Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Help? Ik ben net Sofi gaan plukken omdat het écht nodig was, maar ik trek er hele kale plekken in Dat gebeurt me anders nooit...Ik doe het ook niet anders dan normaal...
Het is ook wat droog en schilferig. Kan dit iets hormonaals zijn?
Ik kan het er gewoon bijna afvegen D'r prachtige zachte ondervachtje, het is godgeklaagd
Nou ja, ik kan haar nog altijd dus ramkaal plukken (alleen een kuif of zo overhouden), de pups ook scheren en ze voor 1500,- als naakthond aanbieden Nood. Deugd.
LongFields schreef:Heel normaal bij teven van plukrassen helaas, dat ze met een nest hun vacht deels verliezen.
Niet alleen plukhonden denk ik, ik weet dat shelties ook hun hele vacht uitgooien na een nest, die hebben natuurlijk wel meer haar, maar er blijft weinig van over
LongFields schreef:Heel normaal bij teven van plukrassen helaas, dat ze met een nest hun vacht deels verliezen.
Niet alleen plukhonden denk ik, ik weet dat shelties ook hun hele vacht uitgooien na een nest, die hebben natuurlijk wel meer haar, maar er blijft weinig van over
Inderdaad. Bij markiesjes ook. Na elke loopsheid overigens, maar na een nest nog meer
Inderdaad. Bij markiesjes ook. Na elke loopsheid overigens, maar na een nest nog meer
Alleen bij jullie is het wel direct duidelijk dat de kale plekken niet door het plukken van de vacht kunnen zijn ontstaan...
Oh jeetje, Sofie heeft het wel heel erg. Ze heeft veel van zichzelf gegeven aan dr pups zo te zien. Ik heb het na Penny haar eerste nestje ook gehad. Ze had echt een hele kale kont. En dat in januari... oeps. Het ergste was nog dat ik hiervoor gewaarschuwd was. Maar toch doen hè
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Haha! Vond je dát al erg. Nou. Momenteel ligt ze er zo bij:
Over 2 weken, als de pups de deur uit zijn, ga ik gewoon plukken en ik zie wel waar we eindigen. Ik neem aan dat de haren die nu los zitten, toch niet meer vast komen te zitten....dus we kunnen het maar gehad hebben
Overigens gaat het best goed met haar, ze is nog nooit zo 'dik' geweest. Ze is nog steeds een halve kilo zwaarder dan ze ooit is geweest
Oh wat ziet ze er uit joh. Nou ja, het begint gelukkig al weer wat aan te groeien zo te zien. Het doet me denken aan mijn stage. Ik observeerde lammetjes van ooien die een dieet kregen met te weinig eiwit er in. Die raakten al hun wol kwijt, het zag er niet uit, het werden een soort reuzenaaktcavia's.