Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Guus verzoop net bijna..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Guus verzoop net bijna..

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik ben een weekendje met mijn dochtertje op de boot.. uiteraard hadden we een waakhond nodig dus Guus mocht mee.

Het is warmer dan verwacht dus Guus even bij de boot helling laten zwemmen. Hij kan goed zwemmen. Dat heeft hij al tientallen keren gedaan.

Maar nu ging het mis.. om een of andere reden raakte hij in paniek en ging heel wild met z'n poten op het water slaan. Daardoor ging hij achteruit in plaats van vooruit. En best rap ook zodat hij het kanaal op ging. Geprobeerd hem te roepen, lokken etc. Maar dat hielp uiteraard niet..

Dus er was maar 1 oplossing.. kleren en schoenen uit en erin... Zo kon ik hem de goede kant op duwen. Eenmaal op het droge was er eigenlijk niets aan hem te merken.

Wel een applaus gehad van alle andere bootjesmensen hier

Maar nu?? Eenmalige paniekaanval of moet ik er iets mee??
blablabla :)
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Guus verzoop net bijna..

Ongelezen bericht door billy »

Jeetje dan schrik je ook zeg :schrik: misschien verstrikt in waterplanten of zo :19:
Ik zou er even een lange lijn aan doen de volgende paar keren, voor de zekerheid.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

billy schreef:Jeetje dan schrik je ook zeg :schrik: misschien verstrikt in waterplanten of zo :19:
Ik zou er even een lange lijn aan doen de volgende paar keren, voor de zekerheid.
Ow ik schrik niet zo snel.. helemaal aangezien ik weet dat hij echt goed kan zwemmen.

Nee geen planten daar.. heb ik nog gecheckt.
Peter27
Zeer actief

Cleva schreef:Was het bij het aan de kant klimmen op de helling? Hein heeft dat ook weleens gehad en omdat dat beton onder water zo hard en glibberig is kwam hij er niet op.
Nee was op een afstand dat hij zeker niet meer bij de grond kon... Meter of 8 uit de kant ofzo.
Peter27
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou hem een reddingsvest omdoen als hij daar te water gaat.
Ja daaaaagggg. Ik heb een labrador..geen baksteen.. hij leert het maar.. Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Peter27 schreef:
Ja daaaaagggg. Ik heb een labrador..geen baksteen.. hij leert het maar.. Afbeelding

Ja, dahag! je loopt een reeel risico dat het nog een keer gebeurt en dat je hond verzuipt. Je doet 'm maar een reddingsvest aan!

Suzanne
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

~Suzanne~ schreef:
Peter27 schreef:

Ja, dahag! je loopt een reeel risico dat het nog een keer gebeurt en dat je hond verzuipt. Je doet 'm maar een reddingsvest aan!

Suzanne
Vind ik ook. Ik heb de afgelopen jaren al meerdere honden moeten redden uit het water en niet die van mezelf. :pffff:
Peter27
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Peter27 schreef:

Suzanne
Welnee... Ik ben er altijd bij en ben niet bang voor natte kleren. En zoals ik zei.. hij zwemt normaal gesproken prima.
Mijn gok is dat hij ff in paniek raakte. Misschien slok water naar binnen ofzo.
~Suzanne~
Zeer actief

Mijn zegen heb je hoor, maar niet komen janken als het een keer WEL misgaat!

Suzanne
Peter27
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Mijn zegen heb je hoor, maar niet komen janken als het een keer WEL misgaat!

Suzanne
Gelukkig... Dank je wel Afbeelding.

Nee zonder gekheid, ik let heus wel op. Voorlopig gaat de lange lijn eraan. Maar een zwemvest vind ik wat overdreven.
~Suzanne~
Zeer actief

Heb je enig idee hoeveel honden daadwerkelijk NIET kunnen zwemmen???

Maar, wat ik zeg, jouw dag, jouw feestje, jouw hond. Ik vind er wat van. Maar ja... je doet maar.

Suzanne
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

~Suzanne~ schreef:
Peter27 schreef:

Suzanne
Ik vind een zwemvest ook geen raar advies. Maar in ieder geval even een lange lijn eraan, mocht het nog een keer gebeuren. En dan maar hopen dat het eenmalig was. :ok:
Peter27
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Heb je enig idee hoeveel honden daadwerkelijk NIET kunnen zwemmen???

Maar, wat ik zeg, jouw dag, jouw feestje, jouw hond. Ik vind er wat van. Maar ja... je doet maar.

Suzanne
Jahaa... Maar hij KAN zwemmen..
Dus dat is het niet..Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Maar niet in dit soort water, met mogelijk stromingen... maar echt waar.. jouw hond, je doet maar.

Suzanne
Peter27
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Maar niet in dit soort water, met mogelijk stromingen... maar echt waar.. jouw hond, je doet maar.

