Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondengeur sterker bij reuen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Hondengeur sterker bij reuen?

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu heeft superveel vacht en zwemt graag. Hij stinkt regelmatig. Echt zo'n penetrante geur. Als hij dan weer in zee is geweest is het weer weg tot hij in de sloot ligt.
In de winter ruik je hem nauwelijks maar 's zomers wel. Nu stinkt hij echt heel erg maar ik heb geen zin hem te wassen :engel:
Uma ruik je niet, maar die heeft ook geen ondervacht en zwemt nooit dus dat is geen vergelijk.
Ik weet dus niet of reuen echt meer ruiken maar hier gaat het dus wel op :mrgreen:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

ranetje schreef:
gyanty schreef: In tegenstelling tot bouviers inderdaad en veel soorten ruwharen cairn terriers vind ik ook wel aardig zurig ruiken.
Ik heb altijd ruwharen gehad en nooit stinkende honden? :U:
Wie heeft het over stinken? Maar de ruwharen die ik benoem en dat zijn specifiek de bouvier en de cairn hebben wel een specifieke geur. Je ruikt ze en dat ruikt anders dan een schotse collie. Die geur vind ik in de regel minder kenmerkend bij de duitse staande ruwhaar bijvoorbeeld en gek genoeg vind ik westie ook die geur niet zo sterk hebben. Er zit een luchtje aan of je het stinken vind of niet is dan weer persoonlijk. Ik heb onze cairn terrier er niet minder lief om gevonden.

Ik moet zeggen dat de duitse herder reu van mijn zus ook niet een hele aangename geur had. De teefjes ruiken ik minder sterk. Maar dat stokhaar van de duitsers heeft dus ook wel weer zijn eigen geurtje vind ik.
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Rex ruikt eigenlijk niet echt naar hond. Ik heb dat nagevraagd aan meerdere vrienden als ze binnenkwamen en die zeggen allemaal dat je geen hond ruikt in ons huis. Hij stinkt wel als ie in de sloot gelegen heeft, maar dan ruikt ie naar sloot en niet naar hond. Dan stuur ik hem in zee. :cool2:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb steeds reuen gehad maar die ruik je echt niet. Uitgezonderd als ze in stront hebben liggen rollen, op elkaar hebben gepiest of in de modder hebben gerend, helaas :blauwoog:
Frank is sinds z'n castratie wel wat muffer gaan ruiken maar dat kan te maken hebben met die bombastische castratievacht.

Ik denk dat een heleboel honden een onopgemerkte huidinfectie hebben, daar krijgen ze ook zo'n typische hondenlucht van.
Duitse herders vind ik erg vaak stinken maar de hond wiens geur me eeuwig zal bijblijven is dat van een komondor op Crufts. Net een urinoir aan de lijn, wat een walm.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik kende ook een bouvierachtige die echt niet te harden stonk. Als je daar binnen kwam was het altijd weer even wennen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef:
ranetje schreef:
gyanty schreef: In tegenstelling tot bouviers inderdaad en veel soorten ruwharen cairn terriers vind ik ook wel aardig zurig ruiken.
Ik heb altijd ruwharen gehad en nooit stinkende honden? :U:
Wie heeft het over stinken? Maar de ruwharen die ik benoem en dat zijn specifiek de bouvier en de cairn hebben wel een specifieke geur. Je ruikt ze en dat ruikt anders dan een schotse collie. Die geur vind ik in de regel minder kenmerkend bij de duitse staande ruwhaar bijvoorbeeld en gek genoeg vind ik westie ook die geur niet zo sterk hebben. Er zit een luchtje aan of je het stinken vind of niet is dan weer persoonlijk. Ik heb onze cairn terrier er niet minder lief om gevonden.

Ik moet zeggen dat de duitse herder reu van mijn zus ook niet een hele aangename geur had. De teefjes ruiken ik minder sterk. Maar dat stokhaar van de duitsers heeft dus ook wel weer zijn eigen geurtje vind ik.
oh, dan heb ik die tekst verkeerd geïnterpreteerd.

Ik "ruik" mijn honden hooguit als ze nat zijn.
("ruiken" in plaats van "stinken" dan)
Als ze droog zijn ruiken ze niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Denk dat ook de definitie van ruiken/stinken bij een hoop mensen nogal verschilt :mrgreen:
Ik heb nu voor het eerst een hond die iedere gelegenheid in het water ligt, met dikke vacht en die vind ik echt regelmatig stinken.
Ik had altijd superfrisse hondjes, ook de reuen.

Ik vind zelf wel dat intacte reuen eerder een nogal indringende plas :mrgreen: geur om zich heen hebben hangen maar dat kan ook zijn omdat ze tegen zichzelf aan plassen, maar vind het veel meer ruiken dan bij gecastreerde reuen.
Dat vind ik wel echt een duidelijk verschil in geur.
Maar, mits gezond natuurlijk, is het volgens mij echt een verzorgingsdingetje, stink je...dan moet je in het bad :F:
En honden met een dikke ondervacht die stinken zijn in je eigen badkamer met beperkte middelen lastig echt goed fris te krijgen.

Ik ken ook bouviers die echt wel errug meuren maar wat wil je met zo'n enorme baard die over de grond overal!! doorheen sleept.
Gewoon grondig in het bad en in de creme :I:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

De urine van reuen (of nouja van Karel) vind ik wel veel erger stinken, maar hij stinkt zelf niet naar urine, gelukkig. Dan moest ie wel echt in de was hahaha..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”