Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 9-7

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 1

Ongelezen bericht door Evertje »

Ach wat een vervelende nasleep wordt het zo nog!

In beginsel heeft de verzekering gelijk. Een hond wordt gezien als een (roerend) goed, net als een fiets, tv, tafel etc. De verzekering heeft waarschijnlijk in de voorwaarden staan dat ze max de dagwaarde vergoeden. Maar het is niet helemaal zo zwart wit en dat weet je jurist ook wel.
Ik hoop zo dat jullie dit nog een beetje op een fatsoenlijke manier zometeen kunnen afsluiten. Het is al erg genoeg dat je peer op zo’n manier moet verliezen :roos:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Dat de verzekering niet betaald betekend nog niet dat de veroorzakers niet aansprakelijk zijn.
Ik zou daar dan inderdaad ook een goeie jurist opzetten, wel heel gemakkelijk om er zo mee weg te komen :(
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Hoeveel is een hond van 13 waard, volgens jullie (= degenen die nu verbaasd zijn dat je alleen de dagwaarde terug krijgt)? Emotioneel gezien is een hond van onschatbare waarde, maar emotionele waarde kun je natuurlijk stomweg niet omzetten in financiële waarde.

Dat de dierenartskosten (en alle andere kosten die jullie gemaakt hebben) vergoed zouden moeten worden, vind ik natuurlijk ook :? Als die lui er met hun hun honden niet geweest waren, hadden jullie die kosten niet hoeven maken. Laat staan deze ellende door moeten maken...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Sassy schreef:Dat de verzekering niet betaald betekend nog niet dat de veroorzakers niet aansprakelijk zijn.
Ik zou daar dan inderdaad ook een goeie jurist opzetten, wel heel gemakkelijk om er zo mee weg te komen :(
Eens :ok:

Dat een verzekering niet zou betalen is natuurlijk niet het eind van het verhaal.
De veroorzaker blijft aansprakelijk, of de verzekering nou betaalt of niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Sandra&co schreef:Hoeveel is een hond van 13 waard, volgens jullie (= degenen die nu verbaasd zijn dat je alleen de dagwaarde terug krijgt)? Emotioneel gezien is een hond van onschatbare waarde, maar emotionele waarde kun je natuurlijk stomweg niet omzetten in financiële waarde.

Dat de dierenartskosten (en alle andere kosten die jullie gemaakt hebben) vergoed zouden moeten worden, vind ik natuurlijk ook :? Als die lui er met hun hun honden niet geweest waren, hadden jullie die kosten niet hoeven maken. Laat staan deze ellende door moeten maken...
Bijzondere vraag,
Wat die hond waard is, is niet in geld uit te drukken.
De kosten van behandeling zijn wel in geld uit te drukken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Sassy »

Het verlies van je hond is denk ik ook helemaal niet in geld uit te drukken, ongeacht de leeftijd...onbetaalbaar.
Maar de facturen die je kunt voorleggen van de benodigde behandelingen, veroorzaakt door diegene met 2 honden die aanvielen, dat is heel wat anders, dat zijn gewoon gemaakte kosten die je anders nooit gehad zou hebben.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sassy schreef:Het verlies van je hond is denk ik ook helemaal niet in geld uit te drukken, ongeacht de leeftijd...onbetaalbaar.
Maar de facturen die je kunt voorleggen van de benodigde behandelingen, veroorzaakt door diegene met 2 honden die aanvielen, dat is heel wat anders, dat zijn gewoon gemaakte kosten die je anders nooit gehad zou hebben.
Inderdaad. Het gaat niet om de waarde van de (overleden) hond, maar om de gemaakte kosten nav dit incident. Ook niet overleden had deze claim er gelegen.
kathy
Zeer actief

Ongelezen bericht door kathy »

