honden deden direct alle mogelijke moeite om bij elkaar te komen. Het spelen begon direct :lol1: . De wirwar van lijnen die ontstond was al binnen 10 seconden niet meer hanteerbaar, dus lieten we de geliefden maar los. Het speelfestijn kon beginnen en het was dus direct duidelijk dat het op dat gebeid wel snor zat :cheer: . Heerlijk rennen, beuken en worstelen met af en toe een duik in het beekje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl we daar stonden te genieten van hun capriolen, hebben we de nodige informatie en formaliteiten uitgewisseld, waarna ik met 2 heerlijk vermoeide hondjes de 2 1/2 uur durende rit naar huis reed. Geen van beiden gaf een kik :engel:
Nog steeds wist ik niet hoe ik Mara zou gaan introduceren bij de rest, en liet het maar afhangen van het moment. Ik reed de auto het terrein op, poort dicht en de wachtende herdertjes geknuffeld. Lizzy lag in huis (deuren had ik open laten staan zodat de hondjes in en uit konden naar believen) en had nog niks van de consternatie meegekregen, wat wel goed uitkwam. Eerst Maf uit de auto en toen de klep open waar Mara zich bevond. Kailen vond het machtig interessant, deze heerlijk ruikende teef en Amber vond er niet zoveel van. Sinds ze zo ziek is geweest, is er iets gebeurd in die hersentjes waardoor ze niet alles meer helemaal meekrijgt en snapt. Maar de twee teven besnuften elkaar heel rustig en dat was dat. Wat mij betreft perfect. Ze hoeven niks met elkaar, alleen te accepteren.
Mara was nog maar net loops geweest en Kailens hormonen (ook al is hij gecastreerd) begonnen aardig op hol te slaan. Hij wilde haar continu bestijgen en Mara had daar weinig trek in. Ik besloot direct een korte wandeling te maken zodat de hele club was afgeleid en aan elkaars aanwezigheid kon wennen. Dit verliep prima al moest ik Kailen af en toe even van Mara aftrekken :mrgreen:

Bij thuiskomst stond daar Lizzy te wachten. Lizzy staat niet meer zo stevig op haar pootjes nu ze bijna 16 is, en geeft daarom graag vooraf een niet mis te verstane waarschuwing als een indringer haar aanzienlijke persoonlijke ruimte betreedt. Ik was dus benieuwd hoe Mara daarop zou reageren. Maar ze bleef totaal onaangedaan en maakte netjes plaats voor de oude dame :ok: . Ik vond het een mooi moment Mara los te laten zodat ze erf en huis kon gaan verkennen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kailen heb ik een gegeven moment in een kamertje gezet om even af te koelen, want Mara vond het echt niet leuk meer. Maverick zag zijn kans schoon, en de 2 speelden dat het een lieve lust was :love: . Ook het eten geven ging prima. Ze probeerde wel Maverick z'n bak leeg te roven, maar daar kon ik haar makkelijk weer vanaf brengen. Ze heeft totaal geen baknijd, en geeft ook niks om speelgoed zodat Amber met haar eeuwige bal wat dat betreft niets te vrezen heeft gelukkig. Als klap op de vuurpijl kwam toen mijn man thuis na 2 1/2 week afwezigheid, dus het hele begroetingsfestijn begon opnieuw. En spelen, spelen, spelen; tijdens het eten ging het gewoon door.

Afbeelding

Pas toen we om een uur of 9 op de bank gingen zitten, kwam er enige rust in de tent. Maf als altijd tussen ons in en Mara wist het niet zo goed. Bij haar vorige eigenaar woonde en sliep ze hoofdzakelijk buiten, maar toen ik haar uitnodigde naast me op de bank, aarzelde ze geen moment.
De rest van de avond en de hele nacht heeft het hele stel uitgeput en doodstil liggen ronken :slaap2:

