Wij hebben sinds een aantal weken een pup. Op zich gaat het prima. Hij kan al een tijdje alleen zijn, is zo goed als zindelijk en slaapt de hele nacht door.
Echter heeft hij soms buien waarbij hij gaat bijten en dan niet zozeer in meubels maar in je handen, voeten etc. Zodra je op sokken loopt doet hij dit ook. Zodra hij het in de gaten heeft komt hij direct naar je toe om in je voeten te bijten. Hoe ga je hiermee om? Het negeren vind ik geen optie want het is behoorlijk pijnlijk van die puppy tandjes in je handen of voeten... Wat wij nu doen is onze ''voet'' inruilen voor bijv. een flostouw. Dit heeft soms zin maar af en toe blijven onze handen en voeten leuker.. iemand tips?
En de omgang met andere honden gaat best goed alleen de hond van mijn ouders (6 jaar oud) vind het minder prettig. Onze pup is best druk en hij houdt juist niet zo van spelen. Op zich gaat het redelijk, alleen kan onze pup soms blijven ''doordrammen'', waardoor de oudere hond gaat grommen en wil happen. In hoeverre laat je dit toe?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijten en omgaan met andere honden
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Bijten en omgaan met andere honden
Vaak is dat maar door gaan een teken van overprikkeling. Dus zorgen voor verplichte rust. Als het vlak na het wakker worden is, zou ik lekker een eindje gaan lopen en daarna weer rust laten nemen. Emmertje kan ook dan nog vol zitten, maar de lichamelijke energie moet er toch ook uit
Friese Stabij.Nanna schreef:Wat is het voor hond en hoe heet ie? Ik weet altijd graag waar ik over praat
Go!
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik vind dit wel een goed artikel over puppies en hun ingebouwde nietmachines:
https://www.doggo.nl/artikelen/opvoedin ... n-afleren/
https://www.doggo.nl/artikelen/opvoedin ... n-afleren/
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik laat honden zeker gewoon corrigeren (mits ze dit normaal kunnen). Keetje had in 3 dagen door dat ze voorzichtig met Lizzie om moest gaan, en het duurde 3 weken voordat ze dat doorhad bij ons.