Misschien ten overvloede hoor, maar dit zat ik vanmiddag te lezen.
https://www.doggo.nl/artikelen/praktisc ... s-gebeten/
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Als het er straks echt op neer gaat komen dat Lucia de dierenartskosten niet vergoed krijgt, wil ik best wat kilometertjes lopen. Ik vind dit zo’n nare afloop.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

kathy schreef:Misschien ten overvloede hoor, maar dit zat ik vanmiddag te lezen.
https://www.doggo.nl/artikelen/praktisc ... s-gebeten/
Goede info voor ieder die er mee te maken krijgt. Wij hebben deze info al van iemand gekregen en aangifte is ook op basis van deze wetten gedaan, maar helaas.
In ieder geval komt het advies muilkorf en kort aanlijngebod er waarschijnlijk wel door.
In beslagname was een hoop waar ik eigenlijk niet heel veel vertrouwen in had, maar gaan via gemeente nog even verder proberen.
Anders is het in ieder geval beter dan niets en voorkomt het hopelijk meer incidenten. Helaas voor ons te laat.

Belle: heel erg lief geopperd maar we komen er hoe dan ook wel uit
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Tjee dat een hond een dagwaarde heeft. Dat wist ik helemaal niet. Het is toch geen auto maar een levend iets. Ik vind het zo erg voor jullie. Eerst je lieverd op zo'n vreselijke manier verliezen en nu dit allemaal nog. Sterkte.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lucia schreef:
ranetje schreef:
Lucia schreef:Nou die geven dus aan dat het officieel alleen 'dagwaarde' van de hond is dat ze uitkeren, maar ze gingen kijken wat ze gingen doen aan de hand van alle facturen.

DAGWAARDE :80: :denken:

Een hond van 13 oplappen bij de DA kost net zo veel als een hond van 1 jaar oplappen.

Ik geloof er geen barst van.
Ja helaas is een dier 'voorwerp' voor de verzekering en zien ze het net als je bijv. een tv voor iemand moet vervangen die je gesloopt hebt. Hoe ouder, hoe minder vergoeding.
Nagevraagd bij jurist en die gaf aan dat de verzekering idd zo in z'n gelijk staat.
Afwachten dus hoe 'schappelijk' ze zijn en anders gaan we toch nog proberen om het op een andere manier te verhalen op hun, desnoods uit hun eigen zak hoor, maar of we het voor elkaar krijgen is dus de vraag.
Maar het ze kado geven doen we niet.
Ik heb het laatst opgezocht. Kan de link niet meer vinden :oeps:

Wanneer er redelijke kans is op "reparatie" hoort dat gewoon vergoed te worden.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

ranetje schreef:
Sassy schreef:Dat de verzekering niet betaald betekend nog niet dat de veroorzakers niet aansprakelijk zijn.

Dat een verzekering niet zou betalen is natuurlijk niet het eind van het verhaal.
dit zit net wat ingewikkelder... die feitelijke regels mbt " dagwaarde" gelden gewoon in het rechtssysteem, dus zowel voor de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij als voor henzelf. Een vergoeding wordt niet hoger of lager als de 1 of de ander het betaalt.

Laat onverlet dat ik zelf vind dat gewoon alles vergoed moet worden, maar dat is niet zoals het nu juridisch werkt ;-(

Suzanne
ranetje
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
ranetje schreef:

dit zit net wat ingewikkelder... die feitelijke regels mbt " dagwaarde" gelden gewoon in het rechtssysteem, dus zowel voor de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij als voor henzelf. Een vergoeding wordt niet hoger of lager als de 1 of de ander het betaalt.

Laat onverlet dat ik zelf vind dat gewoon alles vergoed moet worden, maar dat is niet zoals het nu juridisch werkt ;-(

Suzanne
Suzanne wèl dus
Dank je wel Dagmar :ok:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat verschrikkelijk oneerlijk dat je na het verlies van je dierbare hond ook nog achter je gelijk aan moet leuren.
Wat naar en uitputtend moet het zijn voor jullie.