De volgende ochtend hebben we de hele club en onszelf over twee auto's verdeeld om in een mooi bosgebied te gaan wandelen. Na zo'n 100 meter bedacht ik pas dat Mara helemaal niet eens aangelijnd was, zo vanzelfsprekend ging dat al :LOL: . Aan het al mooie lijstje van speels, sociaal, zindelijk, niet slopend en knuffelig kon nu ook de geweldige eigenschappen goed luisterend, roedelgericht en niet jagend toegevoegd worden :cheer: :cheer: :cheer:
Ze was heel erg bezig met iedereen in de gaten te houden, zoals het een echte herder betaamt, trok regelmatig een sprintje met Maf, even knokken met Kai, maar trok ook net zo goed haar eigen plan. Geen hond die (godzijdank) de hele wandeling slaafs aan je benen gekleefd loopt (daar heeft Amber nogal een handje van). De oudere dames deden lekker rustig aan, terwijl Mara met haar mannelijk gevolg zich heerlijk uitleefde.
Foto's van deze regenachtige wandeling zijn niet denderend, maar vooruit maar.

Afbeelding

Afbeelding

Na het wandelen strooi ik altijd het ontbijt uit over het terrein, en ook dit verliep heel vreedzaam. Ze vond het een hele leuke bezigheid en was heel geconcentreerd bezig met speuren :I:

Afbeelding

's Middags was het beter weer, en ben ik in de tuin aan de slag gegaan, terwijl Mara onvermoeibaar afwisselend met Kailen en Maverick speelde en rende. Ik vond het zo'n feest! Eindelijk eens geen honden die met grote smeekogen staan te wachten tot we eindelijk eens wat gaan doeoeoeoen, maar elkaar vermaakten :E: . Op de onvermijdelijke balletjes van Amber na dan natuurlijk, dat ging gewoon door :engel: . Zodra ik twee stappen liep, stond Mara alweer naast me, maar ik besteedde er geen aandacht aan en dan ging ze ook weer gewoon verder. De mannen waren kapot en gesloopt; Maverick probeerde geeneens meer eten van de tafel te snaaien :F: .

Wederom de avond met 35 kilo hond roerloos over me heen gedrapeerd op de bank en een hele rustige nacht.

Afbeelding

Vanochtend na de wandeling buiten bezig geweest met heerlijk spelende honden, die nu eindelijk even rust hebben gevonden.
Al met al zijn de eerste 48 uur perfect verlopen. Het is een pittige zelfbewuste dame die niet het kaas van haar brood laat eten. De twee mannen kan ze makkelijk aan en ze neemt gewoon de plek in waarvan ze denkt dat die haar toekomt. Af en toe een hele kleine schermutseling met een grom en een grauw, maar dat komt voornamelijk omdat de heren iets te gretig worden. Verder is ze ontzettend lief en dol op knuffelen :I: . Ze is gehoorzaam, maar niet slaafs. Je moet heel duidelijk zijn in wat je wilt, zonder te hoeven optreden wat ik een heerlijke manier van omgang met je hond vind.
Dat ze een echte en slimme herder is, bleek vanmorgen wel. We stonden even in de stallen iets te overleggen waar zich ook de kippenstal bevindt. De kippen kunnen daar vrij uit het bos en wei in. Een kip kwam het hok uit, en daar vond Mara wat van :LOL: Ze begon er achter aan te rennen en eerst was ik natuurlijk bang dat ze hem zou grijpen, totdat ik ineens besefte wat ze aan het doen was: drijven! En ja hoor, zonder de kip een veer te krenken wist ze haar in mum van tijd keurig het hok in te drijven :E: . De haan sprong verontwaardigd naar buiten, en toen moest hij er aan geloven :goeie: Ik vond het prachtig om te zien. Ik ga zeker kijken of ik hierin iets kan gaan doen met haar want ze heeft duidelijk talent.

Wat een heerlijk meisje, echt helemaal mijn type :lief: En dan ook nog keurig doen waar ze voor ingehuurd is. Meestal veranderen honden nog wel wat de eerste tijd, maar ik hoop niet te veel. Voor mij is ze perfect zo :ok:
Laatst gewijzigd door lucie op 20 aug 2019 19:30, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: nieuwste roedellid: meet Mara!

Ongelezen bericht door meriam »

Wat een heerlijke update
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Een schot in de roos dus! Klinkt echt als een heerlijk meisje, veel geluk met elkaar!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nou, wat een match made in heaven! :I: Fantastisch dat ze zo goed past bij jullie en bij wat je zocht en dat het allemaal zo soepel verloopt :ok:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat klinkt dat allemaal goed, echt fijn :D
Afbeelding
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Wat een geweldige update, heel fijn dat het zo goed gaat!

