Ook teefjes laat je niet zomaar 'helpen' (jemig, het woord alleen al). Ik laat toch verdorie ook niet de baarmoeder uit me snijden omdat ik geen kinderen wil? En ik zonder m'n baarmoeder geen risico meer loop om baarmoederhalskanker op te lopen ofzo? Jee, waar zijn we toch in vredesnaam allemaal mee bezig :cry2:Yari schreef:Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?! 8O
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
castratie bij jonge hond
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik laat ook niet meer in mijn teven snijden , alleen als het echt nodig is.Saartje schreef:Ook teefjes laat je niet zomaar 'helpen' (jemig, het woord alleen al). Ik laat toch verdorie ook niet de baarmoeder uit me snijden omdat ik geen kinderen wil? En ik zonder m'n baarmoeder geen risico meer loop om baarmoederhalskanker op te lopen ofzo? Jee, waar zijn we toch in vredesnaam allemaal mee bezig :cry2:Yari schreef:Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?! 8O

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als mijn jongens het zelfde IQ zouden hebben als mijn hond en ook zo achter de meiden aan zouden gaan ..................................... ja, dan zou ik ze laten castreren.Quote:
Kevin is met 9 maanden gecastreerd .................... idd omdat ik het mettertijd behoorlijk zat was dat hij steeds achter de teefjes aanzat (niet pas in de pubertijd, maar al ruim daarvoor).
oh dus dat doe je bij je kinderen ook als ze ouder worden, snij je bij je zoon ook alles eraf omdat hij achter de meiden aangaat???
Als jij het zat bent, moet je ervoor zorgen dat het niet gebeurd, dus leren luisteren, afleiden, andere dingen belangrijker maken...
Dit is onder het probleem uitkomen ipv het oplossen...
Gelukkig zijn ze wijs genoeg en beseffen ze heel goed hoe je met je medemens omgaat. Daarom hoef ik ze ook niet steeds af te leiden, andere dingen belangrijker te maken of te corrigeren.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Zeer actief
Het is inderdaad ontzettend vervelend als je reu lekker gaat ruiken na de castratie. Ik vind dit ook zeker iets wat mij ook zou tegen houden mocht ik ooit voor de beslissing komen te staan. Maar ook dit geldt niet voor alle castraten, Sandro was ook op die forum wandeling en op hem werd niet gereden (volgens mij stinkt hij gewoonMARC_S schreef: Karakterloze speelpop voor andere hondenIk ken weinig reuen die enigszins respect hebben voor castraten.
Moritz van Caroline was de enige reu waarop aan een stuk door gereden wordt op een forumwandeling. Ook Dapper van Martijn ziet ze als speelgoed en Wuilus valt ze aan. Geen reu en geen teef, ze weet zich er geen raad mee.

Hoe andere honden castraten "zien" weet ik ook niet....als teef?? Als reu?? Geeen idee. Rico is een gecastreerde boxer van 6 jaar die nog steeds de leiding heeft over de rest van de uitlaatroedel, zelfs Mylan (een intacte reu van bijna drie) heeft respect voor hem. Maar ik heb ook Gabber die is gecastreerd en dus wel lekker ruikt, hij heeft dus wel regelmatig reuen achter hem aan die er wel zin in hebben.
Ja, helaas is het idd zo dat veel mensen daar geen aandacht aan besteden. Maar het kan wel, een castraat is dus niet per definitie een uitgerangeerde enuch die als vloerkleed dient.MARC_S schreef:Verder zie ik geen gemotiveerde gecastreerde reuen van meer dan 7 jaar. De honden verliezen hun vorm en raken uit conditie. Tuurlijk kan je ze op peil houden en goed motiveren, veel bezigheden aanbieden die het reu zijn wat vervangen, maar in de praktijk doen mensen dat niet. Jij misschien wel maar er zijn er niet veel die dagelijks zoveel doen met hun honden, die honden worden dan echt dik en vormloos.
-
- Zeer actief
Voer je honden heeel veeel, geef ze weinig beweging en binnen no time heb je een slome hond. Oke, flauwEline* schreef:Vergelijk eens een ongecastreerde reu van 7 met een gecastreerde reu van 7....zie het verschil.Sandro schreef:Ik heb zat gecastreerde reuen met de uitlaatdienst mee en een heel groot deel daarvan zijn gewoon lekkere vrolijke vrije honden die nog graag spelen en rond crossen. Helaas heb ik ook reuen mee die wel sloom, dik en karakterloos zijn...maar dat ligt ook gedeeltelijk aan de eigenaren.
Ik ken gewoonweg geen oudere gecastreerde reuen die nog werkelijk lol hebben en uit zichzelf aktief en blij zijn. Dat het aan eigenaren ligt vind ik altijd wel leuk...misschien kan je me dan ook vertellen hoe ik mijn honden wat slomer kan krijgen.