Sterkte. Ik hoop dat recht uiteindelijk zegeviert.
Lucia
Zeer actief

Goed, de verzekering is afgehandeld als het goed is.
Ze vergoeden wel alle dierenartskosten en iets extra.
Maar zoals onze verlof opname etc niet.
Maar ruim meer dan verwacht en na overleg met jurist dit aanbod dus ook aangenomen.

De verzekering gaf wel aan dat sinds een aantal jaren wel de erkenning van dier en emotionele waarde meespeelt met schade aan dieren. Wel is het aan hun om te oordelen of de kosten redelijk zijn en dat er bijvoorbeeld niet onredelijk veel dingen geprobeerd zijn, omdat een eigenaar natuurlijk geneigd is om ver voor zijn dier te gaan.
Als wij bijvoorbeeld nog voor nog verder onderzoek hadden gekozen terwijl er eigenlijk geen kans meer was op herstel zoals in ons geval, dan kunnen zij dus op een gegeven moment zeggen dat ze daar stoppen met vergoeden.

De agent zal zijn officiële rapport deze week indienen bij gemeente dus als het goed is gaat het kort aanlijn en muilkorf gebod echt snel in. En het niet opvolgen zorgt voor hoge boetes, dus we stellen iedereen die we tegen komen met hond hiervan op de hoogte.

Naja aan alle kanten verlies voor ons natuurlijk, maar waarschijnlijk is er niet meer uit te halen dan dit en gaan we ons hier dan ook maar in schikken.
Lucia
Zeer actief

Nanna schreef:
Lucia schreef:als het goed is gaat het kort aanlijn en muilkorf gebod echt snel in. En het niet opvolgen zorgt voor hoge boetes, dus we stellen iedereen die we tegen komen met hond hiervan op de hoogte.
Zeg tegen mensen een foto te maken als de hond zonder muilkorf of riem loopt. Dat is hier gebeurt met iemand met een agressieve Dogo Argentino en die heeft toch een paar keer een boete mogen betalen daardoor. Nu doet ie het niet meer :mrgreen:
Dat doen we nu inderdaad bij iedereen die we tegen komen.
Het bos is een straat verder en ik wil daar gewoon 'rustig' kunnen blijven lopen.

We krijgen peer er toch niet mee terug dus gaan proberen om hier maar vrede mee te krijgen.

Volgens mij was het cleva of laeken die ons destijds succes wenste met het volhouden tijdens de nasleep.
Maar hij heeft zeker gelijk gehad, ontzettend energievretend ook dat wachten steeds op info etc.
ranetje
Zeer actief

Lucia schreef:
Nanna schreef:
Lucia schreef:als het goed is gaat het kort aanlijn en muilkorf gebod echt snel in. En het niet opvolgen zorgt voor hoge boetes, dus we stellen iedereen die we tegen komen met hond hiervan op de hoogte.
Zeg tegen mensen een foto te maken als de hond zonder muilkorf of riem loopt. Dat is hier gebeurt met iemand met een agressieve Dogo Argentino en die heeft toch een paar keer een boete mogen betalen daardoor. Nu doet ie het niet meer :mrgreen:
Dat doen we nu inderdaad bij iedereen die we tegen komen.
Het bos is een straat verder en ik wil daar gewoon 'rustig' kunnen blijven lopen.

We krijgen peer er toch niet mee terug dus gaan proberen om hier maar vrede mee te krijgen.

