Het eerste wat ik zag(als ik toen al zou kunnen zien) toen ik uit de baarmoeder kroop was een Deense dog. Enkele maanden later hebben mijn ouders die moeten herplaatsen, mijn moeder kon niks met dat beest en stond af en toe uren vast in het park omdat hij geen zin had om naar huis te gaan.
Toen een tijdje niks gehad, tot mijn 2de jaar en mijn ouders en ik naar het asiel gingen. We gingen kijken voor een Basset hound, ik liep achter ze en ineens waren ze me kwijt. Toen ze mij zagen staan bij het hok van een rottweiler teef die op mijn afgerend kwamen dachten ze dat ze hun kind kwijt waren maar niks was minder waar. Ze gingen dus ook naar huis met haar, dat is de hond waar ik grotendeels mee opgegroeid ben. Ze was geschat 9 maanden tot 2 jaar(was een vondeling en meerdere da's konden het niet met zekerheid zeggen, wel dat ze hoogstwaarschijnlijk vlak voor haar komst in het asiel een nest heeft gehad). Toen ik 13 of 14 was is ze overleden, vreselijk vond ik dat. Neem het mijn ouders nog steeds kwalijk dat ik niet zelf bij haar afscheid mocht zijn.
Na een paar maanden wilden we toch wel weer een hond dat werd weer een rottweiler teef van 9 maanden via teletekst gevonden. Heerlijk meisje voor mij, maar toen mijn broertje huilend uit de woonkamer kwam naar de keuken had hij schrammen in zijn gezicht. Volgens hem van haar, mijn ouders durfden dat niet aan en hadden geen idee waarom en zo is ze dus herplaatst. Daarna zijn er meerdere herplaatsers gekomen en gegaan(tot mijn grote ergernis). Na de laatste een Franse Basset(welke ik zelf notabene zoals zoveel had uitgezocht) wilde ik het niet meer. Ik wilde me niet hechten en weer afscheid moeten nemen omdat mijn ouders ineens besloten dat de hond toch niet geschikt was zonder er ook maar iets van moeite in te stoppen.
Al met al 2 jaar dus zonder hond verder, toen was ik 18 en ging ik vrij onverwachts ineens samenwonen. Vriend is geen honden mens, daar waren dus echt wel wat gesprekken voor nodig maar sindsdien dus eigenlijk altijd een hond of meer gehad.
Overigens niet alleen honden gehad maar ook katten, konijnen, ratten, hamsters(allerlei soorten) en muizen. Het enige dat me nooit getrokken heeft zijn cavia's en vissen. Helaas bleek ik zo rond mijn 15de een flinke allergie te hebben voor eigenlijk alles op 4 poten. Er is mij ten strengste afgeraden huisdieren te houden. Uiteindelijk heb ik alle knaagdieren wel laten uitsterven(lees niet vervangen dus niet om zeep gebracht) en een deel herplaatst. Ze stonden namelijk op mijn kamer en ik ging geregeld in mijn zusje haar kamer slapen omdat ik amper lucht kreeg en verging van de jeuk anders. Als ik nu een rat aan raak zie ik er binnen no time uit als een michelin mannetje

maar bij honden en katten treed er na een paar weken altijd een soort van gewenning op waardoor de allergische reactie minimaal is. In de zomer is dit wat erger omdat ik bij hen vooral last van contact allergie heb, daarvoor gebruik ik dan hooikoortstabletten zo nu en dan.