Ik denk dat het per hond verschillend is.....de ene zal idd minder actief zijn terwijl een andere castraat nog vol in het leven staat. Ik denk niet dat per definitie elke gecastreerde reu de levensvreugde is verloren.
En ik vind idd dat dat voor een heel groot deel bij de eigenaren ligt.
Je zal je hond meer moeten motiveren en lekker actief houden.
- hendrika
- geregistreerd lid
sammy
Hoi, Sorry sammy is al onder het mes geweest. Wat jij over teefjes schreef klopt niet helemaal. Mijn Newfoundlanders hebben nooit nergens geen van last gehad de 1 is 8 en de ander 11 geworden. De laatste is voor zo'n ras erg oud geworden. met alles er op en er aan. Zij waren beiden ook erg schoon op zich zelf. Wij vonden hun huis nooit niets. Over dat slome ben ik het niet helemaal eens. De ene hond is anders als de ander. Een Newfoundlander is zo wie zo een slome hond. Borders zijn veel actiever. Ik ben normaal zelf een voorstander om alles in tact te laten. Bij Sammy ging het niet anders. Wij hebben het niet gedaan omdat hij dominant is, dat is hij juist helemaal niet. Hij had hele gekke dingen. Daarom vond onze DA het beter om hem te laten helpen. Weet wat het gekke is ik hoorde dat blinde geleide honden zelfs al tussen de 6 a 8 mnd geholpen worden. Groetjes Ria en toch een natte lik van Sammy.Eline schreef:
Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?!
-
- Zeer actief
Re: sammy
Hoi Ria,hendrika schreef:Hoi, Sorry sammy is al onder het mes geweest. Wat jij over teefjes schreef klopt niet helemaal. Mijn Newfoundlanders hebben nooit nergens geen van last gehad de 1 is 8 en de ander 11 geworden. De laatste is voor zo'n ras erg oud geworden. met alles er op en er aan. Zij waren beiden ook erg schoon op zich zelf. Wij vonden hun huis nooit niets. Over dat slome ben ik het niet helemaal eens. De ene hond is anders als de ander. Een Newfoundlander is zo wie zo een slome hond. Borders zijn veel actiever. Ik ben normaal zelf een voorstander om alles in tact te laten. Bij Sammy ging het niet anders. Wij hebben het niet gedaan omdat hij dominant is, dat is hij juist helemaal niet. Hij had hele gekke dingen. Daarom vond onze DA het beter om hem te laten helpen. Weet wat het gekke is ik hoorde dat blinde geleide honden zelfs al tussen de 6 a 8 mnd geholpen worden. Groetjes Ria en toch een natte lik van Sammy.Eline schreef:
Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?!
Waarom heb je de vraag eigenlijk gesteld hier? Het is wel een beetje jammer dat je een dag van te voren hier zelf duidelijk twijfelt en vraagt of je er wel goed aan doet, heel veel eenduidge antwoorden krijgt en je dan pas twee dagen later weer iets van je laat horen. Heb je de reacties wel gelezen in tussen? En waarom heb je besloten het toch te doen?
En dat jouw teefjes nooit mammatumoren etc. hebben ontwikkeld zegt natuurlijk niets over de risico's die een teef normaal loopt. Om daar iets zinnigs over te zeggen moet je naar grote groepen kijken, niet naar een of twee honden apart.
Een Border is natuurlijk iets heel anders dan een Newfoundlander. Ik neem aan dat je dat wist voor je er aan begon? Wat voor "rare dingen" bedoel je eigenlijk?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
- Erelid
- Contacteer:
ik vind er geen verschil in zitten
.
alle dieren die wij thuis hebben gehad vroeger waren allemaal compleet, teven, reuen en ook de poezen en katers.
ook qyan blijft compleet, tezij medisch noodzakelijk.
wat mij wel opvalt is dat dieren zo makkelijk gecastreerd worden en het allemaal maar niets lijkt, maar iedereen op springt als het over een operatie aan de oren of staart gaat
ik laat qyan nog liever rondom couperen, dan dat zijn ballen eraf gaan, dat vindt ik veel erger als een stomp staartje en puntoren.

