Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ballen willen niet indalen
Moderator: moderatorteam
-
Teuntje
- Actief
- Mijn ras(sen): Teckel, standaard ruwhaar
- Aantal honden: 1
Ballen willen niet indalen
Teun is nu 17 weken. Gisteren zijn we op puppyconsult geweest met hem. Dat is om hem vertrouwd te maken bij de dierenarts en ook het wisselen e.d. goed te kunnen monitoren.
Zijn balletjes zijn nog steeds niet ingedaald. Eentje weet af en toe zijn weg maar de balzak te vinden. Als ik Teun sochtends wakkermaak ligt hij vaak op zijn rug. Dan is 1 en soms beide ballen wel zichtbaar. De 1ste bal is altijd wel ergens te voelen, de 2e vinden ze niet altijd.
Ik heb iets gelezen over massages en homeopatische middelen om het indalen te bevorderen. Hoe werkt dat masseren en welke homeopatische middelen zijn hiervoor geschikt?
Iemand hier goede ervaringen mee? Zitten er ook nadelen aan massage en homeopatische middelen?
Zouden jullie het gewoon aanzien, of nu toch hiermee aan de slag gaan?
Zijn balletjes zijn nog steeds niet ingedaald. Eentje weet af en toe zijn weg maar de balzak te vinden. Als ik Teun sochtends wakkermaak ligt hij vaak op zijn rug. Dan is 1 en soms beide ballen wel zichtbaar. De 1ste bal is altijd wel ergens te voelen, de 2e vinden ze niet altijd.
Ik heb iets gelezen over massages en homeopatische middelen om het indalen te bevorderen. Hoe werkt dat masseren en welke homeopatische middelen zijn hiervoor geschikt?
Iemand hier goede ervaringen mee? Zitten er ook nadelen aan massage en homeopatische middelen?
Zouden jullie het gewoon aanzien, of nu toch hiermee aan de slag gaan?
-
Teuntje
- Actief
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Re: Ballen willen niet indalen
hij is pas 17 weken. ballen kunnen tot later indalen. zelf tot 6 maanden. geduld, geduld en geduld.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik heb t idee dat je je erg druk zit te maken en dat t straks allemaal voors niets zal zijn... niet alles is maakbaar, ze dalen in, of ze doen het niet 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Balletjes kunnen later nog indalen, zeker nu je ze al wel hebt gezien.
Eventueel kan een osteopaat ook helpen.
Voorlopig zou ik het nog even aanzien.
Eventueel kan een osteopaat ook helpen.
Voorlopig zou ik het nog even aanzien.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
1 Van de ballen van Alex daalde pas na 5 maanden, die bleef ook altijd een beetje kleiner dan normaal.
Ik heb hem elke avond gemasseerd op advies van de DA ................ en verder naakt gedanst en offers gebracht 's nachts bij volle maan
Ik heb hem elke avond gemasseerd op advies van de DA ................ en verder naakt gedanst en offers gebracht 's nachts bij volle maan
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou TS, je weet wat je te doen staatmosquito1980 schreef:1 Van de ballen van Alex daalde pas na 5 maanden, die bleef ook altijd een beetje kleiner dan normaal.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zamunda schreef:Nou TS, je weet wat je te doen staatmosquito1980 schreef:1 Van de ballen van Alex daalde pas na 5 maanden, die bleef ook altijd een beetje kleiner dan normaal.
Ik heb hem elke avond gemasseerd op advies van de DA ................ en verder naakt gedanst en offers gebracht 's nachts bij volle maan. Ik heb gehoord dat tweemaal daags aan de balzak zuigen ook goed kan helpen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Teuntje
- Actief
Ik laat jullie weten of het heeft geholpen als ik uitgedanst ben.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
S@ndr@
- Zeer actief
na aanleiding van dit topic zag ik dat Boots ook maar 1 ingedaalde bal heeft, ik heb niet genoeg offers gebracht volgens mij

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je wel gezogen dan? Lees dat dit echt nodig isS@ndr@ schreef:na aanleiding van dit topic zag ik dat Boots ook maar 1 ingedaalde bal heeft, ik heb niet genoeg offers gebracht volgens mij![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
S@ndr@
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk daar heb je t al!S@ndr@ schreef:ik ben geen zuigerd, dat zal t zijn
![]()
![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zamunda schreef:Nou TS, je weet wat je te doen staatmosquito1980 schreef:1 Van de ballen van Alex daalde pas na 5 maanden, die bleef ook altijd een beetje kleiner dan normaal.
Ik heb hem elke avond gemasseerd op advies van de DA ................ en verder naakt gedanst en offers gebracht 's nachts bij volle maan. Ik heb gehoord dat tweemaal daags aan de balzak zuigen ook goed kan helpen.
- CKS
- Zeer actief
Ik zou hem Puur Bal geven. Werkt altijd.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Inderdaad. Heb ik aan de teckels gegeven vanaf pup. Ze hebben inmiddels ballen die een Deerhound niet zouden misstaanCKS schreef:Ik zou hem Puur Bal geven. Werkt altijd.

- Bonnie F
- Zeer actief
Hier groeide alleen Zappa's tennisballen ervan.alm@ schreef:Inderdaad. Heb ik aan de teckels gegeven vanaf pup. Ze hebben inmiddels ballen die een Deerhound niet zouden misstaanCKS schreef:Ik zou hem Puur Bal geven. Werkt altijd.
Maar die ene bal bleef zoek.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik heb zo mijn best gedaan met Ari, dat hij intussen voetballen heeft. (niet handig hoor)

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ja preciesJion schreef:Ooooh dat is wel handig bij teckels ja, met die korte pootjes, dan schuurt die piemel niet zo over de grond en kunnen ze een beetje voortrollen over die ballen.alm@ schreef:Inderdaad. Heb ik aan de teckels gegeven vanaf pup. Ze hebben inmiddels ballen die een Deerhound niet zouden misstaanCKS schreef:Ik zou hem Puur Bal geven. Werkt altijd.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou hier heeft het best goed gewerkt hoor:Jion schreef:Tweemaal daags maar? Dat schiet natuurlijk niet op dan.