Volgens mij was het cleva of laeken die ons destijds succes wenste met het volhouden tijdens de nasleep.
Maar hij heeft zeker gelijk gehad, ontzettend energievretend ook dat wachten steeds op info etc.
Dat is zeker energie vretend :(:

Het is in ieder geval goed afgerond.
Er vrede mee krijgen lijkt me moeilijk, er in berusten zal hopelijk op den duur gaan lukken :knuffel:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Re: Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Ondanks alles toch fijn dat het financiële deel afgehandeld is!
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

HillieS schreef:Ondanks alles toch fijn dat het financiële deel afgehandeld is!
Inderdaad, dat had je er niet bij willen hebben. Nu hopen dat ze die joekels aangelijnd en gemuilkorfd houden. Da's trouwens helemaal niet leuk, dus hopelijk worden ze dan ook rap herplaatst. Ben je d'r helemaal van af.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lucia schreef:Goed, de verzekering is afgehandeld als het goed is.
Ze vergoeden wel alle dierenartskosten en iets extra.
Maar zoals onze verlof opname etc niet.
Maar ruim meer dan verwacht en na overleg met jurist dit aanbod dus ook aangenomen.

De verzekering gaf wel aan dat sinds een aantal jaren wel de erkenning van dier en emotionele waarde meespeelt met schade aan dieren. Wel is het aan hun om te oordelen of de kosten redelijk zijn en dat er bijvoorbeeld niet onredelijk veel dingen geprobeerd zijn, omdat een eigenaar natuurlijk geneigd is om ver voor zijn dier te gaan.
Als wij bijvoorbeeld nog voor nog verder onderzoek hadden gekozen terwijl er eigenlijk geen kans meer was op herstel zoals in ons geval, dan kunnen zij dus op een gegeven moment zeggen dat ze daar stoppen met vergoeden.

De agent zal zijn officiële rapport deze week indienen bij gemeente dus als het goed is gaat het kort aanlijn en muilkorf gebod echt snel in. En het niet opvolgen zorgt voor hoge boetes, dus we stellen iedereen die we tegen komen met hond hiervan op de hoogte.

Naja aan alle kanten verlies voor ons natuurlijk, maar waarschijnlijk is er niet meer uit te halen dan dit en gaan we ons hier dan ook maar in schikken.
Het blijft een zeer verdrietig gebeuren en ook een nare nasleep, wel fijn dat de kosten vergoed worden.
Wat ik niet goed snap is waarom gemeente zegt dat het bij de politie ligt en dat de gemeente er verder niets aan kan versnellen of kan veranderen.
De burgemeester heeft in alle gemeenten het gezag over de politie.
Artikel uit 2018 maar actueel. In onze gemeente heeft, na een behoorlijk heftig incident, de burgemeester direct ingegrepen en ook de plaatselijke wetgeving erop aangepast.
https://www.bhbw.nl/nieuws/nieuwsberich ... rgemeester
Lucia
Zeer actief

De gemeente mag idd zelf handelen, zelfs inbeslagname, maar ze kiezen er hier voor om alleen op advies van politie pas te handelen :roll:
Ze willen dus niet ipv niet kunnen.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Fijn dat het financiële gedeelte nu is afgerond en het aanlijn/muilkorf verbod snel mag volgen.
Maar hoe gaat het met jullie? Om je hond zo te moeten verliezen lijkt me zo heftig! Ook om dan weer in het bos te lopen en andere (vreemde) honden tegen te komen lijkt me lastig.
Lucia
Zeer actief

Evertje schreef:Fijn dat het financiële gedeelte nu is afgerond en het aanlijn/muilkorf verbod snel mag volgen.
Maar hoe gaat het met jullie? Om je hond zo te moeten verliezen lijkt me zo heftig! Ook om dan weer in het bos te lopen en andere (vreemde) honden tegen te komen lijkt me lastig.
Het gaat wisselend. Mijn man gaat op zich wel oké, die had de zwaarste klap toen hij toch ingeslapen werd, hij hield zich heel erg vast aan de hoop op herstel. Ik had vanaf het begin het gevoel dat het niet oké was, op de dag van Inslapen was ik vooral opgelucht dat hij geen pijn meer had.