alle dieren die wij thuis hebben gehad vroeger waren allemaal compleet, teven, reuen en ook de poezen en katers.
ook qyan blijft compleet, tezij medisch noodzakelijk.
wat mij wel opvalt is dat dieren zo makkelijk gecastreerd worden en het allemaal maar niets lijkt, maar iedereen op springt als het over een operatie aan de oren of staart gaat

ik laat qyan nog liever rondom couperen, dan dat zijn ballen eraf gaan, dat vindt ik veel erger als een stomp staartje en puntoren.
over je heen plassen is dominantie of gewoon niet opletten waar hij tegenaan piest zoals bij qyan het geval was.hendrika schreef:Hoi, Sorry sammy is al onder het mes geweest. Wat jij over teefjes schreef klopt niet helemaal. Mijn Newfoundlanders hebben nooit nergens geen van last gehad de 1 is 8 en de ander 11 geworden. De laatste is voor zo'n ras erg oud geworden. met alles er op en er aan. Zij waren beiden ook erg schoon op zich zelf. Wij vonden hun huis nooit niets. Over dat slome ben ik het niet helemaal eens. De ene hond is anders als de ander. Een Newfoundlander is zo wie zo een slome hond. Borders zijn veel actiever. Ik ben normaal zelf een voorstander om alles in tact te laten. Bij Sammy ging het niet anders. Wij hebben het niet gedaan omdat hij dominant is, dat is hij juist helemaal niet. Hij had hele gekke dingen. Daarom vond onze DA het beter om hem te laten helpen. Weet wat het gekke is ik hoorde dat blinde geleide honden zelfs al tussen de 6 a 8 mnd geholpen worden. Groetjes Ria en toch een natte lik van Sammy.Eline schreef:
wat ik al eerder vertelde, qyan heeft ook wel eens over me heen gepiest.
na die ene keer, geloof me nou, nooiiiiiiiiit meer gedaan, daar hoeven zijn ballen er niet voor af.
ook weglopen kan je trainen, zelfs als dat achter lopse teven ana is.
en blinde geleiden honden die tusen de 6 en 8 maanden geholpen worden: sorry, maar ook dat vindt ik een schande

en idd, waarom hier de vraag stellen als je het toch wel had gedaan, had ons allemaal een hoop typewerk aan ervaringen, uit;eg ed gescheelt
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Een ongecastreerde kater is binnenshuis bijna niet te houden: ze zullen alles, maar dan ook alles, onderpissen.granny schreef:Had eigenlijk een vraagje.
Een reu laten castreren vinden de meeste hier afschuwelijk,maar bij een kater en/of poes vinden jullie het geen enkel probleem.Wat is het verschil volgens jullie?
En voor buitenkatten lijkt mij de castratie heel logisch, anders zou de kattenpopulatie helemaal niet meer in de hand te houden zijn.
Een poesje wat je ongecastreerd buiten laten lopen, krijgt meerdere malen per jaar een nestje: ongezond voor de poes, om over al die kittens maar niet te spreken.
Dus voor mij zit hier een heel groot verschil tussen.
-
- Erelid
- Contacteer:
Is dus eigenlijk een gedragsprobleemStang schreef: Een ongecastreerde kater is binnenshuis bijna niet te houden: ze zullen alles, maar dan ook alles, onderpissen.
Ik zelf hield mijn katten binnen,niemand die ze dan tot last zijn toch?En voor buitenkatten lijkt mij de castratie heel logisch, anders zou de kattenpopulatie helemaal niet meer in de hand te houden zijn.
Een poesje wat je ongecastreerd buiten laten lopen, krijgt meerdere malen per jaar een nestje: ongezond voor de poes, om over al die kittens maar niet te spreken.
Een kat heb je voor je zelf,niet om buiten lekker rond te laten scharrelen)
Ook bij honden komt het wel voor dat ze ongewenst gedekt worden. En het commentaar dat hier dan gevoerd wordt is niet gering.
(en dan doel ik op kruisingen en stamboomloze rashonden.)

