Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies hondenschoen met anti-slipzool

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Advies hondenschoen met anti-slipzool

Ongelezen bericht door Ody »

De mooie dagen komen er weer aan en binnenkort gaat onze boot weer in het water.
We gaan hier dan regelmatig weekendjes mee weg en in de zomer hopen we weer 3 weken met vakantie te gaan op de boot. De honden gaan dan mee.
Vorig jaar merkten we dat Sira steeds meer moeite kreeg met het op- en afstappen op de boot. Ze was onzeker en bang en gleed ook regelmatig uit, vooral als er 's morgen dauw op het dek lag. Ze wordt al een dagje ouder en heeft artrose in haar geopereerde knie en spondylose in haar rug.
Nu kwam mijn man op het idee om haar aan boord hondenschoentjes aan te doen met een anti-slipzool, zodat ze niet meer zo uitglijdt en het voor ons dan ook makkelijker is om haar van en aan boord te begeleiden.

De keuze online is natuurlijk reuze, dus ervaringen/advies zou fijn zijn.
Leer is geen optie, vanwege het (zoute) water, dus graag schoentjes die waterbestendig zijn en makkelijk schoon te spoelen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Advies hondenschoen met anti-slipzool

Ongelezen bericht door Lucia »

Qua schoentjes kan ik je niet helpen, maar is een soort van ondersteuningstuig niet een optie?
Een stevig tuig, maar je hebt ook hulpmiddelen voor honden die niet goed kunnen lopen, iets onder de buik door en dat dan ondersteund met lopen.

Edit: ik zie nu dat het ook om lopen op het dek gaat, dat wordt wat lastiger idd sorry
Persistence
Zeer actief

Re: Advies hondenschoen met anti-slipzool

Ongelezen bericht door Persistence »

Dat zou best kunnen helpen inderdaad!

Deze heb ik, ik denk als ze alleen op de boot gebruikt worden dat ze niet héél hard slijten.

Afbeelding
https://www.medpets.nl/walker+active/

Als je de maat weet, dan kun je behoorlijk wat hondenschoentjes vinden op Marktplaats, ook van Ruffwear die anders behoorlijk prijzig zijn.
Soms hebben voor- en achterpoot wel een andere maat.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”