Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe halsband en riem gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie; wat is je favoriete riem en halsband? Liever geen nylon, liefste bruin of cognackleurig leer. Maar sta voor alles open. De halsband mag wat breder zijn dan normaal, over de gehele lengte of in whippet-stijl. Riem het liefst verstelbaar, maar ook niet verplicht.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Re: Nieuwe halsband en riem gezocht

Ongelezen bericht door kloesje »

Je wilt liever geen nylon, maar een paracord halsband en riem is hier echt favoriet.
Je kan het in veel gewenste kleuren laten maken, zo breed als je wilt, je kan een knoop/patroon kiezen :lo1:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

ik gebruik eigenlijk nooit een halsband.
Die twee van mij heb ik het liefste aan een jachtlijntje lopen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Hier zijn de paracord banden ook favoriet, lekker stevig,
Liz heeft er denk ik wel 8 (of meer) dips heeft er 2 :)

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Ah, nog steeds op zoektocht?

Het is dus wel nylon, maar ik vind de halsbanden van Hilox fijn omdat er led-verlichting in zit, en ik heb de waterbestendige versie.
In de zomer maakt het niet zoveel uit, maar in de meer donkere tijden handig omdat de verlichting echt goed is, en hij gaat superlang mee voordat je hem weer op moet laden. Bui of niet, hij kan gewoon om blijven.
Als hij echt gaat zwemmen, doe ik hem wel af.

Ben erachter gekomen dat ik die 'fancy' halsbanden met kleurtjes eigenlijk snel zat ben en toch weer teruggrijp op iets 'basics'.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb voor Uma een heel zachte, gevoerde lederen halsband van Ferplast. Het is zo'n windhondenmodel, dus met verbreding bij de keel. Echt heel soepel en ik vond de prijs alles meevallen.
Mijn favoriete lederen riem is die met gevlochten handvat van Zooplus. Niet de politielijn maar die met één haak. Die zijn ook heel zacht en soepel en ook vrij licht.
Crescent
Zeer actief

kloesje schreef:Je wilt liever geen nylon, maar een paracord halsband en riem is hier echt favoriet.
Je kan het in veel gewenste kleuren laten maken, zo breed als je wilt, je kan een knoop/patroon kiezen :lo1:
Wordt dat niet smoezelig? Ik heb met alle soorten nylon lichter dan zwart dan het zo bezoedelig wordt op een gegeven moment. En ik houd van fris en glimmend enzo.

4
Catho schreef:Saba's favoriete halsband (of ja, ik vind het de mooiste ;)) heb ik laten maken via https://blaire.de/ , ze doen ook halsbanden van leer, misschien zit daar wat voor je tussen :ok: Vond het zelf een prettige prijs voor iets wat volledig naar mijn wensen is gemaakt.

Riemen heb ik niet in leder dus mogelijk wil je hier stoppen met lezen ;) Ik heb namelijk antislip lijnen via hier: https://www.bambamdogtoys.nl/webshop/ba ... -antislip/ Er zit rubber in zodat je altijd goede grip hebt, omdat Saba vaak aan een sleeplijn loopt die anders kleddernat wordt vind ik dat fijn.
Fijn, ik ga eens kijken. Voor die blaire banden moet ik wel even gaan zitten. De antisliplijnen zien er handig uit.
Gimmick schreef:ik gebruik eigenlijk nooit een halsband.
Waar moet ik dan die penning kwijt :mrgreen:
Stippelteam schreef:Hier zijn de paracord banden ook favoriet, lekker stevig,

Afbeelding

En die blijven dus fris en schoon? :engel:
Persistence schreef:Ah, nog steeds op zoektocht?

Het is dus wel nylon, maar ik vind de halsbanden van Hilox fijn omdat er led-verlichting in zit, en ik heb de waterbestendige versie.
In de zomer maakt het niet zoveel uit, maar in de meer donkere tijden handig omdat de verlichting echt goed is, en hij gaat superlang mee voordat je hem weer op moet laden. Bui of niet, hij kan gewoon om blijven.