Peace sells, but who is buying?
-
- Zeer actief
Bij een kater/poes die buiten komt vind ik het een noodzakelijk kwaad om nesten te voorkomen. Als je je katten echt binnen houdt heb je dat probleem niet natuurlijk, maar er zijn toch helaas veel katten die (als ze krols zijn) een keer ontsnappen en dan is het alsnog raak. Als je zeker weet dat je de verantwoordelijkheid om het dier binnen te houden echt aan kunt is castratie/sterilisatie niet noodzakelijk.granny schreef:Had eigenlijk een vraagje.
Een reu laten castreren vinden de meeste hier afschuwelijk,maar bij een kater en/of poes vinden jullie het geen enkel probleem.Wat is het verschil volgens jullie?
Ook honden worden ongewenst gedekt maar dat heb je toch nog iets meer in de hand dan bij loslopende buitenkatten. Als het daar gebeurt is het puur een kwestie van een onverantwoordelijke eigenaar. Ik ga er nog steeds van uit dat er naast die hond een baas loopt en dat het dier niet alleen over straat schommelt. Als dat wel normaal zou zijn zou castratie net zo jammer-maar-helaas-noodzakelijk zijn voor honden, wat mij betreft.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ja, maar een gedragsprobleem wat er niet uit te krijgen is. Er is geen oplossing voor. En geloof me.... een kater die alles onderpist, wil niemand in huis hebben!granny schreef:[quote="granny']Stang schreef: Een ongecastreerde kater is binnenshuis bijna niet te houden: ze zullen alles, maar dan ook alles, onderpissen.
Is dus eigenlijk een gedragsprobleem
En voor buitenkatten lijkt mij de castratie heel logisch, anders zou de kattenpopulatie helemaal niet meer in de hand te houden zijn.
[/quote]granny schreef: Ik zelf hield mijn katten binnen,niemand die ze dan tot last zijn toch?
Een kat heb je voor je zelf,niet om buiten lekker rond te laten scharrelen)
Ook bij honden komt het wel voor dat ze ongewenst gedekt worden. En het commentaar dat hier dan gevoerd wordt is niet gering.
(en dan doel ik op kruisingen en stamboomloze rashonden.)
Daarover verschillen de meningen of je katten wel of niet buiten "moet" laten lopen. Ik geef alleen de redenen voor castratie en waarom die verschillen t.o.v. honden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat een onzin... je gaat toch niet snijden in een gezonde hond? Moeten we alle vrouwen ook maar meteen castreren...Yari schreef:Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?! 8Ohendrika schreef:Sorry Eline,dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol.
Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen. Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen. Nogmaals Sorry, als ik een beetje raar overkom. Zo bedoel ik het niet en ik weet ook dat jij het goed bedoel. Denk a.u.b. niet dat ik zo ben zo als jij sommige mensen beschrijf. Iemand die zulke dingen doet (beesten voor die reden wegdoen) vind ik walgelijk. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn buurman is beheerder van het dierenasiel bij ons. Dus hoor genoeg afschuwelijke verhalen waarom mensen hun dier afstaan. Groetjes Ria

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
blindegeleide honden vind ik al arme stakkers, alle vrijheid wordt ze al afgenomen en dan wordt ook hun mannelijkheid/vrouwelijkheid nog afgenomen...??qyan schreef:en blinde geleiden honden die tusen de 6 en 8 maanden geholpen worden: sorry, maar ook dat vindt ik een schande![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Van mij mogen ze die handel hebben hoor! En ik denk dat ik daarin niet de enigste zal zijn!malinois schreef:wat een onzin... je gaat toch niet snijden in een gezonde hond? Moeten we alle vrouwen ook maar meteen castreren...Yari schreef:Die teefjes had je nou net wel moeten laten helpen omwille hun gezondheid!! (baarmoederontsteking, mammatumoren). En dat heb je niet gedaan?!?!? En bij een reu waar geen medische reden voor is wil je het wel?!?! 8Ohendrika schreef:Sorry Eline,dat je zo over mij denkt. Zo ligt het helemaal niet hoor! Wij hebben hiervoor 2x een vrouwtjes Newfoundlander gehad, die nog nooit zijn geholpen. Dus dat is niet het geval. Ik doe het niet voor de lol.
Toen wij onze DA belden zeiden zijzelf dor dat hij zijn poot oplichte tegen mij dat het beter is om hem te laten helpen. Het idee komt niet niet van mij. Ik zit er juist mee dat we laten doen. Sammy luisterde altijd heel goed. Nu loopt hij dus gewoon weg. Heb jij dan een alternatief hiervoor? Dan zou ik dat graag horen. Nogmaals Sorry, als ik een beetje raar overkom. Zo bedoel ik het niet en ik weet ook dat jij het goed bedoel. Denk a.u.b. niet dat ik zo ben zo als jij sommige mensen beschrijf. Iemand die zulke dingen doet (beesten voor die reden wegdoen) vind ik walgelijk. Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Mijn buurman is beheerder van het dierenasiel bij ons. Dus hoor genoeg afschuwelijke verhalen waarom mensen hun dier afstaan. Groetjes Ria
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je gaat toch niet iets gezonds en normaals wegsnijden of iets anders te voorkomen??? Doe je bij een mens toch ook niet?!jelle schreef:En dat jouw teefjes nooit mammatumoren etc. hebben ontwikkeld zegt natuurlijk niets over de risico's die een teef normaal loopt. Om daar iets zinnigs over te zeggen moet je naar grote groepen kijken, niet naar een of twee honden apart.