Suzanne
Je bedoelt het ongetwijfeld goed .. maar door je manier van schrijven word ik per definitie recalcitrant haha..
Peter27
Zeer actief

Heavy schreef:Is Guus degene die geopereeerd is ? Misschien kramp ofzo?
Klopt... Heb ik ook even aan gedacht.. maar zou zover ik weet de eerste keer zijn.
En toen hij weer op de kant stond was er niets aan hem te merken..
Hij zou zo weer gaan als het aan hem lag.

We houden het in de gaten.
Peter27
Zeer actief

Zinodo schreef:
Peter27 schreef:
Blijkbaar verzoop hij net bijna niet genoeg om er veiligheidsmaatregelen voor te treffen. Dus of je stelt je aan of het interesseert je niet wat met je hond gebeurt. Waarom moet je hem uberhaupt de boot op meeslepen met die kapotte ellebogen? Helling na helling beklimmen want ja dat is goed voor hem :oohja:
Boot op slepen??? Waar heb je het over?? Helling na helling beklimmen???
Hoe kom je daar nou bij??

Het ging inderdaad ff mis met zwemmen. Maar jij doet bijna alsof ik hem met een steen om z'n nek erin kieper..
Bedankt hoor..
Laatst gewijzigd door Peter27 op 09 jun 2019 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zwemmen daar karpers, snoeken enz,misschien is hij wel gebeten ofzo zodat hij daarvan schrok?
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Lizzie. schreef:Zwemmen daar karpers, snoeken enz,misschien is hij wel gebeten ofzo zodat hij daarvan schrok?
Dat zou voor het eerst zijn.. hier zwemt alles en iedereen. En ik heb nog nooit gehoord dat hier iemand ergens door gebeten is... Sowieso is die kans in NL volgens mij minimaal..
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Peter27 schreef:
Lizzie. schreef:Zwemmen daar karpers, snoeken enz,misschien is hij wel gebeten ofzo zodat hij daarvan schrok?
Dat zou voor het eerst zijn.. hier zwemt alles en iedereen. En ik heb nog nooit gehoord dat hier iemand ergens door gebeten is... Sowieso is die kans in NL volgens mij minimaal..
Karpers bijten sws niet.
Peter27
Zeer actief

Maryanne schreef:
Peter27 schreef:
Karpers bijten sws niet.
Vertel dat maar aan mn vriendin AfbeeldingAfbeelding
Peter27
Zeer actief

Heavy schreef:
Peter27 schreef:
Heavy schreef:Is Guus degene die geopereeerd is ? Misschien kramp ofzo?
Klopt... Heb ik ook even aan gedacht.. maar zou zover ik weet de eerste keer zijn.
En toen hij weer op de kant stond was er niets aan hem te merken..
Hij zou zo weer gaan als het aan hem lag.

We houden het in de gaten.
Misschien was het water kouder dan dat hij gewend is
Neuh...ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het water prima te doen is haha
Peter27
Zeer actief

Zinodo schreef:
Peter27 schreef:
Zinodo schreef:
Peter27 schreef:Ja daaaaagggg. Ik heb een labrador..geen baksteen.. hij leert het maar.. Afbeelding
Blijkbaar verzoop hij net bijna niet genoeg om er veiligheidsmaatregelen voor te treffen. Dus of je stelt je aan of het interesseert je niet wat met je hond gebeurt. Waarom moet je hem uberhaupt de boot op meeslepen met die kapotte ellebogen? Helling na helling beklimmen want ja dat is goed voor hem :oohja:
Boot op slepen??? Waar heb je het over?? Helling na helling beklimmen???

Het ging inderdaad ff mis met zwemmen. Maar jij doet bijna alsof ik hem met een steen om z'n nek erin kieper..
Bedankt hoor..
Hoe komt hij de boot op? En af? En op de boot rond als alles lekker glijdt? Laten we eerlijk zijn, je hebt geen bambi, je hebt een gehandicapte labrador. Dat kan niet elegant gaan en dat kan niet goed zijn voor hem.
En dan is ook nog een minimale maatregel zoals een reddingsvest, wat hartstikke normaal is, te veel gevraagd. :19:
Allereerst ga je er wederom vanuit dat ik niet het beste met mijn hond voor heb.. dat vind ik ronduit vervelend.. daarbij is het niet bepaald een roeiboot .. er schuift dus helemaal niets. Hij gaat erop en eraf met de loopplank of ik til hem. Gaat prima.

En een zwemvest heeft hij aan boord niet nodig want hij kan er niet af met varen.

Maar hij ziet er idd zielig uit op de foto

Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Zinodo schreef:
Peter27 schreef:
Zinodo schreef:
Peter27 schreef: Boot op slepen??? Waar heb je het over?? Helling na helling beklimmen???

Bedankt hoor..
Hoe komt hij de boot op? En af? En op de boot rond als alles lekker glijdt? Laten we eerlijk zijn, je hebt geen bambi, je hebt een gehandicapte labrador. Dat kan niet elegant gaan en dat kan niet goed zijn voor hem.
En dan is ook nog een minimale maatregel zoals een reddingsvest, wat hartstikke normaal is, te veel gevraagd. :19:
Allereerst ga je er wederom vanuit dat ik niet het beste met mijn hond voor heb.. dat vind ik ronduit vervelend.. daarbij is het niet bepaald een roeiboot .. er schuift dus helemaal niets. Hij gaat erop en eraf met de loopplank of ik til hem. Gaat prima.

