Cindy31 schreef:Nou, je hebt echt een verkeerd beeld. Maar goed, ga ik niet verder op in.
We hebben idd cursus met hem gedaan.
Nogmaals met zijn opvoeding is niks mis.
Hij is een lieve sociale hond.
Alleen met een probleem.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Nee, cleva bedoelt het niet verkeerd. Vertaal het eens naar je kinderen in hun eigen bed leggen. Als je één lijn aanhoudt en dat
doet is dat anders dan van alles proberen.
Ga vandaag eens naar de drogist voor CBD en bestel zoals laeken zegt een moon collar oid.
CBD wordt door dierenartsen vaak aanbevolen bij epilepsie. Ik geef het zelf aan mijn extreem angstige nerveuze hondje.
Dus ook als er geen link is, kan het goed ontspannend werken. Bij hem ben ik de eerste dag met een vrij hoge dosis begonnen en heb dat afgebouwd.
In zulke gevallen is het wel fijn dat ze een dag weinig meer kunnen dan bijkomen.
Ik zou een jachtlijntje aan hem laten hangen, gewoon de hele dag. En iedere keer dat hij aanstalten maakt tot staartjagen
zijn hersenen op een ander pad brengen.
Simpelweg door de riem te pakken en de deur uit te lopen. Niets zeggen, hem niet aanraken, gewoon hop een andere kant op.
Ik denk dat daar de crux zit, mits hij het niet door pijn doet.
Kijk op facebook eens naar de hersenwerk pagina's. Zet hem maar aan het werk om zijn eten te verdienen.
Dat kun je ook doen om het wandelen aantrekkelijker te maken. Geen brokken meer in zijn bak, maar naar buiten meenemen in een etuitje.
Mag hij na het trekken van een vrolijk sprintje samen een paar happen nemen.
Ik zou er niet vanuit gaan dat hij lui is. Hij geeft nu op een onwenselijke manier invulling aan zijn behoefte om te bewegen en daardoor is hij natuurlijk vreselijk moe, geestelijk en lichamelijk.