-
- Erelid
- Contacteer:
Je wil niet weten hoeveel vrouwen uit voorzorg hun borsten laten verwijderen uit angst om borstkanker te krijgen.malinois schreef: je gaat toch niet iets gezonds en normaals wegsnijden of iets anders te voorkomen??? Doe je bij een mens toch ook niet?!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
8O 8Ogranny schreef:Je wil niet weten hoeveel vrouwen uit voorzorg hun borsten laten verwijderen uit angst om borstkanker te krijgen.malinois schreef: je gaat toch niet iets gezonds en normaals wegsnijden of iets anders te voorkomen??? Doe je bij een mens toch ook niet?!
nou mij niet gezien hoor....

Ik vind niet dat je iets voorkomt, omdat het niet eens zeker is dat je het krijgt....
ik heb liever een hond die op haar 10e doodgaat maar een heel vrolijk en uitbundig leventje heeft gehad, dan een hond die op haar 13e doodgaat maar na de sterelisatie veel luier is geworden en minder zin om iets te doen, trager en chagarijniger is geworden (en bovendien nog eens geopereerd is met alle risico's van dien...)

-
- Erelid
- Contacteer:
Het is niet altijd zo dat een hond luier word na castratie(bij een teef is het ook castreren omdat ze de baarmoeder wel laten zitten en alleen de eierstokken verwijderen) Ik denk dat er veel mensen hier zitten die dat kunnen beamen. Elke operatie vormt een risico factor.toegegeven,maar ik vind het aan een ieder voor zich om te besluiten hun huisdier te laten 'helpen'of niet.malinois schreef:ik heb liever een hond die op haar 10e doodgaat maar een heel vrolijk en uitbundig leventje heeft gehad, dan een hond die op haar 13e doodgaat maar na de sterelisatie veel luier is geworden en minder zin om iets te doen, trager en chagarijniger is geworden (en bovendien nog eens geopereerd is met alle risico's van dien...)
In elk geval heeft mijn teef geen last van sjacherijnige buien meer (die had ze wel toen ze nog loops moest worden) en is ze ook niet meer schijnzwanger. Bovendien hoeft ze ook de reu-en niet meer van het lijf te houden.(bijten)
Ik train geen IPO meer met haar,gewoonweg omdat ze er nu toch echt te oud voor is,maar ik kan je verzekeren dat ze zich nog steeds met volle overgave in de strijd werpt.
Ik weet dat degene die deze topic opende om raad vroeg, en eigenlijk had ze dat eerder moeten doen.Ik weet ook dat ze waarschijnlijk van een koude kermis zal thuiskomen,omdat castratie bij heel veel gedragsproblemen(rangorde problemen) niet zal helpen en dat het zeker nog 3 maanden duurt voordat de reu in zijn gedrag gaat veranderen. Het is nl echt niet zo dat de hond van de 1 op de andere dag veranderd zal zijn.
Ikzelf heb toendertijd besloten mijn honden te laten helpen omdat ik geen ongewenste pups op de wereld wil zetten.Bovendien had mijn reu heel erg veel last van loopse teven.(janken,niet willen eten,lusteloos) Daar heeft hij nu geen last meer van.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als de baarmoeder blijft zitten is het steriliseren toch...granny schreef:Het is niet altijd zo dat een hond luier word na castratie(bij een teef is het ook castreren omdat ze de baarmoeder wel laten zitten en alleen de eierstokken verwijderen)malinois schreef:ik heb liever een hond die op haar 10e doodgaat maar een heel vrolijk en uitbundig leventje heeft gehad, dan een hond die op haar 13e doodgaat maar na de sterelisatie veel luier is geworden en minder zin om iets te doen, trager en chagarijniger is geworden (en bovendien nog eens geopereerd is met alle risico's van dien...)
en dan loop je nog de risico's van baarmoederontsteking...
tuurlijk moet iedereen dat zelf weten, alleen gaat het bij mij allemaal wat makkelijk, och heb je last van de loopsheid laat haar dan maar helpen..Ik denk dat er veel mensen hier zitten die dat kunnen beamen. Elke operatie vormt een risico factor.toegegeven,maar ik vind het aan een ieder voor zich om te besluiten hun huisdier te laten 'helpen'of niet.
Het is onnatuurlijk, ik ben ertegen omdat ik niet in een gezonde hond wil snijden, alleen als het medisch noodzakelijk is.
ja chaga is ze soms wel maar dat is ze af en toe ook als ze niet loops is... ben ik ook weleens hoor dus ik zou niet weten waarom een hond dat niet mag zijn... daarnaast is mijn teef na elke loopsheid schijnzwanger... ook dat gaat weer over....In elk geval heeft mijn teef geen last van sjacherijnige buien meer (die had ze wel toen ze nog loops moest worden) en is ze ook niet meer schijnzwanger. Bovendien hoeft ze ook de reu-en niet meer van het lijf te houden.(bijten)
En die reuen... tja opdringerige reuen worden altijd weggehapt, niet bijten.. happen...