Ben erachter gekomen dat ik die 'fancy' halsbanden met kleurtjes eigenlijk snel zat ben en toch weer teruggrijp op iets 'basics'.
Ja. De biothane bandjes zijn best favoriet en niet echt kapot te krijgen, maar "blaze orange" verschiet flets van kleur, en er zitten hier en daar wel barsten in en nouja, ik moet het gewoon even niet meer.
-Nothing but the rain…
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Crescent schreef:
kloesje schreef:Je wilt liever geen nylon, maar een paracord halsband en riem is hier echt favoriet.
Wordt dat niet smoezelig? Ik heb met alle soorten nylon lichter dan zwart dan het zo bezoedelig wordt op een gegeven moment. En ik houd van fris en glimmend enzo.

4
Catho schreef:Saba's favoriete halsband (of ja, ik vind het de mooiste ;)) heb ik laten maken via https://blaire.de/ , ze doen ook halsbanden van leer, misschien zit daar wat voor je tussen :ok: Vond het zelf een prettige prijs voor iets wat volledig naar mijn wensen is gemaakt.

Riemen heb ik niet in leder dus mogelijk wil je hier stoppen met lezen ;) Ik heb namelijk antislip lijnen via hier: https://www.bambamdogtoys.nl/webshop/ba ... -antislip/ Er zit rubber in zodat je altijd goede grip hebt, omdat Saba vaak aan een sleeplijn loopt die anders kleddernat wordt vind ik dat fijn.
Fijn, ik ga eens kijken. Voor die blaire banden moet ik wel even gaan zitten. De antisliplijnen zien er handig uit.
Gimmick schreef:ik gebruik eigenlijk nooit een halsband.
Waar moet ik dan die penning kwijt :mrgreen:
Stippelteam schreef:Hier zijn de paracord banden ook favoriet, lekker stevig,

Afbeelding

En die blijven dus fris en schoon? :engel:
Persistence schreef:Ah, nog steeds op zoektocht?

Ja. De biothane bandjes zijn best favoriet en niet echt kapot te krijgen, maar "blaze orange" verschiet flets van kleur, en er zitten hier en daar wel barsten in en nouja, ik moet het gewoon even niet meer.

Ja ze blijven schoon en fris en kunnen ook gewoon de wasmachine in :)

Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Misschien (ohnee, niks misschien) is Rex gewoon een enorme smeerpijp, maar hier blijft niets schoon. En ook eigenlijk niets is bestand tegen de combi van zeewater en zand. Ik had een rode biothane halsband, maar die was in mum van tijd bruin en onder het bruin verkleurd en is vrij snel ook verroest. (Hij viel letterlijk van zijn nek af omdat de holnieten het begaven.) Heb ook een leren, die overleeft het op zich (en is bruin, dus hij is wel vies maar je ziet het niet), behalve na zwemmen, daar wordt ie (logischerwijs) nogal hard van. Ik heb ook nog een goedkope nylon halsband die expres goedkoop is, want dan kan ik hem vaak vervangen. ;-) En ik probeer eraan te denken het ding af te doen voordat hij in zee duikt, dat helpt ook. Een beetje. Oftewel: als je het ei van columbus gevonden hebt hoor ik het graag. :engel:
Cleva schreef:1. Polyester jachtlijntjes. Op dit forum te bestellen bij dingetje.
Die zijn ideaal voor het even snel aanlijnen in het dagelijks leven.
Altijd schoon, onverslijtbaar.
De kracht van de eenvoud.
Dat denk je. Ik ben ook fan van die lijnen, laat dat helder zijn (heb er 3 ofzo), maar ook die roesten gewoon door. Ja, dat éne ringetje dat eraan zit. Ja, door die hond die hem om moet nadat ie even in een golf gedoken is. :schrik:
Crescent
Zeer actief

Zo, de kogel is door de kerk hoor.

Wat leren looplijn betreft kwam ik er écht niet uit. Elandenleer vind ik prachtig maar - sorry - echt te veel geld en alles daaronder niet mooi of met verhalen dat het leer snel uitrekte en van mindere kwaliteit was.
Toen stond ik vrijdag het paard af te zadelen en bedacht me ineens dat het me eigenlijk wel perfect is om teugels te gebruiken als looplijn. Gewone, gladde dressuurteugels. Zoiets:

Afbeelding

Één zijde opengespen, teugelstop eraf en musketonhaak eraan. Andere zijde terugvouwen tot een handvat en dat vastslaan. Klaar is kees.
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”