En foto's plaatsen is gelukt! Hartstikke leuke foto's ook nog, het ziet er ontspannen uit. Genieten maar!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Die voegt zich aardig naadloos zeg :D ik heb je hele verhaal met een glimlach gelezen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gefeliciteerd met het nieuwste kind, ik ben bijna jaloers en dat ben ik niet gauw hoor, :mrgreen: heel veel plezier met haar :I:
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat dat het meteen zo goed gaat!
En wat een mooie meid. :I:
Afbeelding
Afbeelding
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Wat een goed nieuws! Heb er maar veel plezier van. :cheer:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Zo dat loopt even lekker direct van het begin af aan. Een match made in heaven dus :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Prima gelukt met de foto's, wat een heerlijke hond. Jullie boffen maar met elkaar :lol1:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

wat leuk om te lezen, super dat het zo goed gaat,
ook erg leuke foto's,
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat klinkt dat goed zeg en wat een geweldige foto's.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat een rijkdom! Heerlijk :I:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat een leuke update :ok: :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat geweldig zeg!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Wat een leukerd!
Die is bij jullie geweldig terechtgekomen.
Wat hebben jullie een prachtige leefomgeving zeg... :lol1:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Zo dat klinkt echt geweldig zeg! :ok: wat ontzettend fijn zo'n vlekkeloze intro en omgang met alle honden, helemaal super :cheer: :cheer:
en Maverick en Mara zo'n geweldig speels koppel, kunnen ze elkaar lekker moe maken zonder jou te vermoeien :mrgreen:

Mooi zo! Ik hoop dat jullie nog heel lang van dit ontzettend leuke meisje mogen genieten, ze is prachtig :I:

(edit: typo)
Laatst gewijzigd door Caro. op 10 jun 2019 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dat klinkt super :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat heerlijk zeg. :I:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wat heerlijk dat het zo matcht; heel veel plezier met elkaar
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat geweldig dat ze zo goed erbij past, geweldige hond :love:
kathy
Zeer actief

Ongelezen bericht door kathy »

Wat geweldig dat het zo goed gaat. Ze past precies.
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Klinkt als een heerlijke meid, en mooi is ze ook nog. Wat gaat dat al goed, super :ok:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenoot, deze eerste update klinkt veelbelovend. Geniet ervan :wink:
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat fijn dat de introductie zo lekker loopt. Het is een prachtig meisje!
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wow, wat geweldig dat het vanaf het eerste moment zo goed klikt! Gefeliciteerd met deze mooie dame :balon:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

bedankt allemaal voor de leuke reacties :ok:

Het is een heerlijke hond, al helemaal mijn meisje :I: . Gistermiddag hebben we aan de omheining in de paardenwei gewerkt, met hondjes erbij natuurlijk die daar dan alle ruimte hebben om te rennen, spelen en gek te doen. Normaal hangen ze dan een beetje zo om je heen, maar Mara heeft het stof even flink uit de vachten geschud :mrgreen: . Ze is onvermoeibaar en je moet haar tussen de bedrijven door echt even op haar plaats leggen, anders kan ze moeilijk haar rust vinden. De hele tijd gebeurt er wel wat en daarvan wil ze natuurlijk wel op de hoogte blijven :pffff:

Afbeelding

Ze is een bijdehante en leergierige tante. Ze kan je echt zo vorsend aankijken om erachter te komen wat je van haar wil, en doet dat dan ook netjes. Wel tast ze de grenzen af en zal het niet laten tussen de mazen van het net in te kruipen. Je moet je enorm bewust zijn van wat je wel en niet wil toestaan, want ze heeft alles zo door. Ik houd van die slimmigheid en ze geeft me echt energie. Vanmorgen ben ik dan ook begonnen met clickertraining, wat ze, verwacht ik, zo door zal hebben.
Ik heb haar genomen als speelmaatje voor Maverick, en dat is ze gelukkig ook echt, maar heel eerlijk gezegd is ze al hard op weg mìjn ideale hond te worden .
Dat is nog eens een mooie bonus :E:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Geweldig, je had het niet beter kunnen treffen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”