Tirsa is na haar 1ste loopsheid gecastreerd en is nog steeds hetzelfde levendige hupske is nog steeds even slank. Het was niet mijn bedoeling om te fokken met Tirsa en op deze manier is voor haar en voor mij het leven makkelijker. Inderdaad niet ieder half jaar weken amper kunnen gaan wandelen en dan nog met argusogen rondlopen of er geen loslopende reuen zijn. Maar nog belangrijker was voor mij de kans op baarmoederontsteking of melkklier kanker omdat ons bulletje dat wij vroeger hadden dus wel had gekregen en hebben we haar daardoor vroegtijdig moeten laten inslapen. Dat wil ik niet weer meemaken.granny schreef:Het is niet altijd zo dat een hond luier word na castratie(bij een teef is het ook castreren omdat ze de baarmoeder wel laten zitten en alleen de eierstokken verwijderen) Ik denk dat er veel mensen hier zitten die dat kunnen beamen. Elke operatie vormt een risico factor.toegegeven,maar ik vind het aan een ieder voor zich om te besluiten hun huisdier te laten 'helpen'of niet.malinois schreef:ik heb liever een hond die op haar 10e doodgaat maar een heel vrolijk en uitbundig leventje heeft gehad, dan een hond die op haar 13e doodgaat maar na de sterelisatie veel luier is geworden en minder zin om iets te doen, trager en chagarijniger is geworden (en bovendien nog eens geopereerd is met alle risico's van dien...)
In elk geval heeft mijn teef geen last van sjacherijnige buien meer (die had ze wel toen ze nog loops moest worden) en is ze ook niet meer schijnzwanger. Bovendien hoeft ze ook de reu-en niet meer van het lijf te houden.(bijten)
Ik train geen IPO meer met haar,gewoonweg omdat ze er nu toch echt te oud voor is,maar ik kan je verzekeren dat ze zich nog steeds met volle overgave in de strijd werpt.
Ik weet dat degene die deze topic opende om raad vroeg, en eigenlijk had ze dat eerder moeten doen.Ik weet ook dat ze waarschijnlijk van een koude kermis zal thuiskomen,omdat castratie bij heel veel gedragsproblemen(rangorde problemen) niet zal helpen en dat het zeker nog 3 maanden duurt voordat de reu in zijn gedrag gaat veranderen. Het is nl echt niet zo dat de hond van de 1 op de andere dag veranderd zal zijn.
Ikzelf heb toendertijd besloten mijn honden te laten helpen omdat ik geen ongewenste pups op de wereld wil zetten.Bovendien had mijn reu heel erg veel last van loopse teven.(janken,niet willen eten,lusteloos) Daar heeft hij nu geen last meer van.
-
- Erelid
- Contacteer:
hihihihihihi,ik merk dat je mijn teef niet kent,die bijt dus wel hoor,zonder waarschuwen.En als ze er nou een beetje sjago bij was,dan was er inderdaad wel overheen te komen,maar ze viel elke hond aan die ze zag. Naar mensen toe is ze heel sociaal hoor,maar andere honden kan ze wel villen.
Bovendien is het uiterst vervelend om loslopende reu-en achter je aan te hebben die zelfs helemaal met je meelopen naar huis(wel op respectabele afstand)
Misschien dat het gekomen is doordat ze op 6 weken is aangevallen door een hond(die ging door terwijl ze zich overgaf,gevolg....gat in der kop),maar in elk geval heeft ze er wel een stabieler karakter aan overgehouden.
Ze is nog steeds heel dominant naar honden,maar honden die zich overgeven,laat ze nu met rust.
Bovendien is het uiterst vervelend om loslopende reu-en achter je aan te hebben die zelfs helemaal met je meelopen naar huis(wel op respectabele afstand)
Misschien dat het gekomen is doordat ze op 6 weken is aangevallen door een hond(die ging door terwijl ze zich overgaf,gevolg....gat in der kop),maar in elk geval heeft ze er wel een stabieler karakter aan overgehouden.
Ze is nog steeds heel dominant naar honden,maar honden die zich overgeven,laat ze nu met rust.