En een zwemvest heeft hij aan boord niet nodig want hij kan er niet af met varen.

Afbeelding
Ik ga er vanuit dat je niet het beste met je hond voor hebt omdat ik er alles aan zou doen om mijn hond niet voor de tweede keer in volledige paniek bijna verzopen uit het water zou moeten trekken en jij vindt het meest voor de hand liggende en veilige oplossing belachelijk want hij kan prima zwemmen. Schijnbaar niet.
Maar fijn dat je de rest wel geregeld hebt.
Naja... Ik zei toch al .. hij gaat voorlopig aan de lange lijn als hij zwemt..
Een reddingsvest is sowieso niet bedoeld om recreatief in te zwemmen. Als blijkt dat het überhaupt geen optie meer zou zijn om te zwemmen is dat niet anders en gooien we geen balletjes meer in de plomp. Uit zichzelf gaat hij toch al niet dieper dan stahoogte dus dan is een zwemvest overbodig.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Ik zou er ook even een paar keer een lange lijn aan hangen. Mocht het vaker misgaan, dan kan een zwemvest altijd nog.
Heb vroeger ook een keer gehad dat een labrador in paniek raakte, dat was een gevalletje onderstroming, waardoor hij ook achteruit ging ipv vooruit. Kan het zoiets zijn geweest?
Peter27
Zeer actief

Kells schreef:Wellicht had hij last van stroming? Een lange lijn vind ik een prima idee. Een zwemvest vind ik wat overdreven. Ik heb er weleens eentje gebruikt bij mijn eerste setter, maar dat was in een klein bootje met buitenboordmotor op een Zweeds meer en daar kan het aardig spoken.
Stroming was het niet .. ik zal niet zeggen 0 maar minimaal..
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

De hond heeft al 10tallen keren zonder problemen gezwommen. Een zwemvest lijkt me een beetje overdreven. Een lange lijn om hem mee naar binnen te kunnen hengelen lijkt me wel prettig. Het is jammer dat het niet echt te achterhalen was waar die paniek vandaan kwam. Ik hoop voor ts dat het eenmalig was en dat je na een poos weer het vertrouwen hebt om hem los te laten zwemmen.

Ik vind het trouwens best maf dat hij zo wordt aangevallen. Er zijn topics vol over deze hond en ik denk dat je daaruit wel kan halen dat ts veel over heeft voor zijn hond
Peter27
Zeer actief

Cleva schreef:Ik denk toch dat er onder water iets was dat hem hinderde.

Je kunt de volgende keren in de gaten houden dat je hem kunt redden als er onverhoopt toch iets mis gaat. Dan doe je genoeg.
Ik zou niet weten waarom een labrador van het een op het andere moment zonder aanwijsbare reden niet meer kan zwemmen.
Hehe dank je wel..
Ik dacht al dat ik gek aan het worden was ..
Peter27
Zeer actief

cooperv schreef:De hond heeft al 10tallen keren zonder problemen gezwommen. Een zwemvest lijkt me een beetje overdreven. Een lange lijn om hem mee naar binnen te kunnen hengelen lijkt me wel prettig. Het is jammer dat het niet echt te achterhalen was waar die paniek vandaan kwam. Ik hoop voor ts dat het eenmalig was en dat je na een poos weer het vertrouwen hebt om hem los te laten zwemmen.

Ik vind het trouwens best maf dat hij zo wordt aangevallen. Er zijn topics vol over deze hond en ik denk dat je daaruit wel kan halen dat ts veel over heeft voor zijn hond
In dat opzicht had het niet verkeerd geweest als hij was gezonken... Had me een hoop geld en kopzorgen gescheeld...

Ennnnnn go!!!!

(Dank voor je reactie... Blijkbaar doe je het niet snel goed hier... Wist ik eigenlijk al hoor.. maar ik word soms toch weer verrast..)
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Peter27 schreef:
cooperv schreef:De hond heeft al 10tallen keren zonder problemen gezwommen. Een zwemvest lijkt me een beetje overdreven. Een lange lijn om hem mee naar binnen te kunnen hengelen lijkt me wel prettig. Het is jammer dat het niet echt te achterhalen was waar die paniek vandaan kwam. Ik hoop voor ts dat het eenmalig was en dat je na een poos weer het vertrouwen hebt om hem los te laten zwemmen.

In dat opzicht had het niet verkeerd geweest als hij was gezonken... Had me een hoop geld en kopzorgen gescheeld...

Ennnnnn go!!!!

(Dank voor je reactie... Blijkbaar doe je het niet snel goed hier... Wist ik eigenlijk al hoor.. maar ik word soms toch weer verrast..)

Je kan hem nog altijd aan een boom binden. Wel even iets regeken voor zn chip :cool2:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”