En nu zijn we al weer 6wkn verder. Ik loop daar wel dagelijks nu (ben ze nog niet tegen gekomen omdat ze 2maand ergens anders wonen) met name omdat kilo er het fijnst loopt en dat vind ik wel belangrijk.
Ik loop nog altijd met een brok in m'n keel, maar met andere honden laat ik hem z'n gang gaan. Maar bij de echte donkere grote honden loop ik voor mezelf nog wat om als het kan.
De dagelijkse routine is weer gestart en meest van de tijd gaat het wel oké. Soms opeens een kleine korte inzinking, maar niet dagelijks gelukkig.
We zijn wel aan het kijken voor een hondje erbij maar zodra dat iets concreter wordt qua bezoeken bijv. vliegt het me naar m'n keel en heb ik het ook al paar x afgezegd. Dus even pas op de plaats daar.
Met name omdat ik nog helemaal niet naar een nieuwe hond wilde zoeken, peer had er gewoon nog moeten zijn, maar ja.

We komen we wel. Maandag vertrekken we voor een vakantie, we hebben er niet zo naar toe kunnen leven als we anders zouden doen, maar de zin begint langzaam te komen en daarna kijken we wel weer verder.
Lucia
Zeer actief

Even mijn gal spuwen hier.
Een lange nasleep van de gemeente.

Waar ik eind mei nog een update plaatste dat de politie zijn officiële advies en rapport afgerond had en naar de gemeente ging opsturen, is het nóg niet afgerond met de gemeente.
Wij gingen 3 juni op vakantie tot 15 juni. Ik had er op gerekend dat het dan afgerond zou zijn, vooral omdat de gemeente maar blééf zeggen dat ze gingen handelen na advies politie.
Nou, niet dus. 18 juni er maar eens achteraan geweest. Daarop kreeg ik terug dat de eigenaren op gesprek waren geweest (wij niet..) en dat er een verslag van dat gesprek is gemaakt en dat de mensen daarvoor moeten tekenen. Op basis daarvan wordt er een beslissing gemaakt. En of wij erop wilden letten dat het geen heksenjacht op de eigenaren moest worden.
Terug gemaild (bellen lijkt onmogelijk) dat het nu de omgekeerde wereld lijkt te worden, etc. etc. met als eind dat als we binnen een week geen besluit horen, we een officiële klacht in gaan dienen. Antwoord was dat hij ons op de hoogte zou houden.
Daarop was er weer radiostilte. Dus afgelopen weekend is er een officiële klacht naar de gemeente verzonden. Dat wij echt heel ontevreden zijn over het handelen van de gemeente, zij hun verantwoordelijkheid niet nemen ten opzichte van de inwoners etc. En dat als wij binnen een week geen antwoord hebben, we een ombudsman gaan inschakelen en media.

Nu is het dus bijna eind van de week, en nog steeds geen beslissing te horen gekregen van degene die er over gaat, én nog geen antwoord op de klacht.
Nu aankomend weekend dus maar weer verder kijken voor de opties.

En zojuist horen we in het bos doodleuk van zijn buurman dat hij het omschrijft als een 'klein' incident. (wel met korf om)
En van anderen horen we ook dat ze gezien zijn zónder korf, moeilijk te houden.
Ik ben kapot, doodop, furieus, maar vastberaden om dit niet te laten gaan, wij lopen er nog wel met Milo, anderen lopen er met hun honden en wij lopen er straks met een pup (niet als dit er niet door komt).
En zij zijn hier lekker het slachtoffer omdat wij alleen de mensen inlichten die vragen wat er gebeurd is.

Als iemand nog tips heeft voor verdere stappen horen we dat heel erg graag.
dagmar88
Zeer actief

Re: Beide honden aangevallen: 26-4 Peer ingeslapen, update 4

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Aan mij zouden ze een slechte hebben. Ik hing dat hele bos vol met aanplakbiljetten.
Achterlijk figuur.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

dagmar88 schreef:Aan mij zouden ze een slechte hebben. Ik hing dat hele bos vol met aanplakbiljetten.
Achterlijk figuur.
Aan mij ook :L:
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wow, wat een bizarre wending krijgt het zo.
Sterkte er iig mee!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”