-
- Erelid
- Contacteer:
Behalve dat je de kans op mammatumoren en baarmoederontsteking tegen kan gaan,heeft sterilisatie ook nadelen(dik worden en lusteloosheid ligt heel vaak aan de eigenaar zelf)Neeltje schreef:Tirsa is na haar 1ste loopsheid gecastreerd en is nog steeds hetzelfde levendige hupske is nog steeds even slank. Het was niet mijn bedoeling om te fokken met Tirsa en op deze manier is voor haar en voor mij het leven makkelijker. Inderdaad niet ieder half jaar weken amper kunnen gaan wandelen en dan nog met argusogen rondlopen of er geen loslopende reuen zijn. Maar nog belangrijker was voor mij de kans op baarmoederontsteking of melkklier kanker omdat ons bulletje dat wij vroeger hadden dus wel had gekregen en hebben we haar daardoor vroegtijdig moeten laten inslapen. Dat wil ik niet weer meemaken.
Sommige honden kunnen incontinent worden(vaak rasgevoelig),hoewel dat vaak op te vangen is door medicijnen. Sommige teven worden feller in hun gedrag.

-
- Zeer actief
Doe maar weer van de kast. Het enige dat ik zeg is dat haar twee honden niet genoeg informatie opleveren voor een statistisch verantwoorde uitspraak. Wat je met eventuele wél op voldoende grote groepen gebaseerde statistieken doet is een tweede.malinois schreef:je gaat toch niet iets gezonds en normaals wegsnijden of iets anders te voorkomen??? Doe je bij een mens toch ook niet?!jelle schreef:En dat jouw teefjes nooit mammatumoren etc. hebben ontwikkeld zegt natuurlijk niets over de risico's die een teef normaal loopt. Om daar iets zinnigs over te zeggen moet je naar grote groepen kijken, niet naar een of twee honden apart.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou zo loop ik niet hoor, ik loop gewoon over straat, in de periode dat ze niet dekrijp is loopt ze ook nog gewoon los, balletje gooien etc. dus ze zit maar een paar dagen echt vast... en dan lopen we heel gezellig heel lang over straat en fietsen bijna elke dag...Neeltje schreef:en op deze manier is voor haar en voor mij het leven makkelijker. Inderdaad niet ieder half jaar weken amper kunnen gaan wandelen en dan nog met argusogen rondlopen of er geen loslopende reuen zijn.
... en dan krijgt ze alsnog ergens anders kanker ... dat weet je nooit en je voorkomt het nooit... maar dit kan inderdaad een reden voor je zijn, niet voor mij...Maar nog belangrijker was voor mij de kans op baarmoederontsteking of melkklier kanker omdat ons bulletje dat wij vroeger hadden dus wel had gekregen en hebben we haar daardoor vroegtijdig moeten laten inslapen. Dat wil ik niet weer meemaken.